Gotov monopol NIS-a?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    moj drug koji ima Skodu Octavju TDI - kada ga je provozao, rekao je da je ovo prvi benzinski motor koji je ikada vozio koji se na donjem opsegu ponasa kao dizel, ali za razliku od dizela, moze da se zavrti i lepo preko 6.000 o/min.
    slabo vozio razne modele takvih motora ima iha ha pogotovu onih vece kubikaze.

    Jao, tek za to gorivo ti ne verujem, a ne veruje ti ni moj Yugo, sipas to gorivo, a on samo zastekce
    eh, Yugu ne prija niti jedno gorivo, on je sa fabrickim felerom- lose projektovan motor pa tu pomoci nema.

    A kada mu sipas kantu od 20 litara grckog benzina, nominalno 95 oktana (staro gorivo), ziv se ne cuje i vuce. Hajde sada objasni tu diskrepancu.
    autosugestija. ne postoji Yugo sa fabrickom postavkom koji se ne cuje i vuce. ima tako mizerno mali obrtni momenat da je uvek preopterecen motor. svaki Yugo koji sam do sada vozio a vozio sam ih podosta komada, cak i americku verziju...i svi do jednoga se isto ponasaju.

    evo probaj na svom Yugu, ubacis u trecu krenes i stisnes gas do daske. kazi jel se buni ili ne sa gorivom koje sipas po zelji, to grcko npr.

    ili odvezi uz Bubanj Potok u cetvrtoj bez zaleta, najprostiji test za realizaciju.

    Yugova glava i komora za sagorevanje je ocajna a motor 1.1 ekstra kratkog hoda i ekstra malog momenta, u prevodu veoma slabasan za datu kubikazu.
    , kupim grcki od 98 oktana i on JESTE debelo superioran nasem od 95 oktana.
    pa naravno, 98 protiv 95, uvek ce biti bolje iz bilo koje rafinerije..vrlo prosto. fer bi bilo grcki 98 prema nasem 98 porediti, ili 95 prema 95.


    Sto je jos gore, grcki od 98 oktana je bolji od naseg nazovi 95 oktana sa STP Octane Booster-om; mozes proveriti kada god hoces, UVEK imam bar po jednu bocicu i u Nubiri, i u Yugu.
    nije gore, normalna pojava- imaju drugaciji hemijski sastav a sto i kaze OB (oktanski broj).

    Dakle, izvini, ali za mene su tvoji stavovi o nasem dobrom gorivu ipak samo lepa zelja koja neme mnogo veze sa stvarnosti. Ali, ako hoces, mozemo to da proverimo - kratak izlet do Evzonija je dovoljan, eno na grani BP pumpa sa visokooktanskim gorivom, corbiramo i nazad ako treba. Ja dajem auto, ti plati racune, pa da proverimo. Mozemo usput i vratiti nazad par kanistera za lokalne probe.
    hoces da dokazes da je super plus od 100 oktana bolje gorivo od 95 oktanskog BMB ?
    nema potrebe, jeste.

    ja bih pre voleo da ti pokazes ovde na nekom normalnom autu (modernom) da ne moze da radi po fabrickim perfomansama sa nasim gorivom.
    ja sam uradio prost test jer za bolje nemam uslova- sipao nas JP super 98, seo u auto i pecao limit maksimalne brzine koju mogu da dostignem.

    postigao sam negde oko 3 km/h manje od fabricke deklaracije a sto ne mogu da pripisem (jedino ) gorivu s obzirom da motora ima iza sebe sada oko 220.000km sto ipak utice, i da nisam merio brzinu vetra na trasi pa ne znam da li je postignuta brzina zaista maksimum ili ne.
    to bi znacilo da je motor razvio punu deklarisanu snagu, prakticno a to ne bi moglo sa tako losim gorivom.

    sa druge strane, redovno se proverava u samoj rafineriji kvalitet goriva i svako ko posumnja moze (po zakonu i u praksi) da uzme na bilo kojoj pumpi nenajvaljeno uzorak goriva i sam izvrsi analizu. za dizel to radi redovno Mercedes i za sada gorivo je bez problema u poslednje 3 godine koilo oni to rade. ili da ne verujemo i njima ?


    ja sam u Yuga
    ma pusti Yuga, to nije auto
    Yugo razlicito reaguje vec na meseceve mene i motor razlicito radi zavisno od spoljne temeprature vazduha, od nadmorske visine od oovoga od onoga.

    to je jedini auto koji sam ikada u zivotu vozio koji ne moze da se upali okretanjem kljuca iz provg pokusaja a da se ne ugasi odmah potom. niti jedan jedini Yugo sa karburatorom nije mogao da se upali samo iz prvog pokusaja, cak i novi na placu u KG pri preuzimanju...

    tako da te price o Yugu ipak zaboravimo- neponovljvo i neproverljivo vise puta.

    Procitaj ugovor, lepo pise.
    gde ?
    li, pre svega, procitaj danasnju SAT reviju o Zastavi i naknadnom montiranju ubrizgavanja na postojece i stare motore. Yugov 128 blok sa 55 KS dobija 60 KS i ispunjava Euro 3 norme, naravno, uz katalizator. Strana 9, cini mi se. 138 blok, 1,3 litra, sa 65 na 70 KS.
    aha, procitao. teska smejurija. je li to neki konkurs za vic decenije

    ubrizgavanje na blok 128 je odavno pre mnogo godina serijski ugradjivano i to na traci Zastave. jedan takav sam imao prilike da vozim kratko pre jedno 8-9 godina.

    kao drugo, ne pise da ispunjava Euro 3 norme nego da bi MOZDA moglo i to da se dogodi. a uslov za Euro 3 je izmedju ostaloga i lambda sonda PRE i lambda sonda POSLE katalizatora, znaci 2 sonde i adekvatan ECU i sve ostalo. a to Zastava nema, nema ni taj pojedinac, u smislu resursa.

    DMB je na svom sajtu odavno prezentirao taj 128 motor sa ubrizgavanjem, a pre 2 decenije se takav motor vrteo po sajmovim aautomobila kao inovacija....jos u doba SFRJ.

    Euro 3 je obavezna norma od 2001. danas se radi na Euro 5 i Euro 6 normama u razvojnim odeljenjima..

    euro 3 je odavno vec istorija u auto industriji.

    Na primer, 127 je imao OHV motor od 903 ccm, a Yugo je od pocetka imao OHC motor sa 1.116 ccm sa pokojnog FIAT 128, vozila godine u Evropi 1968 (ili 1969, ne secam se vise tacno).
    netacno- Yugo se prvih godina do izvoza u SAD pravio iskljucivo sa 903 kubika motorom i zvao se "jugo45". bas taj isti OHV motor, identican kao i sve ostalo od elektrike, trapova, kocnica, upravljaca, sedista,...

    razlike 127 i Yuga su kozmeticke prirode- lajsna ovde ili onde, migavac, pepeljara i slicno.

    poenta je da su kontruktivna resenja na Yugu iz pocetka 60tih godina (tada je razvoj modela trajao 5-8 godina u proseku bez racunara danasnjice).

    127 je prestao da se proizvodi negde 1973 ili 1974, tako nekako
    ne, bas pre neki dan procitah- proizvodio se sve do 1991. godine kada je konacno ugasen. nije u Italiji naravno, ali se proizvodio u Fiatovoj fabrici us reci i veselju.


