Split: Hladjenje turba posle gasenja motora?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mupe
    CBC Senator XXL
    • 05.10.2006
    • 822
    • bg
    • Laguna 3 GT 2.0T 205

    #16
    Neverovatno kolika količina netačnih informacija...

    Originally posted by 206
    Uljni kanali u turbini nisu napravljeni od gume da bi se suzavali od bilo cega.
    Logika ti je fantastična... Kanali se sužavaju jer na zidovima ostaje koksirano ulje, nisam rekao da se kanali skupljaju kao da su od gume!

    Originally posted by 206
    Nema apsolutno nikakve potrebe da se malo saceka sa gasenjem posle duze voznje. Autu se posle 15-20 minuta voznje sve radne tecnosti ugreju na radnu temperaturu, i ostaju zagrejane na tacno tom nivou posle 10 minuta ili posle 10 sati voznje. Tako da ako su vam radne tecnosti zagrejane, potpuno je svejedno da li ste vozili 20 minuta, 20 sati ili 20 dana, motor ce biti potpuno podjednako termicki opterecen, i slobodno ga mozete ugasiti.

    U suprotnom, sta bi to znacilo? Vozite sat vremena, i auto je OK, ali ako vozite 10 sati morate cekati pre gasenja - zasto, da se mozda nije umorio motor? Kakve VEZE ima koliko ste vozili auto? Ne izmisljajte servisne "savete" koji nemaju veze sa zivotom.
    Ko je pričao o tečnostima? Turbina se nalazi na izduvu, vrlo blizu izduvne grane i dostiže temperaturu blisku usijanju, ako se oštrije vozi. Kada zaustaviš motor, turbina ostaje vrela, daleko toplija od radne temperature ulja, a ono više ne teče kroz nju nego stoji. Šta misliš, kako to deluje na viskozitet i ostale karakteristike ulja? Zašto su napravljeni turbo tajmeri koji gase motor nakon proteka određenog vremena nakon što vozač izvuče ključ i izađe, ako to nema nikakvog smisla?

    Originally posted by 206
    Wter spray hladi interkuler, ne turbo. Ali, nije poenta da se postigne temperatura niza od atmosferske, jer je to nemoguce uraditi interkulerom. Voda ima veci koeficijent apsorpcione moci toplote nego vazduh, i pomaze da se u kratkom vremenu temperatura posle IC-a obori za par stepeni, sto u praksi znaci da se na max. opterecenju temperatura posle IC-a sa mozda 50c spusti na 45c, a to itekako pomaze motoru.
    I ovo je netačno. Voda isprskana na interkuler u vidu aerosola vrlo brzo sa njega ispari, a pri isparavanju troši energiju i hladi interkuler, daleko brže nego što bi to uradio vazduh. Vazduh koji prolazi kroz tako ohlađen interkuler se ohladi više nego kada ne bi bilo forsiranog isparavanja vode.

    Inače, rekao sam "da postigne temperaturu nižu od atmosferske NA interkuleru", nisam pričao o temperaturi vazduha koji prolazi kroz njega.

    Isti ovaj princip je primenjen kod australijskih klima uređaja na točkićima koji se kod nas prodaju svake letnje sezone, gde se forsirano isparavanje koristi za rashlađivanje vazduha, s tim što su oni kod nas vrlo loš izbor jer je vazduh vlažan i bez njih...

    Sve u svemu - niko te ne tera da ostavljaš motor da radi nakon vožnje, ali njemu (tj. turbini i ulju u njoj) to može samo da koristi, a nikako da škodi.

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #17
      Čitam ovo sve i ostade nešto nedorečeno i nejasno.

      Pomešane babe i žabe a nije objašnjeno srpski da te ceo svet razume.

      Turbina se usija za 1 sekund ali se i ohladi isto za toliko.
      Svako ko ima merač temperature izduvnih gasova to može lako utvrditi. Kad stisnem gas temperatura ode sa 400 na 750-800 stepeni (ja bih jako voleo da ode na 950 ali ne smem ) a čim pustim gas ode na 300-350. Cifre su tu negde i zavisi od motora do motora.

      Izduvni gasovi ohlade turbinu za sekund. Ono što ostaje ugrejano su tečnosti koje prolaze kroz turbinu, ulje i voda i to ne može da se ohladi za sekund.
      Zato je potrebno neko vreme da se to preko motora ohladi. Turbina koja je vać odavno mrtva i hladna posle puštanja pedale gasa ne može to da uradi.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • mupe
        CBC Senator XXL
        • 05.10.2006
        • 822
        • bg
        • Laguna 3 GT 2.0T 205

        #18
        Originally posted by 206
        Nasao si idealnu osobu kojoj ces ovakve stvari da objasnjavas...
        Vidim...

