U chemu je "kvaka"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    U chemu je "kvaka"?

    Ovo sam jednostavno morao da "prepricham" i iznesem ovde, neke cu mozhda i smoriti pa im se unapred izvinjavam... Ipak, ovo me je zaintrigiralo pa jednostavno oni koji prochitaju ovo mogu da podele mishljenje, slichna iskustva ili mi jednostavno ukazhu u chemu je "kvaka".

    Dakle, josh sam "pod utiskom" krace vozhnje iz Leposavica (35 km od Kos. Mitrovice) nakon koje sam jednom rechju ostao zbunjen. Dakle, ja i prijatelj iz KM smo se tamo sreli sasvim sluchajno, i odluchili da zamenimo auta na povratku, chisto iz zezanja jer on nikad ranije nije vozio E36 "trojku". Njegov auto ima motor od 1800 ccm, 16V (DOHC), i mada sam takav (ne taj konkretno) model vozio i ranije ali ne sa tim motorom, i mene je zainteresovalo kako auto ide sa tim motorom i koje su mu mogucnosti. E sad, nisam neki vozach generalno (a mozhda sam samo skroman ) ali na dotichnoj deonici (KM - Leposavic) znam svaku "rupu i kamen" i tu (kad hocu) auto zaista mogu da vozim na granici bez obzira o kom se modelu radi (ponavljam, poznajem tu deonicu "k'o svoj dzep"). Da napomenem da sam ranije u vlasnishtvu imao Swift GTi, Fiestu XR2i i trenutno 318i, i nije mi nepoznato povremeno overspeed-ovanje (Fiestom XR2i sam svojevremeno preshao deonicu za nepunih 15 minuta). Dotichni put je, uzgred budi recheno, neshta poput neke deonice Ibarske magistrale, dosta zavoja, oshtrijih i manje oshtrih krivina, ali i kracih pravaca za preticanje i nekoliko naselja/sela usput gde se mora na par minuta ispod 60 km/h. Ima i dosta "kratera" pa ko ne poznaje deonicu - bushenje gume ili krivljenje felne mu ne gine, u najboljoj varijanti...

    Elem, da predjem na stvar... Interesantno je da nominalno oba motora imaju istu snagu - 115 KS, s' tim da je prijateljev auto razvija na 5400 rpm a moj BMW na 5500 rpm; obrtni moment kod prijatelja je 170 Nm na 3600 rpm, kod mene 168 Nm na 3900 rpm, oba automobila su tipa sedan, chetvora vrata i sa zanemarljivom razlikom u tezhini (BMW tezhi)... Jedina bitna razlika je prednji pogon kod prijatelja... Dakle, na papiru dva modela koja bi u praksi trebalo da daju iste/slichne performanse, ali obzirom na motor DOHC i 16v od prijateljevog auta sam ochekivao neshto bolje performanse... Naglashavam: "ochekivao"...

    Medjutim, auto jednostavno nije bio "na visini zadatka", i pored onih 16v je slabije ubrzavao, delovao tromije u svakom stepenu prenosa i jednostavno (za iole aktivniju vozhju i ubrzanja) se motor zaista morao gaziti/muchiti do krajnjih mogucnosti. Ono shto me je ponajvishe iznenadilo je nestabilnost u krivinama, chak i onim blazhim. Naime, u pojedine zavoje i krivine u koje svojim autom 'ladno udjem sa 100-110 km/h i izadjem iz istih sa nogom na gasu, sa prijateljevim autom sam na istoj brzini pocheo zhestoko da klizam "preko nosa" a za celo vreme sam imao blagi osecaj da nemam pojma shta se deshava "ispod guma". Znate, onaj osecaj kad jednostavno nemate "feedback" (povratnu informaciju) ili jednostavno recheno osecaj na volanu da li i koliko kontakta i gripa imaju trenutno gume sa podlogom (servo u oba auta, ABS takodje). Imao sam utisak da vozim vishe na srecu na toj brzini nego da imam pravu predstavu koliko josh mogu da gazim a da ne pochnem da gubim pravac ili odem u oversteer; dakle, nemash osecaj za trakciju i lezhanje, a samim tim ni samopouzdanje a ni pravu kontrolu nad vozilom. I pomenuta Fiesta XR2i je takodje imala pogon napred, bez serva i ABS-a, ali je ovakvo ponashanje za nju bilo nepoznato. Nisam znao u chemu je problem?! Na pravcu, opet, sa pedalom do poda morash da chekash koji moment dok motor zaista povuche, shto je kod mog auta (u istom stepenu prenosa) nepoznato i pored manjeg obrtnog momenta i 8 ventila manje?! Nije da je 318i najpotentniji auto, i daleko da je od nivoa nekog turba (naravno), ali kakav-takav odziv imash chim stisnesh pedalu, razvoj snage je mnogo linearniji i bolji nego kod ovog DOHC 16V! Samo da napomenem da je prijatelj prava "picajzla" kad je auto u pitanju, uvek ga redovno servisira a i gume su sasvim OK, letnji BF Goodrich. Ima i bord-comp i nijedna lampica se ne pali, dakle sve je u redu sa injection, motorom, lambda sondom, ABS, servo, veshanje, a protokomer je promenio u BG-u pre dva meseca gde je i izvrshena generalna kontrola auta (veliki servis) i "kachenje" na komp. Dakle, auto je funkcionalno ispravan, ali je problem u samom performansu, totalno ispod ochekivanog za DOHC 16V, bar sa moje strane...