    Yugo je od pocetka imao OHC motor sa 1.116 ccm
    ...
    Eno jednog od prvih 10 komada isporucenih za beograd ispred kuce parkiran, kupio ga je moj pokojni otac. To je bio Yugo 45, sa 127 motorom od 903 ccm i 45 KS, eno i dalje je tamo, original FIAT


    bezolovni nikada nisam ni rekao da je neki problem oko kupovine, ima ga gde hoces
    bezolovni se nije pravio kod nas kada u ostalim zemljama, nastao je kao rezultat razvoja i unapredjenja NISa koji porices da postoji.

    za euro dizel, molim te, hajde reci gde ga ima, mene ne zanima,
    uh, mozemo i neozbiljno... pa pitaj prvog taksistu koga vidis na ulici.



    Ne znam zasto? Sta je tu tako nenormalno? Kakav je to tako veliki uspeh sto rafinerije rade svoj posao najbolje kako umeju? Valjda one od toga zive?
    jel se ti secas 1999. godine ?

    I zaista ne znam zasto je euro dizel koga nema tako veliki uspeh? A ako jeste, zasto je onda dostavnica napravljena za "92-95 oktana"?
    zasto je uspeh napraviti novu tehnologiju u datim uslovima ti mogu pokusati objasniti na drugom mestu, mozda i uzivo da ne zamaram ovde.
    euro dizel od 92-95 oktana..nesto si se prebacio.

    Za mene je vidis to jako lepa slika niskog, niskog nivoa drustva kao celine,
    ...bro jutro

    pa ni smo mi pali sa Marsa, ima malo i nekih razloga zasto je danas tako kako je

    Molim da mi se navede neki drugi primer neke druge evropske zemlje (za ostale me bas briga, mi ipak zivimo u Evropi, sto nas uvek potsecaju svi kada treba da dignu cene) gde je tako nesto uopste moguce?
    prvo da rascistimo fakte- da li postoji to sto si video jos negde/ponovilo se i ponavlja se kao praksa pa moze da se proveri i danas i sta si tacno video- koja oznaka benzina po sifri je u pitanju.

    inace benzin se ne naziva u papirima po OB vec po tipu kako je definisano JUS-om, ako je dostavnica i papir regularan.

    ne kazem da nema nekih manipulacija, sasvim je moguce samo bih voleo vise jasnih podataka da je to organizovani sistem koji bas tako funkcionise kako si opisao.

    a sve i da jeste tako, NIS nije kriv (niti bilo koji pojedinacni pumpadzija bilo kogo imena) vec drzava i njen kontrolni/inspektorski aparata koji (ne) radi svoj posao kako treba.

    upravo sam o tome pricao situaciju u HR- OMV je prodavao ocajno gorivo jer drzava niej radila svoj posao. isti taj OMV u Ceskoj ili Austriji to ne radi jer se naucio- proba na mufte i popije zestoku kaznu. tako i drugi treci put pa se "stekne" refleks.

    isto bi bilo i kod nas sa Shell/any imenom sve dok je drzava slaba a ne postoji pokret potrosaca..

    mi nismo evropska zemlja jos uvek ma sta o tome mislili, tek smo na putu da to sa papira postanemo i u praksi u svim domenima.

    a cene jesu evropske i takve moraju biti, prvo idu cene a tek naknadno raste i kvalitet- jedna od osnovnih postavki razvoja sopstvenim parama.

    Ko saoseca sa gladnima, neka ide u Afriku i gladuje sa njima
    prvo Afrika je bogatija od Srbije, a drugo ne pricam ovo radi price vec podsecanja na realnost takva kakva je.

    mozemo mi sebi da pricamo bajke i sanjamo lepe zelje, kada se probudimo tu je realnost a snovi ostaju snovi.
    da bi se bio bogat kao pojedinac i kao zemlja mora mnogo da se radi, a mi to nismo postovali proteklih decenija.

    ok, moze i da se sebicno sve posmatra, ja pa ja po svaku cenu i to je ljudski. ja ne zelim da razmisljam , da kazem tako, jednosmerno bas zato sto ja nisam ugrozen i meni je svejedno ali ja nisam centar sveta i poznajem podosta onih koji nisu u takvoj poziciji.

    ja nisam sretan ako ja imam o svi oko mene nemaju nista, sta ces nazovi kako hoces.

    nista mi ne bi smetalo da ga oni uvezu i ponude na svojim pumpama, po naravno odgovarajuce visoj ceni.
    ni meni ne smeta, cak stavise svejedno mi je benzin me uopste ne zanima kao primarno gorivo bilo cije.

    a u stvari njima bas ovakvo stanje JAKO odgovara ekonomski, jer se losije gorivo vise trosi, pa se cesce svraca kod njih na pumpu
    sad pricas ko da si u Skupstini...ma nije to bas tako jednostavno niti ikome odgovara status quo.
    samo kazem da ne moze da se jedna tako komplikovana i skupa strateska grana izgradi za kilo dzeparca u metalu za jedan vikend.

    i to je objektivna cinjenica koja vazi i ovde i bilo gde u svetu.

    nas je problem sto smo mi ratovali i trosili pare i resurse dok su drugi vredno radili i gradili i ta razlika u ponasanju mora da proizvede i adekvatne posledice.

    ako to ne zelimo da shvatimo i prihvatimo tesko cemo nauciti lekciju


    ti izvoli razmisljaj o mukama NIS-a, onako masno profitabilnog, a ja cu da razmisljam o mojim malim mukama, koje se zovu nedostatak ozbiljnih goriva.
    ))) zabole me za muke NISa, vise me boli koliko ce kostati grejanje sledece zime, koliko ce kostati transport robe kamionima narednih godina, koliko cu para morati da i dalje vadim iz dzepa za poreze...

    male muke puta 6 miliona = velike muke buducnosti

    mi se sve nekako cini da ili radis u NIS-u, ili si tesno povezan sa njima (sto nije problem, naravno, ali ipak hteo-ne hteo pomalo pomera tvoje stanoviste), a ja sa njima imam veze jedino prekop pumpe i novcanika
    razocaracu te, veoma hladno- takoreci ledeno. totalni promasaj.

    nemam ni jedan dan staza u drzavnoj ili slicnoj firmi

    Ma nece biti. Molim te, u kojoj se to fabrici 1984. godine pravilo 220.000 automobila mesecno, sto daje 2,64 miliona vozila godisnje
    recimo Wolfsburg, VW.
    recimo Tojota,
    recimo GM,
    recimo Ford...
    dovoljno ?

    btw, u Wolfsburgu je sredinom 80tih izlazio po jedan Golf/Jetta na svakih 8 (osam) sekundi iz samo jednog jedinog pogona.

    bio na licu mesta, video.

    Samo konkretno, molim te, i nemoj da kao primer spominjes GM ili tako nekoga, u ciju godisnju proizvodnju ulaze i sve pridruzene marke, sto pod njihovim, sto pod drugim imenom (na primer, za Ford, u SAD to bio Mercury)?
    uh sto si nepoverljiv, KG centar svetske auto industrije )

    bio licno u jednoj takvoj fabrici, video a to nije jedina ni tada ni danas.
    posto nisam u durgima bio ostaje mi da verujem zvanicnim statistikama.

    Ovo je sada vec mesanja baba i zaba. Poredimo debelo zaostalu Zastavu sa savremenim pogonima u kojima roboti rade 70+% celog posla. Tu sasvim jasno nema poredjenja.
    bravo, tacno tako.
    e sad prevedi imena na biznis sa rafinerijama NIS vs Shell...

