Uticaj svetske krize na prodaju automobila

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zloca
    CBC Senator XXL
    • 21.12.2005
    • 510
    • Novi Sad
    • Astra bertone turbo

    Uticaj svetske krize na prodaju automobila

    Verovatno ste culi sta se sve desava u svetu, pa je potkacilo i automobilsku industriju. Citao sam da je americka auto industrija u krizi jer banke teze sad odobravaju kredite, pa je Ford od pocetka godine izgubio 8.6 milijardi dolara. Slicno je kod GM-a i Chryslera. Najavljena velika otpustanja radnika. Cuo sam da sad Ford vozila sa zaliha prodaje dva komada po ceni jednog ali moras da uzmes dva.
    Ne samo u Americi, imam informaciju npr. da su upola smanjene narudzbine elektro instalacije za porsche i volkswagen koje se prave kod nas (kao i za Candy ves masine ali to nije tema).
    Znaci realno je ocekivati pad cena automobila, kao i razne pogodnosti pri kupovini. Racunam da to moraju pratiti i polovni automobili i da ce cena polovnjaka prilicno pasti. Ja sam nesto planirao da kupim auto ovih dana, ali sam stao i razmisljam sta da radim. Da li cekati i videti na sta ce ovo da ispadne, da li ce pasti cene, koliko, pa smanjenje carine od januara itd.
    Nekako mi deluje da trenutna situacija nije dobra za kupovinu auta, i da treba sacekati jos malo da se iskristalise situacija. Sta mislite?
    MESTO ZA VASU REKLAMU!

    Za samo 1000 din mesecno! :-)
  • BRABUS
    CBC Senator XXL
    • 15.10.2004
    • 2399
    • London

    #2
    S obzirom na trenutnu situaciju u auto industriji u svetu, realno je ocekivati da ce cene novih automobila da padnu, tj. da se uvedu vanredni popusti, samo da se sto brze sklanjaju kola sa parkinga. To se vec uveliko oseca ovde, pretpostavljam da treba jos par meseci da bi se to prenelo na Srbiju. Takodje, cene skupih polovnih automobila su drasticno pale (20% od pocetka septembra), dok se manji automobili jos nekako drze.

    Ako ces nov auto da kupujes, nece ti skoditi da pricekas jos koj mesec, ako polovni, onda mislim da nece biti neke velike razlike...

    Comment

    • Zloca
      CBC Senator XXL
      • 21.12.2005
      • 510
      • Novi Sad
      • Astra bertone turbo

      #3
      Polovan bih uzeo, ali ja i sad kad gledam oglase imam utisak da su pale cene, ne svih polovnjaka, ali kao da padaju.
      MESTO ZA VASU REKLAMU!

      Za samo 1000 din mesecno! :-)

      Comment

      • AlNik
        CBC Veteran
        • 18.07.2008
        • 144
        • Beograd

        #4
        Re: Uticaj svetske krize na prodaju automobila

        Originally posted by Zloca
        Nekako mi deluje da trenutna situacija nije dobra za kupovinu auta, i da treba sacekati jos malo da se iskristalise situacija. Sta mislite?
        U vreme svake krize, cash is king. Ako imas dovoljno para da kupis nesto po jako niskoj ceni dok drugi, koji nemaju cash, nemaju pristup kreditima da se takmice sa tobom - treba da uletis.

        Sacekaj ono za sta cenis da je dno trzista (kao sto je blizu dna beogradska berza) i onda uleci kao lud. Medjutim, svetska kriza u realnoj ekonomiji tek pocinje, otkazi ce tek da lete, pa bi bilo dobro sacekati jos malo., tu se slazem.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          To se vec uveliko oseca ovde, pretpostavljam da treba jos par meseci da bi se to prenelo na Srbiju
          i ovde se uveliko oseca takodje.
          na primer, Ford je do te mere otisao do djavola da ovde sada prodaju zalihe iz 2007. godine. naravno i cene su otisle dole bar 15% i vuku za rukav.
          Ford je cak produzio radno vreme salona da bi nekako nahvatali nekoga da uopste udje u salon
          ovde je preneto da je GM objavio da prodaje 11 brendova, da je uzeo ili u procesu uzimanja poreskih para od gradjana od oko 25 milijardi $ za pokrije gubitke.
          kako je objavljeno po evropskim glavnim stampanim medijima, GM ,Ford i Chrysler su de facto bankrot.

          pominje se da se vode pregovori da Cherry preuzme Fordove brendove...

          u EU je prodaja opala za oko 20-40% zavisno od firme do firme.
          BMW je zatvorio pogone, Pezo ima raspad sistema sa 40% pada.

          u Kikindi su vlasnici iz francuske otpustili radnike usled kraha Pezoa..

          i druge firme ovde koje su vezane za auto industriju su na ivici provalije.