    Elem, na dogovorenom mestu sastanka u KM smo ja i prijatelj popili pice, i ja nisam hteo da nachinjem ovu temu sa njim... On je samo napomenuo da je, vozeci moj auto, imao utisak da vozi auto sa jachim motorom nego shto u stvari jeste sluchaj. Ja, sa druge strane, sam uvideo da iako dva automobila iste koncepcije i sa zanemarljivom razlikom u tezhini, sa motorom istih karakteristika na papiru, iste snage u KS i maltene istih obrtnih momenata, mogu u praksi da se ponashaju kao dve totalne suprotnosti.

    Razumem da se vozne karakteristike dva modela dva razlichita proizvodjacha ne mogu "tek tako" uporedjivati (ipak su iz iste klase, iste koncepcije) ali TOLIKU razliku, uzevshi u obzir sve gore navedeno, nisam mogao ni da slutim! Dakle, da li je u pitanju samo subjektivan osecaj, ili neprilagodjenost/nepriviknutost na drugi auto, ili neshta trece? Napominjem, ni moj prijatelj nikad ranije nije vozio E36 "trojku", pa ovo vazhi i za njega, ali je on ipak proshao deonicu sa najboljim utiscima a i sam je napomenuo da je imao utisak da vozi "neshta jache" od 1800 ccm, iako vec ima auto sa motorom iste zapremine plus DOHC 16V!

    Dakle, je li problem u:

    1. Pogonu nazad i boljem lezhanju BMW-a u krivinama (mada je razlika i u vozhnji na pravcu, dakle u response-u motora pri ubrzavanju)?

    2. Subjektivnom osecaju, iako smo obojica vozili "tudj" automobil (uzmite u obzir da sam ja ranije vozio taj model automobila {ne sa tim motorom} i bio koliko-toliko upoznat sa njim, a on je po prvi put provozao E36 "trojku"!)?

    3. Chinjenici da neki proizvodjachi jednostavno mogu od manje dobrog (OHC 8V vs. DOHC 16V) da "izvuku" bolje i vishe, dakle: da li je u pitanju kvalitet i primenjeno znanje?

    4. Razlichito podeshenom veshanju (iako su oba "tvrda", fabrichka, nijedan nije "spushtan")? Ako je tako, da li bi neko objasnio otkud TOLIKA razlika u "lezhanju" i voznim karakteristikama; mozhe li "setup" veshanja da pravi toliku razliku u ponashanju na putu?

    5. BMW-ovoj zadnjoj "Z-osovini" (ako je vec ona ta koja obezbedjuje bolje lezhanje)? Ako jeste tako, na chemu se zasniva njen princip rada? Chemu duguje svoju efikasnost?

    6. Nechem shestom? Ako jeste tako: u chemu onda?

    Samo da napomenem jednu stvar: namerno nisam naveo koji auto vozi moj prijatelj iz prostog razloga da izbegnem bilo kakve sporove ili da se jednostavno vlasnici konkretnog modela na ovom forumu (ima ih nekoliko) ne osete uvredjenim/prozvanim i sl., shto mi APSOLUTNO nije namera ni cilj. Takav model automobila sam vozio, ali sa drugim motorom i na duzhoj relaciji (KM - BG), i krajnji utisci su xtra! Auto je generalno gledano sasvim OK i za svaku pohvalu, ali je mene lichno razocharao samo konkretni motor DOHC 16V i jednostavno ne shvatam kako to da je toliko podbacio u praksi, bar u poredjenju sa koncepcijski starijim i "skromnijim" OHC 8V motorom iz BMW-a 318i? U tome lezhi cela poenta ovog mog pisanija, pa ako neko hoce da podeli mishljenje/iskustvo/znanje - mislim da ce mnogima na forumu (bar onima manje iskusnim) to biti interesantno!

