tehnika golf loptice na autu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #16
    Re: tehnika golf loptice na autu

    U pravu si, ali ovde se radi o fizičkim, čvrstim telima, koja ne menjaju tako lako svoj oblik (bez čekića i prese). Neću da vulgarizujem, pa da objašnjavam da kišna kap ima jedan koeficijent prilikom prirodnog pada (i Njutnov broj), a drugi kada leži na čvrstoj podlozi i kotrlja se. Upravo taj otpor "oblikuje" kišnu kap prilikom slobodnog pada. Da vrlo tanka igla, manjeg prečnika od kišne kapi ima sigurno manji koeficijent kočenja (otpora) vidi se iz prikaza rezultata merenja obavljenih u NASA-inim laboratorijama na različitim oblicima geometrijskih tela.

    Ova tema je veoma detaljno obrađena u Wikipedii pod >drag coefficient< sa naučnim dokazima, a ne myth-ovima, koje inače obožavam, kao svu SF i radi se o eksperimentima, čiji rezultati nisu naučno objašnjeni. Veoma interesantna, bogato ilustrovana tema i vredi je pogledati. Postoji galerija slika automobila uz koji je prikazan koeficijent, u dosta slučajeva diskutabilan, jer su to podaci proizvođača.

    Comment

    • skyline
      CBC Senator XXL
      • 31.07.2007
      • 3149
      • Cacak

      #17
      Re: tehnika golf loptice na autu

      pod kisnu kap se podrazumeva (iako moze da se cepidlaci) da je kapljica u slobodom padu
      na zemlji je to obicna kap vode
      Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #18
        Re: tehnika golf loptice na autu

        Kako god ,ali su u Mythbastersima utvrdili da auto sa povrshinom kao golf loptica trosi 11% manje goriva,sto je mnogo.
        zamislite samo brze vozove naprimer..kolika je to usteda energije i novca.ili Velike kamione ako bi i pored kabine i povrsine duplih prikolica bile tako dizajnirane.
        nisu Mythbastersi "sveto pismo" ali ocigledno je da deluje.
        a za prljavi auto nisu ni utvrdjivali potrosnju.ali bi moglo da se kaze da je prljavi auto u ovom slucaju ,slucaj 2 "auto sa glinom".. to jest,nema primetne razlike u potrosnji u odnosu na auto br.1 "auto bez gline"
        1. auto bez gline potrosnja : 26 milja sa 1 galonom
        2. auto sa glinom : 26 milja sa 1 galonom
        3. auto sa glinom u "golf rupicama": 29 milja sa 1 galonom goriva.

        evo i dokaza : sa NASA sajta :
        "If you have a smooth ball, such as a ping pong ball, it produces a large air wake, like that of a motor boat. The ball's large wake creates drag that slows the ball's flight," Mehta said. "If you add roughness, like the dimples on a golf ball, air disturbance near the ball's surface actually helps produce a smaller air wake that creates less air drag, and the ball can go farther," he explained. A smooth golf ball might only go about 100 yards compared to the 300 yards covered by today's dimpled golf balls, he added.
        http://www.nasa.gov/centers/ames/news/r ... _58AR.html
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #19
          Re: tehnika golf loptice na autu

          Onaj, koji poznaje ovu materiju, zna da je u slučaju loptice nešto drugo u pitanju. Veličina otpora golf loptice, ne verujem da je manja od glatke ping-pong loptice. Ako je i manja, nije u tolikoj meri. Pri kretanju tela, mora se ozeti u obzir rezultanta sila koje deluju u četiri osnovna pravca. Posledica udubljenja, na telu koje se kreće, je nastanak sile uzgona, koja deluje u suprotnom pravcu od sile gravitacije, pa je telo naizgled lakše.

          U celoj stvari, zanemaren je efekat rotacije. Nisam igrao golf, ali u slučaju felš udarca, sigurno je, da se izvodi prema gore, na isti način kao u bilijaru, jer u suprotnom, lopta nakon nekog pređenog puta, se vraća zbog rotacije.

          Primetili ste, nadam se, u Mehtinoj ilustraciji da piše: Wind Tunnel Tests of Tennis Balls, No Spin with Smoke.