    A zasto Zasatav nije na vreme insvestirala u robotizaciju, koja se nije pojavila juce, nego krajem 70-ih, to neka oni sami kazu.
    isto kao i sa benzinom, niz okolnosti u kojima se zivelo i po sistemu koji je bio autonoman i van svetskih tokova/ pravila igre.

    sada se te i takve zablude placaju.

    samo je pitanje da li nam kao zemlji Zastava bas neizostavno treba i moze li se dovesti na nivo moderne fabrike ili ne moze.

    identicno vazi i za NIS, procena je (mislim realna) da je naftni biznis veoma vazan za ovu zemlju a da NIS moze uz adekvatno ulaganje da promeni stukturu i kvalitet proizvodnje.

    vec sam naveo 2 nove vrste goriva koje se ovde PRAVE a nisu ne nikada ranije pravile.
    kao i kristalno jasnu dinamiku uvodjenja novih vrsta goriva a uz podizanje standarda kvaliteta postojecih na nove/vise norme.

    nema kvalitetnog auta iz Zastave po zapadnim normama preko noci,nema ni takvog benzina. potrebno je i vreme i pare i znanje.

    i jos vaznije- trziste.

    bez trzista je svako ulaganja bacanje para. e zato je pitanje NISa bitno za buducnost ove zemlje- sam NIS je bezvredan i ne zasluzuje paznju.

    ali ono sto dolazi posle njega ako se ugasi totalno nije nimalo naivno pitanje, o tome sam pokusao da pricamo.

    Ne kazem da je NIS jedini i iskljucivi krivac, naravno da nije, ne moze ni biti sa onikvim poslovanjem, on je naprotiv prirodna zrtva beslovesnih politicara koji ce na njega uvek kidisati, jer znaju i oni - stvarnu vlast nema onaj koji je na funkciji, nego onaj koji kontrolise pare.
    e pa da, a to je bitnije od 2 ili 3 oktana manje vise i to jos privremeno u nekom tamo benzinu...

    mnogo veca lova je u igri od samog NISa a to se mozda slabo vidi ako se ne pogleda malo dugorocnije u buducnost i iskustva iz susedstva.

    ne smatram bilo kakvim pomena vrednim uspehom to sto su poceli cak i da rade u roku od 5 godina. Ja to smatram normalnim

    pa nije 5 godina nego mnogo krace kada se pojavio prvi benzin na pumpama posle 1999.

    sta da ti kazem, raspitaj se malo koliko traje u svetu ciklus izgradnje jedne rafinerije dok ne pocne da liferuje proizovde. mozda se iznenadis koliki su rokovi, i da su godine i decenije u pitanju a ne dan, nedelja ili mesec dana.

    nije rafinerija bas nesto sto se kupuje svaki dan na pijaci iza coska, nigde u svetu.

    ok, ti mislis da je sve to jednostavno, ja mislim da bas i nije.

    U suprotnom, sta ce nam?
    to i jeste sustina, treba li nam rafinerija uopste ili ne kao zemlji i nama kao gradjanima u recimo narednih 30tak godina ?

    hocemo li placati na mostu ili na cupriji pitanje je sad
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      U sledećih par meseci, na našem tržištu pojaviće se bezolovni motorni benzin čije karakteristike u potpunosti odgovaraju zahtevima evropskog standarda - EN228, odnosno jugoslovenskog standarda JUS EN228.

      Ovaj benzin će nositi naziv ?Evro-Premijum?.
      http://www.jugopetrol.co.yu/za_potrosac ... enzin.html
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        6.13) Can higher octane fuels give me more power?
        On modern engines with sophisticated engine management systems, the engine can operate efficiently on fuels of a wider range of octane rating, but there remains an optimum octane for the engine under specific driving conditions. Older cars without such systems are more restricted in their choice of fuel, as the engine can not automatically adjust to accommodate lower octane fuel. Because knock is so destructive, owners of older cars must use fuel that will not knock under the most demanding conditions they encounter, and must continue to use that fuel, even if they only occasionally require the octane.
        If you are already using the proper octane fuel, you will not obtain more power from higher octane fuels. The engine will be already operating at optimum settings, and a higher octane should have no effect on the management system. Your driveability and fuel economy will remain the same. The higher octane fuel costs more, so you are just throwing money away. If you are already using a fuel with an octane rating slightly below the optimum, then using a higher octane fuel will cause the engine management system to move to the optimum settings, possibly resulting in both increased power and improved fuel economy. You may be able to change octanes between seasons ( reduce octane in winter ) to obtain the most cost-effective fuel without loss of driveability.

        Once you have identified the fuel that keeps the engine at optimum settings, there is no advantage in moving to an even higher octane fuel. The manufacturer's recommendation is conservative, so you may be able to carefully reduce the fuel octane. The penalty for getting it badly wrong, and not realising that you have, could be expensive engine damage



        sa http://www.repairfaq.org/filipg/AUTO/F_Gasoline6.html
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #34
          sva sto nas zanima a nismo imali koga da pitamo...

          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            US unleaded 87 midgrade 89 premium 91 to 94

            Germany Normal/bleifrei 91 Euro Super 95 Super Plus 98


            RON 91..... MON 82.5..... (RON+MON)/2 ...86.75


            RON.....95MON.....85(RON+MON)/2.....90

            RON.....98MON.....88(RON+MON)/2.....93




            evo sta sam nasao za oznake po oktanima
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • DejanV
              CBC Senator XXL
              • 19.07.2005
              • 682
              • Beograd

              #36
              Originally posted by brick
              U sledećih par meseci, na našem tržištu pojaviće se bezolovni motorni benzin čije karakteristike u potpunosti odgovaraju zahtevima evropskog standarda - EN228, odnosno jugoslovenskog standarda JUS EN228.

              Ovaj benzin će nositi naziv ?Evro-Premijum?.
              http://www.jugopetrol.co.yu/za_potrosac ... enzin.html
              Znaci, BMB 95 ce se podici na visi navo, tako da zadovoljava evropske standarde za tu vrstu goriva?

              Lepo - ali sta su nam do sada prodavali kao takvo gorivo? Ispada da je ovo do sada bilo substandardno.

              Pozdrav,
              DVV
              Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

              Comment

              • DejanV
                CBC Senator XXL
                • 19.07.2005
                • 682
                • Beograd

                #37
                Originally posted by brick
                6.13) Can higher octane fuels give me more power?
                On modern engines with sophisticated engine management systems, the engine can operate efficiently on fuels of a wider range of octane rating, but there remains an optimum octane for the engine under specific driving conditions. Older cars without such systems are more restricted in their choice of fuel, as the engine can not automatically adjust to accommodate lower octane fuel. Because knock is so destructive, owners of older cars must use fuel that will not knock under the most demanding conditions they encounter, and must continue to use that fuel, even if they only occasionally require the octane.
                If you are already using the proper octane fuel, you will not obtain more power from higher octane fuels. The engine will be already operating at optimum settings, and a higher octane should have no effect on the management system. Your driveability and fuel economy will remain the same. The higher octane fuel costs more, so you are just throwing money away. If you are already using a fuel with an octane rating slightly below the optimum, then using a higher octane fuel will cause the engine management system to move to the optimum settings, possibly resulting in both increased power and improved fuel economy. You may be able to change octanes between seasons ( reduce octane in winter ) to obtain the most cost-effective fuel without loss of driveability.

                Once you have identified the fuel that keeps the engine at optimum settings, there is no advantage in moving to an even higher octane fuel. The manufacturer's recommendation is conservative, so you may be able to carefully reduce the fuel octane. The penalty for getting it badly wrong, and not realising that you have, could be expensive engine damage



                sa http://www.repairfaq.org/filipg/AUTO/F_Gasoline6.html
                I ovo je samo polu-tacno.