    Josh jednom, izvinjavam se na smaranju

    Pozz
    http://www.bmw.tv
  • Alexandar
    CBC Član
    • 14.06.2005
    • 68
    • Futog, Vojvodina

    #2
    A o kom je autu reč?
    Panonski Mornar
    ALMERA 1.5S Tekna

    Comment

    • sri98
      Admin od Trpeze
      • 24.10.2004
      • 7262
      • Republic of Konjarnik
      • Toyota Corolla E 210

      #3
      O ovom:

      Samo da napomenem jednu stvar: namerno nisam naveo koji auto vozi moj prijatelj iz prostog razloga da izbegnem bilo kakve sporove ili da se jednostavno vlasnici konkretnog modela na ovom forumu (ima ih nekoliko) ne osete uvredjenim/prozvanim i sl., shto mi APSOLUTNO nije namera ni cilj
      Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4


        Ako napomenem taj detalj - otici cemo u "nezheljenom pravcu", vec napisano...

        Pozz
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • Wartburg
          CBC Senator XXL
          • 01.02.2005
          • 663

          #5
          Ja citao pomno, i gledam il sam ja lud il ti nisi napiso koji je auto u pitanju.
          A onda sam stigao do kraja teksta.

          Meni se cini da ce ovo da preraste u temu ,,pogodi auto".

          Izgleda da si ti vec ,,navikao" na BMW, pa je sada ona ,,na nemacke i ostale, na BMW i ostale".

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #6
            Over, reci koji je auto. Polemike nece biti jer nema razloga. Ako je taj auto toliko jadan nece ni biti polemike. Svi na cannonu znaju sta je dobro a sta lose i nece biti ljutnje. Kazes koji je model i onda ce se naci neko sa iskustvom sa tim autom pa ce se razresi nesto. Mislim reci koji je auto jer sam ja vozio isto tako i BMW-a 318 koji se vuce kao baba a isto je redovno servisiran, sto ne znaci da drugi ne idu dobro. Ima tu dosta stvari koje uticu koje cemo lakse razmotriti ukoliko znamo marku vozila
            Radi li se o Opel vectri 1.8 16V
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Rec je o svemu pomalo.

              Samo fabricki test vozaci iz doticne 2 firme ima danavedu ta 2 auta do krajnjeg maximuma .
              Osecaj ce UVEK biti na strani BMWa , ma sta da je drugi auto. Prednja vucha nemoze da se utrkuje sa osecajem u voznji sa zadnjom,sve dok su u pitanju mala auta.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #8
                Mozda Fiat 1.8?
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • Wartburg
                  CBC Senator XXL
                  • 01.02.2005
                  • 663

                  #9
                  Meni je prvo pala na pamet Astra G, ali ona nije u klasi sa trojkom, tako da mislim da je Vektra B.
                  Ako sam u pravu, ne znam, posto nikad nisam vozio Vektru, ali meni Astra super lezi u krivinama i pored toga sto je karavan.
                  E sad normalno kupio sam cake od Caleta, ipak on vozi mnooogo duze nego ja.

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #10
                    Hebi ga, ovo stvarno ode u ono "pogodi koji je auto", k'o shto Wartburg napisa... Nisam hteo da pominjem model iz ranije navedenih razloga, mislio sam da mozhe da se pricha samo obzirom na navedene motore, ali ajde...

                    M-power

                    Over, reci koji je auto. Polemike nece biti jer nema razloga. Ako je taj auto toliko jadan nece ni biti polemike. Svi na cannonu znaju sta je dobro a sta lose i nece biti ljutnje. Kazes koji je model i onda ce se naci neko sa iskustvom sa tim autom pa ce se razresi nesto. Mislim reci koji je auto jer sam ja vozio isto tako i BMW-a 318 koji se vuce kao baba a isto je redovno servisiran, sto ne znaci da drugi ne idu dobro. Ima tu dosta stvari koje uticu koje cemo lakse razmotriti ukoliko znamo marku vozila
                    Radi li se o Opel vectri 1.8 16V
                    Poshto si sasvim u pravu u ovom postu, nadam se da ce i drugi da razumeju i da ne prihvate ovo kao neku uvredu ili prozivku.

                    Tachno je, radi se o Vectri B. Napisao sam i da sam i ranije imao priliku da vozim ovaj model (KM-BG) ali je bila u pitanju zetova 2,0 DTI 16V, auto je generalno xtra! Ovde ne uzimam za poredjenje motor 2,0 DTI Ecotec, (on je tek pricha za sebe, imam samo najbolje utiske o njemu...) vec generalno je takav utisak o autu kao celini. Dakle, o tom modelu imam dobro mishljenje.

