Problem na tehnickom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #31
    Re: Problem na tehnickom

    Iako smo počeli šta znači "ne zaustavlja valjke", nastavili smo priču baš o tome, da li i koliko koči zablokirani točak, funkciji petog cilindra i propisima koje mora da zadovolji sistem kočenja na tehničkom pregledu.

    Originally posted by ragazzoni
    Samo da ne bude zabune, peti cilindar ili VISINSKI REGULATOR SILE KOČENJA, u zavisnosti koliko je opterećenje vozila, a samim tim i njegova visina od tla, otvara više ili manje dimenzionisani otvor za protok kočionog fluida prema izvršnim cilindrima zadnjih točkova. Smanjuje se poprečni presek otvora, a iz jednačine da je P=FXA, pritisak je jednak dejstvu sile na površinu. Stvar je jasna, manji presek-manja sila i obrnuto. Isključen 5 cilindar dovodi do znatnog kočenja zadnjih točkova pa čak i zablokiravanja. Možda bi trebali da podesite regulator, ili da proverite visinu-podizano vozilo, druge opruge, šprengovani gibnjevi uopšteno a i u vašem slučaju.
    Ovo su pravi odgovori na sva pitanja, osim u konkretnom slučaju, da li to "ne zaustavlja valjke" znači da je sila kočenja 0-10-100 ili koliko kg?

    Na mojem yugo koral 55 zamenio sam zadnji gibanj 2 lista sa 3-lisnim od keca, čime sam podigao zadnji kraj i znatno smanjio silu kočenja neopterećenog, ali sam prevozio znatno veći teret na dugim relacijama (preko 500 km) po lošim komunikacijama, oštećenim kolovozima, bez ikakvih problema.

    Comment

    • cvrle
      CBC Senator XXL
      • 11.06.2006
      • 1008
      • Beograd,Banovo brdo

      #32
      Re: Problem na tehnickom

      Jeste mesec dana jer toliko imas rubrika na putnom nalogu a moze da bude i krace ako brze ispunis iste, bar je tako kod mene u firmi, ne znam sto na 7 al mozda je za privatnike drugacije al neverujem.

      E sad, mozda ce da pomogne i ovo, mi smo u firmi par godina kola odrzavali u ovlascenom zastavinom servisu koji ima i tehnicki pregled, i svakih mesec dana kad istekne putni nalog se islo tamo, protrcis valjke,pogledaju svetla i migavce potpisu,pecatiraju i teraj, ako nesto ne koci odmah se upucuje na popravku i sve ponovo posle, ali to je bilo internog tipa i nigde nije u zakonu pisalo da je obavezan tehnicki pregled svakih mesec dana. Pored toga mi u sklopu firme imamo garazu koja odrzava sitne popravke i zbog nemogucnosti stalnog pracenja ispravnosti te se islo na tu varijantu kontrolnog tehnickog radi vece bezbednosti samih vozaca. Nakon raskida ugovora sa Zastavom kompletno se sve preselilo u nasu garazu i tu imamo sefa voznog parka i par majstora. Svakih mesec dana ili krace kad se popuni nalog se ode u garazu, razduze nalozi za gorivo, putni nalog i dobije se novi, gde pored ovlascenog lica za izdavanje potpise i odgovorno lice za tehnicku ispravnost vozila.Ali nije obavezno da mora bas tehnicki pregled da potpise.

      To zakon i kaze:

      Član 4

      U vozilu kojim se obavlja prevoz u drumskom saobraćaju, osim putničkog automobila u svojini građanina kojim građanin vrši prevoz za lične potrebe i putničkog automobila kojim se obavlja auto-taksi prevoz, mora se nalaziti putni nalog popunjen na propisan način, overen i potpisan od strane ovlašćenog lica i lica odgovornog za kontrolu tehničke ispravnosti vozila.


