Ima li ko iskustva sa Renault Safrane?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    Zasto si pomenuto automatsku regulaciju, kako je to izvedeno, jel tu moze da nastane neki kvar ukoliko bih vozio auto koji je opterecen vise od 440kg?
    nece nastati kvar, ali se auto pozadi spusti, hod vesanja je kratak pa se gubi udobnost, auto je manje stabilan u krivinama, niej zgodno voziti sa punim gasom itd.

    automatksa regulacija je izvedena saposebnim Nivomat Boge/Sachs samostelujucim amortizerimakoji u sebi sadrze i hidraulicnu oprugu ( i hidro pumpu visokog pritiska). resenje koje Volvo primenjuje od 1982. godine na nekim svojim modelima (recimo 760) i podseca na Citroenovo resenje.

    pomenuto je da je i Reno za Safrane to, ili nesto slicno ubacivao na neke modele.

    Ima li 850 sa 2.0 16v?
    nema, svi 850 motori su 5 cilindara, ima 2.0 sa 20 ventila.

    A taj 2000 turbo, koliko ima ks
    ne znam napamet tacno, mislim oko 200-220 konja.

    Koliko je upotrebljiv za porodicni auto? Koliku potrosnju bih mogao da ocekujem za benzinske motore, gradska, otvoreni put, prosek?
    pa prilicno je upotrebljivo 200 konja, pogotovu sto je 850 manji model Volvoa i ne preterano tezak. potrosnja je gradska oko 12 litara za model 2500 kubika i 140 konja (za taj znam jer poznanik ima taj motor u S80).
    na otvorenom oko 7 litara u proseku benzina.

    turbo kada se nagazi sigurno trosi vise, ali tako valjda i mora da se ocekuje, fora je sto moze da se vozi laganica, a po potrebi ima rezerve 50 do 100 konja ako se pozeli jurcanje

    motori su u rasponu 2000-2500 kubika, snage od 126 do 250 konja benzinci i jedan dizel (VWov) od 2500 kubika i 140 konja.

    ni taj najslabiji motor od 126 konja nije los da ne bude zabune ali ja bih ako i kada mogu birao neki jaci. e sad zelje i realnost se ne podudaraju cesto

    Mogu li ja na njemu sam da promenim neke osnovne stvari bez potrebe za specijalizovanim servisom? Tipa, plocice, svecice, ulje, filtere, akumulator, sijalice, kaiseve, spanere, odnosno ne ja licno vec u nekom obicnom servisu ovde kod mene u gradu
    na pomenutim godistima naravno sve sto si nabrojao, osim spanera i zupcastih kaiseva jer je za to potreban odgovarajuci alat. ako ga servis u tvom gradu ima moze i to da se menja bez problema.

    nazalost zuocasti mora da se menja svakih 80.000 do 100.000km i to mi se zaista ne dopada. isto je i sa ovim mojim 740 sa 16 ventila, zupcasti mora na svakih 80.000km. ( oni raniji modeli motora su imali zupcaste koji se menjaju na 200-300.000km po potrebi to jest nikada se ne menjaju po nekoj predvijdenoj kilometrazi).

    taj downgrade na kaisevima zahteva skuplje odrzavanje i zamenu kaisa svakih 4-5 godina u proseku

    resetovanje ECU je ponekad potrebno jer se zaglupi kompjuter, ili mu nesto ne prija, ili neki senzor pobrljavi, ili mu vazduh i okruzenje u kome radi auto bude previse zagadjeno pa se buni i slicne gluposti. Volvo pravi veoma sofisticirane i sto bi rekao boost avancirane sisteme kontrole motora (zbog Kalifornije gde se i proda najvise Volvoa).

    a ovo za iscitavanje kodova dijagnostike sam mislio na prednost da pomocu opstih OBD2 interfejs konzola mozes bez mnogo para da imas uvid u zdravlje auta -ocitava se ABS, menjac, klimatizacija, cruise sistem, ubrizgavanje, paljenje, audio uredjaj poneki modeli i svaki sistem ima svoje kodove gresaka koje pamti da bi ukazao serviseru sta odstupa od fabrickih vrednosti.

    inace, takvo iscitavanje ne znam koliko kod nas kosta, ali u Kaliforniji to zadovoljstvo je oko 200-300 dolara...bez daljeg rada servisera.

    od modela 1998. toga vise nema, nego mora zvanicni servis sa posebnim VADIS dijagnostickim kompjuterom a iscitavanje kodova se vrsi povezivanjem preko interneta na centralni server u Geteborgu. na taj nacin se vrsi i update softvera i flesovanje pojedinih kompjutera po vozilu- S80 i V70 imaju 18 kompjutera u multiplex mrezi.

    a to ipak ne moze sam vlasnik da sve prokljuvi onako napamet, bez dokumentacije, barem ja tako mislim.
    upravo zato mislim da ta mladaj godista od 98 naovamo bas i nisu za nase uslove finansija i eksploatacije vozila najpogodnija.

    iapk smo mi treci nerazvijeni svet.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #32
      A moze li da ako crknu ti amortizeri sa nivelisanjem i pumpom da se umesto njih kupe obicni i montiraju, tu se opruge na diraju, vec samo se amortizeri promene ili nije bas tako jednostavno? To ako bi moglo bi izaslo dosta jeftinije, neuporedivo? Da li bi bilo nekih problema. Ovo pitanje vazi za sve modele u koje se ugradjuje, nije samo vezano za 850!
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • Srdjan
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 2416
        • Bajina Basta/Beograd

