Drago mi je što mogu da vam predstavim minijaturne modele automobila i da sa vama podelim uživanje posmatrajući te do savršenstva napravljene modele. Za početak treba malo priče o modelima uopšte (verujem da će mnoge interesovati).
To ću podeliti u tri dela, da ne bude dosadno a izmedju teksta ćemo postavljati fotografije modela i to tematski.
Prvo će ići serija fotografija modela CITROENA (priznajem, pristrasan sam !) i o svakom će biti nešto interesantno da se kaže. Zatim ćemo stavljati neku drugu marku ili tematski : najluksuzniji, najneobičniji itd. Ili sami predložite šta biste hteli da vidite u ovoj ''garaži''.
Uživajte u lepim modelima. Svi modeli koji će se videti su iz nečije kolekcije, nisu skinuti sa interneta pa vas molim ako neko želi da doda neki interesantan model neka to bude fotografija stvarnog modela koji stoji na nečijoj polici a ne fotografija sa interneta gde ima bar milijardu takvih slika.
Tu će biti fotki iz skromne kolekcije koju imamo moj sin i ja a veći deo je iz bogate kolekcije g. Radančevića koji je i dobar restaurator modela i mnoge modele je spasao sigurne propasti a biće i modela iz zbirki još nekih kolekcionara.
MINIJATURNI MODELI AUTOMOBILA 1 deo
Ovaj tekst je posvećen minijaturnim modelima automobila. Puno ljudi u svetu se bavi ovim hobijem, sakupljanjem automobilčića – modela. Namerno ne kažem igračaka jer to jednostavno nisu igračke ali taj hobi jeste igra. A ipak je davno sve počelo sa igračkama. To počne kao igra, u detinjstvu i nema tog kolekcionara koji nije kao dete slupao više lepih modela koje je dobio kao igračke, a posle postane ozbiljno i onda nema povratka, obuzme vas potpuno.
Kažu da je svaki odrasli muškarac pomalo i dečak koji nije hteo da odraste, ja se potpuno slažem i mislim da dokle god možemo da se igramo dotle smo mladi, bez obzira na stvarne godine.
Baš zato sam mislio da bi ova tema mogla da bude zanimljiva. Svi koji vole automobile (u razmeri 1:1) sigurno neće ostati ravnodušni prema istim takvim samo malim, u razmeri 1:43. Nema korozije, nema održavanja, nema registracije ni dažbina. Možete imati i više komada, tim bolje !
Naime, smatra se da je baš ta veličina 1:43 dobra jer može da se prikaže dovoljno detalja a nije prevelika za sakupljanje i čuvanje. Inače, postoje i razmere 1:18, 1:24 i neki kolekcionari skupljaju takve modele. Prave se i u razmeri 1:87 i takvi modeli su uskladjeni sa dimenzijama današnjih modela železnica i služe da budu dekor na maketama železnica ali neki kolekcionari skupljaju samo takve, male modele. Postoje i razmere 1:50, uglavnom kamioni, autobusi i poljoprivredne mašine a pojave se i modeli sa raznim čudnim razmerama. U svakom slučaju, nema čvrstog pravila iako je većina kolekcionara ipak za razmeru 1:43 što ne znači da one druge nisu lepe. Skoro svi kolekcionari koje poznajem ne mogu da odole kada vide neki lep model u drugoj razmeri, ustvari svako sakuplja ono što mu se dopada i – to je u redu.
Početak je bio u Engleskoj ali Francuska je ipak dala najviše, oko 40 manjih i većih proizvodjača je proizvodilo modele automobila. Naravno, nisu svi bili čuveni i poznati ali su napravili ogroman broj modela koji su postavili standarde i za kojima većina kolekcionara uzdiše.
Mali modeli automobila proizvode se veoma dugo, gotovo isto toliko dugo koliko i pravi automobili. Početkom dvadesetog veka, u Engleskoj su se pojavile prve preteče današnjih modela. Pravljeni su u malim radionicama od otpadnog lima, ručno su farbani i ukrašavani a prodavali su ih ulični prodavci po ceni od jednog penija. Zbog toga su nazvani ?peni modeli? i veoma malo ih je sačuvano do današnjih dana. To bi moglo da se smatra početkom.
Francuz, g. Ferdinand de Vazeilles prvi je počeo ozbiljniju proizvodnju i to tako što je za francusku fabriku svećica za automobile GERGOVIA, za sajam automobila napravio reklamne automobilčiće koji su izgledali kao vodoravno položena svećica na točkovima. To se ljudima dopalo i g. Ferdinand je nastavio da proizvodi automobilčiće – igračke od legure olova i cinka koja se zvala manzak i bila je dovoljno otporna na dečje nestašluke. Fabrika je nazvana SOLIDO i pravila je modele u razmeri 1:43 što je i danas standard za kolekcionare. Modeli SOLIDO postoje i danas i veoma su lepi a deo proizvodnje je preseljen u Kinu.