          Comment

          • cvrle
            CBC Senator XXL
            • 11.06.2006
            • 1008
            • Beograd,Banovo brdo

            #20
            Re: tehnika golf loptice na autu

            Mozes da ne verujes da je manja ali onda ti neces da citas ono sto su ljudi naucno dokazali a ja preneo i sto mozes da nadjes po internetu koliko ti volja. Ponovicu, Golf loptica otpor 0.2, glatka identicna takva loptica 0.5 . i to sve bez rotacije. Poenta u primeni i jeste dal se nesto dobija bez rotacije vec cistom geometrijom sto je i dokazano da se dobija u pojedinim slucajevima.
            Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #21
              Re: tehnika golf loptice na autu

              Originally posted by cvrle
              Pricati da je nesto naucna fantastika pored laboratorijskih i naucnih dokaza je malo neumesno. Slazem se sa jednim, da primena u automobilizmu ili nekoj drugoj grani ne moze dati zeljeni efekat u svim rezimima.

              Nisam našao takav naučni dokaz za drag coefficient, već teoriju, da je smanjena potrošnja energije, posledica toga, na šta imam pravo da sumnjam.

              One ilustracije su korektne u jednom trenutku, ali pošto je očigledno, da se radi o crtežima, ne odgovaraju pojavi u stvarnosti i nisu dokaz smanjenja koeficijenta. Kao što sam rekao, ispitivao sam profile krila, stabilizatora i trupa na maketama (modelima) u malom vazdušnom (dimnom) tunelu i poznato mi je, kako izgledaju te strujnice i šta se dešava, kada se menja napadni ugao. Upravo o tome se radi kod golf loptice, jer je udubljenima golf loptice promenjem taj ugao glatke sfere.

              Smanjenjem turbulencije, smanjena je sila kočenja (drag) u odnosu na glatku loptu u određenom režimu i ne može se uzimati kao konstanta, pravilo za određeno telo. To si i sam rekao, da ne može dati željeni efekat u svim režimima.

              Ovo je naučno dokazano (izmereno) u laboratorijama NASA-e:



              Cudi me Franjo da nisi cuo za U.S. Patent No. 5,540,406 posto si se vec bavio aviomodelarstvom
              Nikad nisam rekao da sve znam, da sam pročitao ili čuo i bilo bi korektno da si napisao o čemu se radi, ako ne zbog mene, onda zbog drugih. Možda mi je ipak poznato!

              Comment

              • cvrle
                CBC Senator XXL
                • 11.06.2006
                • 1008
                • Beograd,Banovo brdo

                #22
                Re: tehnika golf loptice na autu

                Mi se ne razumemo uopste izgleda. Ja tebe nikako iako se svojski trudim i iscitavam svaki tvoj post 10 puta da bi razumeo. Al mozda je to samo do mene trudicu se i dalje.

                Ono sto sam napisao jeste dokaz, dokazali su ga na raznim institutima,u laboratorijama pa i u samoj NASI verovatno. A to je da golf lopta ima manji drag koeficijent od cisto ravne lopte. 0.47 (zaokruzio na 0.5 ) za ravnu loptu i 0.23 (zaokruzio na 0.2) za golf loptu iste velicine. I vise je glupo ponavljati stoga i necu, ovo je poslednji put.

                Crtezi koje pominjes su renderinzi programa koji se koriste za simulaciju. Danas se kompjuteri i programi za simulacije i modeliranje ( jedan od boljih je ANSYS) koriste mnogo pre vazdusnog tunela i potpuno su verodostojni prilikom analiza i 100% se kasnije rezultati podudare sa vazdusnim tunelom kao krajnjim dokazom u simulaciji realnog stanja. Al ok time se verovatno ne bavis, meni je to posao, pa eto "po nesto" znam.

                Na osnovu cega bi ja poverovao u sliku koju si ti postavio da je bas tako? I za koju tvrdis da je izmereno u laboratorijama NASE a nigde se to na slici ne vidi ( potpis, pecat i sl..) Tako da o dokazima i teoriji koju pominjes je glupo i da pricamo na taj nacin, ja verujem u nesto kada mi se razumno pojasni nekim cinjenicama i eto dokazima, ove nisam radio ja ( a veruj mi da mogu samo nemam vremena) vec neki drugi ozbiljniji strucnjaci i pokazalo se u vise eksperimenata da je tako. Ali ok, tvoje pravo je da sumnjas dok ne budes sto posto siguran i to je takodje u redu.

                Za U.S. Patent No. 5,540,406 sam te pitao zato sto ima veze i sa temom i sa tvojim hobijem, a to su avioni i aviomodelarstvo pa sam pomislio da mozda znas. Taj patent govori o rupicama koje se postavljaju u vidu traka na odredjene delove propelera aviona radi smanjenja njegovog otpora, povecanje efikasnosti motora itd.,na delove aviona i helihoptera u cilju smanjenja koeficijenta otpora tamo gde je to potrebno i sl.. Dovoljno je iskopirati U.S. Patent No. 5,540,406 u google pa procitati mnogo vise o tome.
                Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #23
                  Re: tehnika golf loptice na autu

                  http://www.livescience.com/common/media ... allScience
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #24
                    Re: tehnika golf loptice na autu

                    Pa diskusija uglavnom prodrazumeva pro-et-kontra mišljenja. Ako bi sve bila aklamacija, ne bi imala svrhe.

