Generalna popravka motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • legenda
    CBC Senator XXL
    • 28.03.2009
    • 1345
    • Beograd

    Generalna popravka motora

    Ako moze jos jedno pitanje da ne otvaram novu temu...sta se podrazumeva pod polumotorom...konkretno polo 9n i skoda fabia 1.4 16v...stariji imaju iron block a noviji(mislim posle 2001)aluminijumski...da li na takvom motoru moze da se radi osvezenje(karike,lezajevi itd.)ili mora odmah full generalna...opet mnogo pitanja ali jbg,sta cu kad ne znam...p.s. kolika je cena tog polumotora
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Re: Motor u kvadratu?

    Polumotor je neformalni naziv za "donju" polovinu motora kao sklopa, odnosno blok, radilica, klipovi i klipnjace, bez agregata i pratecih slajvrznica.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • legenda
      CBC Senator XXL
      • 28.03.2009
      • 1345
      • Beograd

      #3
      Re: Motor u kvadratu?

      Hvala 206-ici,a taj blok sa radilicom,klipovima,klipnjacama itd. u autocacku kosta 269.000din,pa je onda vw jeftin za odrzavanje...kako da kupim fabiu ili pola,kad tkzv. polumotor kosta toliko,ili je i kod drugih proizvodjaca isti slucaj...sta je falilo celicnom bloku?...sto manje znas,manje te glava boli

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Re: Motor u kvadratu?

        ...kakve veze ima zamena polumotora sa odrzavanjem? To je maltene ceo motor, i nije jeftin kako god okrenes, ni kod koga pa ni kod VW-a.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • JAPANX
          CBC Senator XXL
          • 10.08.2006
          • 2159
          • Beograd

          #5
          Re: Motor u kvadratu?

          pa stvarno, polumotor ne menjaju ni na jugu koji je poznat po kvalitetu blokova a kamoli na vw

          Comment

          • legenda
            CBC Senator XXL
            • 28.03.2009
            • 1345
            • Beograd

            #6
            Re: Motor u kvadratu?

            Pa kako ljudi da se uradi generalna na vw polu ili skodi fabiji,kada za to dodje vreme(od 200kkm-300kkm)recimo 1.4 16v 101ks,kad radilica ne moze da se obradjuje,nego mora da se stavi polumotor(zato sto je blok aluminijumski)...na astri,puntu itd je celicni,gusani ili kako god...ipak vecina nas moze da priusti samo polovno vozilo u rangu 5-6000e

            Comment

            • JAPANX
              CBC Senator XXL
              • 10.08.2006
              • 2159
              • Beograd

              #7
              Re: Motor u kvadratu?

              kakve veze ima obrada radilice i blok motora, ako ide preko standarda, menjaju se lezajevi u specijali a ne blok motora

              Comment

              • Lemi M5
                CBC Član
                • 18.11.2008
                • 32
                • Beograd-Vozdovac

                #8
                Re: Motor u kvadratu?

                Originally posted by legenda
                Pa kako ljudi da se uradi generalna na vw polu ili skodi fabiji,kada za to dodje vreme(od 200kkm-300kkm)recimo 1.4 16v 101ks,kad radilica ne moze da se obradjuje,nego mora da se stavi polumotor(zato sto je blok aluminijumski)...na astri,puntu itd je celicni,gusani ili kako god...ipak vecina nas moze da priusti samo polovno vozilo u rangu 5-6000e
                nadjesh polovan polumotor ili ceo motor, sa manje predjenih kilometara, za mnooooogo manje pare, i eto srece

                Comment

                • legenda
                  CBC Senator XXL
                  • 28.03.2009
                  • 1345
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Motor u kvadratu?

                  @japan-x uz svo duzno postovanje nisam siguran da Vas razumem...@lemi-m5 znam ja druze za to,ali to je budzenje i karabudzenje,i u 70% slucajeva ne ispadne kako valja

                  Comment

                  • zverko
                    CBC Senator XXL
                    • 19.08.2005
                    • 7085
                    • BGD
                    • Audi A4

                    #10
                    Re: Motor u kvadratu?

                    a od kad se na benzincu radi generalna na 200 pa i 300K ? ne razumem zasto te sve to interesuje. hoces da kupis auto ili imas auto koji je prolupao? ja jos nisam cuo da je neki benzinac tako brzo prolupao a i da jeste radi se ovo sto je JapanX naveo. Treba stvarno biti strucnak da obrnes lezajeve radilice ili da ga skroz ostavis bez ulja.
                    deutsche gemacht-gut gemacht...

                    Comment

                    • VVLAJKO
                      CBC Senator XXL
                      • 23.07.2008
                      • 484
                      • Nis
                      • Audi A4, Primera p12

                      #11
                      Re: Motor u kvadratu?

