Kada paliti dizel automobil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nidza
    CBC Senator XXL
    • 16.04.2008
    • 496
    • nbgd

    #31
    Napraviste nauku od kretanja dizelom. I kakva je to nebuloza da je zamajac najslabija karika, kad je na njega vezana potrošna stvar, a to su korpa, lamela i druk ležaj. Sem u veoma retkim slučajevima nisam čuo da je iko menjao češće zamajac nego set kvačila, prema tome nemojte da ste neozbiljni i da pravite paranoju.

    Svi ti sklopovi poput plivajućeg zamajca, silen blokova, homokinetičkih produžetaka (možda sam ih pogrešno nazvao) poluosovina i ostalih, ne služe da se kvare i pune džepove proizvođača, nego ukupno utiču na tišinu i udobnost. Druga je stvar što to poskupljuje proizvodnju i komplikuje održavanje.

    Zamajac ako gekne, teško da ima bilo kakve veze sa vožnjom, a otklon koji se spominje od 15mm je ono što rukom možeš da utvrdiš, on bi morao da ima mnogo veći otklon kada udari i krene da sabija opruge u oba smera.

    Sve može da crkne, može i na JTD da pukne glava i da pomeša ulje i vodu, jednostavno svuda je moguća konstrukcijska greška, iako u proseku motor važi za izuzetan ukupni sklop.
    Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

    Comment

    • Chila
      CBC Senator XXL
      • 18.07.2008
      • 401
      • Kos. Mitrovica

      #32
      To je nauka druze, i to veoma teska nauka, i samo laicima izgleda sasvim prosto! Set kvacila na primer je jedan masinski sklop koji se sastoji od vise podsklopova,masinskih grupa i elemanata. Kada se onaj zamajac sa slike gora rasturi na sastavne delove dobijete niz masinskih elemenata,pa tako treba praviti razliku izmedju zamajca i silen blokova ili krajeva spona jer to nisu iste stvari!
      To kako kreces iz mesta,kako menjas brzine i kako vozis auto,znaci uslovi eksploatacije,od presudnog je znacaja na trajanje svakog po na osob masinskog elementa a samim tim i celog sklopa u ovom slucaju prevashodno seta kvacila pa i zamajca. Zapazanje da je lamela potrosni materijal je na mestu,ali korpa i druk lager nisu,a kad sam u prethodnom postu pisao o najslabijem delu sklopa,uopste nisam mislio na zamajac mozda sam stilom pisanja ostavio takav utisak,jer on to i nije vec je to set kvacila i to je tako konstrukcijski izvedeno jer je on neuporedivo jeftinij od zamajca!
      Ako zamajac gekne,geknuce samo zbog ekstremnih uslova u eksploataciji,potpisivanje,secanje pri prebacivanu iz brzine u brzinu,agrasivna voznja ...,jer je on upravo i postavljen tamo da amortizuje i umanji sve vibracije i nereavnomernosti i prima na sebe sav onaj obrtni moment i opterecenje od ,agragata,motora do pogonskih tockova!
      Tacno je da sve moze da crkne,ali ima razlike izmedju odgovornosti pojedinih masinskih elemenaa pa su neki napravljeni sa vecim stepenom sigurnosti a neki sa manjim,a delovi motora imaju veoma veliki stepen sigurnosti,pa se tako veoma retko desava da glava tek tako pukne i pomesa vodu i ulje,osim ako se ne pregraje ne znam koliko! Pa zato sada imate da vam na novo kupljeno vozilo daju garanciju na motor i do 5 godina,ali ako vam pukne glava usled pregravanja garancija vam propada,a to se lako moze utvrditi!
      Onaj zazor od 15 mm pri pomeranju rukom je tako napravljen i ne treba da bude vise od toga,bar ne puno,jer ako je to 35 mm sta ce se desiti pri punom opterecenu od recimo 150 Nm na 4500 o/min,suspenziono dejstvo opruga ce se neutralisati i imaces krutu vezu,tj.lupanje!
      Samo vas gledam ...

      Comment

      • mikisxy
        CBC Senator
        • 25.09.2008
        • 238
        • beograd

        #33
        bolje je menjati plivajuci zamajac ako mora,posledice mogu biti "grdne".nedao bog nikom sta moze sve da prouzrokuje.kao sto covek rece sto ga manje matretiras duze traje

        Comment

        Working...
        X