                    Medjutim, dali je samo u pitanju (ne)potentnost ovog motora (DOHC 16V) ili pre svega "drzhanje" puta i pravca i loshe "lezhanje" ostavilo losh utisak? Kazhem opet: ni 318i nije olichenje potentnosti i startnosti, motor jeste dobar ali 1300 kg "rade" svoj posao. Dakle, nekazhem da 318i "lepi" za sedishta, ali u poredjenju sa ovim drugim (OHC 8V vs. DOHC 16V) daje mnogo bolji odziv, a upravo to je ono shto ne "kontam"? Shta je, po vashem mishljenju" od onih 5-6 mogucih uzroka onaj pravi?

                    Dakle, sad su "karte na stolu"

                    Da vas chujem sad =]

                    BTW: Opelashi: peace

                    Pozz
                    http://www.bmw.tv

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      otkud TOLIKA razlika u "lezhanju" i voznim karakteristikama; mozhe li "setup" veshanja da pravi toliku razliku u ponashanju na putu?
                      raspored masa, i setup vesanja.

                      da moze da bude jako velika razlika u ponasanju na oko slicnih automobila, slicnih po kubikazi motora i centimetrima lima.

                      ako ti nije tesko i ako mozes da ponovo sretnes prijatelja i metrom izmeri rastojanje od prednjeg branika do lezista (solje) prednjeg amortizera na njegovom i na tvom autu.

                      verujem da je razlika poprilicna.


                      a delom je i subjektivno, prednja vuca uvek u krivini ranije proklizava prednjim krajem od zadnje vuce, i znatno je losiji odziv na volanu, kao generalno pravilo prednjeg pogona.

                      izuzeci su veoma retki, mislim da prednja vuca bolje lezi kroz krivinu..
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Wartburg
                        CBC Senator XXL
                        • 01.02.2005
                        • 663

                        #12
                        Originally posted by overspeed_1976
                        BTW: Opelashi: peace

                        Pozz
                        Ovaj put ti je oprosteno.

                        Pazi vako, meni licno je mnogo bolje voziti velik i ,,tezak" auto, nego mali i napucan.
                        Bas zbog svoje tezine, kada ga zaletis bolje drzi na putu.
                        Dok mali se trese ko lud.
                        Imao si je i ti tako da znas o cemu govorim.
                        Jedanput sam nagario Svecin auto 180km/h i da budem iskren usro sam se kad je poceo da se trese.
                        Opet Caletovu Astru sa sibao 160km/h i imao sam mnogo lep osecaj.
                        Jes da ima razlike izmedju 160 i 180, ali poenta je da je BMW malko tezi i po meni on je vise za sportsku voznju.

                        Eto toliko od mene, sad ja smorih.

                        Poz!

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          #13
                          BTW:

                          Boost

                          Samo fabricki test vozaci iz doticne 2 firme ima danavedu ta 2 auta do krajnjeg maximuma.
                          Ma, nije u pitanju to da sam ja neshta pokushavao da vozim na maksimumu, a chak i da jesam nisam neki xpert, ono shto je meni "maksimum" ce nekom biti vozhnja sa 70-80 % (ili obrnuto). Dakle, ne stavljam dva modela "na crtu", samo me chudi da govorimo OHC 8V vs. DOHC 16V, a loshiji je odziv na gas i loshije ubrzanje (u istim stepenima) ovog drugog!

                          Dali je u celoj ovoj prichi najbitniji bolji raspored tezhina (priblizhno 50%-50% napred-nazad) po osovini kod BMW-a? Ako je to kljuch, onda je prochitavshi to na papiru sasvim jedna stvar, lepa za prochitati, ali je sasvim druga stvar DOZHIVETI i ISKUSITI to u praksi! Neverovatno koliko to utiche na vozne karakteristike!

                          Pozz
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            da dodam dok ne zaboravim, ono sto pominjes osecaj ubrzanja na pravcu veoma zavisi od toga kako je podesen prenos snage na tockove- radi ekonomije ili perfomansi.

                            razlika difernecijala od samo 10% se prilicno oseca u praksi sa slabijim motorima kao takvim, mnogo vise nego kada je jak motor// veca kubikaza u pitanju.

                            ipak je 1800 kubika atmo motor skromna kubikaza, bilo da je BMW bilo taj neki drugi auto...to je manje vise namenjeno za penzionersku voznju. takvi motori (do 170-180 konja su prilicno tromi u vecini auta jer su podeseni na ekonomicnost i ekologiju kao primarno a mala je kubikaza relativno).
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              ali je sasvim druga stvar DOZHIVETI i ISKUSITI to u praksi! Neverovatno koliko to utiche na vozne karakteristike!
                              eh, kada skoro 20 godina vozis zadnju vucu tesko pada preorijentacija u praksi na pomenute razlike dozivljaja za volanom prednjeg pogona..
                              cisto subjektivno
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X