      Vi ste se odlucili da to bude tehnicki pregled kao i mi nekad, ali iz naseg iskustva i zakona odgovorno lice moze da bude i recimo servis (ukoliko nemate svoj) koji bi vam jednom mesecno pregledao vozilo i nakon toga potpisao i udario pecat,recimo u tvom slucaju taj majstor koji vam je gledao Dobla i rekao da je sve u redu ako ima registrovan servis. Prilikom zaustavljanja policije ti imas uredne papire, imas potpis ovlascenog lica (direktor firme,sef voznog parka) imas potpis i pecat odgovornog lica ( majstor u validnom servisu) i ako policajac sumnja u nesto uvek te moze poslati na vanredni tehnicki pregled.

      Ovako funkcionise kod nas u firmi sa preko 50 vozila koja vozi po celoj Srbiji bez kazni za neispravne putne naloge.
      Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #33
        Re: Problem na tehnickom

        Tako funkcionise i kod mene, s tim sto imamo voditelja servisa koji poseduje licencu, svoj pecat, i svaki nalog overava - ali se tehnicki pregled obavlja striktno na internoj osnovi. Dakle, tehnicki pregled, ali interni.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • skyline
          CBC Senator XXL
          • 31.07.2007
          • 3149
          • Cacak

          #34
          Re: Problem na tehnickom

          po novom je nesto u fazonu (iskreno nisam se mnogo mesao jer me i ne zanima) da se za svaki putni nalogmora dobiti overa tehnicke ispravnosti, ali mi smo izmuvali da nam pecatiraju po desetak naloga, ali nece da nam pecatiraju jer zadnji tockovi nemaju visoku kocionu silu

          @Franjo - kad sam rekao da ne zaustavljaju valjke, nisam mislio bukvalno, nego sam mislio da ne zaustavljaju ololiko koliko je onom matorcu na tehnickom logicno
          izgleda da ce morati da radi ili neki papir iz zvanicnog servisa ili majmunisanje po braniku, u slucaju da nema tereta, jer u protivnom savrseno ispravne zadnje kocnice nece ispucavati skalu dovoljno visoko
          Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #35
            Re: Problem na tehnickom

            Originally posted by Franjo

            Pokušaj kočiti motocikl pri brzini 200 km/h samo prednjom kočnicom i to snažno!
            ??? I sta bi trebalo da se dogodi? Samo se tako i koci......
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • skyline
              CBC Senator XXL
              • 31.07.2007
              • 3149
              • Cacak

              #36
              Re: Problem na tehnickom

              sta mislis, zasto nazad ima jedan mali, a napred 2 ogromna diska????

              Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                #37
                Re: Problem na tehnickom

                Originally posted by 206
                Tako funkcionise i kod mene, s tim sto imamo voditelja servisa koji poseduje licencu, svoj pecat, i svaki nalog overava - ali se tehnicki pregled obavlja striktno na internoj osnovi. Dakle, tehnicki pregled, ali interni.
                Tako sam i ja razumeo. Inace za poslednjih 5 godina nikada mi nisu trazili da vide putninalog. Cak i kada je moja draga zenica spucala 3 automobila sa Berlingom ni tada nisu trazili putni nalog
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • Bojan1212
                  CBC Senator XXL
                  • 15.07.2008
                  • 468
                  • Zemun
                  • Honda Accord

                  #38
                  Re: Problem na tehnickom

                  @Franjo
                  Mislim da ne razmisljate dobro logicki u ovom slucaju. Posto kazete da kod kocenja kad je natovaren vece je trenje pa bolje koci. Da sa te strane, ali samim tim posto je vece trenje treba mu veca sila da bi uspeo da bi uspeo da blokira
                  Takodje kad kazes da probas da zakocis motorom prednjom samo, pa probaj samo zadnjom pa vidi kad ces stati? Nemam iskustva sa motorima, ali vozio sam bajs dugo bez zadnje kocnice i nikad mi se nije desilo da preletim ili ne znam ni ja sta, a normalno mnogo brze je zaustavljanje nego samo zadnjom. I UVEK kad bih birao na bajsu, a verujem da je tako i na motoru (fizika) da se odreknem kocnice, uvek bi se odrekao zadnje...

