Danas sam cistio leptir gasa.Paznju mi je privukla lula na izlazu iz filtera za vazduh prema motoru.Elem,u samoj luli ima kalibarski prsten koji daje otvor manji od onog na grlu leptira.Lepa stvar je sto se taj levak,prsten lako vadi i tako povecava protok vazduha.Cemu bacanje para na KN-ove kad postojeci filter ima mogucnost veceg protoka vazduha a uz to ostaju svi damperi za buku koje KN opet nema
Moze i bez KN filtera...
Collapse
X
-
Ja se izvinjavam sto smetam... K&N je firma koja se bavi proizvodnjom visokoprotochnih filtera vazduha, KN nema veze ni sa filterima ni sa vazduhom, a visokoprotocne filtere proizvode i druge firme...
Sto se tiche lule i prstena, ako sam dobro shvatio to je posle filtera a pre motora, ako filter ima ogranicenu propusnu moc, nece mu ni malo pomoci skidanje prstena koji se nalazi posle njega...
Mozda nisam u pravu, ispravite me ako gresim...
-
-
Naravno da ne gresis.Samo...mislim da filter ima mnogo vecu propusnu moc pa su je kalibrisali tim levkom na izlazu.Precnik levka je manji od precnika grla leptira gasa i ostalih cevi,tako da sam po sebi predstavlja najuzu tacku i samim tim maximalan protok vazduha.Ako se ukloni,sledece ogranicenje je precnik grla leptira,a to se ne dira.Kolika je propusna moc klasicnog filtera a kolika recimo KN-a,ne znam.Ali verujem da nije toliko razlicita koliko klasican sistem trpi zbog kalibra tog levka u grlu.Naravno sve je to moja primedba posto ne mogu da probam u praksi dok ne dobijem odgovore od plinadzije i mehanicara,sta treba kad se poveca dotok vazduha...Prilicno samsiguran da bi mogao na ovaj nacin obezbediti bar 30% veci protok vazduha.I'm not beautiful,but I'm stupid
Comment
-
-
Plin je uglavnom veoma glup princip i mora da se kalibrise za svaku i najmanju promenu... samim povecavanjem protoka vazduha povecavas i potrosnju... jer bez prave smese nema pravog sagorevanja... a vishe vazduha znaci vishe plina/benzina da bi radilo kako treba...
prema tome u cemu je poenta onda tvoje ugradnja plina kada zelis da ti auto vishe trosi...
Jedino je pitanje sta zelis da postignes, jer ovako prosto receno na starijim kolima... sistemima ubrizgavanja ceo sistem je glup, odnosno prekalibrisan prema odredjenom precniku u**** vazduha... tako da za svako brljanje po istom mogu biti skupe posledice...
npr. auto koji ima protokomer je kalibrisan da kroz taj protokomer u jedinici vremena prolazi neka kolicina vazduha... prema tome daje se odredjena kolicina benzina... odnosno klapna protokomera ocitava procenat otvaranja... prema tom procentu komp pretpostavlja da ulazi XX cm3 vazduha prema predefinisanim mapama... ako neko cacka sa prokomerom ili sa velicinom rupe dolazi pomeranja smese i onda krecu problemi... manje primetni na malom gasu ali itekako primetni na punom gasu...
jedini automobili koji imaju MAF + IAT mogu da se zezaju sa tim... jer oni mogu da odrede tacnu kolicinu vazduha koja ulazi u motor i prema tome podesavaju smesu...
nemojte da pitate jel ima moj auto to... jer 99% automobila iapod 2000 ccm nema toliko pametan sistem... on je uglavnom za sportske motore ili motore velike kubikaze 3000+...
naime povecanje kolicine vazduha u motoru bez povecavanja kolicine benzina mozete naterati da vam auto ide malo bolje... malo je bas malo... taman toliko koliko je proizvodjac sasekao da bi imali bolje izduvne gasove...
ali ne zaboravite da ako je kolicina vazduha prevelika a benzina malo na vecim obrtajima dolazi do povecanja temperature motora, i to ne malog povecanja... tako da moze doci do paljenja ventila, klipova... itd...
prosto je, ne diraj sta je proizvodjac zamislio ako nisi spreman da kupis neki aftermarket ECU i preradis sve opet ... onda mozes da se zezas do mile volje... do tada... nepotrebna komplikacija...
Comment
-
-
Cela prica vodi iz stare diskusije o KN-u.Neki su bili za to da je to dobra stvar drugisu bili protiv,itd...Elem kad sam pre neki dan proveravao ulozak filtera zapazio sam taj prsten,te mi je palo na pamet da ako neko zeli vise vazduha,ne treba da kupuje KN,dovoljno je skinuti kalibar i eto...I'm not beautiful,but I'm stupid
Comment
-
-
Nisam jos skidao.Treba prvo da pricam sa Ivanom kako ce to uticati na plin.Hoce li morati da se steluju mape.Momci koji su mi radili chip su rekli da bi bilo pozeljno da stavim KN.Videcu prvo sta se desava sa plinom pa cu odluciti sta cu.I'm not beautiful,but I'm stupid
Comment
-
Comment