Ovo sam jednostavno morao da "prepricham" i iznesem ovde, neke cu mozhda i smoriti pa im se unapred izvinjavam... Ipak, ovo me je zaintrigiralo pa jednostavno oni koji prochitaju ovo mogu da podele mishljenje, slichna iskustva ili mi jednostavno ukazhu u chemu je "kvaka".
Dakle, josh sam "pod utiskom" krace vozhnje iz Leposavica (35 km od Kos. Mitrovice) nakon koje sam jednom rechju ostao zbunjen. Dakle, ja i prijatelj iz KM smo se tamo sreli sasvim sluchajno, i odluchili da zamenimo auta na povratku, chisto iz zezanja jer on nikad ranije nije vozio E36 "trojku". Njegov auto ima motor od 1800 ccm, 16V (DOHC), i mada sam takav (ne taj konkretno) model vozio i ranije ali ne sa tim motorom, i mene je zainteresovalo kako auto ide sa tim motorom i koje su mu mogucnosti. E sad, nisam neki vozach generalno (a mozhda sam samo skroman
) ali na dotichnoj deonici (KM - Leposavic) znam svaku "rupu i kamen" i tu (kad hocu) auto zaista mogu da vozim na granici bez obzira o kom se modelu radi (ponavljam, poznajem tu deonicu "k'o svoj dzep"). Da napomenem da sam ranije u vlasnishtvu imao Swift GTi, Fiestu XR2i i trenutno 318i, i nije mi nepoznato povremeno overspeed-ovanje
(Fiestom XR2i sam svojevremeno preshao deonicu za nepunih 15 minuta). Dotichni put je, uzgred budi recheno, neshta poput neke deonice Ibarske magistrale, dosta zavoja, oshtrijih i manje oshtrih krivina, ali i kracih pravaca za preticanje i nekoliko naselja/sela usput gde se mora na par minuta ispod 60 km/h. Ima i dosta "kratera" pa ko ne poznaje deonicu - bushenje gume ili krivljenje felne mu ne gine, u najboljoj varijanti...
Elem, da predjem na stvar... Interesantno je da nominalno oba motora imaju istu snagu - 115 KS, s' tim da je prijateljev auto razvija na 5400 rpm a moj BMW na 5500 rpm; obrtni moment kod prijatelja je 170 Nm na 3600 rpm, kod mene 168 Nm na 3900 rpm, oba automobila su tipa sedan, chetvora vrata i sa zanemarljivom razlikom u tezhini (BMW tezhi)... Jedina bitna razlika je prednji pogon kod prijatelja... Dakle, na papiru dva modela koja bi u praksi trebalo da daju iste/slichne performanse, ali obzirom na motor DOHC i 16v od prijateljevog auta sam ochekivao neshto bolje performanse... Naglashavam: "ochekivao"...
Medjutim, auto jednostavno nije bio "na visini zadatka", i pored onih 16v je slabije ubrzavao, delovao tromije u svakom stepenu prenosa i jednostavno (za iole aktivniju vozhju i ubrzanja) se motor zaista morao gaziti/muchiti do krajnjih mogucnosti. Ono shto me je ponajvishe iznenadilo je nestabilnost u krivinama, chak i onim blazhim. Naime, u pojedine zavoje i krivine u koje svojim autom 'ladno udjem sa 100-110 km/h i izadjem iz istih sa nogom na gasu, sa prijateljevim autom sam na istoj brzini pocheo zhestoko da klizam "preko nosa" a za celo vreme sam imao blagi osecaj da nemam pojma shta se deshava "ispod guma". Znate, onaj osecaj kad jednostavno nemate "feedback" (povratnu informaciju) ili jednostavno recheno osecaj na volanu da li i koliko kontakta i gripa imaju trenutno gume sa podlogom (servo u oba auta, ABS takodje). Imao sam utisak da vozim vishe na srecu na toj brzini nego da imam pravu predstavu koliko josh mogu da gazim a da ne pochnem da gubim pravac ili odem u oversteer; dakle, nemash osecaj za trakciju i lezhanje, a samim tim ni samopouzdanje a ni pravu kontrolu nad vozilom.
I pomenuta Fiesta XR2i je takodje imala pogon napred, bez serva i ABS-a, ali je ovakvo ponashanje za nju bilo nepoznato. Nisam znao u chemu je problem?! Na pravcu, opet, sa pedalom do poda morash da chekash koji moment dok motor zaista povuche, shto je kod mog auta (u istom stepenu prenosa) nepoznato i pored manjeg obrtnog momenta i 8 ventila manje?! Nije da je 318i najpotentniji auto, i daleko da je od nivoa nekog turba (naravno), ali kakav-takav odziv imash chim stisnesh pedalu, razvoj snage je mnogo linearniji i bolji nego kod ovog DOHC 16V! Samo da napomenem da je prijatelj prava "picajzla"
kad je auto u pitanju, uvek ga redovno servisira a i gume su sasvim OK, letnji BF Goodrich. Ima i bord-comp i nijedna lampica se ne pali, dakle sve je u redu sa injection, motorom, lambda sondom, ABS, servo, veshanje, a protokomer je promenio u BG-u pre dva meseca gde je i izvrshena generalna kontrola auta (veliki servis) i "kachenje" na komp. Dakle, auto je funkcionalno ispravan, ali je problem u samom performansu, totalno ispod ochekivanog za DOHC 16V, bar sa moje strane...
Elem, na dogovorenom mestu sastanka u KM smo ja i prijatelj popili pice, i ja nisam hteo da nachinjem ovu temu sa njim... On je samo napomenuo da je, vozeci moj auto, imao utisak da vozi auto sa jachim motorom nego shto u stvari jeste sluchaj.
Ja, sa druge strane, sam uvideo da iako dva automobila iste koncepcije i sa zanemarljivom razlikom u tezhini, sa motorom istih karakteristika na papiru, iste snage u KS i maltene istih obrtnih momenata, mogu u praksi da se ponashaju kao dve totalne suprotnosti.
Razumem da se vozne karakteristike dva modela dva razlichita proizvodjacha ne mogu "tek tako" uporedjivati (ipak su iz iste klase, iste koncepcije) ali TOLIKU razliku, uzevshi u obzir sve gore navedeno, nisam mogao ni da slutim!
Dakle, da li je u pitanju samo subjektivan osecaj, ili neprilagodjenost/nepriviknutost na drugi auto, ili neshta trece? Napominjem, ni moj prijatelj nikad ranije nije vozio E36 "trojku", pa ovo vazhi i za njega, ali je on ipak proshao deonicu sa najboljim utiscima a i sam je napomenuo da je imao utisak da vozi "neshta jache" od 1800 ccm, iako vec ima auto sa motorom iste zapremine plus DOHC 16V!
Dakle, je li problem u:
1. Pogonu nazad i boljem lezhanju BMW-a u krivinama (mada je razlika i u vozhnji na pravcu, dakle u response-u motora pri ubrzavanju)?
2. Subjektivnom osecaju, iako smo obojica vozili "tudj" automobil (uzmite u obzir da sam ja ranije vozio taj model automobila {ne sa tim motorom} i bio koliko-toliko upoznat sa njim, a on je po prvi put provozao E36 "trojku"!)?
3. Chinjenici da neki proizvodjachi jednostavno mogu od manje dobrog (OHC 8V vs. DOHC 16V) da "izvuku" bolje i vishe, dakle: da li je u pitanju kvalitet i primenjeno znanje?
4. Razlichito podeshenom veshanju (iako su oba "tvrda", fabrichka, nijedan nije "spushtan")? Ako je tako, da li bi neko objasnio otkud TOLIKA razlika u "lezhanju" i voznim karakteristikama; mozhe li "setup" veshanja da pravi toliku razliku u ponashanju na putu?
5. BMW-ovoj zadnjoj "Z-osovini" (ako je vec ona ta koja obezbedjuje bolje lezhanje)? Ako jeste tako, na chemu se zasniva njen princip rada? Chemu duguje svoju efikasnost?
6. Nechem shestom?
Ako jeste tako: u chemu onda?
Samo da napomenem jednu stvar: namerno nisam naveo koji auto vozi moj prijatelj iz prostog razloga da izbegnem bilo kakve sporove ili da se jednostavno vlasnici konkretnog modela na ovom forumu (ima ih nekoliko) ne osete uvredjenim/prozvanim i sl., shto mi APSOLUTNO nije namera ni cilj. Takav model automobila sam vozio, ali sa drugim motorom i na duzhoj relaciji (KM - BG), i krajnji utisci su xtra! Auto je generalno gledano sasvim OK i za svaku pohvalu, ali je mene lichno razocharao samo konkretni motor DOHC 16V i jednostavno ne shvatam kako to da je toliko podbacio u praksi, bar u poredjenju sa koncepcijski starijim i "skromnijim" OHC 8V motorom iz BMW-a 318i? U tome lezhi cela poenta ovog mog pisanija, pa ako neko hoce da podeli mishljenje/iskustvo/znanje - mislim da ce mnogima na forumu (bar onima manje iskusnim) to biti interesantno!
Josh jednom, izvinjavam se na smaranju
Pozz
Dakle, josh sam "pod utiskom" krace vozhnje iz Leposavica (35 km od Kos. Mitrovice) nakon koje sam jednom rechju ostao zbunjen. Dakle, ja i prijatelj iz KM smo se tamo sreli sasvim sluchajno, i odluchili da zamenimo auta na povratku, chisto iz zezanja jer on nikad ranije nije vozio E36 "trojku". Njegov auto ima motor od 1800 ccm, 16V (DOHC), i mada sam takav (ne taj konkretno) model vozio i ranije ali ne sa tim motorom, i mene je zainteresovalo kako auto ide sa tim motorom i koje su mu mogucnosti. E sad, nisam neki vozach generalno (a mozhda sam samo skroman



