Zeder tj Pauk
Collapse
X
-
SAPA SISTEM je proizvod firme Joker i predstavlja kopiju ZEDERA.Inace ova firma se pre nekoliko godina nasla na sudu jer je iskopirala cuvenu LAVLJU KANDZU vlasnistvo firme Euro 011 i prodavala je pod nazivom LAVLJA SAPA.Posle nekoliko godina sudjenja je izgubila spor ali je i dalje nastavila da se bavi kopiranjem gorepomenute firme a zadnji proizvod je upravo SAPA SISTEM.Znajuci kakvog je kvaliteta bila LAVLJA SAPA sumnjam da je i ova nova bolja.
Comment
-
-
Ili nisu patentirali....
kakvi Zederi, Sape i ostali plagijati, ionako nijedan od njih nije prosao Euro NCAP atest sto bi bilo obavezno jer ometaju ispravan rad upravljackog sistema u slucaju sudara.
kako se to radi je vec pokazano na milionima vozila, bez ijedne greske...odavno.
ocekujem i nove "izume" kao sto su rikverc sijalice ili dnevna poziciona svetla ili nesto slicno sto je decenijama vec poznato u svetu.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Koju je to inovaciju ovog tipa Volvo ponudio, i kod kojih se to auta koristi kao fabricka ugradnja?
U slucaju sudara, sumnjam da ce ista ostati citavo na sistemu upravljanja OSIM Zedera, buduci da je izradjen od materijala mnogo jaceg nego sto su (aluminijumski) stubovi upravljaca na novijim vozilima. A i pretpostavljam da bi bilo i svejedno, jer u slucaju bilo kakvog sudara kao na NCAP-u bice i mnogo drugih stvari koje ce pre da "ometu" ispravan rad upravljackog sistema pre nego Zeder. Kao na primer nepostojanje prednjeg dela vozila...
Koliko znam, LK je blokirala volan ali su je skidali tako sto preseku stub upravljaca, koji je u velikom broju slucajeva aluminijumski. Zeder blokira osovinu upravljaca i onemogucava secenje.
To koliko znam, niko nema kao fabricku ugradnju. Gresim li ili je Volvo opet izmislio nesto za sta niko drugi ne zna da imaju vec 30+ godina?
Usput, Zeder jeste patentriran, kao sto je bila i LK. To sto nasa drzava ne moze da stane u kraj kopiranju uprkos tome sto je proizvod patentiran, to je druga stvar.
Comment
-
-
Koju je to inovaciju ovog tipa Volvo ponudio, i kod kojih se to auta koristi kao fabricka ugradnja
onemogucava okretanje osovine volana i potpuno je nelomljiva konstrukcija.
posto je koaksijalni osigurac kada neko pokusa da recimo na silu okrene volan, cime predje predefinisan obrtni momenat preskoci da tako nazovem osigurac i zastiti vratilo volana koje je i dalje zakljucano a volan se okrece u prazno.
u prvom servisu postoji alatka da se sve resetuje u pocetno stanje, nema dodatnih troskova.
sve napravljenog od posebno zilavog svedskog celika i kroz 36godina prakse se pokazalo kao neunistivo.
takodje, testirano na crash od 1974. godine redovno, i ima ateste DOT (americko ministarstvo transporta) i kasnije adekvatne evropske iz te oblasti. u slucaju nesrece ceo mehanizam se uvlaci i potpuno je bezbedan po vozaca, testirano 1975 na kres testovima i potvrdjeno dalje kroz praksu.
od 1979. sistem koristi i Mercedes.
Volvo je poceo da ugradjuje serijski u model 164, kao i sve kasnije koji su dosli, pocetkom 70tih godina.
U slucaju sudara, sumnjam da ce ista ostati citavo na sistemu upravljanja OSIM Zedera, buduci da je izradjen od materijala mnogo jaceg nego sto su (aluminijumski) stubovi upravljaca
stub upravljaca je kriticni deo bezbednosti vozaca i odavno je standard da se prave tako da se lome/savijaju pod uglom preko karadanskog zgloba vratila i uz to povlace ka motorskom prostoru i time sto vise udaljava od vozaca kada telo krene napred prilikom sudara.
