AE86 Amortizer i opruge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Damn86
    CBC Veteran
    • 24.02.2010
    • 182
    • SKADARSKA kaldrma

    #16
    Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

    Snejk auto ce biti za svaki dan uz voznju po brdima Kosmaja vikendom, za sada me drift ne privlaci toliko.
    Uzelac hvala, cini mi se da ima naj vise smisla ova opcija o kojoj Cvrle prica, stim sto ako zatreba uvek moze da se dokupi eibach opruga, tako da ce biti koni.
    POZDRAV
    Japanci su mali ali su ludi do kraja!

    Comment

    • Uzelac
      CBC Senator XXL
      • 03.12.2006
      • 1717
      • munZe

      #17
      Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

      Originally posted by cvrle
      Uzelac ovako stoje stvari:

      1. Koni ne kosta 450 evra kako si naveo vec 370 sa sve pdv-om
      2. Koni su pravljeni kao zamenski fabrickim samo tvrdji i sa podesavanjem tvrdoce kao opcija tj kao sprotski amortizer.
      3. Na Damn-ovom automobilu se nalaze opruge od golfa 2 gti.
      1. Kratki Koni, o kojima ja stalno pricam kostaju ~450e.
      2. Koni su zamenski, sportskiji i tvrdji. Ma nemoguce
      3. Ne znam kakve su te opruge niti ulazim u to. Ja kazem koje su opcije, a ne vidim da se Damn jos izjasnio sta zeli.
      work in progress

      Comment

      • cvrle
        CBC Senator XXL
        • 11.06.2006
        • 1008
        • Beograd,Banovo brdo

        #18
        Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

        Kod nas u Evropi je Koni najzastupljeniji, Tokico je ultra popularan u Americi, TRD u Japanu itd..Daleko od toga da je neki los. Koni ima isto kao i Tokico razne nivoe amortizera, od ovih sportskih za svaki dan pa do coilovera za trke, zavisi sta hoces tako ide i cena. Sama cinjenica da su dostupniji od ostalih a da je kvalitet odlican ne stvara kod mene sumnju.

        Ako ti opruga ne bude odgovarala lako ces naci neke druge i poruciti, bilo megan, swift,eibach ili cak trd, ali ces i sa ovima sto imas moci normalno da vozis i cak mislim da ces biti jako zadovoljan za to sto tebi treba.
        Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

        Comment

        • Uzelac
          CBC Senator XXL
          • 03.12.2006
          • 1717
          • munZe

          #19
          Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

          Cisto da te popravim:
          1. Tokico HTS se legalno prodaje samo u Japanu, sve ostalo je "sivi uvoz", a TRD je dostupan sirom sveta, mozes da ga porucis i u Srbiji od Toyota uvoznika ali se od cene ***** smrzava. Plavi Tokico je "world wide" dostupan i odlicna je alternativa uz Koni i Bilstein za klasicnu duzinu amorta.

          2. Jos nesto, KW nema sanse da koristi Koni amorte, ma koliko bili dobri, to ipak nema smisla. KW samo i pravi amorte, a opruge uzimaju od Eibacha kad im trebaju, kao uostalom i svi ostali.

          Sto se tice "lower cost high performance" treba razmotriti i KYB pre svega jer je jeftiniji pod Konija, full stelujuci komplet moze se nabavi za manje od 350e, SS ili LS, moze se bira.
          work in progress

          Comment

          • Snejk
            CBC Senator XXL
            • 14.02.2008
            • 704
            • BG

            #20
            Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

            Damn - kad sam ja pomenuo da ćeš ti da radiš auto za drift, ili ti to predložio?

            Cvrle - ajmo ne mešati babe i žabe. Original prednji koni amorti su long stroke. Koja je dužina prednje opruge? Ne zanima me kakav je krajnji rezultat kad spustiš auto, već kad staviš te opruge sa golfa pored fabričke neskraćene kolika je razlika u visini? Ako je opruga u 'labavom' stanju osetno niža od fabričke moraš da ideš sa short stroke amortima. Ako je opruga duga kao fabrička, ili za ta dva-tri cm kraća, onda možeš da ideš na long stroke o kojima pričaš.