                    Cvrle, ja tebe u potpunosti razumem i cenim tvoje poznavanje materije. Učestvujem u ovoj temi, jer se nadam, da ću, makar i na pogrešan način, naći nekoga da pobudim kreativno, a možda i stvaralačko razmišljanje. Možda se nađe i neki genije, koji još nije svestan svojih mogućnosti. Nikad se ne zna!

                    Pomenuti patent i pored najbolje volje, nisam mogao da izguglam, ali, kao što sam rekao , ipak mi je poznato o čemu se radi u potpunosti. Poznata mi je konstrukcija elisa i na osnovu NASA-inih knjiga profila, konstruisao sam više elisa sa promenjivim profilom i korakom, za moje takmičarske aero-modele (kategorije penjača i brzinaca).

                    Slika, koju sam prikačio, je iz Wikipedie u pomenutoj temi i pozivaju se na NASA izveštaj. Verovatno si primetio podatke za Streamlined (aerodinamičan) Body drag coefficient 0.04, a za Half-Streamlined Body 0.09. Sve što sam dosad pisao svodi se na to, zbog čega su krila jedrilica i subsoničnih aviona približno Half-Streamlined profilu, a ne aerodinamičnom, koji je zastupljen kod supersoničnih letilica.

                    Bilo bi zanimljivo, uporediti koliki je koeficijent polu-aerodinamičnog tela, koje je najsličnije profilu automobila, ali suprotno orjentisanog!?

                    Comment

                    • cvrle
                      CBC Senator XXL
                      • 11.06.2006
                      • 1008
                      • Beograd,Banovo brdo

                      #25
                      Re: tehnika golf loptice na autu

                      @ Franjo, Upravo i jeste cilj da iz ovoga svi nesto naucimo i da eto koga interesuje materija dobije relevantne podatke koje ce mozda nekad negde primeniti, mozda odgovoriti tacno na pitanje u kvizu i dobiti nagradu i sl.

                      Doticni patent o primeni mozete ispratiti u sledecim slikama:




                      Nisam siguran koliko se opet to masovno koristi ali kad se isprati vidi se da su opet dobili neke ustede, bolje performanse i sl., koliko toliko ali opet na bolje.

                      A evo ima nesto o tome i na ovom linku:


                      Mislim da se ne trebamo mnogo udaljavati od teme i ici siroko u aerodinamiku aviona vec se zadrzati na primenu ovoga i pokusaju da saznamo gde se to sve primenjuje i kakve rezultate daje.

                      Komsa je mislio da sam trebao da budem naucnik , ko da je znao ,ja vec 7 godina radim u jednoj naucnoj ustanovi, u laboratoriji za ispitivanje konstrukcija, prisustvovao u ispitivanjima na Vojnotehnickom institutu sa sve vazdusnim tunelom, po nesto i naucio i ucim jos uvek, al nismo ovde tema Franja, ja il neko treci vec ova tema iz koje svi treba nesto da naucimo i saznamo. Tako da sto manje off-a a sto vise informacija i bice to korisna tema.
                      Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        #26
                        Re: tehnika golf loptice na autu

                        Teza, anti-teza, hipoteza. Imao sam kolegu, koji nije mogao da sastavi ni najprostiju rečenicu bez strane reči, makar ne imala veze sa temom. Poenta moje priče je, da se ne radi o koeficijentu otpora, već o smanjenju sile otpora. Patentirani "izum" primenjuje se sigurno četrdeset godina, samo je neko iskoristio pravo 1996. godine (na slici). Sve rečeno je aerodinamika, a zakoni te naučne discipline, primenjuju se i u industriji autombila, pa nije off.

                        Moja pretpostavka je, da istom telu, ne možemo smanjiti koeficijent otpora, tako što ćemo na njemu napraviti ulegnuća kao na loptici, a da ne smanjimo površinu najvećeg preseka. Osim toga, ulegnuća znatno povećavaju čeoni otpor.

                        I malo off-a u vezi patenta: upravo kad smo počinjali diskusiju, na TV je postavljeno pitanje, da li će Srbija ostati bez svojih brendova - kajmaka, ajvara i šljivovice? Razlog je tome, što je neki stranac patentirao (zaštitio) ta imena kao njegovu intelktualnu svojinu, pa može da iskoristi svoje pravo. Slično kao slučaj sa Fetom.

                        Comment

                        Working...
                        X