Split: Hladjenje turba posle gasenja motora?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • malivuk406
    CBC Senator XXL
    • 04.04.2007
    • 490
    • Nbg

    Split: Hladjenje turba posle gasenja motora?

    a kad ides na duzi put, bez obzira na vreme, i stignes na odrediste, ostavi ga da odradi u mestu par minuta, da bi se turbina ohladila malo... tj da je ulje ohladi...
  • dachakg
    CBC Član
    • 23.11.2008
    • 34
    • kragujevac

    #2
    Slazem se da treba odmoriti turbinu nakon voznje,ali je malo neprakticno da ja cekam 2 min nakon stajanja da auto jos radi u mestu,narocito ako negde zuris? Da li je dovoljno da radi jos onoliko vremena koliko je meni potrebno da recimo skinem pojaseve,ugasim muziku,svetla...? A inace imam sipano Esso 5w40!

    Comment

    • Manfred
      CBC Senator XXL
      • 04.08.2007
      • 905
      • Beograd

      #3
      u svakom slucaju treba da se ohladi bar malo... a tih 2 minuta moze da ti znaci samo ako je pitanje zivota...

      Comment

      • Marko_G
        CBC Član
        • 25.10.2008
        • 44

        #4
        Originally posted by Manfred
        a tih 2 minuta moze da ti znaci samo ako je pitanje zivota...
        Ma 2 minuta je dugo nemoj zezati, dođeš negdje ispred nečije kuće i onda kao buda*a
        sjediš u kolima 2 minuta, ma ajde... To je vjerovatno potrebno ali nakon duže vožnje od par sati (5h, 6h), čisto sumnjam da nakon vožnje od pola sata ili sat to treba raditi...

        Ja sam baš i pitao majstora u Peugeot-ovom servisu za to, on je samo odmahnuo rukom i rekao mi da je jedino opasno recimo
        turirati kola na leru a onda ugasiti motor dok je na 3000/4000rpm!
        A za ovo čekanje mi je rekao "ma daj" , jedino poslije baš duge vožnje...

        Comment

        • bugarin
          CBC Član
          • 04.06.2008
          • 75
          • Pozarevac

          #5
          Treba ga sacekati da se ohladi samo ako stajes na auto put i to ako si ga brzo vozio pa je temperatura ulja oko 130 (obicno je tolika kad se malo brze vozi) ali ako ulazis u naseljeno mesto ulje se samo ohladi dok ti stanes tako da nema potrebe za cekanjem.

          Comment

          • dachakg
            CBC Član
            • 23.11.2008
            • 34
            • kragujevac

            #6
            I ja kazem da je pomalo glupo toliko cekati u autu! Odmah ce reci da si zamlacen,znate kakav je nas narod! Prvo bi moja zena izludela da me toliko ceka,ona ne razume ni sto vozim auto sporo ujutru kad je ladan,a kamoli ovo!

            Comment

            • malivuk406
              CBC Senator XXL
              • 04.04.2007
              • 490
              • Nbg

              #7
              pa pazi, ja na duze voznje gledam caletove, kad ide u Nis na primer, pa treba da se nadje sa nekim odmah kod one naplatne rampe... i posle voznje od 140-150, ne gasi auto odmah, nikada...

              ako ide iz Nisa u Bg, dok dodje do kuce, uz par semafora, naravno da ce se ohladiti sama...

              ili ako ides na more, i stajes negde da odmoris, ne gasi ga odmah...

              to ti je isto kao ne turiraj auto dok je hladan...

              Comment

              • zverko
                CBC Senator XXL
                • 19.08.2005
                • 7085
                • BGD
                • Audi A4

                #8
                turbinu ladis dva minuta samo u slucaju da si ga predhodno lozio kao manijak tj da si ga terao pun gas. ako je voznja, pa neka je to i duzi put bila normalna nema potrebe za hladjenjem. sto se paljenja tice, kresnes namestis se i krenes lagano i ne preko 2k dok ne izadje iz plavog.
                deutsche gemacht-gut gemacht...

                Comment

                • mupe
                  CBC Senator XXL
                  • 05.10.2006
                  • 822
                  • bg
                  • Laguna 3 GT 2.0T 205

                  #9
                  Može da zvuči glupo koliko god, ali ako želiš da ti turbina potraje, poželjno je ostaviti motor da radi bar minut nakon oštrije vožnje. Posle sporije vožnje ovo nije neophodno, a sasvim je ok da nakon oštrije vožnje par minuta voziš polako da se ulje i turbina ohlade.

                  Ako se motor ugasi odmah, ulje u vreloj turbini koksira i gubi svojstva. Uljni kanali u turbini se sužavaju i turbina se lošije hladi, a i ceo motor se lošije podmazuje.

                  Zato se ulje na turbo motorima menja češće nego na atmosferskim.

                  Comment

                  • zverko
                    CBC Senator XXL
                    • 19.08.2005
                    • 7085
                    • BGD
                    • Audi A4

                    #10
                    izvini a sta sam ja napisao...
                    generalno ni to nije potrebno ako se koristi vrhunsko sinteticko ulje. sipaj mobil 1 rally 5w-50 i nema potrebe za ladjenjem tj nema koksanja. drugo, neki automobili imaju recirkulacionu pumpu koja neposredno posle voznje izvrti jos neko vreme vodu u turbini da je ohladi. sve ovo ima smisla ako si ti ko zna koji vlasnik po redu i ako je auto preso 200-300k a ako je auto noviji a ti nemas nameru da ga vozis doveka kao sto verujem da nemas onda teraj to i ne zanosi se nepotrebnim stvarima ili ugradi turbo timer koji ce auto gasiti umesto tebe i resen problem
                    deutsche gemacht-gut gemacht...

