Co2 vs. autogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vranic_a
    CBC Član
    • 01.09.2005
    • 39
    • Ladjevci

    #16
    Dakle moj autogen.
    Nego posto nemam dizalicu a auto potruo jel moze malo da se iskrene u stranu koliko da se uradi sajtna , vidjao sam da ljudi rade ali neznam sta kako tacno, i za koliko vremena moze da se uradi jedna sajtna komplet, podsajtna, medjusajtna i sajtna ako se kupe gotove?

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #17
      Od svega imaš da kupiš samo sajtne, trepne, ostalo moraš da praviš.
      Pravili su ljudi držače koji se stave umesto točkova sa jedne strane pa se preko šarke nakrivi auto prema boku.
      Teško se radi kad nemaš kanal ili dizalicu ali nije nemoguće, više će ti biti problem nedostatak iskustva i pravljenje fleka, zakrpa. Nisam siguran da ti se isplati da to radiš ako nemaš uslova i znanja, to danas nije više skupo da odradi neko ko je stručnjak za to.
      Kad izračunaš materijal koji moraš da kupiš i uložene sate kojih će biti mnogo više nego što treba ne valja računica. Profesionalci treba da odrade jednu trepnu za par sati sa potrebnim alatom, peške ide jedna na dan ako je baš sve trulo.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • vranic_a
        CBC Član
        • 01.09.2005
        • 39
        • Ladjevci

        #18
        Konsultovao sam se sa drugovina koji su par kola iskretali, cak i prevrtali na bok, nije problem, mozda ga skroz na bok prevrnem, samo da kupim sajtnu i sve sto moze.
        Proveo sam poprilicno vremena u radionici, i u iskrajanju limova za rupe, sa burazerom sam pripremio sve za zavarivanje traverzne na isti yugo, a majstor je samo zavario i upravio.
        Inace majstor kod koga idem je trenutno zauzet do sledece godine, a koliko sam informisan uzeo bi mi najmanje 100e sto nije malo i to samo za ruke.
        Dakle samo iskretanje i 1 dan bez auta , ma umesto podsajtne zavarim prav lim i za njega 4x4cm cetvrtku kao ojacanje celom duzinom.
        Ko bre da profilise ono cudo.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #19
          Nećeš dobiti ništa sa tom šipkom sem težine. Osnovno što drži taj auto je srednja trepna, onaj ravan lim u sredini izmedju patosa i spoljnje trepne.
          Za njega obavezno treba zavariti onaj repić što ide iz prednjeg i srednjeg stuba gde je brava od vrata. Ako to uradiš kako treba neće se uvijati i to mu je sva čvrstina. Bilo kakvu šipku da staviš sem željezničke šine neće imati takav efekat. Opterećenje lima je na kant a tu trpi tone.

          Bilo koji kraj stuba da ne spojiš kako treba džaba si krečio... Uradi to kako treba, bolje i dva dana nego opet za par meseci...
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • vranic_a
            CBC Član
            • 01.09.2005
            • 39
            • Ladjevci

            #20
            E to vec nebi znao, za te repice, a sta ako ta podsajtan nije trula vec samo korodirala, smem da je natopim antirostom?????????
            . a da dupliram medjusajtnu??????? ili deblji lim, npr 1.6, samo nebih znao kako to da iskrojim, najbolje 1

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #21
              Ako je korodirala iseci i baci... Antirost je kiselina, moje iskustvo govori da nije dobra na kolima. Napravi jedan sloj koji je dobar kao zaštita ali bilo kakva vlaga kasnije je ponovo aktivira kao kiselinu i ....
              Drot četka ako može i slično, samo mehaničko odstranjivanje a posle dobra zaštita. Na lošoj zaštiti sve pada u vodu. Ako je dobra zaštita nema kiseonika, ako nema kiseonika nema rdjanja, prosto...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • vranic_a
                CBC Član
                • 01.09.2005
                • 39
                • Ladjevci

                #22
                Podsajtna trula ko kruska nema od nje nista, moram je zamenim, samo nepostoji kao rezervni deo, jel moze ravan lim, da ne profilisem nista, da da zamenim medjusajtnu i onda sajtnu, nasao sam sajtnu od 1mm za 650din verovatno nju uzimam, nego neznam plasi me iskretanje, posto mora da se skine spoljnje krilo, a u drugom slucaju i na dizalici bi bilo problema, nego samo da uzmem sajtnu , lim i da cepam.
                Zna li ko dimenzije lima za medjusajtnu, da se ne zeznem i koja bi debljina bila pozeljna za podsajtnu???????