            Comment

            • cvrle
              CBC Senator XXL
              • 11.06.2006
              • 1008
              • Beograd,Banovo brdo

              #21
              Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

              E pa vidis gresis i nije tako, ocigledno tebi nije jasno kako opruga funkcionose,

              Uzmimo za primer neku standardnu oprugu od 300mm i sport oprugu od 200mm, opruga od 300 ima kilazu 1.8kg/mm a ova od 200 recimo 6kg/mm.
              1.oprugu od 300mm/1,8kgmm opteretis sa 250kg dobijes to da se opruga sabila 138,8mm = 161,2mm visina opruge u opterecenom stanju.
              2.oprugu od 200mm/6kgmm opteretis sa 250kg dobijes da se sabila 41,6mm = 158.4mm visinu opruge u opterecenom stanju.

              I sta si dobio, dobio si da si na priblizno istoj visini uz vecu tvrdocu i ajde pojasni mi zasto bi morao da stavljam short stroke onda kad je fabricki amortizer na istom mestu gde je i bio sa standardnom oprugom.

              Za primer Damn-ovog auta:

              Levo fabricka opruga 380mm - desno golfova 300mm , razlika je dakle 80mm
              Odnos tezine auta 47/53 ,Auto 970kg, tezina napred ~500kg odnosno 250 po opruzi.
              Fabricka opruga 1,8kg/mm - Golfova 3,2kg/mm
              Opterecenje 250kg
              Visina fabricke opruge u sabijenom stanju- 241,1mm
              VIsina golfove opruge u sabijenom stanju- 221,8mm
              Rezultat - 19,3mm ili ti priblizno 2cm ( koliko je auto i nizi zapravo)

              Visina auta sa fabrickom oprugom:

              Visina auta sa golfovom oprugom:


              Preporuka svih proizvodjaca opruga na svetu je da se mogu zadrzati fabricki amortizeri na maksimum 2-2,5cm neki cak kazu i 3 i da je to bezbedno po amortizer. U slucaju Damn-ovog auta to tako i jeste i amortizeri ne stosuju jer je manja visina od 2cm kompenzovana tvdjom oprugom te se manje amortizer i pomera.

              Tako moze da se proracuna svaka opruga i za svaki auto sto se i radi a ne napamet.

              Jel sad jasnije da nije bitna visina opruge u opustenom stanju vec njena tvrdoca?

              I drugo ono sto ti nisi radio vec majstor a ja jesam, kada menjas oprugu da bi skinuo fabricku moras da je nategnes alatom jedno 10 cm da bi popustio sraf i skinuo oprugu sa amorta, dok ovu golfovu nategnes jedno 2-3cm i ona upadne. U obe varijante amotrizer stoji u krajnjem gornjem polozaju sa oprugom stim sto je fabricka vise u startu sabijenija dok je ova druga manje ali je totalno nebitno. Bitan je krajnji efekat kada se optereti.
              Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

              Comment

              • Snejk
                CBC Senator XXL
                • 14.02.2008
                • 704
                • BG

                #22
                Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                Originally posted by cvrle
                I drugo ono sto ti nisi radio vec majstor a ja jesam, kada menjas oprugu da bi skinuo fabricku moras da je nategnes alatom jedno 10 cm da bi popustio sraf i skinuo oprugu sa amorta, dok ovu golfovu nategnes jedno 2-3cm i ona upadne
                I tebi posle ovoga nije jasno šta ja pričam? Sam sebe ubiješ u pojam. Čak si i slike okačio da potvrdiš šta ja govorim. Sa kratkohodnom oprugom idu i kratkohodni amortizeri. Uz original prednje Konije za AE86 ovakve opruge ne idu, već ovako nešto. Za dalje objašnjenje samom sebi pogledaj negde usporene snimke kako opruga radi na automobilu u toku vožnje, ta dva cm 'viška' koje ti pominješ nisu dovoljni nizašta.