                U slucaju recimo moje Nubire, kojoj je gornja granica 95 oktana, neka oni pisu sta hoce, ali oseca se makar i mala razlika kada se sipa 98 oktana. Na 100+ oktana vise nema razlike, dakle, to je vec van domasaja prilagodjavanja ECU.

                Medjutim, ako je neki drugi ECU podesen za raspon od recimo 91-98 okatana, optimum bi trebao da bude uvek malo ispod apsolutnog maksimuma raspona, recimo na 95 oktana - ali, ECU ipak moze da se prilagodi i vecem oktanskom broju, pa tu HOCE biti razlike. Ko ne veruje, neka proba, ali molim vas, ne na motorima sa 300.000+ km na brojcaniku, sem ukoliko su nedavno bili na postenoj generalnoj (a ne na "osvezavanju").

                Pozdrav,
                DVV
                Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                Comment

                • DejanV
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2005
                  • 682
                  • Beograd

                  #38
                  Oko brojki proizvodnje - izvini, ali moraces da mi pokazes konkretne brojke, ovakvo prosto nabrajanje ne pije vodu, jer se svodi na moju rec protiv tvoje. Od svih pomenutih, verovatno su samo GM i Ford prebacili ili su blizu brojke od 2,2 miliona, VW sigurno nije.

                  Svaka cast sto si bio u fabrici, ali i ja sam, ne istoj kao i ti. Zapravo, bio sam u tri, ali dve su u nerazvijenim zemljama, pa ih ni ne racunam, posto je to bila maloserijska proizvodnja, vise sklapanje nego prava proizvodnja.

                  Sto se Yuga tice, stvar nije tako jednostavna. Kada sam dobio mog Yuga, u novembru 1994, dakle u sred sankcija, kao i svi drugi i ja sam kupovao gorivo na ulici. I uglavnom je sasvim lepo isao, mada je bilo i par provala, sa dobro "krstenim" gorivom. Klasican Yugo 55, dakle 128 blok, 55 ks, skroz standardan, onako kako sam ga dobio iz fabrike. I pride policijke plave boje, koja bas i nije moj izbor, ali realno izbora nisam imao, birao sam 1 od 1. A i dobio sam ga na tuzbu, no to je vec druga prica.

                  Odmah da kazem, onako kako sam ga dobio, bilo je u njemu poprilicno fabricki montiranih ozbiljnijih delova. Na primer, svi kablovi za svecice su bili Bosch silikonski, kupling je bio Sachs, itd. Za 10 godina i 75.000 km, taj auto me je ostavio na drumu samo dva puta. Jednom je otisla rucica razvodnika, srecom stao sam ispred jedne auto elektricarske radnje na izlazu iz Zrenjanina, on je imao rezervnu, i za 5 minuta i 75 dinara, nastavio sam put. Drugi put u prolece 2000 godine, vracao sam se sa aerodroma i kod generalstaba auto stane; odvuku me u AMSJ, koji je ionako 50m od moje kuce, konstatuju da je otisla pumpa za gorivo, zamene je za 320 dinara, i to je to.

                  Posto sam tim istim vozilom isao i na godisnje odmore u Grcku, imao sam prilike da se licno uverim u razlike u kvalitetu goriva. Kada se nas troje utovari, plus bagaz, ode opterecenje Yuga blizu maksimalno dozvoljenih 375 kg. Jeste da ja u principu sva svoja vozila odrzavam u top formi sto se servisiranja tice, i jeste da uporno koristim za domace pojmove retku filozofiju "ako je sumnjivo, menjaj - ali novim", ali zato imam pouzdana vozila.

                  Nemam nameru da hvalim Yuga, koji je po mom shvatanju muzejska stvar, koncepcija koja je bar tri kompletne generacije iza konkurencije, a verovatno i vise, ali sam tvrdio i tvrdim i dalje - opsta percepcija Yuga je da on g***o, pa se ljudi prema njemu od samog pocetka tako i ponasaju. A posto on jeste losije napravljen od konkurencije, takvo ponasanje ce samo jos brze dovesti do degradacije. Ja sam radio suprotno - umesto na 10.000, ja sam servis radio na 5.000, menjao ulje u menjacu ne na 20.000 nego na 10.000, itd, i jako sam pazio da u njiga sipam samo Castrol ulje (drugar je bio uvoznik, pa sam bar bio siguran sto se porekla i kvaliteta tice). Drugi su trpali malo bolje od zejtina, i ne bas redovno, krpili a ne zamenjivali, i naravno da im je brzo propadao. Sto se karoserije tice, ocigledno sam imao jako puno srece, jer evo i dan-danas, doduse uz odrzavanje (zastitu odozdo) i dva bojenja, izgleda tako da mi niko ne veruje da je auto 1994. godiste (to se lako dokazuje - izvolite pogledati, parkiran je na ulici).

                  Posto je taj Yugo imao klasican jednogrli karb, dakle nikakav "fuel management" sistem, uz doduse skromnu kompresiju od 9,2:1 (prema knjizici, potvrdjeno merenjem), sasvim jasno je reagovao na gorivo. Nema dileme. Ako je gorivo dobro, i on je miran, nije bucan, lepo vuce; ako je gorivo slabo, i on se buni.

                  Sinovljev Yugo, kupljen u aprilu ove godine, ima 138 blok, dakle 1,3 litra. Ocigleno, ne mogu sada da povucem paralelu izmedju njega i onog vremena, jer se sada benzin hvala bogu kupuje na pumpi, a ne na ulici, ali na jednu probu sa 20 litara goriva dovucenog iz Grcke, dakle nominalno MB 95 oktana, oseti se razlika u odnosu na domaci MB 98 oktana. Za nestanak razlike potreban je jedan STP Octane Booster, sto podize cenu goriva za nekih 12-13 dinara po litru (385 dinara i 32 litra goriva).

                  E sada, mozes ti meni da pricas sta god hoces, ali ovo je za mene jedina opipljiva cinjenica, tu nema razgovora, sedne se pa se vozi i ovako, i onako. I oseti se razlika, iako naravno nije kapitalna, nije ono da te oduva kolika je, ali je ima, moze se osetiti. Ne toliko po nekoj vracenoj snazi, koliko po mirnoci rada motora. Mi sada mozemo da diskutujemo da li se radi o oktanima ili prevelikom broju pretakanja, odnosno fizickoj prljavstini u gorivu, ali odmah da kazem, na sinovljevom Yugu klasicna pumpa je zamenjena Dodge elektricnom, ispred koje se nalazi jedan FRAD predfilter (onaj metalni), a ispred karba se nalazi Bosch filter za gorivo namenjen Opel Kadetu GSI. Prvi se menja svakih 5.000 km, drugi svakih 10.000 km. I dalje postoji razlika. I niko mi ne moze prebaciti da nisam preduzeo mere predostroznosti.

                  Oseca se i na Nubiri, koja vec ima sasvim solidan Fuel Management sistem, i to jos pomeren nadole, pa po knjizici prihvata gorivo u rasponu 89...95 oktana. Ide ona i na slabo gorivo, nema kliktanja, ali ide nemirnije i pije vise. I obrnuto, kada joj u Grckoj sipam BMB 98 oktana, sto je fakticki IZNAD fabrickog zahteva, moze meni da pise ko sta hoce bilo gde, ali ja, a i supruga i sin, jasno osecamo razliku. Em ide bez ikakvih trzaja, em ide bolje, jace "grize". I pride trosi manje, ma sta ko pisao, dozvolite, ni mi ostali nismo bas maloumni, umemo da izracunamo da ako smo utocili 40 litara goriva, a presli 435 km, da smo trosili tik ispod 10 l/100 km. A znamo da je to na NIS-ovom benzinu ipak malo drugacije, tu varira u rasponu 42-44 litra za slicnu kilometrazu. Sa STP Octane Booster-om, svesce se na 42 litra/400 km (mada uz upola manji "penal" po litru, obzirom da Nubira ima rezervoar ne od 32, vec od 62 litra, pa se vrednost STP-a deli sa vise).