                    Comment

                    • mupe
                      CBC Senator XXL
                      • 05.10.2006
                      • 822
                      • bg
                      • Laguna 3 GT 2.0T 205

                      #11
                      Napisao si da nema potrebe da se malo sačeka pri gašenju motora nakon duže vožnje, a to nije tačno. Ako ništa drugo, neće da škodi da se turbina malo ohladi.

                      To što si napisao za pumpu koja će vodom da ohladi turbinu nakon gašenja motora je vrlo retko (iskreno, ne znam ni jedan auto koji to radi), a većina nema čak ni vodeno hlađenje turbine...

                      Comment

                      • Schumacher89
                        CBC Član
                        • 28.11.2008
                        • 33
                        • .......

                        #12
                        Pa ima i automobila koji hlade turbinu vodom ali kao sto kazes retki su ... takav je npr Subaru Impreza WRX STI koja ima (water spray) ali je ona masovna kao i ferrari u srbiji

                        Comment

                        • malivuk406
                          CBC Senator XXL
                          • 04.04.2007
                          • 490
                          • Nbg

                          #13
                          zverko, kad vozis auto 160, 2h, mislim da ipak treba ohladiti malo i motor i turbinu...
                          ako zivis u centru grada, pa imas 10 semafora ood auto puta do kuce, to naravno nije potrebno, al ako si na Bezaniji npr, i imas jedan semafor do parkinga, nece mu skoditi da odradi malo u mestu...

                          + sto svaki nas auto dogura bar do 300k...

                          Comment

                          • mupe
                            CBC Senator XXL
                            • 05.10.2006
                            • 822
                            • bg
                            • Laguna 3 GT 2.0T 205

                            #14
                            Originally posted by Schumacher89
                            Pa ima i automobila koji hlade turbinu vodom ali kao sto kazes retki su ... takav je npr Subaru Impreza WRX STI koja ima (water spray) ali je ona masovna kao i ferrari u srbiji
                            Water spray služi da ohladi interkuler, tj. da forsiranim isparavanjem vode na interkuleru postigne nižu temperaturu od atmosferske, a ne da ohladi turbinu.

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #15
                              Originally posted by mupe
                              Uljni kanali u turbini se sužavaju i turbina se lošije hladi, a i ceo motor se lošije podmazuje.
                              Uljni kanali u turbini nisu napravljeni od gume da bi se suzavali od bilo cega.

                              Originally posted by mupe
                              Napisao si da nema potrebe da se malo sačeka pri gašenju motora nakon duže vožnje, a to nije tačno. Ako ništa drugo, neće da škodi da se turbina malo ohladi.
                              Originally posted by malivuk406
                              zverko, kad vozis auto 160, 2h, mislim da ipak treba ohladiti malo i motor i turbinu...
                              ako zivis u centru grada, pa imas 10 semafora ood auto puta do kuce, to naravno nije potrebno, al ako si na Bezaniji npr, i imas jedan semafor do parkinga, nece mu skoditi da odradi malo u mestu...
                              Nema apsolutno nikakve potrebe da se malo saceka sa gasenjem posle duze voznje. Autu se posle 15-20 minuta voznje sve radne tecnosti ugreju na radnu temperaturu, i ostaju zagrejane na tacno tom nivou posle 10 minuta ili posle 10 sati voznje. Tako da ako su vam radne tecnosti zagrejane, potpuno je svejedno da li ste vozili 20 minuta, 20 sati ili 20 dana, motor ce biti potpuno podjednako termicki opterecen, i slobodno ga mozete ugasiti.

                              U suprotnom, sta bi to znacilo? Vozite sat vremena, i auto je OK, ali ako vozite 10 sati morate cekati pre gasenja - zasto, da se mozda nije umorio motor? Kakve VEZE ima koliko ste vozili auto? Ne izmisljajte servisne "savete" koji nemaju veze sa zivotom.

                              Parametar za gasenje motora je temperatura vode i temperatura ulja. Ako vozite normalno, oba ce biti u okviru normalne radne temperature. Ako ste vozili auto na autoputu ili gde drugde dovoljno brzo da se tecnosti ugreju malo vise, dovoljno je malo usporiti da se ohlade i to je to. Jedino sto NE SMETE raditi je da gazite auto toliko da mu klipovi poiskacu, dosta zagrejete tecnosti - i onda stanete i odmah ugasite auto. Ne pomaze ni da stojite u mestu par minuta, ono sto biste trebali da uradite je da se VOZITE normalno par minuta da se tecnosti ohlade i to je to.

                              Originally posted by Schumacher89
                              Pa ima i automobila koji hlade turbinu vodom ali kao sto kazes retki su ... takav je npr Subaru Impreza WRX STI koja ima (water spray) ali je ona masovna kao i ferrari u srbiji
                              Wter spray hladi interkuler, ne turbo. Ali, nije poenta da se postigne temperatura niza od atmosferske, jer je to nemoguce uraditi interkulerom. Voda ima veci koeficijent apsorpcione moci toplote nego vazduh, i pomaze da se u kratkom vremenu temperatura posle IC-a obori za par stepeni, sto u praksi znaci da se na max. opterecenju temperatura posle IC-a sa mozda 50c spusti na 45c, a to itekako pomaze motoru.
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X