Mala skola voznje sa automatskim menjacem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • subicd
    CBC Senator XXL
    • 20.06.2008
    • 463
    • Novi Sad

    #16
    Ja sam sa druge strane cuo da sa automaticima treba ''sto pre'' postici zeljenu brzinu i onda je odrzavati, kao tad malo trose. Doduse nisam testirao potrosnju jer sam tih par automatika sto sam vozio, jedan tiptronic, vozio bez obaziranja kad trosi manje-vise, posto nisu bila moja auta a povremeno sam ih vozio.
    Najbolje je da sam skontas kako je najbolje. Jedan dan vozi sa laganim ubrzanjima, drugi sa naglim pa vidi. A ja ti preporucujem da ga vozis normalno, zavisno od situacije i da ne gledas u taj bord. Jer i ja sa dizelom 1,9 TDI nekad sibam do 9-10l po gradu dok je hladan, nekad 6.5l, a na kraju se sve svede na neki prosek grad-vangrada na oko 6l.
    I nemoj se puno obazirati na one sto pisu da im benzinaci od 1600-2000ccm po gradu trose 7l jer lazu.

    Comment

    • djukic
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2005
      • 2526
      • Beograd

      #17
      Jos nesto taj autmatik je klasican uz dodatak elektroventila za brzine... E sad doziranjem pedale gasa (odsecnim pritikom ne do kick down-a) mozes da ga nateras da ide brzinu dole ili pustanjem pedale da ide brzinu gore. Uf kako ovo objasnih ali u sustini treba ti malo vremena da se opustis i navikn es. Naravno kada treba pedala u patos i onda mozes da ga vozis do blokade bez saltanja. Za kratko vreme navicices se da vozis i da sam odredis kada ce automatik da salta.

      Jos jedna sitnica Brick rece da se vozis iz prve, druge, trece u D. Osim maltretiranja i svog i automobila nista neces postici. Cinjenica je da treba prebaciti iz drajva uvek kada ides na vece uzbrdice i naravno kada se spustas s brda. U D (drajvu) nece kociti motorom, dok u bilo kom 3,2,1 koci motorom gotovo kao i manuelac...!

      Kroz godine voznje automobila upravo te tvoje tezine i snage, neko iskustvo mi je da ako opusteno vozim (znaci bez bespotrebnih potezanja) uz dinamicnu voznju (nisam prvi ali nisam ni poslednji ) najbolji odnos potrosnje i voznje postizem.
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • nikola_VUK
        CBC Senator XXL
        • 20.09.2005
        • 317
        • Podgorica - Novi Sad
        • Mercedes vaneo 1.7

        #18
        Ako se ne varam omege tog godista sa automatskim menjacem nemaju kick down na pedali kao ostala kola nego dugme na menjacu koje kad stisnes menjac salta kad dodje do blokade.

        Comment

        • DraxNS
          CBC Senator XXL
          • 24.10.2006
          • 520
          • Bačka Palanka
          • Peugeot 307 SW

          #19
          ima ima kickdown :-) i to za jednu ili dve brzine...... a ima i to sto kaze djukic.... da sa malo odresitijim stiskom pedale gasa uradi downshift.... i da sam prebaci u visi stepen kada dignem nogu...

          to dugmence na menjacu je tzv. sportski mod i kako mi je objasnjeno, tada samo kasnije prebacuje... znaci na vecem broju obrtaja.

          pa sad kad procitam ova iskustva... i kad uzmem u obzir da vise volim zustriji start na semaforu... ovih 12,5 - 13,5 litara po BC mi se cine OK

          Sipacu ovih dana malo goriva, tj da dopunim do cepa.... pa cu tako da merim... prebijem predjenu kilometrazu sa nasutim gorivom. Cisto mi zao sipati ovo nase gorivo preko grckog... ali kad malo bolje razmislim... mozda je tako ipak bolje.

          Comment

          • Dren
            CBC Senator XXL
            • 24.08.2005
            • 1068
            • Sarajevo

            #20
            Obrati paznju i na kasnjenje automatika u odnosu na komandu, racunaj slobodno da ce tek nakon pune sekunde, mozda i malo duze odreagovati na ono sto si trazio (npr. kick-down-om), pa o tome treba voditi racuna, da ne "zafali" ta 1 sekunda u odsudnim momentima (gluho bilo)...