        Originally posted by 206
        Nema nikakvih naslaga koje se prave u turbu
        Nisam konstruktor motora, i nisam ni majstor, ova stavka je nešto što sam samo čuo i oko toga neću da raspravljam. Neka bude da si u pravu.

        Originally posted by 206
        Sta god radio i kako god vozio, turbo ce UVEK biti mnogo topliji od radne temperature ulja, i nikad se nece ohladiti dovoljno da se ulje u malom lokalizovanom podrucju nece pregrejati. Znaci li to da u stvari apsolutno nikad ne bismo smeli ugasiti motor?
        Naravno da ne znači. I sam si objasnio - uvek će biti mnogo topliji, ali mnogo toplije je i +200C, i +400C i +600C. Što je manja temperatura, bolje za ulje i ostatak motora.

        Originally posted by 206
        Osim toga, nisi bas najbolje razumeo ni sta sam napisao. ... Posle voznje od 10 SATI, ulje ce i dalje biti na 100c, voda na 90c, izduvni gasovi ce takodje imati istu temperaturu, agregati pod haubom ce akumulirati maltene istu kolicinu toplote.
        Potpuno sam razumeo šta si napisao i ni jednom rečenicom nisam kontrirao ovome. Bolje ti čitaj malo pažljivije. Nije mi poenta u kontriranju nego u tome što ti očigledno neke (sa naglaskom na - neke) stvari ne razumeš.

        Originally posted by 206
        Koja je onda razlika da li vozio auto normalno 20 minuta, stao pa ga ugasio - ili ga normalno vozio 10 sati, stao i ugasio ga? Nikakva. To je poenta onoga sto sam rekao.
        Naravno, i to je i po mojoj logici tačno, ali sam više puta čitao da je poželjno na dugim relacijama povremeno gasiti motor jer kod duge zagrejanosti na radnu temperaturu dolazi do bržeg zamora materijala. Iskreno, meni ovo nije logično.

        Originally posted by 206
        Razlika nastaje ako se auto vozi jako ostro, recimo gas u patos pola sata. ... Primecujes da celo vreme govorim VOZNJE, jer je apsolutno najgora stvar koju bi tada mogao da uradis je da stanes, i ugasis auto. Druga najgora stvar bi bila da stanes, sacekas minut, i onda ugasis auto.
        Naravno. Posle oštre vožnje je najveća idiotarija odmah zaustaviti auto, i to ne samo zbog motora nego i zbog kočnica, menjača... Uostalom, na svim trkama vozači obavezno provezu još jedan lagan krug pre stajanja, i omogućavanje toga je često pravilnikom propisana obaveza organizatora takmičenja.

        Inače, jedno zanimljivo zapažanje. Pre par nedelja vozio sam potpuno nov Clio III grandtour sa 1.5 dCi motorom. Kada se vozi, temperatura vode je uvek tačno na srednjoj crti na instrumentu. Međutim, kada se auto zaustavi, a motor i dalje radi - temperatura vode vremenom drastično padne. Proverio sam, ventilator na hladnjaku ne radi.

        Na mojoj laguni se ovo ne dešava.

        Originally posted by 206
        Ako je temperatura ulja vec u normali (posle normalne voznje od 20 minuta ili 20 sati, na primer) - cim se stane OK je da ugasis auto jer temperatura ulja nece spasti nista nize ako sacekas minut dva pre gasenja, ako je vec bila u okvirima normale, niti ima nakupljene toplote nastale preteranim gazenjem koja mora da se raspe.
        Ko o čemu, ti o ulju! 100% se slažem za ulje. Poenta je da se u tom kratkom vremenu ohladi turbina!

        Originally posted by 206
        Drugim recima, mnogo je manje vremena potrebno provesti hladiti dizela posle duzeg i jaceg gazenja, nego benzinca, ako je to uopste potrebno i raditi.
        Tačno.

        Originally posted by 206
        Procitaj to ponovo, a u medjuvremenu da ti objasnim zasto nisi u pravu oko ovog dela tvog posta koji sam citirao.
        Odlično si mi objasnio samo to da ti ne razumeš princip forsiranog isparavanja vode. Lizni prst i stavi ga pred ventilator - osušiće se, a ti ćeš osetiti da voda troši energiju sa tvog prsta i hladi ga. Isto to, samo na većoj brzini vazduha se dešava sa vodom isprskanom na interkuler. Pri tome se interkuler hladi, više nego kada bi bio suv. Ti si se zakačio na atmosfersku temperaturu koju sam spomenuo. Ne mogu da verujem da si baš toliki bukvalista. Da, naravno da znam da je interkuler topliji, poenta je u tome da vazduh koji ga hladi ima temperaturu atmosfere, a kada je interkuler poprskan vodom hladi se daleko efikasnije.

