Odrzavanje automobila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    Odrzavanje automobila

    Moze li odrzavanje automobila da bude bezbolno.

    Automobil koristimo svakodnevno radi boljeg komfora i ustede vremena u transportu izmedju dve tacke. Ustaljeno je misljenje da, nakon kupovine automobila, jedini trosak koji imamo je gorivo i registracija a sve ostalo ce vec nekako resiti samo do sebe, uzdamo se u srecu da se nece desiti nikakav veci kvar ili jednostavno ne razmisljamo o tome. Gorivo sipamo jer drugacije ne moze. Nakon 10.000km potrebno je na automobil potrositi jos novaca a tu nastaje problem. Automobil je kompleksna masina i pored potrosnje goriva, trose se i delovi i zahteva obnavljanje.

    Ako automobil prosecno trosi 10l/100km a litra goriva kosta 100 novaca, znaci za 10000km potrosimo 100.000 novaca

    pored ovoga:

    - Odvajate li novac za odrzavanje automobila za vreme dok ga koristite ili razmisljate o tome tek kada se kvar pojavi?
    - radite li preventivne preglede?
    - Idete li odmah kod majstora na pojavu simptoma da nesto nije u redu(neravnomeran rad, cudni zvukovi, zujanje, sistanje, cangrljanje)
    - cekate li da automobil postane neupotrebljiv?
    - kada se odlucujete za zamenu guma, amortizera ili servis kocnica?
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
  • maxx79
    CBC Veteran
    • 21.02.2009
    • 106
    • Pancevo

    #2
    Re: Odrzavanje automobila

    e,ja bih samo predlozio postavljacu teme,da medju pitanja koje je postavio doda i:

    koji auto vozite(odrzavate),da li je na vasem automobilu potrebno neko ulaganje(tj da li vam auto ima neki manji ili veci kvar) i koliko ste para na njega potrosili u zadnjih mesec dana ili u npr zadnja 3 meseca(NE RACUNAJUCI gorivo i registraciju)?

    mislim da je ovo pitanje sustinsko,da bi se videlo kako ljudi na nasim prostorima odrzavaju automobile...

    Comment

    • m.trivic
      CBC Član
      • 06.09.2008
      • 88
      • Beograd

      #3
      Re: Odrzavanje automobila

      Redovno održavanje automobila je na žalost kod nas većinom "misaona imenica", što zbog niskog životnog standarda ili nemarnosti samog vlasnika.
      Kod nas se održavanje uglavnom svodi na krpljenje i budženje uz pomoć "štapa i kanapa", u fazonu "dobro je dok se kotrlja".

      Inače auto održavam, pa moglo bi se reći i preterano često (čitaj komšiluk se krsti jer stalno ronim pod haubom, prolaze i pitaju me "šta opet nevalja?" )
      Imam dosta vozačkog iskustva, znanja i interesovanja oko mehanike, te sam u stanju i za neku sitnicu da potrošim ceo dan.
      Auto održavam uglavnom preventivno i smatram da u suprotnom ponekad može biti kasno, jer poznato je da kvarovi uglavnom nastaju lančanom reakcijom.
      Sve to košta para i vremena, ali sam isto toliko svestan koliko je pravilno održavanje zaista važno za bezbednost putnika i tu kompromisa jednostavno nema.

      Auto je MAZDA 323F 1990.god. i moja servisna evidencija izgleda ovako:



      Dnevno prelazim izmedju 30 i 50km po gradu (posao, šta ćeš...), povremeno pravim i veće ture (300-400km), prošlog leta sam išao na more (cca 2000km predjenih za 10 dana) i znam da sam uvek siguran zahvaljujući pravilnom i redovnom održavanju.

      Comment

      • kamango
        CBC Senator
        • 31.05.2009
        • 205
        • KS-BG

        #4
        Re: Odrzavanje automobila

        Auto je kod mene vec 5 godina, i kupljen je sa ~45k km, sada na brojcaniku ima oko 230 000 km. Automobil koriste tri clana porodice i dnevno retko auto predje ispod 100km. Mali i veliki servis se radi stalno bez kasnjenja, pored toga cesto se vrsi provera trapa i pritiska u pneumaticima. Gume se menjaju svaku sezonu. Auto je zasao u te godine i kilometrazu kada je vreme da se rade ramena, amortizeri, solje, lezaji i to se sve radi odmah u kompletu. Vodim se logikom, bolje spreciti nego leciti. Iako je auto spolja i unutra poprilicno izdrndan, uvek sam siguran da je mehanicki ispravan(koliko mogu biti s obzirom na godiste i kilometrazu). Jednostavno, ja ovo smatram kao veliku ustedu jer ce me neki kvar nepaznjom sigurno vise izneti.

