Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DovlaK
    CBC Senator XXL
    • 24.07.2008
    • 560
    • Beograd

    #16
    Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

    Znaš na šta bi ti trebalo da obratiš pažnju... veliki servis za Punta je recimo 200-250eur, a za nekog Mondea ili Lagunu pa recimo 800-1000eur... i tako redom za sve delove... zapravo hoću da kažem da treba da vidiš da li ti taj auto možeš da izdržavaš tj. održavaš... džaba ti je kupiti Mondea kome nećeš imati para sutra da zameniš zupčasti kaiš... Ako je situacija što se toga tiče povoljna, onda uzimaj i ne pitaj
    Будале се не рађају. Праве их лепе девојке у слободно време.

    Comment

    • driveM
      CBC Član
      • 26.06.2008
      • 40
      • Novi Sad

      #17
      Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

      DovlaK je potpuno u pravu. Inicijelno jeftinijom kupovinom auta nije sve reseno. Pre par dana sam bio u osiguranju kada je dosla zena sa Audijem A6 starim godinu dana, na kojem su joj izbusili 2 gume, pa je kupila nove za 56.000 din! Verovatno je uzela neke OK gume, ali sigurno nece ni Tigra stavljati. 600 eur je 600 eur - samo za dve gume!
      Tada sam skontao zasto ne zelim da vozim takav auto... barem ne za sada :-).

      Uostalom, verovatno znas kakve potrebe imas. Ako vozis prvenstveno po gradu i nekada malo van visa klasa ti i nije potrebna.

      Comment

      • Marko001
        CBC Senator XXL
        • 09.09.2006
        • 1070
        • Belgrade

        #18
        Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

        Pa to isto sve vazi i da kupim takvog ne-engleza polovnog. a sa englezom ustedim par hiljada evra i onda imam ako nesto zatreba. jedini obavezan dodatni trosak koliko vidim ce biti da stavim druge polovne farove. posto necu da prebacujem volan.

        Comment

        • marinac
          CBC Senator
          • 13.03.2006
          • 277
          • Beograd
          • Alfa 156 JTS

          #19
          Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

          Samo je problem kad dodje na red prodaja tog istog auta sa kontra volanom

          Comment

          • Marko001
            CBC Senator XXL
            • 09.09.2006
            • 1070
            • Belgrade

            #20
            Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

            elem danas sam dosta vozio mitsubishi lancera sa desnim volanom. pozitivna okolnost je sto je covek stavio ogroman,neki sirokougaoni unutrasnji retrovizor koji pokriva i mrtvi ugao vecim delom. takodje je prilepio one mini retrovizorcice za mrtve uglove na oba spoljasnja retrovizora. i meni ej preporucio da to uradim ako uzmem RHD.

            uglavnom u pocetku mi je bilo veoma cudno, pogotovo me je vuklo da menjam brzine po navici tj. da mi je prva i druga ka meni a peta od mene... a ovde obrnuto. i naravno bilo mi je cudno sto mi je desna na volanu, leva na menjacu, sto sam desno pa pratim desnu ivicu puta a ne srednju itd. ali ajde koncentrisao sam se pa nisam ni jednom ubacio pogresno mada me je vuklo. ajde u 1. ubacim kad stojim to mi nije problem,, druga samo dole,ali najgore mi je sto su onda 3. i 4. u istom polozaju u odnosu na mene kao i kad vozim levi volan tj. nije nista obrnuto i onda me to zavara podsvesno valjda i kad treba da ubacim u 5.vuce me da guram rucicu od sebe, a tamo je ovde prva... cak mi je to menjanje brzina bilo gore nego sama voznja koja mi nije bila neki spec. problem. ali kasnije sam se vec malo navikao na menjac pa je islo lakse s druge strane rapored papucica je isti, a takodje je sa leve strane volana rucica za migavce a sa desne za brisace, zanci to niej obrnuto.

