Podnesen patent za "novi" Wankel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cybland
    CBC Veteran
    • 11.04.2009
    • 131
    • Beograd

    #16
    Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

    Na prikazanom modelu 16X motora definitivno ima 4 injektora, dva po rotoru (jedan u usisu kao na Renesisu i jedan u komori kao na ovom patentu).

    Comment

    • X9
      CBC Senator XXL
      • 28.06.2005
      • 3179
      • Wien-Sabac
      • RX-8 i X-9

      #17
      Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

      znate li sta se dobija sa ovakvom konfiguracijom?
      "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

      No ROTOR no MOTOR...

      Comment

      • Vocko
        CBC Senator XXL
        • 25.04.2005
        • 4556
        • nBGd

        #18
        Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

        Osim boljeg sagoravenja i vece iskoriscenosti (manjeg gubitka energije), sto rezultuje smanjenom potrosnjom uz zadrzavanje iste snage ili cak povecanje iste.
        Mada mi nekako u celoj toj prici pada i turbo napamet...

        Na sta si mislio Miki?

        Comment

        • cybland
          CBC Veteran
          • 11.04.2009
          • 131
          • Beograd

          #19
          Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

          U ovom trenutku i bez zvaničnih Mazdinih podataka (bar ih ja nisam video) mogu samo da predpostavljam. Obzirom na ''sličnost'' sa Lexus-ovim sistemom koju si već pomenuo, prva pomisao je da injektori u usisu ''rade'' pri manjim brojevima obrtaja da bi se obezbedila bolja ''atomizacija'' goriva (samim time i formiranje homogenije smese gorivo-vazduh) a da injektori u komori ''rade'' pri većim obrtajima motora. Ceo sistem, barem kod Leksusa, omogućava prilično ravnomernu krivu snage u širokom opsegu obrtaja motora i povećanje snage pri zadržavanju istog kompresionog odnosa. Ono što me navodi na pomisao da je nešto drugo u pitanju (ili bar slično ali malo drugačije) je da se u Leksusovom sistemu direktno ubrizgavanje (ubrizgavanje u cilindar) odigrava o trenutku kada je klip blizu gornje mrtve tačke tj. kada je skogo postignuta max. kompresija vazduha. U ovom Mazdinom sistemu to nije tako. Da bi bilo tako injektor za direktno ubrizgavanje bi morao da bude između svećica. Obzirom na njegovu poziciju i ne poznavanje podataka u kom trenutku se vrši ubrizgavanje, koja količina goriva se ubrizgava i da li istovremeno ''rade'' i injektori u usisu, mogu samo da nagađam. Možda je jednostavno stvar u tome da je povećanjem odnosa dužina-širina stranice rotora, odnosu na 13b Renesis, ustanovljeno da nije dovoljan injektor u usisu da pravilno atomizuje gorivo u povećanoj količini vazduha pa je uveden dodatni injektor u samoj komori. U svakom slučaju saznaćemo, nadam se, uskoro.

          Opet ste me navukli da pišem kilometarske postove.

          Comment

          • X9
            CBC Senator XXL
            • 28.06.2005
            • 3179
            • Wien-Sabac
            • RX-8 i X-9

            #20
            Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

            ne morate mnogo lupati glavu-sluze za peglanje krive obrtnog momenta na nizim obrtajima-slichno kao kod lexusa..
            "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

            No ROTOR no MOTOR...

            Comment

            • cybland
              CBC Veteran
              • 11.04.2009
              • 131
              • Beograd

              #21
              Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

              Kao što napisah, Miki, nisam sasvim siguran da je to u pitanju obzirom da ovde govorimo o rotacionom motoru. Injektori u usisu su već u upotrebi u Renesisu a to je ono što kod Leksusa ''pegla''. Možda sam ja isuviše skeptičan.

              EDIT1: Sad pročitah svoj prethodni post pa vidim da sam napravio lapsus. Mislio sam na ravnomernu krivu obrtnog momenta i povećanje snage. Pišem ovo s' posla pa me prekidaju. Kakvih nekulturnih ljudi ima.

              EDIT2: U miru i tišini doma svoga pregledah ponovo ovu temu i sve postove i tada mi sinu . Fotke i linkovi koje je Voćko postavio su iz 2007. godine kada je Mazda prikazala novi 16X motor. Obzirom da je od 2006. pustila u test/eksploataciju Hidrogenske Renesis motore (više detalja ovde) to je ovaj prikazani 16X u stvari hidrogenska verzija motora. Hidrogenski Renesis motor je ugrađen u RX-8 i ima mogućnost rada i na hidrogen i na benzin (detalji ovde), pri čemu se injektori u usisu koriste pri radu na benzin a injektori u komori pri radu na hidrogen.



              Na donjoj fotografiji se vidi da su injektori u usisu različite konstrukcije (vrlo sugestivno obojeni zeleno -> Bezolovni benzin) od onih u komori (takođe sugestivno obojeni plavo -> Hidrogen). Obzirom da je ovaj patent podnet u oktobru 2008, godinu dana kasnije, i da pominje samo direktno ubrizgavanje, velike su šanse da budući motor rađen po ovom patentu neće imati injektore u usisu.



              Ne sećam se kada sam zadnji put bio ovako tvrdoglav da istražim stvari do kraja. Moram pod hitno na detaljan psihijatrijski pregled.

              Comment

              • Vocko
                CBC Senator XXL
                • 25.04.2005
                • 4556
                • nBGd

                #22
                Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

                Rotacioni motor na hidrogen nije isao samo u RX-8, vec i u Mazda5... Skoro su Norveskoj vladi isporucili RX-8 na hidrogen, ali...

                Koji motor onda pogoni Furai?
                Posto je bilo upravo reci o tome da se u njemu nalazi neka varijanta 16x, a nigde se nije spominjao hidrogen. 16x je prvi put predstavljan u kombinaciji sa Taiki konceptom koji je okrenut "performansama" tj strujanju sa vazduhom.

                Comment

                • cybland
                  CBC Veteran
                  • 11.04.2009
                  • 131
                  • Beograd

                  #23
                  Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

                  Koliko sam ja uspeo da shvatim iz raznih članaka o Furai-u u njemu je Renesis R-20B motor iz C65 Courage bolida Američkog LeMan serijala. Naravno pretrpeo je neke prerade ali u osnovi je taj motor. Evo i par članaka koje sam mogao da nađem na brzinu.



                  The Mazda Furai has been unveiled at the Detroit auto show. The Mazda Furai is the latest image of the NAGARE design concept t.


                  EDIT: Sad videh da mi je ovo jubilarni 100-ti post. Nije loše obzirom da nisam spamovao. Dobro de, nisam puno spamovao.

                  Comment

                  Working...
                  X