To ću podeliti u tri dela, da ne bude dosadno a izmedju teksta ćemo postavljati fotografije modela i to tematski.
Prvo će ići serija fotografija modela CITROENA (priznajem, pristrasan sam !) i o svakom će biti nešto interesantno da se kaže. Zatim ćemo stavljati neku drugu marku ili tematski : najluksuzniji, najneobičniji itd. Ili sami predložite šta biste hteli da vidite u ovoj ''garaži''.
Uživajte u lepim modelima. Svi modeli koji će se videti su iz nečije kolekcije, nisu skinuti sa interneta pa vas molim ako neko želi da doda neki interesantan model neka to bude fotografija stvarnog modela koji stoji na nečijoj polici a ne fotografija sa interneta gde ima bar milijardu takvih slika.
Tu će biti fotki iz skromne kolekcije koju imamo moj sin i ja a veći deo je iz bogate kolekcije g. Radančevića koji je i dobar restaurator modela i mnoge modele je spasao sigurne propasti a biće i modela iz zbirki još nekih kolekcionara.
MINIJATURNI MODELI AUTOMOBILA 1 deo
Ovaj tekst je posvećen minijaturnim modelima automobila. Puno ljudi u svetu se bavi ovim hobijem, sakupljanjem automobilčića – modela. Namerno ne kažem igračaka jer to jednostavno nisu igračke ali taj hobi jeste igra. A ipak je davno sve počelo sa igračkama. To počne kao igra, u detinjstvu i nema tog kolekcionara koji nije kao dete slupao više lepih modela koje je dobio kao igračke, a posle postane ozbiljno i onda nema povratka, obuzme vas potpuno.
Kažu da je svaki odrasli muškarac pomalo i dečak koji nije hteo da odraste, ja se potpuno slažem i mislim da dokle god možemo da se igramo dotle smo mladi, bez obzira na stvarne godine.
Baš zato sam mislio da bi ova tema mogla da bude zanimljiva. Svi koji vole automobile (u razmeri 1:1) sigurno neće ostati ravnodušni prema istim takvim samo malim, u razmeri 1:43. Nema korozije, nema održavanja, nema registracije ni dažbina. Možete imati i više komada, tim bolje !
Naime, smatra se da je baš ta veličina 1:43 dobra jer može da se prikaže dovoljno detalja a nije prevelika za sakupljanje i čuvanje. Inače, postoje i razmere 1:18, 1:24 i neki kolekcionari skupljaju takve modele. Prave se i u razmeri 1:87 i takvi modeli su uskladjeni sa dimenzijama današnjih modela železnica i služe da budu dekor na maketama železnica ali neki kolekcionari skupljaju samo takve, male modele. Postoje i razmere 1:50, uglavnom kamioni, autobusi i poljoprivredne mašine a pojave se i modeli sa raznim čudnim razmerama. U svakom slučaju, nema čvrstog pravila iako je većina kolekcionara ipak za razmeru 1:43 što ne znači da one druge nisu lepe. Skoro svi kolekcionari koje poznajem ne mogu da odole kada vide neki lep model u drugoj razmeri, ustvari svako sakuplja ono što mu se dopada i – to je u redu.
Početak je bio u Engleskoj ali Francuska je ipak dala najviše, oko 40 manjih i većih proizvodjača je proizvodilo modele automobila. Naravno, nisu svi bili čuveni i poznati ali su napravili ogroman broj modela koji su postavili standarde i za kojima većina kolekcionara uzdiše.
Mali modeli automobila proizvode se veoma dugo, gotovo isto toliko dugo koliko i pravi automobili. Početkom dvadesetog veka, u Engleskoj su se pojavile prve preteče današnjih modela. Pravljeni su u malim radionicama od otpadnog lima, ručno su farbani i ukrašavani a prodavali su ih ulični prodavci po ceni od jednog penija. Zbog toga su nazvani ?peni modeli? i veoma malo ih je sačuvano do današnjih dana. To bi moglo da se smatra početkom.
Francuz, g. Ferdinand de Vazeilles prvi je počeo ozbiljniju proizvodnju i to tako što je za francusku fabriku svećica za automobile GERGOVIA, za sajam automobila napravio reklamne automobilčiće koji su izgledali kao vodoravno položena svećica na točkovima. To se ljudima dopalo i g. Ferdinand je nastavio da proizvodi automobilčiće – igračke od legure olova i cinka koja se zvala manzak i bila je dovoljno otporna na dečje nestašluke. Fabrika je nazvana SOLIDO i pravila je modele u razmeri 1:43 što je i danas standard za kolekcionare. Modeli SOLIDO postoje i danas i veoma su lepi a deo proizvodnje je preseljen u Kinu.



Comment