            A sto se grada tice, sto tecnija voznja u prosjeku ti je zakon, ali tu kod "cepova" nema pomoci...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              dugmence za sportski rezim i za zimski rezim
              onda je elektricno upravljan, pa stoga mozes jako malo (citati nista) da uraditi oko podesavanja.
              to jest, sta je fabrika u softveru osmislila tako jedino menjac moze da radi.
              kod onoga sa hidraulickim upravljanjem imas sajlu koja se moze po zelji podesavati, odnosno menjati trenutak opterecenja motora pri kome se menjaju brzine.

              kod tih prvih serija elektricno "pametnih" dogadjalo se da su losije isprogramirani, pa je mozda i sa tvojim takva situacija.

              vidi, da li je Opel izbacio update firmware-a menjaca i da li je dostupan bas za tvoje godiste.

              ako nije, nazalost pomiri se sa stanjem.

              na vise mesta sam cuo da su se vlasnici bavili hakovanjem softvera i prepravkom menjaca ali ja se u to ne bih upustao ako nemam originalni ispravan rezervni automatik na raspolaganja jer ako se zeznes ostajes prakticno bez auta.

              moj menjac je sa hidro upravljanjem i podesen je da prebacuje brzine na oko 1200-1400 rpm pri umerenoj voznji.
              u gradu retko predjem 2200-2300 rpm pri ubrzavanjima a ovako automatik salta tako da se trudi da odrzi motor u okviru 900-1700 rpm sto je opseg obrtaja pri ravnomernoj voznji do 80km/h.

              uz 12litara potrosnje ja ne bih nista dirao, mislim da je sve sasvim savrseno sto se funkcionisanja tice.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                Da pojednostavim svoju "matematiku"... 35l trosim recimo 5 sekundi
                ne ide to tako...
                35 litara za 5 sekundi je 7 litara u sekundi ili 25.200 litara na sat rada motora.

                to bi ubrzavalo ko avion

                trosi daleko manje, meri se gramima po kWh.
                kolicina potrosenog goriva je najmanja kada motor radi u podrucju najvece efikasnosti a to je po pravilu u okolini podrucja najviseg obrtnog momenta.

                najveca "matamatika" je realan saobracaj i njegov tok.
                za jedan te isti predjeni put nekada ces utrositi x grama goriva a nekada 5x grama goriva samo zbog razlike uslova voznje na istoj relaciji.

                kreni-stani je ubedljivo najgori nacin voznje, ubitacan po ekonomicnost potrosnje.

                zustro ubrzavanje je povoljno ako imas cilj da postignes neku brzinu kretanja pa onda da je odrzavas. tada ima osnova za ustedu.

                ako jace ubrzavas a neposredno sledi kocenje, efekat stednje nestaje.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #23
                  Mislio je covek, naravno, na trenutnu potrosnju, u periodu od 5sec trosi 35l/100 km, pa progresivno opada.

                  Nema mnogo filozofije oko automatika, kljuc je mirna noga na gasu, ubrzavanje sa max. 1/3 gasa, bez naglih davanja i oduzimanja gasa kako menjac ne bi automatski menjao nanize. Moras da nadjes neku sredinu kad motor i dalje prihvatljivo vuce a menjac ne salta obavezno nanize, svaka promena brzine = povecana potrosnja.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • DraxNS
                    CBC Senator XXL
                    • 24.10.2006
                    • 520
                    • Bačka Palanka
                    • Peugeot 307 SW

                    #24
                    Otkrovenje

                    Nakon restarta BC-a merac potrosnje nece da padne ispod 16.9 po gradu, a bogami se i kazaljka nivoa goriva slaze sa tim. Ovo sve nakon primene tehnologije "opustene" voznje, znaci nigde se ne zuri, gas se veoma odmereno dodaje itd. (ako se uzme da je pocetna cifra posle restarta BC bila 20.2 , mogu da kazem da sam savladao automatik )

                    Sve vreme mi inace gori lampica sa slicicom motora. E sad, kako imam ugradjen i TNG, odem kad sam isao kod majstora, oni mi kazu da je to zbog TNG-a i ladno ignorisu gresku.

                    Crv sumnje mi se uvukao kad se ta lampica nikako nije gasila dok vozim na benzin, a trebala bi, te odem ponovo na Tech 2 i trazim da urade dijagnostiku . Rezultat, crknut protokomer.

                    Za vikend idem da ga zamenem, pa cu da vidim kako se onda auto ponasa, tj. koliko ce da trosi, uz sve opustenu voznju.

                    Svakako hvala na savetima, puno su mi pomogli.

                    Comment

                    • DraxNS
                      CBC Senator XXL
                      • 24.10.2006
                      • 520
                      • Bačka Palanka
                      • Peugeot 307 SW

                      #25
                      Re: Mala skola voznje sa automatskim menjacem

                      Evo posle duzeg vremena da se nadovezem na temu... Konacno sam se izriskirao da natocim benzina do cepa i da provozam po gradu...