                  Obrati paznju da plavi Yugo ne spominjem od kako je modifikovan, jer smatram da naostrene masine nisu pogodne za diskusije o opstem stanju; one uvek prirodno traze vise i bolje i ne predstavljaju prosek. On je u medjuvremenu dobio elektronsko ubrizgavanje, koje je centrirano na 94 oktana BMB (u celini 91...97 oktana), pa je stoga dobro prilagodjen stvarnim uslovima voznje. Doduse, ima i jedan prekidac, koji ga u donjem polozaju prebacuje na gorivo BMB 98...101 oktan, za slucaj da ikada ovde vidimo takvo gorivo, ili odem sa njim nekuda. Sa njim je uradjena jedna, jedina proba, kada je gotovo prazan rezervoar (ostalo 2-3 litra) sipano Shell V-Plus Racing gorivo (BMB 101 oktan, kazu oni) doneseno iz Grcke. U polozaju preklopa za 94 oktansko gorivo, razlika je kao nebo i zemlja, ali bukvalno. Kada prebacis prekidac na drugi polozaj, opet osetis bitnu razliku, ali ovaj put to je ocekivano, tako i treba da bude.

                  I nemoj mi molim te pricati o placebo efektu, tesko da ces ti koji to nisi osetio moci da ponudis bolje objasnjenje od nas cetvorice koji smo to u praksi probali. Sa domacim BMB95, Yugic je po notebook PC-ju sa koga su ocitavani podatci za mapiranje postigao 192 km/h (jes' da smo se nacekali, ali uspeo je), a sa grckim gorivom je dotakao 195 km/h pod istim uslovima. Zato i kazem, moze meni da pise ko sta hoce, ali ja verujem samo ponovljivim rezultatima. Iako se ocigledno radi o potpuno nestandardnom vozilu, ono ipak koristi EFI sistem koji koriste i mnoga druga vozila, ma kako modifikovano bilo. A da li se to finansijski isplati ili ne, voleo bih da se prepusti meni kao kupcu da ja to odlucim.

                  Ja ne mogu i necu da sudim da li je NIS postigao mnogo ili malo, ocigledno nemam iste izvore informacija kao i ti. Ja vidim da je NIS nacionalni monopolista, koji je dogurao do BMB 95 goriva. Fino, svaka cast, ali ja bih i dalje voleo da imam na raspolaganju bar jos BMB 98 gorivo, ne mora odmah da se ide na 100+, slazem se da ima i precih stvari. Uopste ne insistiram da NIS bude de fakto proizvodjac, nemam nista protiv da budu uvoznik i distributer, pod jedinim uslovom da to STVARNO bude visokooktansko gorivo, po razume se odgovarajucoj ceni.

                  Smatram to dobrim, jer bi nas bar skinulo sa crne liste proizvodjaca automobila, na kojoj smo upravo zbog nedostatka mogucnosti kupovine takvih goriva. Da ne spominjem i manje zagadjenje okoline, nisu ta goriva bez veze u upotrebi.

                  I da ne bude dileme, paralelno bih trazio od Zasatave/DMB da pod hitno svoje motore modifikuju na Euro 3 norme; znam i ja da od januara ove godine za Evropu vaze samo Euro 4 norme, da su Euro 5 norme u pripremi, itd, ali za nas kao i za druge mora postojati postupnost. Neka oni postignu Euro 3, lako ce im se posle reci da u kracem periodu moraju postici Euro 4 norme, i na kraju naravno i (do tada verovatno) tekuce Euro 5 norme.

                  Apsloutno se ne slazem sa tobom da su 128 i 138 blok motori za djubre. Jos 128 blok i nekako, on bas pa i jeste antika, ali 138 blok bi dosta lako mogao da se podvede pod Euro 4 norme, doduse uz bitne modifikacije. Ne mislim samo na uvodjenje EFI kao standarda i katalizatora, tu mora poprilicno da se radi na samom motoru. Na primer, VRLO je lako povecati mu radnu zapreminu na 1.499 ccm prostim produzavanjem hoda, koristeci vec postojece delove, koji nisu preterano skupi (a sem toga, nema nikakve prepreke da se drugacije radilice, klipovi i klipnjace prave i kod nas). 138 blok ima enormne potencijale, ali ako se ne iskoriste, ostace mrtvo slovo na papiru.

                  Ono sto si procitao u SAT-u je zapravo ono sto je uradjeno na mom motoru, pored produzenja hoda sa 55,5 na 63,9 mm i niza drugih zahvata. Sve su to dobro poznate stvari, nema tu nikakve revolucije, cist tradicionalni tuning. Medjutim, to je 128 blok i nema mnogo smisla siriti ga na 1,3 litra kada vec imaju 138 blok, koji je na startu takav. Ali se zato 138 blok moze lako siriti na 1,4, 1,5 i 1,6 litara (1.580 ccm). Dakle, razvojni posao se deli ako treba na vise verzija motora. Ovo smatram bitnim jer ce postizanje Euro 3 i 4 normi traziti odredjeno gusenje motora radi cistijeg izduva, pa se povecanjem zapremine to moze kompenzovati.

                  To je mozda i ono sto najvise iritira, ta sprega Zastava/DMB i NIS, koji nas zajedno drze na dnu ekoloske skale u Evropi. Jedni cekaju druge, i tako u nedogled. Mrtva petlja. Ako hocemo da iz nje izadjemo, neko mora da je razbije, a ja smatram da je to najlakse uciniti tako sto ce NIS poceti da prodaje, da li iz svoje proizvodnje (bolja varijanta) ili iz uvoza, kvalitetnija goriva. Dok sedimo i cekamo spasenije sa neba, propadosmo skroz na skroz.

                  Slazem se da drzava tu moze mnogo da pomogne. Sa jedne strane, da dokapitalise NIS uz napomenu da imaju x godina da uhvate korak, i da posle vise nema subvencija, a sa druge strane da Zastavu/DMB obaveze da u roku od godinu dana ne smeju da proizvode vozila koja ne zadovoljavaju Euro 3 norme, da posle tog roka imaju recimo godinu dana da postignu Euro 4 norme. To je SIGURNO moguce, i sigurno ima ljudi koji to umeju da odrade, pa treba samo pogledati sta amateri (u koje svakako ubrajam i sebe, jer ovo radim iz ljubavi, nemam nikakve poslovne veze sa automobilima i/ili naftom uopste), clanovi ovog foruma rade, a sta li tek fabrika moze ako samo hoce - a nece, sve dok se hvata za slamcice spasenja sa strane, sto su UVEK radili zato sto im je to UVEK polazilo za rukom. Pa koje se dete dobrovoljno odvojilo od majcine sise?

                  Uzgred, koje vozilo/vozila ti vozis? Na koje gorivo?

                  Pozdrav,
                  DVV
                  Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                  Comment

                  • DejanV
                    CBC Senator XXL
                    • 19.07.2005
                    • 682
                    • Beograd

                    #39
                    Zaboravih ...

                    Onako oblandovano, prebacio si mi da se ne zanimam dovoljno za probleme okoline, vec gledam sebe.

                    Vidis, da sam hteo, ja sam sa Nubire mogao da skinem katalizator, i tu bih, uz odredjena prilagodjavanja, mogao da dobijem 4-5 KS. Ja to nisam uradio, i nikada necu - jesam isao na chip tuning, ali nisam dozvolio ni pominjanje skidanja katalizatora.