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #23
                  za koliko vremena moze da se uradi jedna sajtna komplet, podsajtna, medjusajtna i sajtna ako se kupe gotove?
                  . Podsajtnu pravis od lima recimo 1.25mm. Ja sam radio i nisam hteo na kanal vec sam digo Yugo na panjeve i samo je malo zeznuto da zavaris odozdo ali moze. Za sajtne i podsajtne ti treba 3-4 sata a za ono okolo jos 2-3 dana. Tek kad pocnas videces koliko je trulo veruj i ja sam tako mislio. I da vazno je da prefarbas i zastitis podsajtne ali kad stavis sajtnu i varis je autogeno farba i izolacija vecim delom izgore. Dobro bi bilo da se odradi voskarenje pragova posle zavrsenog posla. Inace mozes da iskrivis auto na jednu stranu tj da ga podignes oko 1 metra a sa druge strane postavis neke stare gume ja sam tako radio zastitu poda sa body 950. Pogledaj zadnju gredu i koseve oni prvo stradaju na Yugu.

                  Comment

                  • vranic_a
                    CBC Član
                    • 01.09.2005
                    • 39
                    • Ladjevci

                    #24
                    super, znaci nema problema sa dizanjem.
                    Zadnja greda ako sam dobro protumacio je travercna , ona je zamenjena, samo cu da je namazem antirostom, zatim osnovna siva posto se dobro vezuje za antirost, i na kraju bitulit.
                    A napred su trula "samo" unutrasnja krila, kobilica i tuneli za koje se zavaruju krila su zdravi.

                    Comment

                    • vranic_a
                      CBC Član
                      • 01.09.2005
                      • 39
                      • Ladjevci

                      #25
                      Pa podizanje je provereno i nema problema, ostavio sam ga da prenoci podignut do sutra, pa da ga zavari cale, nego zna li ko na koliko bari radnog pritiska ide podesavanje acetilena i kiseonika, mislim da je acetilen na 0.8 ali kiseonik neznam a cale zaboravio.

                      Comment

                      • Vlada_nbgd
                        CBC Senator XXL
                        • 11.09.2005
                        • 1066
                        • Novi Beograd/Topcider
                        • ford focus sport pack

                        #26
                        Obrati paznju da ti se vozilo ne "usine"kad ga budes secenog dizao posto se radi o zastavi,posle ces roditi mecku oko zatvaranja vrata,a uklapanje sajtne uopste nije naivno niti lako ako radis prvi put.Zna da izgleda katastrofalno i kad ga rade "majstori"jer se cesto desi da nemas zasta da je zavaris kolko je auto truo.Nemoj da ostavljas stare limove odnosno ostatke stare sajtne pa preko novu(mnogi to rade)truljenje ce poceti jako brzo i ne izostavljaj vertikalni lim koji je sigurno propao neces moci kola na dizalicu da stavis.
                        Takodje mislim da ces jako slab efekat postici sa autogenim varenjem.
                        FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

                        Comment

                        • vranic_a
                          CBC Član
                          • 01.09.2005
                          • 39
                          • Ladjevci

                          #27
                          nemam drugo i nemogu drugo varenje, a pritisak?
                          Pa koliko vidim sve se lepo uklapa nije nigde pogazao da se vitoperi ili slicno, u stvari pokazao je zapanjujucu krutost.
                          Na tim delovima nema starih limova, sve novo i 1.25mm debljina, premazano prvom farbom i bitulitom.

                          Comment

                          • Vlada_nbgd
                            CBC Senator XXL
                            • 11.09.2005
                            • 1066
                            • Novi Beograd/Topcider
                            • ford focus sport pack

                            #28
                            za sad je sve po ps-u
                            FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

                            Comment

                            • vranic_a
                              CBC Član
                              • 01.09.2005
                              • 39
                              • Ladjevci

                              #29
                              ALLLOOOOO ljudi podesavanje pritiska bre, kuburimo sa 1 bar acetilen i 4 bara kiseonik, ali nesto slabo zavaruje, treba mu mnogo da zagreje .
                              A jel treba da se usijaju limovi pre neksto razlijem zicu na njih ili je bitno da razlivam zicu bez da se i oni rastope?

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #30
                                0.8 acetilen i 1.5 kiseonik.
                                Plamen mora biti svetlo plav. Ako peni onda ima viška kiseonika ali se to podešava na ručici. Acetilen topi a kiseonik samo potpomaže gorenje acetilena.
                                Bitno je da se svari materijal to jest da se sve istopi i materijal i žica u isto vreme inače je lepljenje a ne varenje.
                                Jako plav plamen je višak kiseonika, beo plamen je višak acetilena. Kad gori pravilno treba slabo da šušti.

                                Izbor gorionika (vrha) je bitan za debljinu materijala. Obično nevešti koriste jedinicu ali se onda polako zagreva što pogoduje neiskusnima. Treba dvojkom da se radi ali onda mora brže da se radi da ne bi dolazilo do rupa.
                                Ako prska (puca) prilikom varenja slaba je vatra, sporo greje pa dolazi do kondenzacije vlage i rasprskava se.
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X