                      Rezultat, predjenih ravno 130km, natocenih 20.79 l benzina, sto mu dodje na 15,99l / 100km. Voznja vecim delom opustena, par zadrzavanja bez gasenja motora (~5-7 minuta cekanja na parkingu)...

                      Uzevsi ovo u obzir, potrosnja od oko 18-19 (pre 19 nego 18 ali tesim se) litara plina po gradu je sasvim OK i "problem" definitivno baca na motor sto ce neka dijagnostika (ne samo tech 2) morati da utvrdi.

                      Sto mene ovo uopste muci? Vidjam dosta Omega po gradu kao taksi vozila... ima ih i MV 6.. sa sve plinom... ali to nema veze... Uveren sam da ni jedan jedini taksista na ovoj planeti nece voziti auto koje mu jede zaradu kroz gorivo, a ako mu auto trosi ~16l goriva po gradu... tesko da moze da zaradi da ga samo natoci na dnevnom nivou.... Dodatno me cudi cinjenica da na otvorenom trosi oko 8-8.5 litara... sto je gotovo duplo manje u odnosu na gradsku voznju i prosto mi deluje nelogicno. Ali mozda ja tu gresim, ipak je moja struka nesto sasvim drugo

                      P.S. BC "laze" za ~0.3 l posto mi prijavljuje prosecnu potrosnju od 16,3 (na izmerenih 15,99) sto i nije tako neprecizno.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mala skola voznje sa automatskim menjacem

                        to sve je super vozi i uzivaj...a bc laze kod vecine auta,ali imaj u vidu da i pumpe mogu da lazu tj da kradu...ja sam s rodakom u novog mercedesa (15 000 km presao) sipao na seoskoj pumpi i na 80l euro dizela uzeo je po nasem proracunu 2,4(sabrali vrijednost koja je bila u autu po bc i koliko smo nasuli)i ispalo je da fali....pa razmisli i o tome..vjerujem da tu gdje sipas ne bi smjeli toliko da kradu jer bi ih neko prijavio i drugaciji je zakon ali na ovim ovako pumpama svasta rade....

                        Comment

                        • zverko
                          CBC Senator XXL
                          • 19.08.2005
                          • 7085
                          • BGD
                          • Audi A4

                          #27
                          Re: Mala skola voznje sa automatskim menjacem

                          probaj da ne cekas da on sam promeni brzinu nego da ti to uradis oduzimanjem pa dodavanjem gasa. znaci ne da nabodes pedalu pa da ga cekas da promeni u visi stepen nego das gas do odredjenog broja obrtaja , recimo 2500 pa lagano pustis gas pa opet dodas. ovakav stil voznj je recimo na A4 2.8 drasticno smanjio potrosnju. konstantno drzanje noge na gasu podize potrosnju.
                          deutsche gemacht-gut gemacht...

                          Comment

                          • Bojan1212
                            CBC Senator XXL
                            • 15.07.2008
                            • 468
                            • Zemun
                            • Honda Accord

                            #28
                            Re: Mala skola voznje sa automatskim menjacem

                            Ovo sto kazes da je bc neprecizan mnogo zavisi i od toga kako si sipao na pumpi. Da si sacekao minut moglo bi jos litar da stane i prvi i drugi put kad si sipao, a plus i brojac na pumpi sigurno nije savrseno tacan tako da 0.3 na 16l i nije mnogo.

                            Comment

                            • DraxNS
                              CBC Senator XXL
                              • 24.10.2006
                              • 520
                              • Bačka Palanka
                              • Peugeot 307 SW

                              #29
                              Re: Mala skola voznje sa automatskim menjacem

                              Znam da nije mnogo... zato ga i hvalim To takodje znaci da mogu opusteno da se pouzdam u njega, sto puno znaci. Takodje cu morati da pratim sta kaze na plinu, posto sad kad znam za jadac i recimo da znam koliko plina se trosi... mogu da pratim sta BC kaze... pa i to da upotrebim.

                              Sto se tice "pedaliranja" gasa ...."stisnem" samo kad ubrzavam, a ostalo vreme doziram.... mada ne mogu sa sigurnoscu da kazem da podignem nogu pre automatskog prebacivanja brzine, moracu da obratim paznju malo.

                              Comment

                              • zverko
                                CBC Senator XXL
                                • 19.08.2005
                                • 7085
                                • BGD
                                • Audi A4

                                #30
                                Re: Mala skola voznje sa automatskim menjacem

                                znaci, ista fora kao manuelac samo sto ovde nemas kvacilo pa ispada da brzine manjas na pedali gasa. probaj...
                                deutsche gemacht-gut gemacht...

                                Comment

                                Working...
                                X