@Bakara: Šta da ti kažem. Srpska posla. Malo ih je pa mogu da rade šta hoće. Nego, kopka me nešto pa, pod rizikom da lupim očigledno, jesi li proverio kontakte na elektro-ventilu za kontrolu EGR-a, kablove i kontakt na drugom kraju snopa? To što ti prijavi grešku posle nekog vremena mi deluje kao da na trenutak izgubi kontakt sa EGR-om pa od tog trenutka na dalje smara dok se greška ne obriše.
Pa i meni se tako cini, posto kada se obrise greska ona se ne pojavi ponovo bar par meseci.
Inace ja i ne znam gde mu dodje taj egr inace bi ga pregledao do sad sam...izem ti ja majstore
Re: mazda 323 bj prolaz kroz barustinu i check engine
Pa daj da ti to nadjem pa cu ti reci evo obecavam. Sad sam se malo dublje upustao u onaj link gde sam nasao sliku za diodu i mogu vam reci da ima korisnih stvari , nema veze sto je mx6 ipak je to mazda. Baki nalazim ti egr do veceras sve sa slikom.
btw treba miki da dodje u subotu ali nesto nemamo novije infomracije ovo je od nedelja , mozda jnc ili vocko znaju vise
I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...
Re: mazda 323 bj prolaz kroz barustinu i check engine
Originally posted by bakara
Pa i meni se tako cini, posto kada se obrise greska ona se ne pojavi ponovo bar par meseci.
Inace ja i ne znam gde mu dodje taj egr inace bi ga pregledao do sad sam...izem ti ja majstore
EGR ti dođe metalna budža, obično spojena cevima jednim krajem na izduvnu a drugim na usisnu granu. Na nju ti dolazi vakuum ventil, obično isti kao na turbini, koji kontroliše otvaranje EGR-a. E sad na taj vakuum ventil ti je spojeno crevce koje ide na jedan elektro-magnetni ventil koji ''pušta'' vakuum kada treba da se otvori EGR. Ako RedboX uspe da ti nađe sliku biće ti sve jasno.
EDIT: Evo nađoh ja neku sliku. Zaokružio sam ti EGR.
Re: mazda 323 bj prolaz kroz barustinu i check engine
EGR izgleda samting lajk dis
A sto se tice Profila... Dva puta su mi, preko telefona, napomenuli da je samo dijagnostika 2500din i da je to samo za ustanovljivanje kvara ne i njegovo resavanje. Obzirom da ne idem zbog kvara, da vidim kako ce ista da mi naplate, jer nemam nijednu gresku ili makar ne bi trebalo da imam.
Mada mi unapred smrdi na podizanje tona sa moje strane...
A sto se tice Profila... Dva puta su mi, preko telefona, napomenuli da je samo dijagnostika 2500din i da je to samo za ustanovljivanje kvara ne i njegovo resavanje. Obzirom da ne idem zbog kvara, da vidim kako ce ista da mi naplate, jer nemam nijednu gresku ili makar ne bi trebalo da imam.
Mada mi unapred *stinking* na podizanje tona sa moje strane...
hehe...evo ja ti predvidjam vacarenje u najavi, a ti ton mozes da podizes koliko `oces
To je bre pilicarenje!
Imao sam fiate, skode, VW i nikada mi niko ni u jednom servisu nije trazio pare za dijagnostiku, kakav je to servis koji naplacuje nesto sto mu je neophodno za rad...i jos ovlascen
Sto se tice egr...i predpostavio sam da je to ta budza... ali ne kontam sta tu ima da ne radi a jos manje da se pokvari?
Recimo da ja to skinem, da li to u opste moze da se otvori, i sta vec mogu da uradim sa tim?
ako sam ja dobro procitao tvoj egr bi mogao da se sastoji od 4 magneta kojim upravljaju solenoidi i strujom regulise njihovo pomeranja tj otvaranja i zatvaranje.
E sad jedan od kvarova moza biti da se magneti zaglave u jednom od krajnjih polozaja, solenoid vraca odgovarajucu otpornost tj nije u prekidu a ventil ne radi.
Uglavnom se vrti oko toga.
I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...
Ajde i ja da malo pametujem. Prvo, ovo što je RedboX opisao (a i Voćko prikazao slikom) bi trebalo da bude električno kontrolisani EGR ventil koji se, koliko ja znam, koristi na benzinskim motorima. Na dizel motorima se koristi vakuumski kontrolisani EGR ventil. Ako se dobro sećam tvoja 323 je dizel (DiTD). Ako se varam, zanemari nastavak mog posta.
Obzirom da nisam pogledao tvoj EGR ne mogu biti siguran u tip ali, kako je u tvojoj 323 prethodna generacija RF motora (2,0 turbo dizel, direkno ubrizgavanje, klasična pumpa) u odnosu na moj RF5C (2,0 turbo dizel, direktno ubrizgavanje, common rail pumpa) to predpostavljam da i tvoj EGR radi na istom principu kao moj. U osnovi ceo sistem se sastoji iz nekoliko delova gde svaki može biti odgovoran za signalizaciju koju imaš. Da krenemo redom.
