Zasto si pomenuto automatsku regulaciju, kako je to izvedeno, jel tu moze da nastane neki kvar ukoliko bih vozio auto koji je opterecen vise od 440kg?
automatksa regulacija je izvedena saposebnim Nivomat Boge/Sachs samostelujucim amortizerimakoji u sebi sadrze i hidraulicnu oprugu ( i hidro pumpu visokog pritiska). resenje koje Volvo primenjuje od 1982. godine na nekim svojim modelima (recimo 760) i podseca na Citroenovo resenje.
pomenuto je da je i Reno za Safrane to, ili nesto slicno ubacivao na neke modele.
Ima li 850 sa 2.0 16v?
A taj 2000 turbo, koliko ima ks
Koliko je upotrebljiv za porodicni auto? Koliku potrosnju bih mogao da ocekujem za benzinske motore, gradska, otvoreni put, prosek?
na otvorenom oko 7 litara u proseku benzina.
turbo kada se nagazi sigurno trosi vise, ali tako valjda i mora da se ocekuje, fora je sto moze da se vozi laganica, a po potrebi ima rezerve 50 do 100 konja ako se pozeli jurcanje

motori su u rasponu 2000-2500 kubika, snage od 126 do 250 konja benzinci i jedan dizel (VWov) od 2500 kubika i 140 konja.
ni taj najslabiji motor od 126 konja nije los da ne bude zabune ali ja bih ako i kada mogu birao neki jaci. e sad zelje i realnost se ne podudaraju cesto

Mogu li ja na njemu sam da promenim neke osnovne stvari bez potrebe za specijalizovanim servisom? Tipa, plocice, svecice, ulje, filtere, akumulator, sijalice, kaiseve, spanere, odnosno ne ja licno vec u nekom obicnom servisu ovde kod mene u gradu
nazalost zuocasti mora da se menja svakih 80.000 do 100.000km i to mi se zaista ne dopada. isto je i sa ovim mojim 740 sa 16 ventila, zupcasti mora na svakih 80.000km. ( oni raniji modeli motora su imali zupcaste koji se menjaju na 200-300.000km po potrebi to jest nikada se ne menjaju po nekoj predvijdenoj kilometrazi).
taj downgrade na kaisevima zahteva skuplje odrzavanje i zamenu kaisa svakih 4-5 godina u proseku

resetovanje ECU je ponekad potrebno jer se zaglupi kompjuter, ili mu nesto ne prija, ili neki senzor pobrljavi, ili mu vazduh i okruzenje u kome radi auto bude previse zagadjeno pa se buni i slicne gluposti. Volvo pravi veoma sofisticirane i sto bi rekao boost avancirane sisteme kontrole motora (zbog Kalifornije gde se i proda najvise Volvoa).
a ovo za iscitavanje kodova dijagnostike sam mislio na prednost da pomocu opstih OBD2 interfejs konzola mozes bez mnogo para da imas uvid u zdravlje auta -ocitava se ABS, menjac, klimatizacija, cruise sistem, ubrizgavanje, paljenje, audio uredjaj poneki modeli i svaki sistem ima svoje kodove gresaka koje pamti da bi ukazao serviseru sta odstupa od fabrickih vrednosti.
inace, takvo iscitavanje ne znam koliko kod nas kosta, ali u Kaliforniji to zadovoljstvo je oko 200-300 dolara...bez daljeg rada servisera.
od modela 1998. toga vise nema, nego mora zvanicni servis sa posebnim VADIS dijagnostickim kompjuterom a iscitavanje kodova se vrsi povezivanjem preko interneta na centralni server u Geteborgu. na taj nacin se vrsi i update softvera i flesovanje pojedinih kompjutera po vozilu- S80 i V70 imaju 18 kompjutera u multiplex mrezi.
a to ipak ne moze sam vlasnik da sve prokljuvi onako napamet, bez dokumentacije, barem ja tako mislim.
upravo zato mislim da ta mladaj godista od 98 naovamo bas i nisu za nase uslove finansija i eksploatacije vozila najpogodnija.
iapk smo mi treci nerazvijeni svet.
Comment