        Inace je u pitanju poprilicno pouzdan Daihatsu Applause 1.6 16v 1998, prva registracija 2000 u Nemackoj. Stojao je kao salonski primerak.

        Comment

        • Cvagen
          Banovan
          • 17.04.2010
          • 122
          • Beograd

          #5
          Re: Odrzavanje automobila

          Svaki nepredviđeni trošak je bolan, ali treba nekoliko puta sve mogućnosti staviti na papir i nekoliko puta razmotriti sve opcije pre nego što se u trenutku odreknemo dugogodišnje ušteđevine. Nekome je bitno samo da se kotrlja i "nije mu ništa" dokle god okreće točkove, a neko je vrlo svestan da osim guzice prevozi i glavu u toj spravi.

          - Odvajate li novac za odrzavanje automobila za vreme dok ga koristite ili razmisljate o tome tek kada se kvar pojavi?
          - radite li preventivne preglede?
          - Idete li odmah kod majstora na pojavu simptoma da nesto nije u redu(neravnomeran rad, cudni zvukovi, zujanje, sistanje, cangrljanje)
          - cekate li da automobil postane neupotrebljiv?
          - kada se odlucujete za zamenu guma, amortizera ili servis kocnica?
          -Dok ga koristim,
          -da,
          -da,
          -ne, zato što se godišnje isplati 10 puta, a ignorisanje tako ozbiljnih problema je uvek vrlo rizično(i za život),
          -gume svake dve-tri sezone(bez obzira na šaru, ukrute se i onda nisu ni za k////), amortizere pri prvim simptomima, ugrubo oko 5 godina, servis kočnica uvek pre vremena, jer uvek kažem mehaničaru da izdvoji par minuta da pogleda isto što bi pogledao da je njegov, pa me upozori kad ima još malo "mesa" ili mu se učini da neki točak slabije koči.

          Uračunao sam u potrošnju 1 dinar za ulje(4 litra Motul 15w40 je oko 2500, filteri Mahle ~1000, zamena 500-600 i balansiranje točkova ~800, pa pošto to radim na 5000km, onda je otprilike 1 dinar po kilometru),
          1 dinar za gume(oko 22-24000 su 4 komada Michelin Energy Saver 185/60 R14 i oko 16-17000 Tigar Wintera, pa računam korišćenje dve-tri sezone),

          a na održavanje mi je ove godine otišlo 1200-1400 eura(vodim evidenciju, ali me mrzi sad da čitam i sabiram), jer sam menjao bukvalno sve čega sam se setio i čemu je požutela krštenica(amortizeri, kvačilo, izduvna grana, ležajevi točkova, sedišta, xenon...), pošto mi je to bilo jeftinije nego da prodajem, pa jurim drugog polovnjaka i popravljam ispočetka, a i nije me briga šta ko misli o obliku karoserije, ogrebotinama itd. Bitno je da se svaki put podsetim "onog istog" zvuka koji je imao pre oko 7-8 godina, odmah posle generalne popravke, da pali na "pola ključa" i da bez razmišljanja mogu u 3 ujutru u Beč da odem ako mi se ide.

          Auto je iz potpisa, 87. godište. Pređeno ~18-19kkm ove godine, kupovani isključivo "najskuplji" delovi, poznatog porekla i kvaliteta, nijedan još uvek nije zakazao po ovim njivama od puteva, čak ni kugle i silen blokovi, koji su u falš izdanju uvek bili zreli za zamenu već posle 1500-2000km, nisu počeli ni da "škripe"(pošto je to simptom pre čuvenog tupog udaranja metala o metal).

          Planiram da ga do proleća izdaju te krštene kugle, pošto je zimi vrlo neravno, a ja nemam naviku da ga vozim kao da je od stakla ili za muzej, inače računam da će me auto služiti naredne dve-tri godine samo uz redovan servis(osim tih kugli u proleće), jer zaista nisam zamenio samo još alternator, bobinu i anlaser, mada nisam siguran za anlaser

          Comment

          • StudentBGD
            CBC Senator XXL
            • 18.12.2007
            • 1027
            • Beograd

            #6
            Re: Odrzavanje automobila

            U kuci 2 auta, oba druga polovina 2007. godine. Jedan (Clio) je presao 107.000km, drugi (Scenic) 171.500km. Oba dizel.