1.) Telo EGR-a ventila. Metalna budža koja spaja izduvnu i usisnu granu i vrši funkciju EGR sistema (vraća deo izduvnih gasova nazad u cilindar na dodatno sagorevanje). Obzirom da je u konstantnom kontaktu sa izduvnim gasovima podložno je nagomilavanju čađi, ugljeničnih naslaga i sl. Naslage vremenom sputavaju prolaz izduvnih gasova i otežavaju otvaranje i zatvaranje EGR ventila.
2.) Vakuum ventil. Nakačen direktno na telo EGR ventila. Sastoji se od tela, membrane i šipkice (poluge). Membrana je fiksirana svojim obodom za telo a na njen centar je nakačena šipkica (poluga). Drugi kraj šipkice je vezan na klapnu EGR ventila. Kada se unutar tela ventila uspostavi podpritisak (vakuum) membrana se deformiše i pomera šipkicu, time otvarajući klapnu unutar EGR-a. Ukoliko je membrana oštećena ne može se (dovoljno) deformisati pa ne može (dovoljno) otvoriti EGR ventil. Takođe ako je EGR ventil zaprljan/blokiran može onemogućiti membranu vakuum ventila da se deformiše.
3.) Crevce. Spojeno je jednim krajem na telo vakuum ventila a drugim na izlaz elektro-magnetnog ventila. Dovodi potreban podpritisak (vakuum) u telo vakuum ventila, naravno ukoliko nije oštećeno.
4.) Elektro-magnetni ventil. Crevce je spojeno na njegov izlaz a ulaz mu je spojen na vakuum sistem auta. Elektromagnet otvaranjem i zatvaranjem posredstvom prethodnih elemenata otvara i zatvara EGR ventil. Ukoliko je solenoid elektro-magneta u prekidu/kratkom spoju ne može da (dovoljno) otvori te nema (dovoljno) podpritiska u telu vakuum ventila.
U nastavku provera vakuumski kontrolisanog EGR sistema.
Srpska metoda (bez fabričkih podataka i uz malo predpostavljanja). Napominjem da nije probana na novijim EGR sistemima a kamoli na Mazdi.
1.) Skineš crevce sa tela vakuum ventila i staviš drugo isto takvo na njegovo mesto a ostaviš otvoren drugi kraj novog crevceta.
2.) Upališ motor i ostaviš ga da radi u ''leru''.
3.) Otvoreni kraj (novog) crevceta staviš u usta i blago povučeš, kao da piješ na slamčicu. Toliki podpritisak bi trebao da bude dovoljan da otvori EGR ventil. Ukoliko se EGR otvori motor bi trebao da promeni rad (promeni broj obrtaja, štuca, guši se a možda se i ugasi). Ako nema promene u radu motora onda alat u ruke i skidaj EGR da proveriš zaprljanja/naslage i/ili oštećenje membrane vakuum ventila. Pri skidanju povedi računa da li imaš, između izduvne grane i EGR-a, hladnjak izduvnih gasova. Ukoliko ima promene rada motora EGR bi trebao da bude u redu.
4.) Ugasiš motor, izvadiš kluč iz kontakt brave, i proveriš (staro) crevce. Ako je u redu vratiš ga na telo vakuum ventila.
5.) Proveriš konektor na elektro-magnetnom ventilu. Obzirom na tvoje ''ne predvidivo'' pojavljivanje greške ovaj i sledeće korake bi možda prvo trebao da odradiš.
6.) Proveriš postojanje otpornosti na kontaktima elektro-magnetnog ventila. Kako nemam podatak kolike su propisane otpornosti ovaj korak možeš da odradiš samo da bi se uverio da otpornost postoji. Ukoliko uspem da nađem kolika treba otpornost da bude napisaću ti.
7.) Pregledaj kablove (izolaciju) od konektora pa duž snopa.
@baky - Nama su cistili EGR nekom prilikom u Formi, ali nikada nismo imali gresku.
Sto se tice dijagnostike, idem na nju iz nekih drugih razloga, ali otom-potom. Naravno da se slazem da je pilicarenje, ali nazalost drugog izbora, u ovom trenutku, nemam.
Ta pečurka (mesingane boje na fotki koju sam ja postavio) je vakuum ventil. Sam EGR se nalazi ispod nje (metalna budža sive boje, jedva vidljiva na fotki, duž donje ivice crvenog markera). Kada skineš EGR onda možeš da očistiš kanale (sa jedne i sa druge strane) od raznih naslaga. Provera/čišćenje EGR-a inače, kao i čišćenje katalizatora, spada u redovan servis. radi se na svakih, ja mislim, 120.000-150.000 Km (proveri u Workshop manualu za tvoju 323, ako ga imaš). Kod mene je zbor oštrijih EURO normi propisana inspekcija EGR-a na svakih 80.000 Km.
EDIT: Sad sam proverio svoj Workshop manual. Propisanih 80.000 Km važi samo za UK. Za Izrael je na 40.000 a za GCC (ostatak Evrope) na neverovatnih svakih 20.000 Km. Doduše, radi se samo o pregledu/proveri EGR sistema a čišćenje ide po potrebi.
baky skini katalizator i ima da ide kao tornado , ja sam to uradio taxisti na micubisi karizmi sa simptomom slicnim tvojim , nije mogla da izvuce 130 kmh , kad skidoh katalizator ganjao sam je 190 i mogla je jos , egr-u onda nista nesmeta jer ima normalan protok tj dotok i odlaz konstantne kolicine gasova
Comment