        #33
        Brick sto te vise pitam ti si sve bolji i bolji, kao da postizes radnu temperaturu. Sta drugo da kazem nego hvala. E gledao sam na mobile.de i moze do 4.000eura da se nadju solidni primerci godiste 95-96 ali nikako da uklavirim jacine motora.
        Idemo redom:
        2.0 10v - 126ks
        2.0 20v - ???
        2.5 10v - ???
        2.5 20v - 170ks
        2.0T preko 200ks
        i svi ovi motori su Euro 3?
        Lancia Kappa 2.0 20v

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #34
          A moze li da ako crknu ti amortizeri sa nivelisanjem i pumpom da se umesto njih kupe obicni i montiraju, tu se opruge na diraju, vec samo se amortizeri promene ili nije bas tako jednostavno? To ako bi moglo bi izaslo dosta jeftinije, neuporedivo? Da li bi bilo nekih problema. Ovo pitanje vazi za sve modele u koje se ugradjuje, nije samo vezano za 850!
          nazalost ne, tu je klasicna metalna opruga samo pomocno sredstvo i veoma je slaba, ne moze da nosi opterecenje.
          glavno opterecenje drzi hidro opruga koja je sastavni deo tog specijalnog amortizera. dakle, ne moze da se stavi obican amortizer vec mora da se prepravlja zadnji trap.

          isto resenje koliko znam je primenjeno i na Mercedesu SLnesto, i da komad tog hidro amortizera kosta u BGD okruglo 230.000 dinara.

          ali, mozda ima alternativno resenje
          ja sam narucio pneumatsku orugu- amortizer za moj auto koja slicno radi ali na komprimovani vazduh, i kosta puno jeftinjije.

          kada ugradim, znacu na cemu sam iz prve ruke =]
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            2.0 10v - 126ks
            2.0 20v - ???
            2.5 10v - ???
            2.5 20v - 170ks
            2.0T preko 200ks
            i svi ovi motori su Euro 3?
            zagrevas me

            redom, 145 ks
            140ks
            167ks odnosno 170ks
            oko 200ks
            2.3 turbo u verziji 225, 250 ili 300 ks zavisno do godista i varijante

            za euro 3 ne znam tacno, a ne znam ni gde da pogledam ali od 95 godista je to sigurno dok za ranija godista nisam siguran.

            od proizvodnje 97, godiste modelsko 98 je vec bio euro 4 uveden.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Lukas
              CBC Veteran
              • 22.10.2004
              • 180
              • Slovenija

              #36
              Originally posted by Srdjan
              Originally posted by Lukas
              Originally posted by Srdjan
              Jos kad bi se neko nasao sa iskustvima za Safrana...
              Ima moj kolega na poslu Safrana 99. godiste i kola imaju preko 200.000kilometara u njega je motor 2.5 V5 i amotizeri su mu standardni a oni Safrani sto imaju hidravliku da se spusta e ono je užas , zadnji amotizeri na servisu koštaju 1800EVRA
              A potrosnja mu je minimalna 12l jer su kola ogromna i težka a kad ga počera znatno raste potrošnja.
              Kola su udobna i imaju svu opremu tu se nema sta reči ali je za uzdrzivanje skupo jer su za njega djelovi kao što su zglobovi i takve stavri skupe čak i kod nas zato i nemaju cjenu kod prodaje kola.
              Kod nas zovu takva kola mala nekretnina jer se teško prodaju
              Ja nigde nisam ni video a dosad i cuo da Safrane ima hidropneumatsko ogibljenje Mislio sam da je to u vezi sa Citroenom!
              Citroen ima hidravliku na ulje amotizere a Safran (ne svi) imaju pnevmatiku na zrak amotizere opet kazem ne svi modeli

              Comment

              • Car
                CBC Senator XXL
                • 07.07.2005
                • 900
                • Beograd

                #37
                Malo skrećem s teme, ali da ne otvaram novu...

                Sto se tiče 850.. naleteo sam na jednog u oglasima 97. godište 2.5 tdi za nešto manje od 6000 evra...
                Kako se pokazao konkretno taj dizelaš?
                Koliko može da izgura do generalne? I reda koliko evra bi bila cena generalnog remonta? Npr. za vw tih godina dovoljno je oko hiljadu, da li se ovde cifra udvostročava ili se penje još gore?

                Comment

                • Wiz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 3104
                  • Nish

                  #38
                  Npr. za vw tih godina dovoljno je oko hiljadu
                  To i jeste VW motor

                  Comment

                  • Wiz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3104
                    • Nish

                    #39
                    Inace u testu "Gente Motori" revije iskazao se veoma niskom potrosnjom,a uopste ceo auto je veoma dobro prosao ukljucujuci i motor na 50 i 100k kilometara

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      to je VW dizelas, petak druge generacije po TDI konceptu. nije los, ali nije ni nesto ekstra. prednost je sto je vrlo ekonomican za tu snagu a mana je losiji kvalitet materijala i izrade pa ne izdrzava do generalne koliko bi se ocekivalo. koliko znam retki su oni sa preko 300.000km do generalne a pocesto zna da bude i ranije, reda 200-250k km.

                      inace je identican motor u Audiju 100/ A 6 modelima tokom 90tih.

                      paznja- ne ispunjava ekoloske standarde.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      Working...
                      X