AE86 Amortizer i opruge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Damn86
    CBC Veteran
    • 24.02.2010
    • 182
    • SKADARSKA kaldrma

    AE86 Amortizer i opruge

    Podeljeno iz teme: Hachiroku klub


    http://www.youtube.com/watch?v=7KWCDDBb ... playnext=1

    po vasem misljenju ima li kod nas sta bolje da se nadje od konija, po forumima sam dosao do zaakljucka da je ribaund skakutav...
    Japanci su mali ali su ludi do kraja!
  • Uzelac
    CBC Senator XXL
    • 03.12.2006
    • 1717
    • munZe

    #2
    Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

    Ribaund skakutav ?

    Kod nas moze da se nadje samo Koni, sve ostalo mora spolja. Napolju ima cega oces.

    Nego, nemas li vaznijih stvari da sredis na tim kolima ?
    work in progress

    Comment

    • Damn86
      CBC Veteran
      • 24.02.2010
      • 182
      • SKADARSKA kaldrma

      #3
      Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

      mislim da je ovo jako vazno a rebound sam shvatio da nije dovoljno jak pa da previse elasticno moze da pusti da se vrate iz sabijenog polozaja, pa da moze da poskoci...

      za sad mi je brdo ideja a ne drift po pisti
      Japanci su mali ali su ludi do kraja!

      Comment

      • Uzelac
        CBC Senator XXL
        • 03.12.2006
        • 1717
        • munZe

        #4
        Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

        Cek da konsultujem prevodioca pa cu ti se javim
        work in progress

        Comment

        • Snejk
          CBC Senator XXL
          • 14.02.2008
          • 704
          • BG

          #5
          Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

          Jesi siguran da mu raspadnuti amorti nisu prioritet?

          Comment

          • Uzelac
            CBC Senator XXL
            • 03.12.2006
            • 1717
            • munZe

            #6
            Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

            Okacio je snimak kako se prave coiloveri, stelujuci!

            To mu sigurno nije prioritet. Koliko se secam, ima neke "bolje" opruge na tom AE i to ne treba da menja.
            Stanja amortizera se ne secam, verovatno da su raspad, no zamena za Konije trazi i nove opruge a to trosak dize preko 600e. Te pare mislim da treba da ulozi pametnije.

            Toliko
            work in progress

            Comment

            • Damn86
              CBC Veteran
              • 24.02.2010
              • 182
              • SKADARSKA kaldrma

              #7
              Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

              pa daj te za 600 ako ne moram da pravim cimu nego da bude ceo komplet
              Japanci su mali ali su ludi do kraja!

              Comment

              • Damn86
                CBC Veteran
                • 24.02.2010
                • 182
                • SKADARSKA kaldrma

                #8
                Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                u Dinari samo ima opcija prednji dva komada 20000 bez pdva -samo ulosci, a pzadi sve sem oproga oko12000 rsd.
                ...
                zna lineko sta je sa Mass komercom ima li tamo nesto za nas ?
                Japanci su mali ali su ludi do kraja!

                Comment

                • Snejk
                  CBC Senator XXL
                  • 14.02.2008
                  • 704
                  • BG

                  #9
                  Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                  Nema u MASS-u ništa, ja sam se isto onomad interesovao.. Prednji ulošci se obično ubacuju sa AE92 uz sečenje i ubacivanje koilovera, ja sam napravio sličnu varijantu (ali uz zadržavanje fabričkih 'šešira' za opruge) uradio i mogu samo da ti preporučim to rešenje.

                  Comment

                  • Damn86
                    CBC Veteran
                    • 24.02.2010
                    • 182
                    • SKADARSKA kaldrma

                    #10
                    Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                    imas li mozda neku semu ili link da malo proucim tematiku , ako ne nadjem amortizere komplet moracu i cizmu da pravim
                    Japanci su mali ali su ludi do kraja!

                    Comment

                    • V-Tec
                      CBC Senator XXL
                      • 30.06.2006
                      • 1615
                      • Beograd
                      • '89 Civic d16a6

                      #11
                      Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                      Snejk, koliko ja znam Mass je glavni uvoznik Kayaba amorta i opruga u Srb, jel moguce da od njih nema nista za hachi-ja?
                      shuto-expressway.com

                      Comment

                      • HachiRoku
                        CBC Veteran
                        • 24.04.2008
                        • 185
                        • Akina

                        #12
                        Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                        valjda se samo nadje njihov broj dela negde na netu i trebalo bi da moze da se poruci...
                        Potpis nije po pravilima foruma... A sto???