            sto se tice preglednosti uopste nema posebnih problema. jednostavno bilo da vozis auto sa levim ili desnim volanom na jednu (blizu) stranu ti je lakse da se npr. prestrojavas, ukljucujes itd. jer bolje vidis a na drugu je malo teze ali moras i jedno i drugo da izvodis. isti djavo je i sa desnim volanom, isto imas blizu i dalju stranu, samo obrnuto. voznja po gradu i na auto putu nije apsolutno nikakav problem, na dvosmernim putevima/ulicama preticanje jeste problem, ali ne strasan. ako dvosmerni put zavija barem malo u levo ili desno onda tad mozes da vidis da li nesto ima iz suprotnog smera i cim prodjes krivinu pretices. a ako je bas potpuno ravan onda mozes npr. da izvirujes malo sa desna prvo pa tek onda sa leva, ili da drzis veliko odstojanje pa da izvirujes odmah sa leva. ili npr. ako nema guzve na putu cim pocnes da sustizes neki auto pocnes i da osmatras ima li sta iz suprotnog smera vozeci malo po sred puta i tako osmatras i ako nema nista kad mu se priblizis gas i prestignes. ili jos jedan nacin je ako ne drzis veliko odstojanje da pustis da neko drugi krene da pretekne i tebe i to vozilo ispred. taj cim pretekne ti onda ako nema iza jos neko da pretice izviris levo za njim. cak i da je lose procenio on je ispred i stiti te, cak i da on uleti u makaze ti imas vremena da se vratis desno. ali kao sto rekoh ja relativno penzionerski vozim i ne preticem cesto a mogao bih i kameru + displej da ugradim za manje od 200 evra.

            u gradskoj voznjki sam imao samo jedan problem. isao neki kamioncic ispred mene kad odjednom stade i vozac izadje. a ja napravio gresku sto sam mu prisao preblizu. i naravno nista ne vidim, kako da ga obidjem... i onda je morao rodjak sa mesta suvozaca da mi kaze kad nije bilo nista... e tad bi mi kamera u levom retrovizoru super posluzila.

            sve u svemu, nikakav poseban problem voznja sa desnim volanom. mislim da bih se navikao za 10ak dana.

            Comment

            • mupe
              CBC Senator XXL
              • 05.10.2006
              • 822
              • bg
              • Laguna 3 GT 2.0T 205

              #21
              Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

              Originally posted by Marko001
              i naravno bilo mi je cudno sto mi je desna na volanu, leva na menjacu, sto sam desno pa pratim desnu ivicu puta a ne srednju
              sve u svemu, nikakav poseban problem voznja sa desnim volanom. mislim da bih se navikao za 10ak dana.
              Hm... trebalo bi i kad voziš "normalan" auto da pratiš desnu ivicu puta, a ne sredinu...

              A ja ostajem pri onome da bih zabranio registraciju automobila sa desnim volanom, kao i prepravku bez odgovarajuće provere.

              Comment

              • Marko001
                CBC Senator XXL
                • 09.09.2006
                • 1070
                • Belgrade

                #22
                Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

                Sta zar sad ne treba atest kad se odradi prebacivanje? zar se to ne upisuje u saobracajnu da je desni volan?

                Comment

                • Dragon
                  CBC Senator XXL
                  • 15.11.2006
                  • 963
                  • Beograd

                  #23
                  Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

                  Posto je tema o prebacivanju volana zakljucana, stavicu ovde jako zanimljiv post o tome. Sa drugog foruma, ali je poucno.

                  Dakle ovako potrebno je brdo delova......i instalacija kompletna.....i da sve bude ispravno....(kupujete polovne delove....a ko vam tu garantujje da je sve to bas ko novo...... ) i da je regularno......

                  Dakle vodite racuna dae zbog te rabote ne upustite u kriminalne vode pa da ispadne da ste napakovali na svoj auto tudje delove....recimo komsije iz susedne ulice kome je nestao pasat pre par dana....

                  Ali da mi idemo dalje.

                  Pod uslovom da to sve nabavite.....(cisto sumnjam da se to moze naci tek tako i da bude sve ok i da pase) ceka vas citava havarija od prepravki.

                  Mora da se sece pozarni lim......a tu su brojevi sasije vrlo blizu.

                  Skakljivo zar ne.