                Nadam se da je Damn shvatio, od tebe sam odustao pošto si tvrdoglav kao june..

                Comment

                • kalibaR
                  Moderator
                  • 03.04.2006
                  • 352
                  • Beograd
                  • AE86 rolle, Eclipse 1G

                  #23
                  Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                  Cvrle baš je fazon u ovome što si poslednje napisao.
                  Kad auto stoji opterećenje jeste 250 kg po amortizeru/opruzi, ali sta kad se izvije auto, banalan primer penješ se na ivičnjak...
                  Fabrički amortizer (long stroke) se izvuče maximalno i opruga ostane da visi ako nije nategnuta i kad se amortizer vrati, opruga moze da izleti i ode na stranu i eto sra*nja

                  Comment

                  • Snejk
                    CBC Senator XXL
                    • 14.02.2008
                    • 704
                    • BG

                    #24
                    Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                    Problem je brza-velika oscilacija.. To su nama onomad pokazivali na nekoj monro prezentaciji . Ako se dovoljno sporo popne na ivičnjak neće biti ništa zbog tih njegovih 2cm . Ali ako ide ibarskom i upadne u udarnu rupu desiće se ping pong između opruge i šešira ili u najgorem slučaju baš ovo što ti pišeš.

                    Comment

                    • Uzelac
                      CBC Senator XXL
                      • 03.12.2006
                      • 1717
                      • munZe

                      #25
                      Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                      Niko od vas ne zna da li Damnu opruge "ispadaju" ili ne i koliko su rizicne. Meni 2cm zvuci malo, premalo ako se zna da su originalne bile stegnute za 10cm, to je 5x manje. No, kad su vec tu, a njih dvojica su tim kolima presli vise hiljada km, onda valjda ne ispadaju.

                      Originally posted by cvrle
                      2. .....Stavljanjem shortstroke su izmislili ljubitelji koji su iskoristili postojece da bi dobili sto nizi automobil bez mnogo prepravki.
                      Sad sam se setio, ovo nema veze sa zivotom. To sto ti imas metodu "pomocu stapa i kanapa" ne znaci da imaju svi, posenbo ne firme poput TRD i Tokico
                      Short stroke nije niko slucajno stavio "neke" amorte da proba, vec su ih isprojektovali u TRD-u, pa zatim i Tokicu (koji pravi amortizerte TRD-u) a onda su oni ostali skapirali da mogu i AE92 sto je slucaj sa Konijem. Konijevi AE92 nisu "plug and play" imaju mini komplikaciju sa zatvaranjem u cizmu. Tokico i TRD imaju u ponudi i kratke i duge opruge i bas su za AE86 i njihovi amortizeri se montiraju "na sraf" sa prilozenim delovima.
                      Ako ne verujes, a ti pogledaj Tokico 102 i 112. To su kratki i dugi amortizeri za AE86.

                      Jos nesto, SS je "way to go" za sve primene izuzev ako auto mora biti fabricki visok. Ja koliko sam video, samo za rally/rallycross ostavljaju duge amortizere, za street/track/drift/sta god se uvek ide na SS.
                      work in progress

                      Comment

                      • Snejk
                        CBC Senator XXL
                        • 14.02.2008
                        • 704
                        • BG

                        #26
                        Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                        Originally posted by Uzelac
                        Niko od vas ne zna da li Damnu opruge "ispadaju" ili ne i koliko su rizicne. Meni 2cm zvuci malo, premalo ako se zna da su originalne bile stegnute za 10cm, to je 5x manje. No, kad su vec tu, a njih dvojica su tim kolima presli vise hiljada km, onda valjda ne ispadaju.
                        Mogu tako da se voze 100 godina i da ne bude ništa. Ali zašto uopšte razmišljati o tome.

