U chemu je "kvaka"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #16
    to sto si ti uporedio,je kao da si uporedio
    alfu sa fiatom....

    bmw i kao limuzina mora da ima neke sportske karakteristike
    vektra je vise "auto za sve prilike"...razumes?
    nezaboravi na menjac ,a i RWD je RWD...

    to je moje skromno misljenje..
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #17
      ako ti nije tesko i ako mozes da ponovo sretnes prijatelja i metrom izmeri rastojanje od prednjeg branika do lezista (solje) prednjeg amortizera na njegovom i na tvom autu. verujem da je razlika poprilicna.
      @ brick:

      Znam o chemu prichash, prednja osovina je kod BMW-a "tradicionalno" pomerena ka napred koliko god je to moguce, dakle vece medjuosovinsko rastojanje sa shto je moguce vishe "udaljenim" tachkama oslonca daje vecu/bolju stabilnost. To je za bolje lezhanje, OK.

      Ali, shto se ubrzanja tiche:

      ipak je 1800 kubika atmo motor skromna kubikaza, bilo da je BMW bilo taj neki drugi auto...to je manje vise namenjeno za penzionersku voznju.
      Pa sad, nisam bash siguran... Iz 1800 atmo kubika se mozhe, uostalom to i jeste praksa, izvuci respektabilna snaga (ne pricham konkretno o BMW-u), pre svega mislim na japance. Dakle, ne mislim da je odredjeno da je neka Honda Civic sedan sa svojih 150-ak (ili koliko vec...) konja za penzionersku vozhnju, ali to i nije toliko bitno u ovoj prichi...

      Uostalom, svi mi imamo svoju granicu tolerancije i videnje "penzionerske vozhnje" tako da nam se mozhda standardi ne slazhu

      razlika difernecijala od samo 10% se prilicno oseca u praksi sa slabijim motorima kao takvim, mnogo vise nego kada je jak motor// veca kubikaza u pitanju
      Hocesh li, ako nije problem, objasniti ovo malo detaljnije? Na srpskom Kakva razlika od 10% diferencijala? Hebi ga, malo mi nacrtaj, ako mozhe...

      Pozz
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • Ivvan
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1574
        • Nis
        • SAAB 9000

        #18
        Ma ima tu od svega po malo a meni se naj vise cini da je u pitanju osecaj (narocito mislim prilikom ubrzavanja na pravcu)
        Recimo trenutno vozim(o) mazdu 323F i Suzuki swifta
        Suzuki je 1.0 a Mazda 1.6 ,a osecaj ubrzanja je neuporedivo bolji u Swiftu
        da nema brzinomera bio bi ubedjen da je swift mnogo startniji,znaci sve je u osecaju ,na koji utice sve od polozaja sedista,raspodela mase,prenosnog odnosa u diferencijalu i menjacu pa redom ostalo
        Turbos make torque,and torque makes fun

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #19
          Vozio tog Opela neki dan i pomislih se, jadan moj drug sto ga vozi, nema pojma kako auto ubija sve sto se zove draz voznje

          Sve ti verujem u vezi tog modela, nema sta da se poredi.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #20
            E sad vec imamo nesto.
            Sta sad mislis over, da sam za vectru slucajno pogogio pored malog miliona automobila sa 16V i 115KS .
            Nisam, zato sam bas i pitao za nju. Ti motori umeju da budu tromi. Kad su novi odlicno vuku ali imaju lose resena uljna isparenja te se vrlo brzo u explataciji zamaste leptir, usisni i izduvni kanali te je i motor pun koksa a i step motori su im takvog resenja da se odmah zamaste. Pored toga dizne su od bitnog faktora jer sam dosta bas na njima sretao gde na pr. 2 dizne rade sa 20% manje kapaciteta a jedna sa 10% manje a da to bude skoro ne primetno u radu motora. Znaci bas sam namerno nju pomenuo jer je to jedan od auta koji mogu kako kazes da budu servisirani, zamenjene svecice i filteri da prilicno lepo rade ali kako kazem iz ovih razloga da ne idu.

