Re: tehnika golf loptice na autu
U pravu si, ali ovde se radi o fizičkim, čvrstim telima, koja ne menjaju tako lako svoj oblik (bez čekića i prese). Neću da vulgarizujem, pa da objašnjavam da kišna kap ima jedan koeficijent prilikom prirodnog pada (i Njutnov broj), a drugi kada leži na čvrstoj podlozi i kotrlja se. Upravo taj otpor "oblikuje" kišnu kap prilikom slobodnog pada. Da vrlo tanka igla, manjeg prečnika od kišne kapi ima sigurno manji koeficijent kočenja (otpora) vidi se iz prikaza rezultata merenja obavljenih u NASA-inim laboratorijama na različitim oblicima geometrijskih tela.
Ova tema je veoma detaljno obrađena u Wikipedii pod >drag coefficient< sa naučnim dokazima, a ne myth-ovima, koje inače obožavam, kao svu SF i radi se o eksperimentima, čiji rezultati nisu naučno objašnjeni. Veoma interesantna, bogato ilustrovana tema i vredi je pogledati. Postoji galerija slika automobila uz koji je prikazan koeficijent, u dosta slučajeva diskutabilan, jer su to podaci proizvođača.
U pravu si, ali ovde se radi o fizičkim, čvrstim telima, koja ne menjaju tako lako svoj oblik (bez čekića i prese). Neću da vulgarizujem, pa da objašnjavam da kišna kap ima jedan koeficijent prilikom prirodnog pada (i Njutnov broj), a drugi kada leži na čvrstoj podlozi i kotrlja se. Upravo taj otpor "oblikuje" kišnu kap prilikom slobodnog pada. Da vrlo tanka igla, manjeg prečnika od kišne kapi ima sigurno manji koeficijent kočenja (otpora) vidi se iz prikaza rezultata merenja obavljenih u NASA-inim laboratorijama na različitim oblicima geometrijskih tela.
Ova tema je veoma detaljno obrađena u Wikipedii pod >drag coefficient< sa naučnim dokazima, a ne myth-ovima, koje inače obožavam, kao svu SF i radi se o eksperimentima, čiji rezultati nisu naučno objašnjeni. Veoma interesantna, bogato ilustrovana tema i vredi je pogledati. Postoji galerija slika automobila uz koji je prikazan koeficijent, u dosta slučajeva diskutabilan, jer su to podaci proizvođača.
Comment