Elem, da predjem na stvar... Interesantno je da nominalno oba motora imaju istu snagu - 115 KS, s' tim da je prijateljev auto razvija na 5400 rpm a moj BMW na 5500 rpm; obrtni moment kod prijatelja je 170 Nm na 3600 rpm, kod mene 168 Nm na 3900 rpm, oba automobila su tipa sedan, chetvora vrata i sa zanemarljivom razlikom u tezhini (BMW tezhi)... Jedina bitna razlika je prednji pogon kod prijatelja... Dakle, na papiru dva modela koja bi u praksi trebalo da daju iste/slichne performanse, ali obzirom na motor DOHC i 16v od prijateljevog auta sam ochekivao neshto bolje performanse... Naglashavam: "ochekivao"...
Medjutim, auto jednostavno nije bio "na visini zadatka", i pored onih 16v je slabije ubrzavao, delovao tromije u svakom stepenu prenosa i jednostavno (za iole aktivniju vozhju i ubrzanja) se motor zaista morao gaziti/muchiti do krajnjih mogucnosti. Ono shto me je ponajvishe iznenadilo je nestabilnost u krivinama, chak i onim blazhim. Naime, u pojedine zavoje i krivine u koje svojim autom 'ladno udjem sa 100-110 km/h i izadjem iz istih sa nogom na gasu, sa prijateljevim autom sam na istoj brzini pocheo zhestoko da klizam "preko nosa" a za celo vreme sam imao blagi osecaj da nemam pojma shta se deshava "ispod guma". Znate, onaj osecaj kad jednostavno nemate "feedback" (povratnu informaciju) ili jednostavno recheno osecaj na volanu da li i koliko kontakta i gripa imaju trenutno gume sa podlogom (servo u oba auta, ABS takodje). Imao sam utisak da vozim vishe na srecu na toj brzini nego da imam pravu predstavu koliko josh mogu da gazim a da ne pochnem da gubim pravac ili odem u oversteer; dakle, nemash osecaj za trakciju i lezhanje, a samim tim ni samopouzdanje a ni pravu kontrolu nad vozilom.