            Sto se tice lezanja na putu tu svakako BMW-prednjaci dosta sto konstrukcijom trapa sto filozofijom izrade u startu.
            A negde sam i pomenuo da je konkretno vectra B totalno razbalansirana i da je Astra mnogo bolji auto od nje po tom pitanju
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #21
              @ Ivvan:

              Slazhem se, naravno da u sveopshtem utisku treba uzeti u obzir puno parametara, pochevshi od najprimarnijih. Sve je to OK. Znam iz lichnog iskustva jer sam vozio auto koji je Wartburg ranije pomenuo (Fiesta XR2i) a koji je sa svojih 1600 ccm i 110 KS ishao k'o nevreme (Wartburg zna o chemu pricham ) i kojem ni pomenuti 318i ni Vectra 1,8 16V (a i mnogi "na papiru" jachi) ne mogu "da pridju" shto se starta i ubrzanja tiche - naravno jer je razlika u tezhini nekih 400 kg a razlika u snazi 5 KS. To je u konachnom odnosu "power-to-weight" kljuchna stvar za startnost/ubrzanje/medjuubrzanje.

              Malo je jasnije to oko lezhanja i upravljivosti, nakon prethodnih postova. Shto se ubrzanja dva automobila (motora) na pravcu tiche, tu mi josh nije najjasnije kako OHC 8V daje primetno bolje ubrzanje/medjuubrzanje od DOHC 16V. To nema nikakve (bitne) veze sa lezhanjem u krivini.

              Ili mozhda...

              Pozz =]
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • Wartburg
                CBC Senator XXL
                • 01.02.2005
                • 663

                #22
                Pazi ovako druze, sve u svemu da je BMW sportksi auto jeste. I tu nema viste sta da se diskutuje, ja licno mnogo volim tu marku bas zbog toga sto i serijski je odlican za sportksu voznju, ko sto i Italijani imaju Alfu.

                Jednostavno od tih marki se ocekuje da se sportski voze pa su u tu svrhu i napravljeni.

                PS Fiesta!
                Mnogo lep osecaj kad sa necim tako malim kidas neke velike namrgodjene.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  1800 atmo kubika se mozhe, uostalom to i jeste praksa, izvuci respektabilna snaga (ne pricham konkretno o BMW-u), pre svega mislim na japance. Dakle, ne mislim da je odredjeno da je neka Honda Civic sedan sa svojih 150-ak (ili koliko vec...) konja za penzionersku vozhnju, ali to i nije toliko bitno u ovoj prichi...
                  ja ne znam ni za jedan japanski auto ikada napravljen da ima neku posebnu snagu iz atmo motora. npr pomenuta Honda Civic ima takodje slabasan motor, slicno ili isto oko 170 Nm iz motora kao maksimum.

                  to je daleko manje od (max 150 konja na papiru tek na ultra visokim obrtajima, mislim na ono Nm sto je raspolozivo na tockovima.

                  ipak, nije fer porediti malecni Civic koji je 2 klase ispod BMW trojke pogotovu ne modele Honde iz 80tih koji su lagani kao paus papir ( i opasni u praksi po putnike).

                  hocu da kazem da je 170Nm vs. 1300kg mase isto i kod Honde i BMWa i Yuga ili bilo kojega auta koji je konstruisan o napravljen po identicnim standardima za homologaciju.

                  to sto je max teoretska snaga nekog motora 5.000 KS pri 50.000 obrtaja a pri tome ima samo 170Nm ne cini da auto ista bolje ubrzava u praksi, za istu masu.

                  ono sto pokrece tockove je obrtni momenat i to je ono sto se oseca u sedistu (momenat na tocku vs masa koja se ubrzava).

                  bilo uvek i bice, nevezano za marketing, papirnata obecanja, sve dok vazi F=m*a i druga osnovna pravila dinamike kretanja.