        Ponovo ću ti spomenuti one australijske klima uređaje koji rade na ovaj isti princip. Veruj mi, zaista rade - temperatura vazduha se zaista bitno snizi, ali vazduh postaje previše vlažan, što u australiji nije problem.

        Originally posted by 206
        Pod broj jedan, voda sa interkulera nece ispariti jer interkuler nije dovoljno vreo da bi voda sa njega krenula da isparava.

        Sve sto ce se desiti je da ce voda isprskana na IC sa njega oteci malo toplija jer ce pokupiti visak toplote vazduha koji prolazi kroz IC brze nego sto bi to mogao odneti vazduh koji inace tuda prolazi. Dakle, da, vazduh ce se brze ohladiti, samo ako vec idemo u sitna crevca voda nece ispariti sa IC-a.
        Naravno da će ispariti, ne zbog toga što je interkuler vreo, nego zbog toga što je na njemu samo mala količina vode, a količina vazduha koji prolazi preko njega je velika. Opet kažem - probaj sa prstom - ni on nije dovoljno vreo. Ovo što si napisao - da će voda oteći - totalno nema veze sa životom. Pa ne sipaju se litri vode na inerkuler, on se samo isprska.

        Originally posted by 206
        Dakle, ako zelis da diskutujes, nemam nista protiv, pod uslovom da ne kupis informacije sa Wikipedije i da imas neko osnovno razumevanje principa rada motora koje seze malo dublje od povrsinskog i teoretskog.
        Wikipediu ne koristim uopšte, a ako si ovom gornjom rečenicom hteo da kažeš da se u praksi baviš ovim, dao si mi dobar razlog da izbegavam tvoje profesionalne usluge. Vidim da se u dobar deo priče zaista razumeš, ali ovo sa vodom i tvoje objašnjenje (tj. mešanje grandmothers & frogs) oko hlađenja ulja i turbine jednostavno ne stoji. Probaj malo da olabaviš mišljenje, raspitaj se malo i sam pokušaj da saznaš u praksi kako funkcioniše hlađenje forsiranim isparavanjem vode i biće ti jasnije. Pri tome, vređanje tuđeg znanja ti neće pomoći.

        Evo, mala pomoć - http://www.breezair.com.au/faq.html

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #19
          Gori si nego Brick. Em sto ne razumes sta pricam, em sto se sam ne razumes preterano, ali hajde...

          Originally posted by 206
          Naravno da ne znači. I sam si objasnio - uvek će biti mnogo topliji, ali mnogo toplije je i +200C, i +400C i +600C. Što je manja temperatura, bolje za ulje i ostatak motora.
          Kuciste turba, ne znam na koliko da je zagrejano, ohladice se na normalnu radnu temperaturu u roku od 30 sekundi normalnog rada motora. To celo vreme pricam a ti ne shvatas, nema nikakve potrebe vozati auto okolo i cekati da se TURBO ohladi, on je u celoj prici NAJMANJI problem, po deseti put - posle brze voznje treba rasuti visak nakupljene rezidualne toplote u samom motoru i ohladiti motorne tecnosti, a ne turbo. Razlike u temperaturi kucista turba na nultom, normalnom i velikom opterecenju su oko 500-550 stepeni, i onog momenta kad vise ne postoji nista sto ce turbo drzati zagrejanim na 1000c (odnosno kada EGT padne sa 1000 na 450-500), kuciste se u jako kratkom roku hladi i rasipa visak toplote, tako je napravljeno. Posto je srazmerno malo, ne moze da akumulira veliku toplotu - rezultat je jako brzo vracanje temperature kucista u normalu. Sa ostatkom motora i tecnostima nije takav slucaj, njima je potrebno izvesno vreme da se ohlade na normalu posle ostre voznje.

          Originally posted by mupe
          Inače, jedno zanimljivo zapažanje. Pre par nedelja vozio sam potpuno nov Clio III grandtour sa 1.5 dCi motorom. Kada se vozi, temperatura vode je uvek tačno na srednjoj crti na instrumentu. Međutim, kada se auto zaustavi, a motor i dalje radi - temperatura vode vremenom drastično padne. Proverio sam, ventilator na hladnjaku ne radi.
          Dobar hladnjak i malo termicko opterecenje motora kod zaustavljanja.