                        Comment

                        • Snejk
                          CBC Senator XXL
                          • 14.02.2008
                          • 704
                          • BG

                          #13
                          Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                          Ja kad sam tražio nije bilo _ništa_, možda se sada nešto promenilo. Ništa ne košta da se okrene telefon i da se pita..

                          A da, čak sam bio našao i šifre delova pa su mi rekli to ne može ni da se poruči. Ali, to je bilo pre par godina..

                          Comment

                          • Uzelac
                            CBC Senator XXL
                            • 03.12.2006
                            • 1717
                            • munZe

                            #14
                            Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                            Kao sto rekoh, kod nas nema nista sem Konija, mozda jos samo Bilstein moze da se poruci.
                            KYB ne pravi nista za AE86, ono sto ljudi stavljaju jesu amortizeri sa drugih automobila. Obzirom da su ameri u pitanju, to Mass ne moze da uveze.
                            Moze se naci napolju, kao i Tokico plavi i crveni i razliciti TRD amortizeri.
                            Tu su i gotovi coilover setovi koje prave proverene firme poput Teina i Greddy i koji kostaju 1500+ dolara. Postoje i manje provereni proizvodi firmi poput BC, Ksport, D2, Megan koji kostaju nesto ispod 1000$.
                            Sve cene napolju navodim bez shippinga.

                            Nego, Damn, da bi znao sta da kupis, valjalo bi da smislis sta zelis da postignes i to u dve mere:
                            - spustanje automobila
                            - pojacavanje tvrdoce amortizera i opruga

                            Postoji mnogo opcija i ni jedna nije jeftina pa bi bilo glupo da se zeznes/kajes.

                            Podelicu pricu na napred i nazad:

                            NAPRED:
                            Da bi promenio visinu, mogu se urade dve stvari:
                            - krace opruge
                            - kracenje cizme (samo napred)
                            - i naravno, kombinacija

                            Da bi otvrdnuo kola, ide se na jace amortizere (najcesce i krace) koji moraju pratiti odgovarajuce opruge.

                            Evo je slika razlicitih opcija:



                            1. Skoz levo je fabrika koji zovu i LS tj. Longstroke (dugi hod).
                            Koriste se standardno velike opruge i LS amortizeri. Opruga ima raznih, prave ih mnogi i cena je 100-150e za par.
                            Opcije amortizera su duzi Koni (ti se narucuju bas za AE86) plavi Tokico, fabricka Kayaba Excel G i Bilstein F.

                            2. Skroz desno je medjuopcija, skracena bez stelovanja.
                            Skracuje se cizma za 30-40mm i ubacuje podloska ispod amortizera velicine 30-20 (total zbir skracenja i podloske iznosi 60mm).
                            Koristi kratke amortizere a to su Koni za AE92, razliciti TRD, crveni Tokico i KYB-e AGX (jaca stelujuca serija Kayabe) sa Celice/MR2 (ne secam se tacno, ali moze se naci oznaka).
                            Obavezne su i kratke opruge i podloske u cizmi a pozeljno je imati i NRCA adapter ispod cizme da bi se geometrija vratila u predvidjene okvire. Bez ovih adaptera auto je napre "razabljen" i trap je previse u minusu.
                            Opruge prave razliciti, najbolje su TRD i Swift. Cena je do 200e za par

                            3. Sredina i "koza-klima-full" opcija
                            U odnosu na prethodnu, ovde su skinuti "sesiri" koji drze stanardne opruge i navareni su stelujuci "rukavci" koji omogucavaju podesavanje visine.
                            Koriste se 2.5" ID (ID = inner diameter, unutrasnji precnik) opruge koje opet prave mnogi a najpoznatije su Eibachove.
                            Amortizeri kao gore, skracene verzije.

                            Moguce su jos neke kombinacije recimo stelujuci coilover uz originalnu visinu ali to bas i nema smisla.
                            U svakom slucaju, vrlo je vazno da ako se ide na kracu verziju, i opruga i amortizer odgovaraju. I obrnuto, ako se ostaje na duzoj, i opruga i amortizer da su od "duzih".
                            Kombinacija kraceg amortizera i duze opruge ili obrnuto nece raditi, makar ne dugo, jer ce amortizer previse cesto biti u krajnjim polozajima, najverovatnije "patosiran" sto mu dramaticno skracuje radni vek.
                            Pri tome, ni ogibljenje nema svu funkcionalnost koja mu je potrebna.