Euro NCAP kontrolise i tu stavku, daje bodove i to jasne nacrta u dijagramu bezbednosti za svako testirano vozilo u obliku delova telaodredjenih boja koja ukazuju na nivo ocekivane opasnosti po telo.
danas, Volvov sistem koriste Tojota, GM, Ford, Mercedes, BMW, Honda, Fiat, ... ali ne i VAG.
VW i danas ima neresene probleme i sa spoljnim bravama, stvar poznata sada vec preko 2 decenije, koliko znam.
To koliko znam, niko nema kao fabricku ugradnju. Gresim li ili je Volvo opet izmislio nesto za sta niko drugi ne zna da imaju vec 30+ godina?
1974. na oglednom vozilu VSEC Volvo je prikazao siroj javnosti, i od 1975. godine dobio nagradu za inovaciju u SAD. i naravno patentirao a patent poklonio svetu za besplatno koriscenje (isto kao i sigurnosni pojas u 3 tacke recimo).
Zeder blokira osovinu upravljaca i onemogucava secenje.
napravljeno je od svedskog posebno legiranog zilavog celika, i nemoguce je secenje.
godina 1974. osnovan konstrukcija i 1984. unapredjena konstrukcija (zbog Airbaga).
ako imas jos nekih sumnji mogu da ti pokazem radionicko uputstvo sa slikama kako to izlgeda i opisom kako radi sistem. imam na papiru ali ne i u elektornskoj formi nazalost.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
zaboravio sam da si pitao gde se ugradjuje. ja cu se zadrzati samo na Volvo modelima jer tacno znam godista posto je i to bila dilema.
164 probni sistem- 1972/73 godina
244/245 -1974 godina
264/265/262- 1977
760- 1982 godina
740 - 1985 godina
780- 1986
960 - 1991
850- 1992
340- 1979
480- 1986
440/460 - 1987
i svi kasniji S/C/V modeli
uvek standardna fabricka ugradnja od baznog modela do top varijante.
spoljne nelomljive sigurnosne brave se ugradjuju od 1966. godine pocevsi od modela 144/145.
sada vec davna istorija kada je sve pocelo =]volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
pa auto proizvodjac koji kasni toliko godina pa jos nema nesto takvo, ili slicno bih ja izbegavao za upotrebu ( i naravno kupovinu).
pitanje je po meni zasto nema sistem zastite ?
Zeder i sl. kopije ionako mogu da se koriste iskljucivo u VW vozilima (kako pise u reklamama).
ideja je jednostavna, nasiroko opisana, nacrtana, nalazi se u knjigama po knjizarama i biliotekama javno dostupno bez ikakve naknade, treba samo dobra volja da se primeni u konstrukciji auta...volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
E sad preterujes...
Mozda postoji razlog zasto to ne ugradjuju. I pliz, bez pisanja da se Volvo vec toga setio, i da ima nesto lose u tome oni to sigurno ne bi radili itd...Sta ja znam sta se mota po glavi BMW-a na primer, ili Audija, pa im auti nemaju taj sistem. A reci da je razlog da se neka od marki izbegava zato sto navodno kasni u primeni neceg, ili da namerno nemaju neki slican sistem zastite, ipak je malo preterano...mozda ipak postoji dobar razlog za tako nesto, nemoj da si bas toliko iskljuciv.
Zeder moze da se iskoristi na 99% vozila, samo sto kod VW-a to ima najvise poente, jer su im stubovi volana aluminijumki, lako se lome, a i popularni su za kradju kod nas.
A cinjenica je (a da je cinjenica - jeste) da se automobili sa Zederom ne kradu. Siguran sam da i za Zeder postoji lek, ali se verovatno vise isplati presresti vlasnika na semaforu ili ukrasti drugi auto nego lomiti i volan i bravu itd...Ovako ili onako, sistem ispunjava svoju osnovnu namenu, da spreci kradju, bio pametan kao Volvov sistem ili glup - ali radi.
Comment
-
Comment