Euro 3 norma - kako utvrditi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    Euro 3 norma - kako utvrditi?

    Uvodjenje normi u smislu ogranichavanja kolichine shtetnih supstanci (CO, HC, NOx, chvrste chestice) koje mogu biti ispushtane u atmosferu izduvnim gasovima a sa ciljem zashtite zhivotne okoline, a samim tim i zdravlja ljudi, je praksa prisutna u zapadnoj Evropi od ranih '70-ih. Trenutno je na snazi Euro 4 norma, a sledeci korak je uvodjenje norme Euro 5, planirano za 2008. godinu.

    Trenutno pravosnazhna Euro 4 norma obavezuje proizvodjache vozila na benzinski pogon da limitiraju kolichinu CO na 1,0 gr/km, HC 0,1 gr/km, NOx 0,08 gr/km, odnosno sa pogonom na dizel motor Co 0,5 gr/km, NOx 0,25 gr/km, HC+NOx 0,30 gr/km i tvrde chestice 0,025 gr/km.

    Nakon nagoveshtaja Vlade o skorashnjoj dozvoli uvoza polovnjaka koji zadovoljavaju minimum Euro 3 normu, treba imati na umu sledece:

    - Po prvi put se Euro 3 norma zvanichno javlja 1998. godine, mada nije bilo zakonske uredbe/obaveze da se ista mora i primenjivati od te godine. U svakom sluchaju, pojedini proizvodjachi su pocheli sa proizvodnjom Euro 3 motora josh od 1998. godine. (Mercedes klase CLK, S, SLK, pojedine verzije Opel Astre itd)

    - Obavezna primena Euro 3 norme je na snazi od januara 2000. godine, shto znachi da svi automobili proizvedeni na evropskom trzhishtu pochevshi sa 1. januarom 2000. bez izuzetka zadovoljavaju Euro 3 normu.

    - Najjednostavniji i najlakshi nachin za utvrdjivanje "ekoloshke podobnosti" automobila jeste uvid u tzv. COC (Certificate of Conformity) dokument, koji bi trebalo da ima svaki automobil trenutno vozhen na evropskom trzhishtu a koji zadovoljava minimum Euro 3 normu o kvalitetu izduvnih gasova. Mada u ovom dokumentu nije jasno ispisano da automobil zadovoljava Euro 3 normu, vec je upisana "sluzhbena oznaka" ovog standarda, samo postojanje ovog dokumenta znachi da dotichni auto zadovoljava Euro 3 normu, poshto COC dokument nije izdavan za Euro 2 i starija vozila.

    - Josh jedan pouzdan nachin za utvrdjivanje ekoloshke podobnosti vozila je da se zainteresovano lice obrati zvanichnom uvozniku dotichnog brenda. Uvoznik mozhe kontaktirati proizvodjacha, i na osnovu broja shasije i broja motora od istog (proizvodjacha) trazhiti informaciju da li je automobil "ekoloshki chist".

    - U inostranstvu se ovo isto mozhe uraditi ako se obrati specijalizovanoj ustanovi, kao shto je TUV u Nemachkoj. Kad se sluzhbeniku izdiktiraju brojevi, on ce kroz bazu podataka proizvodjacha moci da proveri apsolutno sve u vezi dotichnog automobila, ukljuchujuci tu i zadovoljene ekoloshke norme i kriterijume.

    - Ne postoji spisak automobila, modela ili chitavih serija, chak ni kod proizvodjacha, koji jasno pokazuje koje serije/modeli ispunjavaju koju ekoloshku normu, upravo iz razloga shto u pochetku nije bilo tako strogih kriterijuma u smislu primene. Tek se poslednjih godina proizvodjachi naprosto "utrkuju" koji ce pre uvesti u proizvodnju "ekoloshki chistije" automobile. Tako je Opel u Vectru i Corsu otpocheo sa ugradnjom Euro 4 motora josh od 2000. godine.

    - Pojedini proizvodjachi, kao na primer Ford, na natpisnoj plochi, uz broj shasije i druge osnovne podatke, upisuje i oznaku izduvne emisije (EXH EMISS) i shifru koja se mozhe "deshifrovati" samo uz pomoc fabrichkog "shifrarnika".