                        Comment

                        • cvrle
                          CBC Senator XXL
                          • 11.06.2006
                          • 1008
                          • Beograd,Banovo brdo

                          #27
                          Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                          Ne moze da ispadne ako je opruga nategnuta,i nije 5x, citaj kako pise, ova jedno 10 cm golfova jedno 2-3cm, sto je opet i vise nego dovoljno jer je ta opruga jaca i veca sila deluje u kontra pravcu od ove fabricke za skoro duplo. Kad je stavljena golfova opruga na suvo ma koliko je cimao nema sanse da ispadne, znaci ne klapara, ne udar i sl.. Uostalom opruge te su stavljene nekoliko dana pre drift treninga na huji, gde sam ih ja poprilicno izmaltreturao vezbanjem, a kasnije i Boki pravim driftom, presle 20 000 svakodnevne voznje po rupama i sl tako da nemam pojma o cemu pricate. Sigurno ne bi radio nesto pomocu stapa i kanapa a da nije bezbedno i provereno.

                          Uostalom ja nisam sekao cizme, skracivao, vario i sl..To je budzenje i pomocu stapa i kanapa ali ok rade i to ljudi i moze da se vozi 100 godina.Neki seku opruge za po krug pa voze i tako na fabrickim amortima, neki greju i sabijaju pa opet isto.

                          Ja sam stavio samo drugu adekvatnu i dostupnu oprugu. To sto je radilo jedno sto ljudi sirom evrope,nisam ja izmislio, stim sto sam se ja odlucio od golfa 2, drugi stavljaju od nissan primere P10 itd..i to sve da bi ti auto bio za nijansu nizi i malo tvrdji.

                          Short stroke stavljas ako spustas auto vise od 2-3cm i onda Snejkova prica ima smisla, kad ti opruga bude toliko kratka i auto nizak da je upravo potrebna mala oscilacija jer veca i ne moze fizicki da se ostvari.

                          Ja samo mislim da Koni standardan ima na ove postojece opruge da legne ko budali samar i da ce da bude odlican pogodak sto se tice sportskih performansi koje su njemu u svakodnevnoj voznji potrebne. Ukoliko mu se ne bude svidelo uvek moze da zameni i kupi neke nize opruge, jace ili vec. A ne obrnuto da kupi sad amorte koje nece mocu da vozi jedno 6 meseci nikako dok ne skupi pare za adekvatne opruge koje opet nece moci da vozi bez RCA adaptera i solja sa podesavanjem minusa i sl.. i opet pitanje dal mu je to potrebno.

                          I na kraju mislim da su Koniji najbolji izbor placenog i dobijenog. Pozovite Beogumu koja radi KYB pa pitajte kolika je cena zamenskih najnormalnijih bez podesavanja tvrdoce ili bilo sta, za sva 4 komada, pa cete videti da je Koni logicno i najbolje resenje.
                          Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                          Comment

                          • Uzelac
                            CBC Senator XXL
                            • 03.12.2006
                            • 1717
                            • munZe

                            #28
                            Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                            Originally posted by cvrle
                            Ne moze da ispadne ako je opruga nategnuta,i nije 5x, citaj kako pise, ova jedno 10 cm golfova jedno 2-3cm, sto je opet i vise nego dovoljno jer je ta opruga jaca i veca sila deluje u kontra pravcu od ove fabricke za skoro duplo.
                            Citam i uvek racunam sa losijem. Znas onu plan for the worst, hope for the best

                            A ti ne znas da opruga pri vrhu nema jednaku tvrdocu kao u sredini ili na kraju. Vrlo je diskutabilno koliko ta ta Golfova opruga u tih poslednjih 2-3cm pruza otpora. Sigurno mnogo manje od deklarisane tvrdoce.
                            100% sam siguran da Toyotina nabijena za 10cm pruza mnogo vecu silu nego ta zuta na 2-3cm. Pa kad se uracuna da je 3,3-5x manje opruge pod pritiskom, jasno je otkud upitnici iznad glava.