Elem, na dogovorenom mestu sastanka u KM smo ja i prijatelj popili pice, i ja nisam hteo da nachinjem ovu temu sa njim... On je samo napomenuo da je, vozeci moj auto, imao utisak da vozi auto sa jachim motorom nego shto u stvari jeste sluchaj.


Razumem da se vozne karakteristike dva modela dva razlichita proizvodjacha ne mogu "tek tako" uporedjivati (ipak su iz iste klase, iste koncepcije) ali TOLIKU razliku, uzevshi u obzir sve gore navedeno, nisam mogao ni da slutim!

Dakle, je li problem u:
1. Pogonu nazad i boljem lezhanju BMW-a u krivinama (mada je razlika i u vozhnji na pravcu, dakle u response-u motora pri ubrzavanju)?
2. Subjektivnom osecaju, iako smo obojica vozili "tudj" automobil (uzmite u obzir da sam ja ranije vozio taj model automobila {ne sa tim motorom} i bio koliko-toliko upoznat sa njim, a on je po prvi put provozao E36 "trojku"!)?
3. Chinjenici da neki proizvodjachi jednostavno mogu od manje dobrog (OHC 8V vs. DOHC 16V) da "izvuku" bolje i vishe, dakle: da li je u pitanju kvalitet i primenjeno znanje?
4. Razlichito podeshenom veshanju (iako su oba "tvrda", fabrichka, nijedan nije "spushtan")? Ako je tako, da li bi neko objasnio otkud TOLIKA razlika u "lezhanju" i voznim karakteristikama; mozhe li "setup" veshanja da pravi toliku razliku u ponashanju na putu?

5. BMW-ovoj zadnjoj "Z-osovini" (ako je vec ona ta koja obezbedjuje bolje lezhanje)? Ako jeste tako, na chemu se zasniva njen princip rada? Chemu duguje svoju efikasnost?
6. Nechem shestom?


Samo da napomenem jednu stvar: namerno nisam naveo koji auto vozi moj prijatelj iz prostog razloga da izbegnem bilo kakve sporove ili da se jednostavno vlasnici konkretnog modela na ovom forumu (ima ih nekoliko) ne osete uvredjenim/prozvanim i sl., shto mi APSOLUTNO nije namera ni cilj. Takav model automobila sam vozio, ali sa drugim motorom i na duzhoj relaciji (KM - BG), i krajnji utisci su xtra! Auto je generalno gledano sasvim OK i za svaku pohvalu, ali je mene lichno razocharao samo konkretni motor DOHC 16V i jednostavno ne shvatam kako to da je toliko podbacio u praksi, bar u poredjenju sa koncepcijski starijim i "skromnijim" OHC 8V motorom iz BMW-a 318i? U tome lezhi cela poenta ovog mog pisanija, pa ako neko hoce da podeli mishljenje/iskustvo/znanje - mislim da ce mnogima na forumu (bar onima manje iskusnim) to biti interesantno!
Josh jednom, izvinjavam se na smaranju

Pozz

Comment