    - Kod Opela prvo slovo u oznaci motora ukazuje na Euro normu koju taj motor ispunjava (ukoliko je prvo slovo Y - motor izpunjava Euro 3 normu, npr. Y17DT, a slovo Z se odnosi na Euro 4 normu).

    - Kod Mercedesa, Toyote, Renaulta, Nissana, Fiata i Peugeota nema apsolutno nikakvih oznaka ili markera koji oznachavaju koju Euro normu zadovoljava dotichni automobil, pa se informacija o tome mozhe dobiti jedino od ovlashcenog uvoznika na ranije opisan nachin. Medjutim, i ovde ima odstupanja, i postoje i pomalo neobichni nachini da se utvrdi Euro norma (kod Mercedesa, npr., motor zadovoljava Euro 3 normu ukoliko je upozoravajuca lampica "check engine" - zhute boje!)

    - Mozhda najuniverzalnije od svih reshenja za utvrdjivanje koju Euro normu zadovoljava automobil jeste jednostavna provera izduvnog sistema. Ukoliko je u izduvu (na katalizatoru) prisutna jedna lambda sonda - motor je Euro 2 ili stariji. Kod Euro 3 motora na katalizatoru postoje dve lambda sonde - jedna ispred i jedna iza katalizatora.

    Izvor: SAT, broj 111, 14/07/2005.

    Obzirom na aktuelnost teme , "okachih" ovo, mozhda ce nekome zatrebati... Sorry na eventualnom smaranju

    Pozz
    http://www.bmw.tv
  • skaarj
    CBC Veteran
    • 25.03.2005
    • 176
    • Novi Sad

    #2
    Kakvo crno smaranje ovo je odlican post... pogotovu sto bas ne pratim sat...
    *** ********************** ***
    *** gf AL QK \=-Q XES1 ***

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #3
      Ok, je sve to, ali nema razloga za brigu. Svaki auto koji je registrovan u 2000 godini i skorije poseduje euro 3 motor, tako da nema potrebe ni proveravati... Nisu se mogli registrovati ako nisu zadovoljavali tu normu!!!
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • Wartburg
        CBC Senator XXL
        • 01.02.2005
        • 663

        #4
        Ja vidim poznat mi tekst, kad tek na kraju vidim da pise ,,izvor SAT+".

        Samo su se malkice za**bali u jednom delu. Opelovi motori sa oznakom X su prvi euro 3 motori.
        Taj motor je inace poceo za proizvodnjom 1994 bas iz razloga sto je '96 treba da stupi zakon o novoj normi.
        Primer je moj omiljeni auto Kalibra, ona inace ima motor C20XE koji je imao 150 ks, '94 je predstavljen novi motor ECO-TEC sa oznakom X20XEV, ovaj motor je bio malko slabiji (136 ks) ali je ispunjavao normu, e sad kako je ta norma stupila na snagu '98 i jedan i drugi motor su se proizvodili do '98.

        Comment

        • @lix
          CBC Senator XXL
          • 17.12.2004
          • 875
          • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

          #5
          Obzirom da sam se tom temom bavio jos kada su najavljivali liberalizaciju uvoza, dosao sam do podatka da su motori koji su se ugradjivali u SAAB-a jos 1994 ispunjavali EURO3 norme. E sad vi vidite koji cete auto polovan da kupite u inostranstvu...
          na www.mobile.de dajte pretragu za SAAB 9000 1994 i mladje i videcete za koje pare moze da se kupi mnogo jak auto...
          Što više za što manje

          Comment

          • *Egon*
            CBC Senator XXL
            • 31.12.2004
            • 1232
            • Beograd, Dorcol, N 44

            #6
            Originally posted by alix
            ...za koje pare moze da se kupi mnogo jak auto...
            Normalno odma turbo
            Garaza
            1996 SAAB 900 NG Cabrio

            Comment

            • Srdjan
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 2416
              • Bajina Basta/Beograd

              #7
              Originally posted by alix
              Obzirom da sam se tom temom bavio jos kada su najavljivali liberalizaciju uvoza, dosao sam do podatka da su motori koji su se ugradjivali u SAAB-a jos 1994 ispunjavali EURO3 norme. E sad vi vidite koji cete auto polovan da kupite u inostranstvu...
              na www.mobile.de dajte pretragu za SAAB 9000 1994 i mladje i videcete za koje pare moze da se kupi mnogo jak auto...
              E svaka ti se dala!!! Bas sam se pitao, kakva je situacija sa Saabom... Jel se to odnosi na sve motore i na turbo? Gde si iskopao tu informaciju?
              Lancia Kappa 2.0 20v