                  Nas zakon vazeci ne dozvoljava prepravke.... dakle i secenje tu spada ako je blize brojevima od 15 cm.

                  Hm ko u inat taj lim je na nekih 12 santima blizu brojeva.

                  Ukoliko se to radi mora se pozvati tehnicar iz policije da sve to slika da se sve to zavede, morate da dobijete potvrdu od MUP-a

                  Inace ako to obidjete.... auto vam moze biti oduzet kao neregularan ako ne posedujete tu saru.

                  Naravno ta sara vas nece zastititi eventualne kasnije provere automobila i peripetije da vam bude oduzet jer ako policija nesto posumnja bilo kad i bilo gde prvo sto urade je da vam oduzmu auto na proveru....

                  A provera traje mesecima ....

                  Ako se utvrdi da je nesto farbano i seceno blizu. ( a jeste)..eto nevolje.

                  Trazice vam onaj papir sto su vam ga izdali, a onda racun od limara...farbara...i racun naravno za sve delove.

                  Ukoliko bilo sta od toga ne budete imali...ode vam auto iza zice.

                  Dzaba cete vi tvrditi da je to sve bilo u cilju ustede ...zakon je gluv na te vase vapaje.

                  Auto vam se ODUZIMA.... do okoncanja sudskog postupka.

                  Tad auto godinama stoji kod njih na placu i trune dok vi obilazite saltere i vadite kojekakve potvrde.

                  Naravno tamo ce ga ocerupati i oguliti sa njega sve sto bude potrebno policajcima.....dakle rezervni tocak, alat akumulator deloi koji se lako skidaju..radio aparat pod obavezno....

                  Vi cete za to vreme novac i vase vreme da trosite po sudovima.

                  Uz angazman dobrog advokata povraticete auto ali bez prava registracije.

                  Dobicete ga na cuvanje.......

                  Dakle za one etuzijaste koji se nisu uplasili i koji bi i dalje da se bave sa prepravkom (kriminalom) da vam dam spisak potrebnih delova.

                  Posto vidim da je Pasat u pitanju za njega cu da vam dam okvirni spisak.

                  Idemo.

                  1. Instrument tabla sa vazdusnim jastucima.
                  2, Kilometar sat.
                  3. Letva volana
                  4. Tapacirunzi vrata prednji levi i prednji desni sa komandama za prozore
                  5. Elektroinstalacija kompletna( nema secenja posto je ista keperisana i integrisana)
                  6. Pozarni lim.
                  7. Komande pedala gasa kocnice i kvacila sa pripadajucim davacima
                  8. Servo kocioni aparat sa cevima za kocnice i dovodom vakuma.
                  9. Kuciste klimatizacije sa isparivacem i izmenjivacem toplote sa cevima i crevima
                  (ukoliko je klimatronik potreban i davac uv zracenja sunaca i komandni modul)
                  10. Cevi i creva od klima kompresora do kucista.
                  11. Risiver klima kompresora sa davacima i instalacijom.
                  12. Centrala air bag.
                  13. Farovi prednji
                  14. Birac brzina sa sajlama
                  15. Crevo cilindra kvacila do menjaca
                  17 Termo zastita protivpozarnog lima
                  18. Stub upravljaca.
                  19. Modul ESP-a na volanu ukoliko vozilo ima esp.
                  20 . Nosac osiguraca.
                  21. Nosac releja motorni i modulni deo .
                  22. Kaseta table
                  23. Oplata donja instrument table kod vozaca
                  24. Retrovizori spoljni levi i desni
                  25 Creva servo uredjaja.
                  26.Krajevi spona
                  27 Na nekim modelima mora se zameniti i rame uporno koje drzi amortizer jer englezi nose colovni promer spone.... tako da se onda tu otvara cela ujdurma oko kompletnog trapa jer se ne moze zakaciti kraj spone sa letve volana...u tom slucaju imajte na umu menja se 14 elemenata prednjeg trapa....
                  28 Komfort modul na Englezima stoji desno ispod sedista suvozaca...a na Evropskim modelima levo.......znaci i taj krak instalacije vam treba kao i sam modul....i tu ima gaf tepih je na evropskom modelu na levoj strani tanji da bi se taj modul zajedno sa kucistem mogao smestiti a na Englez u je tu deblji.