                  Kakva razlika od 10% diferencijala
                  jedan te isti auto, jedan te isti motor.

                  varijanta A ima diferencijal recimo 3,31 prenosnog odnosa. auto je trom, ali je ugodan za voznju na otovrenom putu, ekononican je i ne zahteva previse rada sa menjacem.

                  varijanta B, diferencijal 4,1 prenosa. auto je zivahan, odlicno ubrzava, zgodan za preticanje ali nezgodan za voznju po gradu, trazi puno rada sa menjacem, trosi osetno vise goriva pri ravnomernoj prosecnoj voznji od A varijante.


                  e sad, ovo je recimo bas razlika ali sam naveo radi lakseg sticanja osecaja za dosta uobicajeni raspon prenosa u diferencijalu na prosecnim autima. obicno je danas taj raspon nesto smanjen, odnosno svi (osim italijana i ponekog japanca) manje vise jure ekonomicnost i duge prenose a perfomanse se izvlace VVT, kubikazom, aerodiinamikom i drugim metodama.

                  duzi prenos je po pravilu udobniji za voznju po autoputevima a autoputevi su danas siroko rasprostranjeni pa se za njih i podesavaju auti.

                  opet, jedan te isti model auta se razlicito podesava za razne zemlje, razna trzista.

                  tradicionalno modeli namenjeni Italiji imaju skraceni prenos u diferencijalu ("sportkiji osecaj") a oni za Nemacku duzi prenos.

                  tako nrp ni BMW 318 nije isti model onaj prodat u Italiji i onaj prodat u Nemackoj i ne ponasaju se isto sto se tice ubrzanja i perfomasni generalno.

                  stvar je kompromisa i podesenosti komplet auta prema zeljama, ocekivanjima datog konrektnog kupca u konkretnoj zemlji.

                  recimo, prodavati auto sa motorom od 1800 kubika recimo u SAD bi bilo smesno, bez 6 cilindara i 2500 kubika nema sta da se trazi na tom trzistu a i to je veoma mali motor za ocekivane standarde tog trzista.

                  ne trazi se velika teoretska snaga (max) vec da auto odlucno vuce od najnizih obraja od 1000 obrtaja je uslov za SAD trziste a to retko mogu da ostvare motori skromnih zapremina ako su atmosferski.


                  itd... ima tu mnogo vise ali da ne davim i ovako je vec komplikovano (mozda) sve na gomili, odjednom .


                  isto je i sa vesanjem, americko podesavanje je potpuno drugacije od evopskog, cak i za iste modele jedne iste firme.

                  japanci recimo skoro da nemaju autoputeve u poredjenju prema Evropi, ili ih veoma skromno koriste i njih ne zanimaju auti koji mogu brzo da se voze u duzim vremenskim intervalima, vaznije je ubrzavanje (kratkotrajna upotreba) u gradskim guzvama.

                  prosecan auto u Japanu u upotrebi ne dostize 400cm duzine, nema mesta za vece po gradovima.

                  naravno da japanci mogu da naprave auto kakav se pozeli, pitanje je za kojeg kupca i za koje trziste je namenjen. pravi japanski za Japan se i ne prodaje prakticno u Evropi.

                  u Holandiji se auto registruje, placa prema tezini pa se uglavnom prodaju sto laksi modeli, oni su najpopularniji, najcesci za privatnu upotrebu.

                  u Italiji motori preko 2000 kubika su zestoko oporezovani pa su tamo uglavnom popularni manji motori.

                  itd.
                  recimo kod nas je drasticno veca taksa registracije na 3000 kubika motor pa su takvi auti veoma slabo trazeni...

                  ugrubo, puno je detalja a za fino poredjenje treba mnogo parametara i mnogo podataka ukrstiti i analiza jednog po jednog pri poredjenju kako i zasto ....
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  Working...
                  X