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #8
                @Alix...na mobile.de vec na drugoj strani pretrage...saab 9000 mladji od
                1994 godine....nasao sam dva auta , gde se u karakteristikama tvrdi da su EURO 2 ?!? ....dalje nisam gledao....

                evo da dodam ..na trecoj strani sam nasao jednog 3 mesec 1997 pise EURO 2 ....
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #9
                  Ovo sto je overspeed napisao je super....
                  ali u sustini ...kako ONI ( DRZAVA ) ,budu utvrdjivali koji automobili zadovoljavaju EURO 3 normu,tako cemo i mi kupci da znamo...
                  bice neki katalog...ili neki test...nesto ce vec da bude..
                  tako za nesigurna godista i dal je il nije euro 3...ja bi sacekao da to stupi na snagu.
                  Jel dzaba da uvezes auto..pa posle da u MUPu im crtas da je to Euro 3...ako kazu da nije EURO 3, onda NIJE...i moz se je#at ..))
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • sri98
                    Admin od Trpeze
                    • 24.10.2004
                    • 7262
                    • Republic of Konjarnik
                    • Toyota Corolla E 210

                    #10
                    Originally posted by zoranbg
                    Jel dzaba da uvezes auto..pa posle da u MUPu im crtas da je to Euro 3...ako kazu da nije EURO 3, onda NIJE...i moz se je#at ..))
                    Ovo je najrealnije tumacenje EURO 3 normativa i garant ce tako i biti
                    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                    Comment

                    • Darko_NS
                      CBC Senator XXL
                      • 02.12.2004
                      • 557
                      • Srpska Atina

                      #11
                      intresantno zvuci da saab moze da se uveze i stariji, mislim kilometraze
                      su malo vece , mada sta je za saaba 150000 km zar ne???

                      Comment

                      • Black Knight
                        CBC Senator XXL
                        • 13.10.2004
                        • 2020
                        • Novi Beograd, kicblo

                        #12
                        a 150000 je mnogo?
                        Injection is good,but I'd rather be blown!

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          #13
                          Jeste za auta "made by Crvena Zastava"
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • Darko_NS
                            CBC Senator XXL
                            • 02.12.2004
                            • 557
                            • Srpska Atina

                            #14
                            vitezu normalno da nije za tu klasu automobila, a sad jel ima neko
                            nesto lepo da mi kaze za SAAB 9-3 TD (116ks) 99-00 god
                            jel pretpostavljam da ce mnogi razmisljati o saabu pre svega zbog
                            eura 3

                            Comment

                            • Srdjan
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 2416
                              • Bajina Basta/Beograd

                              #15
                              Evo sta sam iskopao za Opel. Moze da se nadje Vectra 1995 a da zadovoljava euro 3 norme. Da bi se pouzdano znalo treba pogledati sifru motora. Npr. X18XEI,
                              Prva cifra oznacava eko norme i moze da bude:
                              z - euro 4
                              y - euro 3
                              x - euro 2
                              c - euro 1
                              Druge dve cifre predstavljaju kubikazu
                              18 - 1.8
                              20 - 2.0
                              25 - 2.5
                              Cetvrta cifra predstavlja kompresiju:
                              G=8-8.5:1
                              L=8.5-9:1
                              N=9-9.5:1
                              S=9.5-10:1
                              X=10-11.5:1
                              Y=11.5+
                              Peta cifra:
                              D=dizel
                              E=Multi point injection MPI
                              V=karburator
                              Z=Single point injection SPI
                              Sesta cifra predstavlja specijalni kod koji pokazuje koliko se dati motor razlikuje od normalne verzije (najmanje vazno, a uostalom ne znam ni sta ovaj prevod znaci...)

                              Znaci treba ako se hoce 2.0 motor treba da ima oznaku Y20XE(I)!!! Moze li neko od vlasnika opela da pogleda u oznaku svog motora i da potvrdi ovo!!!
                              Lancia Kappa 2.0 20v

                              Comment

                              Working...
                              X