          Rusi kupuju austrijski Steyer koji je izgleda takodje otisao u bankrot.

          Mercedes je privremeno prekinuo proizvodnju..
          uglavnom u toku je veliko deljenje karata i preraspodela brendova i fabrika za naredne godine.

          mozda i nije sve tako crno kako se saopstava javno a mozda je i daleko gore stanje nego sto sme da se objavi.

          kako je ovaj period godine udarno doba prodaje novih vozila tek ce se po zavrsetku sezone prebrojati posledice.

          iz Amerike se sire problemi i kod nas, javno se forsira nada da nas nece potopiti cunami usled kraha americke privrede.

          nije samo auto industrija u haosu, i General Electric je vec delimicno prodat arapima a kako su zvanicno objavili Kinezi i Korejci su u toku peruzimanja GE za belu tehniku.

          ovde je bilo u medijima da je Whirlpool u procesu odumiranja, gasenja..

          kod nas jos mnogi nisu svesni sta se valja iza brda i jos se slabno prica a jos manje preduzima oko drasticne redukcije javne drzavne potrosnje i stezanja kaisa tj slavine stampanja para.

          u gradjevinskom sektoru koliko cujem je prilican zastoj bio zadnjih meseci, iz vise direktnih izvora sam cuo da prosto nema posla - nema investicija koliko je bilo planirano i ocekivano.

          hocu da kazem nije samo auto biznis pogodjen, mnogo sto sta je medjusobno povezano u ovom nasem selu globalne ekonomije.

          da li je tacno da je vrednost akcije GM-a dostiglna pad na nivo manji od onoga u 1929. godini (to sam procitao u jednom izvestaju sa stanja na berzi) ?
          tu je bilo navedeno da kompletni GM vredi nepunih 3 milijarde $ trenutno ali da Ameri nasilno sprecavaju prodaju (posto kupaca sa lovom ima kako stvari stoje).
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Horsepower
            CBC Senator XXL
            • 29.12.2005
            • 2000

            #6
            Neznam otkud to da je tesko dobiti kredit.

            Ja sam pre mesec dana bez problema dobio kredit za Mustanga iako jedina kreditna istorija koju sam imao je bila otplacivanje kreditne kartice.

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              U pravu si, nije problem dobiti kamatu

              Nije tesko dobiti kredit, tesko je otplatiti ga pod uslovima koji sada vaze.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • neshaoct
                Banovan
                • 18.08.2007
                • 1754
                • Beograd, Rakovica

                #8
                ...au brick...jel' to smak sveta već nastupio...

                Istina je da su svi evropski proizvođači u pretposlednjem kvartalu ove godine, a tako će sigurno biti i u poslednjem, najavili smanjenje svojih projektovanih profita za ovu godinu...
                Istina je da su najavili da će u planovima za sledeću godinu ukalkulisati efekte ekonomske krize koja je najviše pogodila Ameriku, i da će naročito to osetiti proizvođači koji dobar deo svojim modela prodaju tamo...
                Nije isto važno tržište Amerike za Mercedes ili BMW, kao npr. za Fiat ili Peugeot...

                Par podataka...
                - BMW
                Još u avgustu su najavli da neće moći da ostvare očekivani profit za ovu godinu.
                U periodu jul-septembar, profit BMW je pao na 298 miliona eura, u odnosu na 800 miliona prošle godine u tom istom periodu.
                U tom istom kvartalu, prodaja je vredela 12,6 milijardi eura, u odnosu na 14 milijardi prošle godine.
                Isto tako, akcije BMW su porasle za 8% na Frankfurtskoj berzi.

                - Renault
                Najavio da smanjuje proizvodnju u poslednjem kvartalu ove godine za 20%.
                To ustvari znači da će zatvoriti 10 svojih fabrika širom Francuske....privremeno na 1 ili 2 nedelje.
                Prošlog meseca, najavili su ukidanje 6.000 radnih mesta širom Evrope...od ukupno preko 130.000 radnika koliko zapošljava Renault...
                Dakle, manje od 5%...

                - Mercedes
                Nije promenio svoje planove u vezi izgradnje svoje nove fabrike u Mađarskoj. Fabrika vredna 800 miliona eura. Fabrika će početi sa radom 2012. godine, praviće A i B klasu.
                Posle prvog najavljenog smanjenja proizvodnje za 40.000 komada, dodali su smanjenje proizvodnje za još 35.000 komada u sledećeih par meseci, i to pre svega svojih najluksuznijih i najskupljih modela jer je njihova prodaja najviše opala.
                Smanjio je proizvodnju u svojim USA fabrikama. U Alabami ima fabriku sa preko 3.000 zaposlenih, prave ML, G klasu, R klasu...dakle, SUV.
                Planiraju da smanjuju prozvodnju tako što će uobičajene božićne i novogodišenje odmore produžiti, odnosno spojiti.