                    Ne treba mi tih 4-5 KS dobijenih po cenu osetno veceg zagadjenja okoline. Snaci cu se ja vec drugacije, na stranu i to sto mi ni na pamet ne pada da od Nubire pravim neki "sport wagon" ili tako nesto. To nije vozilo za takve stvari, to je porodicno vozilo i takvo treba da ostane, a chip tuning joj je samo malo dodao necega sto ionako cuci u motoru kao neiskorisceni potencijal.

                    Ali sam joj zato na 35.000 km zamenio sva cetiri diska sa plocicama i sva cetiri amortizera - koje su ovi nasi drumovi naprosto pojeli (Kayaba uljani u orginalu). Diskove zato sto su po mojim kriterijumima bezbednosti bili sa isuvise riseva, na kraju uopste nisam osecao lagano trzanje ABS-a. Sada se opet lagano oseca, kako i treba. A ja vozim svoju porodicu u tom autu, sa tim nema igranja.

                    A za adrenalim, ha, pa tu je Plavi Yugo. Adrenalin i jeste njegov "raison d'etre".

                    Pozdrav,
                    DVV
                    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      Znaci, BMB 95 ce se podici na visi navo, tako da zadovoljava evropske standarde za tu vrstu goriva
                      da.

                      ali sta su nam do sada prodavali kao takvo gorivo? Ispada da je ovo do sada bilo substandardno.
                      opste je poznato (bar mislim da je tako), do sada je prodavan benzin sa sumporom posto je postojala samo takva tehnologija u obe rafinerije.

                      izgradnjom koju sam kao temu dotakao BMB95 ce biti sa smanjenom kolicinom sumpora, dostici ce vazecu EU normu i bice identican kao i u bilo kojoj drugoj euro zemlji.

                      ta promena je vise ekoloskog karaktera nego sto ce se osetiti u radu bilo kog motora.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        ovo je samo polu-tacno.
                        mozda, ne znam pouzdano. ali, isto to pise recimo i Chevron na svoj sajtu (www.chevron.com) u opisu americkih benzina i uticaja na motor auta.

                        slucaju recimo moje Nubire, kojoj je gornja granica 95 oktana, neka oni pisu sta hoce, ali oseca se makar i mala razlika kada se sipa 98 oktana.
                        ok, tvoja Nubira se tako ponas i zahteva kontrukcija motora benzin od 98 oktana da bi normalno radila.

                        vecina auta za evropsko trziste je dogovorom od negde 1992. konstruisana da optimalno radi sa 95 oktana i benzin od 98 ili 100 oktana im nije potreban niti ista donosi a steti dzepu preko vece cene rafinacije i vece prodajne cene.

                        Yugo je auto koji i sa 100 oktana jedva radi jer je takve konstrukcije, pa sta da se radi...

                        u svetu se tako stari automobili koriste u marginalnom broju i niko ne obraca posebnu paznju na specificne zahteve motora takvih automobila starijih konstruktorskih resenja.


                        Svaka cast sto si bio u fabrici,
                        eh, ma nebitno...sticaj okolnosti.
                        ne zanima me da se trudim da za tebe trazim statistike proizvodnje od pre 20 godina, ako hoces veruj ili ne veruj ali potrazi eto bas npr za VW pa se sam uveri.

                        VW je veoma velika fabrika btw i fizicki (ta konkretno) i po broju proizvedenih. i to godinama..

                        Sto se Yuga tice, stvar nije tako jednostavna
                        nije svaki komad je prica za sebe. nisam seo u 2 komada a da su se isto ponasali motori. razdoblje od 95 do 99 jedno 6 komada.

                        Sto se karoserije tice, ocigledno sam imao jako puno srece, jer evo i dan-danas, doduse uz odrzavanje i dva bojenja, izgleda tako da mi niko ne veruje da je auto 1994. godiste (to se lako dokazuje - izvolite

                        ocito su nam zestoko razliciti kriterijumi...moj je proizvedne 1988, nikada nije farban i nema niti trunke korozije nigde.
                        1994. godiste auta je normalno jos uvek u garanciji na lim a ti si tvoj cak vec 2 puta farbao, uz fabricku boju ukupno 3 puta.

                        i to je eto kao super...
                        za mene auto koji zahteva da se takne boja pre 15 godina je jako loseg kvaliteta obrade limarije/ farbe i ne bi ni razmatrao da sednem u tako nesto i stavim glavu u torbu.


                        Posto je taj Yugo imao klasican jednogrli karb, dakle nikakav "fuel management" sistem, uz doduse skromnu kompresiju od 9,2:1 (prema knjizici, potvrdjeno merenjem), sasvim jasno je reagovao na gorivo. Nema dileme. Ako je gorivo dobro, i on je miran, nije bucan, lepo vuce; ako je gorivo slabo, i on se buni.
                        kao i svaki takav Yugo... btw, osim kompresije na papiru veoma je vazno kakav je oblik komore za sagorevanje i polozaja svecic za osetljivost na gorivo. a na Yugu je TO problematicno reseno, na nacin kako se znalo moglo i umelo 60tih i 70tih godina proslog veka.

                        skoro svi motori na olovni benzin konstruisani tih davnih 70tih su takodje veoma osetljivi na osobine goriva nezavisno od kompresije.

                        ja pricam o modernim autima i modernim motorima koji se sasvim drugacije prave i sasvim drugacije sagorevaju gorivo.

                        E sada, mozes ti meni da pricas sta god hoces, ali ovo je za mene jedina opipljiva cinjenica, tu nema razgovora, sedne se pa se vozi i ovako, i onako
                        fino, i jeste verovatno tako jer i sam znam iz prakse sa Yugom da je veoma osetljiv na izbor goriva.
                        samo Yugo nije merodavan auto za generalizaciju a kamoli za decidiranu tvrdnju o ovoj ili onoj osobini goriva.

                        takvi motori kakvi su u Yugu su odavno u muzejima i nijedna ozbiljna naftna firma ne formulise svoja goriva prema zahtevima takvih motora...

                        kada joj u Grckoj sipam BMB 98 oktana, sto je fakticki IZNAD fabrickog zahteva, moze meni da pise ko sta hoce bilo gde, ali ja, a i supruga i sin, jasno osecamo razliku.
                        sta da ti kazem, ostaje da verujem tebi na rec i utisak ili rafinerijama, nauci i veoma cvrstim tvrdnjama ozbiljnih i uglednih firmi- recimo Chevron valjda zna nesto vise o gorivma od nas obicnih smrtnika.

                        a tamo pise suprotno od ove tvoje tvrdnje.

                        .
                        elektronsko ubrizgavanje, koje je centrirano na 94 oktana BMB (u celini 91...97 oktana), pa je stoga dobro prilagodjen stvarnim uslovima voznje. Doduse, ima i jedan prekidac, koji ga u donjem polozaju prebacuje na gorivo BMB 98...
                        je li ti nije tesko da probas da pojasnis... kakve uopste ima veze ubrizgavanje sa brojem oktana odnosno mehanickom osobinom motora da samodetonira a koja je odredjena konstrukcijom komore za sagorevanje ?

                        za regulaciju ponasanja motora prema OB goriva se koristi regulacija sistema _paljenja_ odnosno trenutak bacanja varnice.

                        nikada do sada ni na jednom autu nije sistem ubrizgavanja imao ikakavu korelaciju sa gorivom, sudeci po fabrickim radionickim uputstvima koje sam do sad imao prilike da procitam, ukljucujuci i Bosovu enciklopediju o njihovim sistemima ubrizgavanja.
                        zato pitam, za vise detalja.