          Originally posted by mupe
          Ko o čemu, ti o ulju! 100% se slažem za ulje. Poenta je da se u tom kratkom vremenu ohladi turbina!
          NE! I to je ono oko cega celo vreme gresis. Poenta je UPRAVO da se ohladi ulje i raspe visak toplote iz motornih sklopova, a NE da se hladi turbo koji ce se ohladiti na normalnu temperaturu za manje od minuta, sam od sebe svaki put kad popustis gas. Ako ne ohladis ulje povecaces mu brzinu razbijanja. Ako ne ohladis i raspes visak nakupljene toplote u motoru (NE TURBU!), kada ugasis motor on ce i dalje nastaviti da pregrejava ulje razbijajuci ga. Do povecanog habanja turba i motora dolazi ne zato sto turbo nije ohladjen, nego zato sto nije ohladjeno ULJE KOJE GA HLADI i zasto sto je ostatak motora i dalje akumulirao visak toplote koje ce po gasenju motora nastaviti da GREJE ULJE, izazivajuci njegovo razbijanje i losije podmazivanje na sledecem startu, sto se najvise i najpre pokazuje na osetljivim sklopovima kao sto je turbo. Hladjenje temperature kucista turba nema VEZE sa ovom pricom, tu gresis celo vreme, ULJE je to koje ce ohladiti turbo, ne vazduh ili produzena lagana voznja - kako da ga ohladi ako je pregrejano i nastavi da se pregrejava kad se motor zaustavi?

          Originally posted by 206
          Odlično si mi objasnio samo to da ti ne razumeš princip forsiranog isparavanja vode. Lizni prst i stavi ga pred ventilator - osušiće se, a ti ćeš osetiti da voda troši energiju sa tvog prsta i hladi ga. Isto to, samo na većoj brzini vazduha se dešava sa vodom isprskanom na interkuler. Pri tome se interkuler hladi, više nego kada bi bio suv. Ti si se zakačio na atmosfersku temperaturu koju sam spomenuo. Ne mogu da verujem da si baš toliki bukvalista. Da, naravno da znam da je interkuler topliji, poenta je u tome da vazduh koji ga hladi ima temperaturu atmosfere, a kada je interkuler poprskan vodom hladi se daleko efikasnije.
          ...hajde se ponovo vrati i procitaj sta sam napisao, IDENTICNO ovome sto si gore rekao. I nisam ja bukvalista, nego objasnjavas pogresno, rekao si da ce voda da snizi temp. IC na nizu nego atmosfersku - sto nije tacno, objasnio sam i zasto.

          Originally posted by mupe
          Ovo što si napisao - da će voda oteći - totalno nema veze sa životom. Pa ne sipaju se litri vode na inerkuler, on se samo isprska.
          Razlika izmedju mene i tebe je sto sam ja ovakav sistem napravio i koristim na svom autu i dobro znam sta se desava s njim i kako radi, ti nagadjas. I nagadjas pogresno. IC spray ni izbliza ne moze toliko fino da atomizira vodu kako bi isparila, dakle mani pricu sa klimama koje atomiziraju vodu. I ne prskaju se litri, prskaju se decilitri, i ispari eventualno zanemarljiva kolicina vode. Uostalom:

          [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ddKaVRp_3VE[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Ycb4BW2oxc&NR=1[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r6p-xeI3BbU&feature=related[/youtube]

          Ono sto kaplje ispod svakog auta je voda, isto se desava i u voznji.

          Originally posted by mupe
          Vidim da se u dobar deo priče zaista razumeš, ali ovo sa vodom i tvoje objašnjenje (tj. mešanje grandmothers & frogs) oko hlađenja ulja i turbine jednostavno ne stoji. Probaj malo da olabaviš mišljenje, raspitaj se malo i sam pokušaj da saznaš u praksi kako funkcioniše hlađenje forsiranim isparavanjem vode i biće ti jasnije. Pri tome, vređanje tuđeg znanja ti neće pomoći.
          To sto ti ne razumes da taj mehanizam ZAISTA tako radi, i da je problem upravo u hladjenju ulja, pa ispada da ja mesam babe i zabe, to je tvoja stvar.

          A sto se tice tudjeg znanja njega uvek postujem, pod uslovom da sagovornik pokaze i dokaze da ga zaista poseduje, da je to znanje zasnovano na praksi a ne iskljucivo na teoriji i da nije u zabludi oko toga da nesto zna i da insistira na tome. Pa sad, ako je bas uporan u insistiranju, ja da ga ubedjujem necu i ne mogu, ko razume shvatice.

          Lock.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          Working...
          X