                Najveći problem imaju Američki proizvođači, i problemi na njihovom tržištu kapitala su samo pogoršali ionako kilavo stanje Američkih proizvođača, koji i dalje misle da mogu praviti automobile kao pre 40 godina...
                Odavno više niko pametan ne bazira svoju fabriku na modelima sa 3.0 ili 4.0 motorima...ili većim... - osim Amerikanaca...

                Nije sporno da postoje problemi, i da će oni biti nastavljeni i tokom sledeće godine...ali daleko je to od ''smaka sveta'' kako je to brick opisao...

                p.s. Zaboravih Fiat...
                Nema nikakvih najava o problemima ili odlaganju investicije kod nas...Za sada je tako.
                Jedino će izgleda sindikalci Zastave ipak zadržati linije za sklapanje Yuga još neko vreme...

                Comment

                • Kenno
                  CBC Senator XXL
                  • 21.08.2006
                  • 460
                  • Zenica, BiH

                  #9
                  Reno je zatvorio sve fabrike u Francuskoj na neodredjeno vrijeme...
                  Pezo je takodje pauzirao proizvodnju...
                  Jedino Fiat je naopak, pa se za sada ne zale.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    ...jel' to smak sveta već nastupio
                    kako kome, i zavisno iz cije perspektive (dzepa) se gleda.
                    nama sigurno nije, mi smo vec prosli nekoliko puta trening smaka sveta pa nas nece bas preterano zateci nespremne.
                    jer smo uvek nespremni.
                    ali zato vrlo prilagodljivi.

                    zapad je naucio decenijama na stabilnost, i na procente pada i rasta ekonomije u domenu jednocifrenih brojki.

                    za njih jeste smak sveta pad industrijske proizvodnje od 5 ili 15% na nivou drzave, ili pad auto industrije od 30%.
                    a pad autoindustrije povlaci i pad mnogih drugih industrija sto se lepo vidi po krahu industrije celika.

                    u nasem okruzenje su gotovo sve celicane ili zatvorene ili rade na minimumu kapaciteta.

                    oni su nesposobni da se brzo prilagodjavaju, prosto decenije socijalnog mira su ih formirale takvima.

                    da li jeste smak sveta svako ce proceniti kada ostvari polovinu zarade od uobicajene i kada vise ne bude mogao da zivi od tudjih para (citati kredita za pokrivanje kredita na vec uzeti kredit) kako se godinama naviklo na zapadu.

                    a to podrazumeva i drastican pad zivotnog standarda kako pojedinaca tako i opste drustva kroz stezanje kaisa.
                    i to sada vise ne za jednu rupu nego 4-5 odjednom.

                    smak sveta tog tipa ne bi bio prvi put na zapadu, samo sto je onaj prethodni bio jako davno pa su mnogi skloni zaboravu kao i da se nije nista dogodilo.

                    no to ne znaci, da smak sveta kako si ga nazvao mora da se tragicno zavrsi, naucene su valjda lekcije.

                    a i taj svet koji mozda bude osetio smak sveta je tek manji delic planete danas srecom pa je time i lakse sanirati gluposti i pohlepu koji su ucinjeni.

                    nije ova kriza dosla iznenada, vec godinama se o tome prica i najavljuje s obzirom na uzrocne postupke koji se vec godinama prave.

                    iznenadjenje je ovako brz krah SAD i ovoliko veliki nivo dubioze po sirini i dubini manje vise celokupne prozivodne privrede.

                    da li je smak sveta nastupio ili ce tek nastupiti videce se kada se stigne do dna rupe dubokog bunara i tresne.

                    a nakon toga sledi polagani uspon.

                    nazalost kada ce se desiti taj preokret smera kretanja se ne moze predvidjati iako bi bilo jako korisno svima.

                    mi smo vec istrenirani, balkanci su vrlo otporni na svakojake turbulencije.
                    prilagode se novonastalom stanju ekspresno..niti prva niti poslednja kriza koja se valja ovim prostorima.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • JAPANX
                      CBC Senator XXL
                      • 10.08.2006
                      • 2159
                      • Beograd

                      #11
                      po sistemu ko visoko leti nisko padne

                      Comment

                      • Dzoni_mkv
                        CBC Senator XXL
                        • 29.04.2007
                        • 875
                        • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