                  Znaci ako hocete da sve to stoji kako treba ...pazaricete i tepih.

                  Iam jos desetak stavki ali njih ne mogu da obrazalazem..(male tajne )....i ovo je dosta..od mene.




                  E sad vam treba majstorska ekipa za ceo poduhvat.


                  Dobar a jeftin elektricar i elektronicar da sev to raspakuje i spakuje.... teoretski( a to u praksi ne postoji)

                  U praksi ili je seprtlja ili je strucnjak.... seprtlja je jeftin a strucnjak je skup.

                  Strucnjak nema vremena da se petlja sa tim ******stinama jer ne moze da to naplati.
                  Njegov radni sat je minimum 2000 dinara pa puta 30 sati.....za toliki rad on kod sebe u radionici odradi desetak auta za krace vereme i uz manji trud i uz manji rizik da se nesto zapali.....( par prepravljenih odomacenih Engleza se i zapalilo posle poduhvata transpalatacije) ..pa sam ih otkupio za sitne pare..tako da imam i delova za prodaju....

                  Dakle sad je sledeci na redu limar.


                  Limar treba da isece ceoni lim i da ga zavari (punktuje)

                  Punkt aparat imaju 2 limara na 1000 a od te dvojice jedan je obavezno pun posla

                  E kad se lim zavari onda treba da se i zalepi ( lepjenje je obavezno sa Locktite sredstvom 2 tube po 18 evra)

                  Taj lepak ima svojstvo da je zvucna izolacija i da spreci prodor vode kroz spojeve.

                  Samo on moze da to drzi na mestu zbog torzionog uvijanja sasije......sve ostale budzevine su pale na ispitu...i obavezno vam noge budu mokre a tepisi puni vode.

                  Sledeci je naredu gosn farabar.

                  Frabar treba da sve to ofarba.

                  Znaci mora da prethodno sve izmatira...a postos e radi o zabitim delovima karoserije punim krivina i rupa tu se sve mora raditi rucno bez pomoci masinica koje smirglaju.

                  Ako ne matira dobro farba ce da se ljusti.....

                  Onda ide gosn mehanicar.

                  Majstor mehanicar da sve to lepo raspakuje i spakuje.

                  Znaci vadi se kompletan motor skida se ceo prednji kraj ukljucujuci i prednji noseci most unutrasnjost...sedista tabla i tepisi......tapacirunzi ...sve treba prvo rasklopiti pa vratiti na mesto.

                  Dakle to mora biti neko ko je taj posao vec radio i ko ima predstavu gde sta stoji....

                  I pored najbolje volje i znanja......bice tu propusta i sitnica koje ce vas definitivno posle izludjivati.

                  Znaci obavezno ce nesto da skripi i da se cuje poneki cvrcak....


                  To naravno nije sve...zafali uvek koja zabica neki dzek, konektor koji pukne.

                  Posle ove transplatacije obavezno vas zeza elektronika....pre ili kasnije.

                  Cesto poneki modul ne odgovara pa se mora budzti...recimo od air baga ih ima 24 tipa.
                  Od Esp je bolja situacija tu ih ima samo 11 tipova....

                  E nesto se nece moci zakaciti na instalaciju i pored najbolje volje i znanja majstora.

                  Tu su dva davaca koji idu u pod sa leve i sa desne strane......davci bel;eze bocne udarce i moraju biti kompatibilni sa centralom Air baga i ESP-a......njih ima........pa nemam pojma..ali ilustrativno cu da navedem primer da do sad nisam uspeo da prodam niti jedan jedini komad.....( nisu se poklapali brojevi)

                  Dakle imam ih jedno dvadeset komada...ali su mi ljudi uvek trazili neke koje ja nemam.

                  Dakle sleduje vam potraga.

                  Ne pomaze vam ni kupovina novog...jer se za kupovinu trazi broj sasije...a vi budzite dakle dobicete ono sto vec imate...za kupovinu vam treba broj sasije na kom je bio taj modul air baga i ESP-a....a to bog sveti zna koji je broj bio....