            Posto je to najvise poslovna upotreba vozila, svaki put kada odem na put odvajam 10% od onoga sto dobijem od firme za taj put i to ide na poseban racun koji sluzi za odrzavanje, registraciju i ostale troskove "voznog parka"
            Auta su redovno odrzavana po propisima proizvodjaca dok su bila u garanciji. Dakle na svakih 10.000km. Kako je to nerealno u odnosu na okruzenje i ostatak Evrope, kada je istekla garancija produzio sam servisni interval na 15.000km, narocito uzimajuci u obzir da Scenic min 90% predje van grada, Clio barem 60%.
            Odmah idem kod majstora cim primetim nesto sumnjivo jer ne zelim da me auto ostavi na putu, niti u gradu.
            Ne.
            Sve delove menjam po potrebi i na vreme jer je bezbednost na prvom mestu. Ne kazem da je to uvek finansijski bezbolno (cak naprotiv), ali kako mnogo provodim(o) u kolima znam sta znaci razlika izmedju dobre i lose gume (pa cak i srednje), misleci pritom na kvalitet i stanje istrosenosti. Isto vazi i za kocnice i amortizere. Od kada sam poceo ovoliko da prelazim i od kada mogucnosti to dozvoljavaju koristim na autu i letnje i zimske gume.

            Pored svega ovoga na oba auta ima po sitnica da se ispravi, ali po mom misljenju nista uticajno na bezbednost i ispravnost vozila tako da cu to otkloniti na sledecem redovnom servisu, bez zurbe.

            Pored svega ovoga napisanog i maximalnog odrzavanja - Clio me je ostavio na putu u HR na 85.000km, bez ikakve najave, 5.000km nakon velikog servisa auto samo sto je izasao iz garancije, kvar nastao zbog fabricke greske (loseg materijala koji se raspao i prouzrokovao kvar od cca 2.000e, kvar poznat od 2001-2.).
            Na Scenic-u juce crkne alternator (Bosch) koji navodno ne moze da se reparira jer je neka cudna serija, ali to i nije neki iznenadjujuc kvar s obzirom da je vec presao 170.000+km.

            Moj problem je koji auto kupiti za ovakve uslove eksploatacije jer "Japanci" koji su mi cenovno dostupni ne nude odgovarajuce dizel motore, ali to je vec neka druga tema...
            Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

            Comment

            • jovan30
              CBC Senator
              • 07.05.2006
              • 322
              • Beograd

              #7
              Re: Odrzavanje automobila

              Pretpostavljam da su ovde na forumu generalno automobili bolje odrzavani od proseka u Srbiji, jer ko bi dolazio na auto-moto forum, ako barem malo ne voli svoj auto...

              Ja svoj auto odrzavam u ovlascenom servisu, po propisanim intervalima. Jedan set guma za zimu, jedan za leto. Pobornik sam preventivnog odrzavanja automobila i provera pred svaki dugacak put. Da kucnem o drvo nije me do sad izneverio ni jednom. Imam clanstvo u AMSS, koje ukljucuje koliko sam shvatio jedno besplatno slepanje, a usluga service assitence (pretpostavljam sa nekim popustom) je moguca u celoj EU...

              Inace kod nas ljudi generalno ne odrzavaju svoje automobile, bilo koji da voze, znam jos 3 coveka koji voze auto koji i ja imam i kojima su kola u daleko losijem stanju nego moj i cude se zasto ja idalje auto odrzavam u ovlascenom servisu, zasto ga pazim i lickam, kad je to "sredstvo za prevoz od tacke a do tacke b", pa bas zbog toga, nekad je ta tacka b na 1000 km udaljenosti...

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #8
                Re: Odrzavanje automobila

                Pretpostavljam da su ovde na forumu generalno automobili bolje odrzavani od proseka u Srbiji, jer ko bi dolazio na auto-moto forum, ako barem malo ne voli svoj auto...
                nisi svestan koliko je ovo pogresno interesovanje, dostupnost informacija na dva klika i cinjenicno stanje, kolicina raspolozivog novca su cesto medjusobno posvadjani.
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • Stratos
                  CBC Senator XXL
                  • 10.09.2008
                  • 2594
                  • Novi Sad

                  #9
                  Re: Odrzavanje automobila

                  Pokušao sam da napišem post sa istim smislom,ali si ti formulisao bolje .

                  Evo link za primer viewtopic.php?f=3&t=52577

                  Neću da me nazivaju ludim,zato neću reći da moj auto vozim kod majstora u Bgd na servis i održavanje. Samo sitnice odradim sam iako se bavim istim poslom.