                            Jos nesto, odakle da je ta opruga 3,2 kg/mm ?
                            work in progress

                            Comment

                            • Snejk
                              CBC Senator XXL
                              • 14.02.2008
                              • 704
                              • BG

                              #29
                              Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                              Cvrle, odziv opruge na rupu je prespor, za peglanje služe amortizeri. Ako ti je setup amortizera loš opruga koja je samo 2cm kraća neće biti vraćena posle rupe dovoljno brzo da stalno popunjava sav prostor koji treba, nije valjda da ti auto ima samo 2cm hod ogibljenja? Duža opruga tu neće imati takvih problema.

                              Uporno guraš polovinu priče i nećeš da sagledaš ceo problem.

                              Napisao sam već da taj 'zbudž' može da radi 100 godina. Ali dovoljno je jednom da ne radi.

                              Ti si to napravio kao ultra jeftino prelazno rešenje, ne mora čovek sad da se zakopava sa istim tim kad već uzima nešto novo.

                              I treće, čim spuštaš auto geometrija ti se poremeti, tako da i tih 2-3 cm koliko si ti uradio moraju da se koriguju.

                              Comment

                              • cvrle
                                CBC Senator XXL
                                • 11.06.2006
                                • 1008
                                • Beograd,Banovo brdo

                                #30
                                Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

                                JA bi voleo da se umesa neko peti pa da iscita sve i pojasni malo o cemu se radi posto ocigledno neko nesto ne kapira.

                                Prvo oprugu sam izmerio kod mene u instititu i ima 3.2kg/mm i mogu da izmerim svaku koju mi donesete, i da opruga od pocetka pa do 70% njene duzine ima ravnomeran otpor. Tako se inace opruge i ispituju i do tih 70% treba da zadovolje upravo tu kilazu za koju su napravljene a tako i kaze standard. Kasnije dolazi do blage deformacije krive i na kraju spajanje prstenova. No necu da davim sa time jer ocigledno ne poznajete tematiku a pisete.

                                Opruga i ne daje odziv vec amortizer. Opruga odredjuje visinu kola i tvrdocu a amortizer pegla kako kazes.

                                Odakle si ti zakljucio da je hod ogibljenja samo 2cm ajde mi to pojasni. Dajes samo neke insinuacije i nepises kako treba. Demantuj me u necemu sto sam napisao da nije tacno.

                                Isto taj "zbudz" moze jednom da ne radi kao sto tebi i uzelcu moze da otkaze "zbudz" gde je neki lokalni majstor sekao i vario cizmu odnosno kuciste amortizera.I da zavrsimo tu pricu o oprugi, APEX zute opruge za AE86 su otprilike te kilaze oko 3kg, visine 300mm i idu na standardne amortizere i malo spustaju auto.Ove su vrlo slicne njima po karakteristikama i ja sam samo to iskoristio,kao sto su to uradili mnogi.

                                Ja sam napravio kao resenje da radi savrseno sa konijima,KYB ili necim trecim zamenskim( ne ultra sport kratke nego klasicne) koje nikad nisam kupio i da bude za svaki dan uz sportskiju voznju odlicno za potrosene razumne novce. Ne mora covek da radi tako moze kako on hoce, svako moze da kaze svoje misljenje a na njemu je da odluci kako ce da radi normalno.Meni je samo logicno da uzme za najmanje moguce pare Konije pa da posle baci ove opruge i kupi nesto drugo ako mu iste ne odgovaraju.

                                Ako hoce mnogo vise da spusti auto( a skapirao sam iz prilozenog da nece)onda ide totalno drugaciji pristup i Uzelac je napisao o tome sve gore sta treba i kako i sta je sve potrebno.

                                Naravno da se menja geometrija ali sa 2-3cm spustanja se poremeti vrlo malo tj dobije vrlo male minuse.

                                Ok ti si imao Konije( napred short stroke nazad standardne sport) i Megan racing opruge,pa najbolje da objasnis kako si ti korigovao geometriju, bas i mene zanima sad?
                                Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                                Comment

                                Working...
                                X