                      Originally posted by legenda
                      Pa kako ljudi da se uradi generalna na vw polu ili skodi fabiji,kada za to dodje vreme(od 200kkm-300kkm)recimo 1.4 16v 101ks,kad radilica ne moze da se obradjuje,nego mora da se stavi polumotor(zato sto je blok aluminijumski)...na astri,puntu itd je celicni,gusani ili kako god...ipak vecina nas moze da priusti samo polovno vozilo u rangu 5-6000e
                      Ako fabrika ne isporucuje(pravi) lezajeve radilice na specijalu, isporucuju ih nezavisni aftermarket proizvodjaci.
                      Svaka radilica moze da se obradi.
                      U praksi postoji nebrojano tipova motora gde proizvodjac nije predvideo obradu radilice, ali se to radi svakodnevno i toliko ucestalo da cak i pojedini serviseri tih marki neznaju taj podatak(npr. alfini 1.4, 1.6 i 1.8 t.s motori).
                      Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

                      Homer J. Simpson

                      Comment

                      • NenadNR
                        CBC Član
                        • 15.02.2008
                        • 37
                        • Novi Sad

                        #12
                        Re: Generalna popravka motora

                        Nije problem u radilici, nego u obradi cilindara u aluminijumskim blokovima sto ovde nema gde da se uradi, niti su fabrike predvidele da se rade generalne na tim motorima.

                        Comment

                        • legenda
                          CBC Senator XXL
                          • 28.03.2009
                          • 1345
                          • Beograd

                          #13
                          Re: Generalna popravka motora

                          Dobro ljudi ja se toliko i ne razumem zato i pitam...trudim se da postujem fabricke specifikacije i ne volim mnogo da experimentisem...zveki ti vozis bembaru,gledas ga pretpostavljam kao clana porodice,dajes 10 000din za ulje i logicno je da ces preci pola miliona...ja kad kupujem polovnjaka,ne znam kako je odrzavan i vozen,a ti motori vw 1.4 16v 101ks,gde je obrtni 126 na 4400rpm mi ne deluju kao dugoprugasi,i po mom misljenju ne prave se vise vozila da prelaze ogromne kilometraze,vec je sve to postalo konfekcija...kolega koji kaze da se radi i bez fabrickih specifikacija,moilo bih da objasni kako se to radi(odnosno koliko se pritezu delovi)ili je to odokativna metoda(sto mi se uopste ne svidja)...kad je vec otvorena tema generalna motora,moze li neko da napise specifikaciju svih potrebnih delova(originalnih)i zamenskih potrebnih za remont, kao i uporednu cenu kostanja konkretno za polo(fabiu)nebitno...sa polumotorom i bez polumotora...koliko vozilo moze da predje posle generalne

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            Re: Generalna popravka motora

                            A razlika u obradi hilzni na alu blokovima i obicnim je...koja, tacno?

                            99,9% alu blokova koji su u opticaju danas imaju sasvim obicne, celicne hilzne upresovane u blok, koje se obradjuju maltene kao i obicne, na celicnom bloku. Jako su retki (makar za takve akcije kao sto je generalna) motori od Alusila i slicnih legura, koji nemaju hilzne - noviji i top-end motori BMW-a, Audija, Porschea, itd, a i na takvim motorima PREDVIDJENE su generalne, postoje i uputstva kako se takve stvari rade i to van fabricke mreze, i delovi za takve operacije. To sto to kod nas niko ne radi, ili ne zna, ne znaci da ne moze ili se ne radi.

                            Uostalom, koja i kakva je to obrada koja se radi na hilznama kod generalne? Motori prelaze po par stotina hiljada km, rade im se generalne, pa opet nema potrebe apsolutno nista obradjivati na hilznama, osim honovanja - osim ako nemaju neko teze ostecenje, a to vec nije generalna nego havarijska popravka, malo drugacija prica...

                            Sto se tice cene polumotora, odnosno zamene istog kod generalne, to je nesto sto se jednostavno ne radi. Polumotor se moze zameniti na Jugu, gde je kupovina polovnog motora trosak reda velicine 100E, to se radi na skupim motorima gde je to jedina opcija da se posao kvalitetno uradi. Na motorima koji dobri polovni kostaju 300-400E, stvari kao zamena polumotora se jednostavno ne rade. Mislim, zasto bi neko menjao ceo blok, radilicu, klipnjace i klipove kojima nista ne fali, ako je sve sto je potrebno zamena lezajeva, nove karike i honovanje hilzni?

                            Momenti stezanja motora kao i "fabricke specifikacije" za BILO koji motor odavno nisu fabricka tajna i nalaze se gde hoces, takve podatke i operacije nema potrebe mistifikovati, pogotovo ne na ovako low-end i manistream motorima kao sto je tvoj.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • legenda
                              CBC Senator XXL
                              • 28.03.2009
                              • 1345
                              • Beograd

                              #15
                              Re: Generalna popravka motora

                              Ja zvao autocacak oni tako kazu...ne mistifikujem nista,inace kod njih je osvezenje 1200e...samo me interesuje nista drugo...ako mi bude bila potrebna pomoc za dobar polovan,nadam se da mogu da Vam se obratim(206-ici posebno)...hvala

                              Comment

                              Working...
                              X