                  Moracete da obigrate otpade po kojekakvim zabitima gde se seku automobili pokradeni po regionu...i tu da sacometrijskom metodom pronadjete Djuntu....

                  Bicete u prilici da upoznate svet kriminala i prevaranata svih boja i fela.

                  Ima da vam obecavaju kule i gradove dok ne izbrojite lovu....kad se sa lovom rastanete.......zaboravice na sve.....budite srecni da vas i ne izmlate u slucaju reklamacije a nedaj boze da zatrazite svoj novac nazad.

                  Ne racunajte nikako da cete sve naci na jednom mestu...dakle sledi vam bas duga voznja i potraga.

                  Nemojte da racunate nista manje od mesec dana za ovu operaciju...i to ako stvarno zapnete iz petnih zila.

                  Spremite svoje zivce i nerve za svakojaka iznenadjenja.

                  Spakujte najnuznije stvari u vidu osnovne garderobe i pribora za licnu higijenu (za nedaj boze) ako dopadnete zatvora.... ili bolnice.

                  Ali ne dajte se demoralisati.....vi krecete u biznis koji ce vam papiroloski obezbediti ogromnu zaradu i ustedu...... ( ako vas ne uhvate i ako budete imali srece i ako delovi budu valjani i ako majstor ne zabrlja i ako vas policija ne otkrije, ako vas gangsteri ne umlate, ako vas lopovi ne pokradu......i ako i ako....i ako...)

                  I kad se sve to napakuje i skarabudzi onda u lepu voznju krenite.. ....sa vasim novim autom...( ako je on uopste vas i ako je to sto vozite auto)
                  Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

                  Comment

                  • LuccaGabazzi
                    CBC Senator
                    • 16.09.2005
                    • 294
                    • pole position

                    #24
                    Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

                    Billionaire Boys Club

                    Comment

                    • Marko001
                      CBC Senator XXL
                      • 09.09.2006
                      • 1070
                      • Belgrade

                      #25
                      Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

                      Znao sam da je velika komplikacija.zato sam i rekao da mi ne pada na pamet da prebacujem volan. ali nisam znao da je bas toliki izvor problema

                      mada mislim da je ovo pisano za passata a da nije tacno za npr. lagunu jer koliko sam cuo kod nje su strane identicne i ne mora da se seche bash nista te ne postoji rizik da se seche blizu broja sasije...

                      Mene uopste ne brine prebacivanje jer to ne bih ni radio nego me posle ovog texta brine dostupnost rezervnih delova za desnjaka. jbg ako je stvarno sve zivo drugacije gde naci rezervni deo ako budes nesto morao da menjas? ili mora da se porucuje iz engleske

                      Comment

                      • sasha015
                        CBC Veteran
                        • 29.02.2008
                        • 153
                        • LOznica
                        • Hyundai i-20

                        #26
                        Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

                        Kakav tekst ....Da li je bas sve tako?ako je i pola od tih stvari napisano tacno ,onda stvarno ne razumem ljude koji se upustaju u taj poduhvat prebacivanja "desnog na levi"....Izuzetak je za dalju prodaju ...ali uvesti engleza i prepakovati ga za sebe,po meni je cista glupost....mada ljudi su razliciti,svako ima neku svoju racunicu.....
                        Moj komso je to uradio sa pasatom 2003 godiste....samo ne znam da li je za sebe ili ce nekog da "upeca" i otarasi se djubreta....auto izgleda tip-top na prvi pogled sada....sve lezi na svom mestu.....ali dokle

                        Comment

                        • Marko001
                          CBC Senator XXL
                          • 09.09.2006
                          • 1070
                          • Belgrade

                          #27
                          Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

                          ovo je za passata verovatno tacno, koliko sam ja cuo za lagunu apsolutno nista ne mora da se sece....

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #28
                            Re: Kupovina "engleza" i voznja sa desnim volanom

                            Pošto ste i ovde rekli sve a podelili usput i savete kako prepraviti karoseriju, ode tema u zaborav...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            Working...
                            X