                        sipano Shell V-Plus Racing gorivo (BMB 101 oktan, kazu oni)
                        pocinjem vec da ozbiljno sumnjam u pricu- Shell na svom sajtu nigde ne pominje da postoji takvo gorivo niti u jednoj jedinoj zemlji u Evropi.
                        na sajtu jednog drugog velikog proizvodjaca jasno pise da sa danasnjim saznanjima naftne industrije nije moguce napraviti bezolovni benzin sa vise od 100 oktana, dakle BMB dok je jedino moguce sa olovnim preci magicnu brojku od 100 po RON metodi.

                        kazu oni, ja citam sta pise na oficijelnim sajtovima proizvodjaca benzina pa poredim.

                        postigao 192 km/h (jes' da smo se nacekali, ali uspeo je), a sa grckim gorivom je dotakao 195 km/h pod istim uslovima
                        sve i da jeste tako, recimo da jeste jer nemam razloga za ne verujem sta time zelis da pokazes- razlika (usled goriva) je MANJA od greske merenja brzine sto znaci da ne postoji jednoznacan zakljucak koji si postavio.

                        ionako je razlika energije u benzinima nezavisno od broja oktana u rasponu do 0,7% (po Chevronu dato u tabeli na sajtu).

                        koristi EFI sistem
                        EFI sistem na Yugu, je odavno zastareo. danas se koristi direktno ubrizgavanje u cilindar, zadnjih 5-10 godina.

                        taj EFI koji pominjes je star vec 20+ godina, to nije tako malo.

                        ocigledno nemam iste izvore informacija kao i ti.
                        sta znam, javni mediji su nam isto dostupni, valjda.

                        vidim da je NIS nacionalni monopolista
                        naravno, a sta si ocekivao svuda u svetu je uvek nacionalni monopolista prioritet drzave da obezbedi kontrolu nad energetskim sektorom.
                        pa tako je i u AMerici ili Engleskoj...

                        bar jos BMB 98 gorivo, ne mora odmah da se ide na 100+,
                        bice i taj BMB98 kada se pojave kod nas vozila koja bi ga trosila, a kojih za sada gotovo da i nema osim stranaca u tranzitu i ono malecno novih benzinaca ala FSI.

                        nego, ako mozes da me uputis gde mogu da saznam nesto vise o postojanju tog bezolovnog 100+ (to tumacim kao 101 i vise) oktana jer se kosi sa informacijama koje nudi angloamericka naftna industrija da tako nesto ne postoji jos.

                        paralelno bih trazio od Zasatave/DMB da pod hitno svoje motore modifikuju na Euro 3 norme; znam i ja da od januara ove godine za Evropu vaze samo Euro 4 norme, da su Euro 5 norme u pripremi, itd, ali za nas kao i za druge mora postojati postupnost. Neka oni postignu Euro 3, lako ce im se posle reci da u kracem periodu moraju postici Euro 4 norme, i na kraju naravno i (do tada verovatno) tekuce Euro 5 norme.
                        izvnini ali te ne razumem- BMB95 koji ce se uvesti do kraja godine je upravo benzin namenjena za Euro 3 standard motore.
                        to ti se ne svidja i trazis vise, 100+ oktana.

                        za Zastavu opet trazis da se uvede istorijska zastarela norma koja upravo prestaje da vazi a motori takvih osobina idu u muzej.

                        dvostruki standardi ?

                        Zastavi ce se reci i oni ce lako postici u kracem periodu (koliko je to ) Euro 4...mislim da se radi o spekulaciji na nivou bajki..
                        cinjenica je da Zastava za zadnjih 20 godina nije uspela da dostigne Euro 2 normu, i da je veliko pitanje da li svaki auto koji izadje moze da zadovolji Euro 1 normu (sumnjam).

                        to sto predlazes je ravno SF cudu uz postojece resurse koje ima Zastava, rekao bih.

                        Apsloutno se ne slazem sa tobom da su 128 i 138 blok motori za djubre.
                        ok, a jel se slazes sa Fiatom koji ih je odavno poslao na otpad..

                        Sve su to dobro poznate stvari, nema tu nikakve revolucije,
                        da slazem se, to se radilo tamo negde s kraja 70tih godina kada se uvelo u auto industriju u velikim serijama.

                        pa prvi EFI sistem je usao u upotrebu davne 1969. godine a ti sada 2006. pricas o ulaganju ogormnih para da se to pristigne.

                        novi motori na benzin koji se razvijaju ne rade vise na principima indirektnog ubrizgavanja- to je istorija.
                        to sto predlazes da si ti uradio, da SAT i Zastava smisljaju je nesto sto je u muzejima, ne koristi se vise jer definitivno ne zadovoljava postavljene Euro 4 uvedene norme.

                        taj motor koji si napravio ne moze da prodje eko test u Evropi...zar ne.

                        Dok sedimo i cekamo spasenije sa neba, propadosmo skroz na skroz.
                        ja sedim i cekam i ne nameravam da to menjam, NIS radi vredno i kao sto pise ( a videcemo i realizaciju ili ne) uvodi se EN228 Euro premijum bezolovni koji je u svemu po vazecim EU standardima.

                        dakle, ne sedi i ne ceka onaj koji je za to placen.

                        ok, mozda slabo informisu javnost pa tako deluje, sta se moze nisu navikli kao monopolista da se reklamiraju.

                        sa druge strane da Zastavu/DMB obaveze da u roku od godinu dana ne smeju da proizvode vozila koja ne zadovoljavaju Euro 3 norme, da posle tog roka imaju recimo godinu dana da postignu Euro 4 norme. To je SIGURNO moguce, i sigurno ima ljudi koji to umeju da odrade, pa treba samo pogledati sta amateri (u koje svakako ubrajam i sebe, jer ovo radim iz ljubavi, nemam nikakve poslovne veze sa automobilima i/ili naftom uopste), clanovi ovog foruma rade
                        he he, bas si optimista... to je nemoguce i to ne sigurno, vec vidljivo na svakom koraku jer novi Yugo sa DMB motorom ne ispunjava niti Euor 1 normu.

                        ljudi ima, to cak i nije nikakav problem u svetu naci ljude koji umeju da konstruisu motor. te ljude treba platiti. (lova) . fabriku za taj neki novi motor treba sagraditi (lova opet) i platiti tehnologiju i know how (lova).

                        ili se misli da cemo mi izmisljati toplu vodu za Euro 3 koji je u muzeju ili Euro 4 koji je de facto gotov velikoserijski proizvod koji je napustio raavojan odeljanja i vec je u eksploataciji.

                        amaterski rad i industrijska prozivodnja imaju dodirnih tacaka....nigde.

                        ja ili ti mozemo da se igramo sa svojim parama za svoju dusu sta god hocemo dokle god je u skladu sa tehnickim zakonskim normama.

                        fabrika ne moze da se igra sa parama kupaca, jos manje da pravi 3 komada godisnje i da se zove fabrika.

                        proizvodnja automobila u velikim serijama je nesto sasvim drugo od amaterizma.

                        koje vozilo/vozila ti vozis? Na koje gorivo?
                        ako je bitno, a nije rekoa bih, trenutno Volvo a do skora 3 auta u rasponu od 2000-2400 kubika.

                        gorivo koje koristim su LPG, MB98, MBM95 i sta god nadjem kada mi zatreba.

