Podnesen patent za "novi" Wankel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cybland
    CBC Veteran
    • 11.04.2009
    • 131
    • Beograd

    #16
    Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

    Na prikazanom modelu 16X motora definitivno ima 4 injektora, dva po rotoru (jedan u usisu kao na Renesisu i jedan u komori kao na ovom patentu).

    Comment

    • X9
      CBC Senator XXL
      • 28.06.2005
      • 3179
      • Wien-Sabac
      • RX-8 i X-9

      #17
      Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

      znate li sta se dobija sa ovakvom konfiguracijom?
      "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

      No ROTOR no MOTOR...

      Comment

      • Vocko
        CBC Senator XXL
        • 25.04.2005
        • 4556
        • nBGd

        #18
        Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

        Osim boljeg sagoravenja i vece iskoriscenosti (manjeg gubitka energije), sto rezultuje smanjenom potrosnjom uz zadrzavanje iste snage ili cak povecanje iste.
        Mada mi nekako u celoj toj prici pada i turbo napamet...

        Na sta si mislio Miki?

        Comment

        • cybland
          CBC Veteran
          • 11.04.2009
          • 131
          • Beograd

          #19
          Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

          U ovom trenutku i bez zvaničnih Mazdinih podataka (bar ih ja nisam video) mogu samo da predpostavljam. Obzirom na ''sličnost'' sa Lexus-ovim sistemom koju si već pomenuo, prva pomisao je da injektori u usisu ''rade'' pri manjim brojevima obrtaja da bi se obezbedila bolja ''atomizacija'' goriva (samim time i formiranje homogenije smese gorivo-vazduh) a da injektori u komori ''rade'' pri većim obrtajima motora. Ceo sistem, barem kod Leksusa, omogućava prilično ravnomernu krivu snage u širokom opsegu obrtaja motora i povećanje snage pri zadržavanju istog kompresionog odnosa. Ono što me navodi na pomisao da je nešto drugo u pitanju (ili bar slično ali malo drugačije) je da se u Leksusovom sistemu direktno ubrizgavanje (ubrizgavanje u cilindar) odigrava o trenutku kada je klip blizu gornje mrtve tačke tj. kada je skogo postignuta max. kompresija vazduha. U ovom Mazdinom sistemu to nije tako. Da bi bilo tako injektor za direktno ubrizgavanje bi morao da bude između svećica. Obzirom na njegovu poziciju i ne poznavanje podataka u kom trenutku se vrši ubrizgavanje, koja količina goriva se ubrizgava i da li istovremeno ''rade'' i injektori u usisu, mogu samo da nagađam. Možda je jednostavno stvar u tome da je povećanjem odnosa dužina-širina stranice rotora, odnosu na 13b Renesis, ustanovljeno da nije dovoljan injektor u usisu da pravilno atomizuje gorivo u povećanoj količini vazduha pa je uveden dodatni injektor u samoj komori. U svakom slučaju saznaćemo, nadam se, uskoro.

          Opet ste me navukli da pišem kilometarske postove.

          Comment

          • X9
            CBC Senator XXL
            • 28.06.2005
            • 3179
            • Wien-Sabac
            • RX-8 i X-9

            #20
            Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

            ne morate mnogo lupati glavu-sluze za peglanje krive obrtnog momenta na nizim obrtajima-slichno kao kod lexusa..
            "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

            No ROTOR no MOTOR...

            Comment

            • cybland
              CBC Veteran
              • 11.04.2009
              • 131
              • Beograd

              #21
              Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

              Kao što napisah, Miki, nisam sasvim siguran da je to u pitanju obzirom da ovde govorimo o rotacionom motoru. Injektori u usisu su već u upotrebi u Renesisu a to je ono što kod Leksusa ''pegla''. Možda sam ja isuviše skeptičan.

              EDIT1: Sad pročitah svoj prethodni post pa vidim da sam napravio lapsus. Mislio sam na ravnomernu krivu obrtnog momenta i povećanje snage. Pišem ovo s' posla pa me prekidaju. Kakvih nekulturnih ljudi ima.

              EDIT2: U miru i tišini doma svoga pregledah ponovo ovu temu i sve postove i tada mi sinu . Fotke i linkovi koje je Voćko postavio su iz 2007. godine kada je Mazda prikazala novi 16X motor. Obzirom da je od 2006. pustila u test/eksploataciju Hidrogenske Renesis motore (više detalja ovde) to je ovaj prikazani 16X u stvari hidrogenska verzija motora. Hidrogenski Renesis motor je ugrađen u RX-8 i ima mogućnost rada i na hidrogen i na benzin (detalji ovde), pri čemu se injektori u usisu koriste pri radu na benzin a injektori u komori pri radu na hidrogen.



              Na donjoj fotografiji se vidi da su injektori u usisu različite konstrukcije (vrlo sugestivno obojeni zeleno -> Bezolovni benzin) od onih u komori (takođe sugestivno obojeni plavo -> Hidrogen). Obzirom da je ovaj patent podnet u oktobru 2008, godinu dana kasnije, i da pominje samo direktno ubrizgavanje, velike su šanse da budući motor rađen po ovom patentu neće imati injektore u usisu.



              Ne sećam se kada sam zadnji put bio ovako tvrdoglav da istražim stvari do kraja. Moram pod hitno na detaljan psihijatrijski pregled.

              Comment

              • Vocko
                CBC Senator XXL
                • 25.04.2005
                • 4556
                • nBGd

                #22
                Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

                Rotacioni motor na hidrogen nije isao samo u RX-8, vec i u Mazda5... Skoro su Norveskoj vladi isporucili RX-8 na hidrogen, ali...

                Koji motor onda pogoni Furai?
                Posto je bilo upravo reci o tome da se u njemu nalazi neka varijanta 16x, a nigde se nije spominjao hidrogen. 16x je prvi put predstavljan u kombinaciji sa Taiki konceptom koji je okrenut "performansama" tj strujanju sa vazduhom.

                Comment

                • cybland
                  CBC Veteran
                  • 11.04.2009
                  • 131
                  • Beograd

                  #23
                  Re: Podnesen patent za "novi" Wankel

                  Koliko sam ja uspeo da shvatim iz raznih članaka o Furai-u u njemu je Renesis R-20B motor iz C65 Courage bolida Američkog LeMan serijala. Naravno pretrpeo je neke prerade ali u osnovi je taj motor. Evo i par članaka koje sam mogao da nađem na brzinu.





                  EDIT: Sad videh da mi je ovo jubilarni 100-ti post. Nije loše obzirom da nisam spamovao. Dobro de, nisam puno spamovao.

                  Comment

                  Working...
                  X