                  Comment

                  • Stratos
                    CBC Senator XXL
                    • 10.09.2008
                    • 2594
                    • Novi Sad

                    #10
                    Re: Odrzavanje automobila

                    Samo sitnice odradim sam iako se bavim istim poslom.
                    Nemam volje kad nemogu da oderem mušteriju!

                    Ne znam i ne umem sve da radim. I ne želim po svaku cenu.
                    Ovako imam garanciju i najbolju moguću uslugu.
                    Za uzvrat sam siguran da svoju decu vozim u pouzdanoj kanti,koja nam neće prirediti loše iznenađenje.

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      #11
                      Re: Odrzavanje automobila

                      Bravo majstore
                      Jesmo Balkan i sasvim je moguće da bi bilo mnogo negativnih reakcija.
                      Međutim, zašto bi vas iko (pametan) nazivao ludim?
                      Staro je pravilo da lekar ide kod drugog lekara da se leči jer nije dovoljno objektivan (makar i samo po mišljenje).
                      I majstoru je bolje da ode kod kolege ili u veći servis sa boljom opremom. Nema tu ničeg lošeg. Naročito ako želite da dobro održavate vozilo u čemu se može i preterati (skoro da ne ali ...). Servis je dobar 'korektivni' faktor.
                      Uostalom niko od nas ne može da zna sve, makar i u jednoj oblasti, a kod automobila ima nekoliko njih.

                      Inače nemam baš vremena da se uključim u zanimljivu temu. Ipak smatram da dajem posredan doprinos mojim drugim tekstovima.
                      Iako imam tehnološki krš od auta zahvaljujući dobrom održavanju potpuno sam siguran u ispravnost vozila i mogu i sred noći da krenem u slučaju potrebe na bilo koji put pa i 1000km dug.
                      Vodio sam evidenciju u detalje (sa sve potrošnim delovima) te do 30k km je bilo oko 1din. po km (sa sve rukama a čak sam, naravno, promenio i ulje u menjaču na 15k km, naravno sam jer niko nije hteo čak ni za pare ). Kasnije je naravno izišlo na nešto više od toga ali još uvek je ispod 2din. (sa sve zimskim gumama koje sam uzeo pre novog zakona).
                      Dakle ne treba baš ni preterivati ali odavno je dokazano da je preventivno održavanje na duži rok jeftinije (i mnogo bolje) od korektivnog (i kod automobila i u industriji) a noviji koncepti 'predviđanja otkaza' i održavanja na osnovu predviđanja (predictive mainteance) su teško primenjivi za individualne korisnike mada blaži oblik ovoga u vidu 'odžavanja po stanju' bi možda i mogao da se delimično primeni i da optimizuje troškove. Ovo traži pak veliko iskustvo i mernu opremu, mada i dijagnostika (kompjuterska) može malo da pripomogne.
                      Ipak kako su proizvođači već naveli servisne intervale za preventivno održavanje toga se (uz tek sitne korekcije i na karaće i na duže po stanju dela) treba držati.
                      Kvarovi se dešavaju i uz najbolje održavanje ali je verovatnoća za tako nešto mnogo manja.
                      Treba samog sebe zapitati (ako ne održavate auto i pred svaki veći put): Do you feel lucky? (sa ili bez: "Punk").
                      Lucky prevedite kao taličan (mesto srećan).
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • Chubbs
                        Everybody lies
                        • 29.01.2006
                        • 5807
                        • Novi Sad
                        • Audi A6 1.8T

                        #12
                        Re: Odrzavanje automobila

                        ko ce o cemu, ja o mom bmw-u

                        evo tabela kako bi(ili kako je trebalo, posto je najmladji stariji od 20 godina) trebalo odrzavati bmw e30, 325 u razlicitim izvedbama
                        ne razlikuje se to previse ni za ostale proizvodjace a ni za novije automobile, medjutim, novac je uglavnom nepremostiva prepreka za tako nesto. sa cisto matematicke strane, bolje je preventivno odrzavanje ali stvarnost je trenutno drugacija.







                        You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                        Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                        Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #13
                          Re: Odrzavanje automobila

                          Ma te tabele su za strance Kada bi tako odrzavao automobil ceo zivot bi proveo u servisu.
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            #14
                            Re: Odrzavanje automobila

                            Tamo su majstori brži
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • Stratos
                              CBC Senator XXL
                              • 10.09.2008
                              • 2594
                              • Novi Sad

                              #15
                              Re: Odrzavanje automobila

                              Znači zato su njima auta kao nova i sa malom kilometražom na satu!
                              Ne voze ih,osim od servisa do servisa
                              Zbog toga,kad ih mi uvezemo,ne treba nikakav servis.

                              Comment

                              Working...
                              X