                        motor prastare konstrukcije bloka, malo inovirana fabricki glava sredinom 80tih sa LH 2.4 Bosovim ubrizgavanjem (sto bi rekli EFI) zapremine 1986 kubika i 103 kW iliti 140 konjica.

                        znaci, lagano opterecen motor koji vuce korene iz 50tih godina proslog veka koji zadovoljava Euro 2 standarde na benzin i Euro 3 na LPG a uz sitne izmene zadovoljava i Euro 3 na benzin (ali mora da se ugradi oprema kao za motore prodate u Kaliforniji) ako bas zatreba.

                        motor se zadovoljava sa 92 oktana ili vise, kompresija 10,5 ali Heron glava sa 16 ventila, centgralnom svecicom , EZK visokoenergetskim paljenjem sa knock senzorom i samoucecim kompjuterom paljenja.

                        dakle, nista specijalno tehnologija 80tih godina.

                        motor se tek razradio, ima nekih 220.000km iza sebe... i dalje kompresiju u top stanju.

                        izdrzace jos jedno 200.000 km a onda cemo da brinemo za dalje

                        sve u svemu jedna zastarela koncepcija koja zadovoljava moje potrebe za pouzdanom i lako servisabilnom eksploatacijom a neosetljiv na gorivo, vazduh, bilo sta i dokazan u milionima primeraka do sada sto u autima sto u nautici (Volvo Penta).

                        za sada nije diran motor i jedino sto mu ne valja je nekoliko semeringa koji su posle godina i kilometraze popustili pa malko pustaju.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #42
                          Onako oblandovano, prebacio si mi da se ne zanimam dovoljno za probleme okoline, vec gledam sebe.
                          pa jes, ali nisam mislio na eko okolinu vec na zivot i rad ostalih mojiih i tvojih sugradjana gde nisu svi uspeli da se uklope perfektno u tranziciju...

                          mislim mogu i ja da okrenem glavu da ne vidim sta se dogadja oko mene, ali me iskustvo zivota van ove zemlje uci da velike socijalne razlike nisu dugotrajno odrziv koncept razvoja bilo kog drustva.

                          a nesto ne verujem da smo kao ljudi drguaciji od ostalih na planeti.

                          sve sto mislis da se odnosi na tebe podjednako se odnosi i na mene, NHF.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            Ali sam joj zato na 35.000 km zamenio sva cetiri diska sa plocicama i sva cetiri amortizera - koje su ovi nasi drumovi naprosto pojeli (Kayaba uljani u orginalu). Diskove zato sto su po mojim kriterijumima bezbednosti bili sa isuvise riseva, na kraju uopste nisam osecao lagano trzanje ABS-a. Sada se opet lagano oseca, kako i treba. A ja vozim svoju porodicu u tom autu, sa tim nema igranja.
                            ne bih da te demoralisem, kod mene je to maaalko drugacije.

                            fabricki diskovi su menjani na 202.000km i to ne zato sto je bilo riseva nego sto je dostignuta od fabrike preporucena mera minimalne debljine.

                            tada su zamenjene i zadnje plocice, fabricka ugradnja iako je ostalo jos malo mesa ali kada se vec skida tocak i sve lakse je to odmah uraditi.

                            prednje plocice izdrze oko 60-80.000km cisto surove gradske voznje a u proseku i sa voznjom po otpvrenom putu to je oko 100-120.000km.

                            2-3 seta plocica pojede jedan set diskova.

                            bas sam skoro menjao zadnje amortizere, jedan je izgubio dusu a drugi je jos bio perfektan- izdrzali oko 100.000km voznje (sta ces nije uvek kvalitet kako treba).

                            u proseku kvalitetni amortizeri recimo Bilstein traju oko 250-300.000km na autu tipa koji imam, i dobija se naravno pismena dozivotna garancija za besplatnu zamenu ako ikada crknu.

                            to sto postize Yugo, ili slicno sa brojkama bez najmanje 6 difara predjenih km ne uzimam za primer kvaliteta konstrukcije i izrade.

                            uostalom Volvo benzinac je presao 3.500.000km sa istim motorom uz jednu generalku, mislim prvi na listi high mileage a ostali se vrte oko miliona dok ne dosadi vlasnicima pa ih posalju na otpad ili dalje za delove )
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #44
                              @dvv
                              posto si me bas zaintrigirao sa ponasanjem Nubire zavisno od raznih benzina bacim pogled u ADACovu bazu teskova.

                              pronadjem Nubira 2.0 CDX 96- sa motorom 1998 cc i 133 KS. u modelu koji se prodavao u Nemackoj preporuceni benzin je normal (onaj koji je tada imao 91 oktana) .

                              ali jos me vise iznenadio navedeni podatak da je po normi (EU gradski ciklus) potrosnja benzina ravno 13,5 litara na 100km.

                              kako auto ima 1.220kg mase ovo me zbunjuje...
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • DejanV
                                CBC Senator XXL
                                • 19.07.2005
                                • 682
                                • Beograd

                                #45
                                Originally posted by brick
                                @dvv
                                posto si me bas zaintrigirao sa ponasanjem Nubire zavisno od raznih benzina bacim pogled u ADACovu bazu teskova.

                                pronadjem Nubira 2.0 CDX 96- sa motorom 1998 cc i 133 KS. u modelu koji se prodavao u Nemackoj preporuceni benzin je normal (onaj koji je tada imao 91 oktana) .

                                ali jos me vise iznenadio navedeni podatak da je po normi (EU gradski ciklus) potrosnja benzina ravno 13,5 litara na 100km.

                                kako auto ima 1.220kg mase ovo me zbunjuje...
                                Ne znam sta da ti kazem. Ja sam je kupio potpuno novu, 10 km na brojcaniku, od Auto Trenda u Zemunu do Takovske, i vodim prilicno urednu evidenciju, pre svega jer sam znatizeljan. Ja mogu samo da ti navedem ono sto sam tamo zapisao.

                                Isto vazi i za Yuga, za koga, uzgred budi receno, imas pogresne pretpostavke; naime, on vise nema blage bozije veze sa Zastavom, od originala su ostali samo blok, menjac i karoserija, sve ostalo je izmenjeno (imam nekih 5-6 stranica spiska delova koji su izmenjeni u MS Word formatu). Ubrizgavanje nije Bosch, vec Weber/Marelli-Radenkovic, ovaj poslednji je izmenio osnovni proizvod za preko 40% i hardverski i softverski. Ne bih sada da ovo pretvorim u temu o tom vozilu, to je posebna prica koju mozemo nastaviti privatno, ali neke od tvojih teza u vezi Yuga ne stoje i mogu se dokazati da ne stoje.

                                Mislim da je vreme da okoncamo ovu temu, jer smo do sada, koliko ja vidim, zakljucili sledece:

                                1. Slozili smo se da se ne slazemo;
                                2. Neke stvari su pomalo nejasne, jer ja se ne secam da sam ikada u Grckoj, u koju jedinu idem kolima, uopste i video gorivo ispod 95 oktana, pa mi ta prica o normalu kao 91 oktan deluje verovatno zastarelom;
                                3. Ocigledno imamo nepomirljivo razlicite stavove o uspehu NIS-a;
                                4. Ocigledno imamo nepomirljivo razlicite stavove o uticaju energetske vrednosti goriva, izrazene u oktanima, na vozila sa kojima imamo posla.

                                Dalje nastavljanje diskusije bi predstavljalo samo vrcenje u krugu. Ako pak zelis da nastavis diskusiju, moze, ali daj da ne gnjavimo ceo forum, javi mi se na priv. e-mail dvv@bitsyu.net pa da nastavimo.

                                Pozdrav,
                                DVV
                                Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                                Comment

                                Working...
                                X