                  Mene interesuje posto se ne razumem previse oko mehanike da li je moguce da nesto ne valja kod petog cilindra na mojoj Asconi, jer mi se desava da pri prvim kocenjima tj. kad upalim auto i krenem koce pre zadnji nego prednji. Ja to vec na pedali osetim, a pose par kocenja normalizuje se. Napominjem da se auto 4-5 puta nedeljno tovari od 300-600+ kg pa mozda zbog toga nesto peti pravi problem.

                  Comment

                  • kuntalo
                    CBC Senator XXL
                    • 02.03.2007
                    • 342
                    • Predgradje

                    #39
                    Re: Problem na tehnickom

                    Jel' to samo kod FIAT-a? Evo i mi, Pandisti istu muku mučimo...
                    Save the Panda!

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      #40
                      Re: Problem na tehnickom

                      Korektor kočenja, pogrešno nazvan peti cilindar, ako je ispravan i dobro podešen, ni u kojem slučaju ne smije da smanji efekat kočnica ispod propisanog. Maksimalna sila aktivacije kočnica (daN) izračunava se iz težine vozila. Propisani koeficijenti su:
                      - za putnička vozila: radna kočnica 55%, pomoćna 25%
                      - za teretna vozila: radna kočnica 45%, pomoćna 20%
                      dozvoljeno odstupanje na istoj osovini do 20%

                      Comment

                      • skyline
                        CBC Senator XXL
                        • 31.07.2007
                        • 3149
                        • Cacak

                        #41
                        Re: Problem na tehnickom

                        i sad ce slusati koeficijente koje je neko propisao, a ne koeficijente koje je fabrika propisala na osnovu konstrukcije konkretnog vozila, njegovog balansa, predvidjenih pneumatika, visine, tezista, projektovane brzine, opterecenja, nacina eksploatacije....
                        Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #42
                          Re: Problem na tehnickom

                          Pošto se u konkretnom slučaju radi o Doblu, koji su fabrički podaci? Siguran sam, da su u EU zahtevi veći nego što naši propisi zahtevaju. U suprotnom, ne bi bio dozvoljen uvoz takvog vozila, jer ne može da se registruje, ako ne prolazi tehnički pregled.

                          Ne govorim o pojedinačnim slučajevima, već o konstrukcionom rešenju.

                          Comment

                          • skyline
                            CBC Senator XXL
                            • 31.07.2007
                            • 3149
                            • Cacak

                            #43
                            Re: Problem na tehnickom

                            EU propis je da je auto sto bezbedniji za saobracaj i na fabrici je da sama iskalkulise kako to da napravi
                            ako je to sa 0% kocione sile, onda ce staviti 0%

                            namerno karikiram
                            Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              #44
                              Re: Problem na tehnickom

                              O tomu se i radi! Auto industrija ulaže za nas basnoslovne pare radi poboljšanja bezbednosti putnika u novim vozilima. I da se poslužim tvojim primerom: ako smatra da je njegovo postojeće konstrukciono rešenje 100% efikasno, nastojat će da to bude 200%. Ako je zaustavni put pri određenoj brzini bio 50 m, nastojat će da ga skrati još više.

                              Comment

                              • skyline
                                CBC Senator XXL
                                • 31.07.2007
                                • 3149
                                • Cacak

                                #45
                                Re: Problem na tehnickom

                                ali nece svesno, radi ispunjenja nekih standarda, stavljati jace kocnice na zadnje tockove kad je vozilo prazno, ako je kao takvo podlozno zanosenju, vec ce, radi podizanja te bezbednosti koju pominjes kocionu silu svesti na minimum, jer ce svako povecanje sile napraviti efekat povlacenja rucne kocnice sto je, slozices se, veoma nebezbedno

                                e, sad, ti se verovatno pitas, pa zasto nisu mogli konstruisati tako da zadnji kraj ima vecu trakciju kako bi mu se mogao isporuciti veci pritisak ulja
                                mogli su, ali bi onda nosivost bila 300kg

                                podsecam kako fiat doblo izgleda



                                bas, onako, odaje utisak da je zalepljen za put
                                Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

                                Comment

                                Working...
                                X