                        #12
                        Posto radim u firmi koja je u "stranom vlasnistvu" i bas je u auto-industriji, mogu da kazem samo da nije toliko crno. Nije toliko crno za nas koji smo produznice maticne firme. Kod mene u firmi je slucaj malo specifican jer je privatizovana pre godinu i kusur dana i do skoro smo imali pritisak na prozivodnju da se pravi sto vise, dok su neke sistemske stvari ostale neresene. Osetilo se preko noci da akcenat nije vise na proizvodnji, vec su se prebacili u moj sektor-finansije. Seci, smanjuj i optimizuj sve sto moze. I dalje proizvodnja raste, traznje ima, ima kome roba da se proda (ako znate da je proizvodnja usko povezana sa proizvodjacima kamiona, a znate da kamione uglavnom kupuju pravna lica i da je u principu najosetljivija na razne poremecaje i krize), znaci nije tako drsticno. Ipak ostatak grupe, pogotovu fabrike u EU, kukaju na sav glas. Ne postizu se zacrtani ciljevi pa sada se kuka na sva zvona. Ipak je vise problem lagodan zivot i dobra zarada na koju su navikli nego sto je stvarno toliko kriticno.
                        You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

                        Comment

                        • Eon
                          Moderator
                          • 10.03.2005
                          • 4225
                          • Beograd-NBG-44
                          • Superb 2.0 4x4 DSG

                          #13
                          Ako je vise hiljada milijardi dolara u svetu evaporiralo, sta ce se desiti sa cenama?!

                          Kako ce to uticati na profit?

                          Kako povratiti profit u datom stanju?

                          Kako izaci iz zacaranog kruga?

                          Koliko ce sve to trajati?

                          Na poslednje pitanje cu vam odgovoriti. U proteklih 10 godina, krize slicnog tipa sve krace traju.

                          Na ostala pitanja sami odgovorite, pa cete znati sta ce biti sa auto industrijom!!!!
                          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                          Comment

                          • Manfred
                            CBC Senator XXL
                            • 04.08.2007
                            • 905
                            • Beograd

                            #14
                            Originally posted by JAPANX
                            po sistemu ko visoko leti nisko padne
                            To znaci da mi necemo pasti uopste?

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              Ipak je vise problem lagodan zivot i dobra zarada na koju su navikli nego sto je stvarno toliko kriticno.
                              koliko kapiram ti pricas o kamionskoj industriji, to je prica koja nema mnogo veze sa auto industrijom jos uvek.




                              mozda jeste stvar navika i stecenog standarda vise problem, ali mozda i nije samo taj delic segmenta biznisa u pitanju.
                              pre nekoliko meseci je VAG bankrotirao i formalno nakona mnogo decenija drzava prodala / prepustila svoj biznis tj uglavnom nagomilane dugove koje nelikividni VAG nije mogao mesecima i godinama unazad da podmiruje iz poslovanja.

                              dotacije iz budzeta su naravno zabranjene pa je epilog bio ocekivan.

                              Adam Opel kao deo GMa je pred slicnom sudbinom.
                              bas danas, nemacki organi Vlasti na najvisem nivou razmatraju sta da rade i kako da sprece/ zaustave bankrot Opela.
                              u nemackim medijima koji su najavili danasnje zasedanje pominje se da je 100.000 ljudi pred otkazom u nemackoj auto indsutriji.

                              IGM sindikat sa 5 miliona clanova, u veoma jakoj metalskoj industriji Nemacke vise i ne pominje price o povecanju plata i slicno.

                              prioritet je kako uopste ikakvu platu ostvariti, i zadrzati postojanje fabrika i radnih mesta.

                              meni se cini da nije samo pitanje lagodnog zivota i dobrih zarada ono sto je temeljni problem u kome se vec godinama nalazi jedan dobar deo auto industrije.

                              pre samo nekoliko godina Fiat je bio na ivici bankrota i srecom se izvukao i stabilizovao.

                              sto se nasih balkanskih problema tice, BH i MK najvecim delom zaradjuju pojedinacno zaradjuju od prerade i izvoza celika i obojenih metala.

                              u obe zemlje je zatvoreno sve sto se tice proizvodnje, a kako je izvoz stao bilans je naglo pogorsan i vec se prica da li ce preziveti nekako nailazu zimu (cekajuci da poraste traznja i povrate se cene)

                              u CG KAP je takodje pred zatvaranjem i vode se pregovori o dotiranju proizvodnje samo da nekako fabrika ne ode pod led.

                              u Srbiji kompleks u Boru je prakticno mrtav i prezivljava na dotacijama iz poreskog dzepa.
                              nema niti najava o bilo kakvoj prodaji, nekim ulaganjima ili oporavku.

                              mi mozda vidimo automobile kao pojavu, recesija je kako izgleda dubljeg porekla s obzirom na obime debalansa koji nastaju.

                              pad profita je najmanje zlo, ako se kriza zaustavi samo na tome.
                              nemogucnost regularnog poslovanja usled nelikvidnosti uz gomilanje gubitaka vec ukazuje da problem tranzicije kuca na vrata...
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X