                            NAZAD
                            Pozadi nema neke nauke, menjaju se amortizer i opruga posebno, jedino sto je vazno jeste da se njih dvoje upare po pitanju hoda i tvrdoce.
                            Na neke amortizere (KYB AGX sigurno, mozda jos neke) je moguce dodati i nosace opruge pa da se dobije pravi coilover. Opciono se moze dodatii i stelovanje visine ali to ne bih preporucio jer se i amortizer i njegova uporista preterano opterecuju.
                            Verujem daje predvidjeno mesto za oprugu daleko sigurnija i bolja opcija.

                            Anyway, koliko se skrati amortizer, toliko ide kraca opruga.

                            Logicno je da "****" uparis sa onim sta radis napred.
                            Sve sto se moze naci za napred, ima odgovarajuci proizvod koji ide pozadi. To je najbolje i najjednostavnije uraditi.

                            Zavisno od toga sta ti zelis da postignes, primenjujes neku od ovih opcija. Logicno je da se treba truditi da se slicno otvrdne i spusti auto i napred i nazad.

                            Racunaj da po osovini treba izdvojiti izmedju 200 i 400e.
                            I dodatnih 150e ako oces da imas stelujovanje visine napred i jos 50tak evra za NRCA adaptere.
                            work in progress

                            Comment

                            • cvrle
                              CBC Senator XXL
                              • 11.06.2006
                              • 1008
                              • Beograd,Banovo brdo

                              #15
                              Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                              Uzelac ovako stoje stvari:

                              1. Koni ne kosta 450 evra kako si naveo vec 370 sa sve pdv-om
                              2. Koni su pravljeni kao zamenski fabrickim samo tvrdji i sa podesavanjem tvrdoce kao opcija tj kao sprotski amortizer. Znaci pasu na fabricke i standardne opruge svakog automobila i nije potrebna zamena opruga. Standardni longstroke koji i ide u AE86 je isprojektovan kao takav od strane konija i proracunat. Stavljanjem shortstroke su izmislili ljubitelji koji su iskoristili postojece da bi dobili sto nizi automobil bez mnogo prepravki.
                              Inace Koni se stavlja u KW coilovere i u ko zna koje jos druge, daju koliko se secam dozivotnu garanciju tako da mislim da su najeftiniji i najlogicniji izbor posto se auto pravi za svaki dan a ne za pistu. Mada su se i tu pokazali ne tako losi jer ih gomila driftera upravo koristi na istom i na razlicitim kolima.
                              3. Na Damn-ovom automobilu se nalaze opruge od golfa 2 gti, zute koje pasu na solje kako i treba, o tome ima vise u temi o autu sa slikama cini mi se. Njihova tvrdoca i visina je takva da zamenom fabrickih opruga se dobilo oko 2cm nizi auto i prilicno tvrdji . Fabricki amorti koji su sad na kolima ne stosuju osim nazad kada se bas bas preoptereti automobil( desavalo mi se u trenutcima kad sam natovaren isao na more) vec nisu dovoljno "brzi" da isprate oprugu tj. preslabi su. Stavljanjem Konija na te postojece opruge bi se daleko popravila stabilnost auta i lezanje i mislim da je to prilicno neophodno.Sta ti mislis da je neophodnije kad tako kazes " imas precih stvari..."? Covek je zamenio diskove i plocice, zatvorio siber, promenio krajeve spona, odradio servis ulja motora, menjaca i mozda jos nesto. Mislim da je prvenstveno bitno da ga dovede u tehnicki ispravno stanje pa sminka na kraju.

                              Po mojoj racunici i to je moje misljenje, posto ima opruge koje zadovoljavaju njegove kriterijume je potrebno 370 evra za Koni amortizere,ruke majstoru mada je vrlo jednostavno da se zamene pozadi (15min oba), za prednje treba malo vise vremena plus spec. alat i resen problem. Za ostale neke novce moze da kupi businge i zameni komlet gumeni deo trapa i mislim da je sa donjim postrojem zavrsio.

                              Uvek moze skuplje i skuplje samo je pitanje dal ti je to potrebno i dal ce ti zadati vecu muku nego uzivanje.Prvo zadas ciljsta zelis(za sta ce auto da ti sluzi) pa stremis ka tome i tako pravis, a ne obrnuto.
                              Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                              Comment

                              Working...
                              X