Aviodizel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorans
    CBC Senator XXL
    • 09.03.2010
    • 1525
    • Beograd

    #46
    Re: Aviodizel

    Tako kako si i naveo.

    Comment

    • dusan147
      CBC Senator
      • 08.03.2008
      • 287
      • Novi Sad
      • GT 1.9 JTDm 16v

      #47
      Re: Aviodizel

      Čudno - ili da koristim manje diplomatski rečnik...?
      Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

      Comment

      • GSi
        CBC Senator XXL
        • 15.04.2007
        • 1018
        • Zemun

        #48
        Re: Aviodizel

        Tako je SAT+ isto govorio da je TNG na jednom mestu odlican, ja sipao tamo, Yugo neje hteo da ide... sipao na drugom... skoro pa ko na benzin

        Kakvi bre crni testovi... to se sve poruci...
        Dr. Fritz Indra

        Comment

        • dusan147
          CBC Senator
          • 08.03.2008
          • 287
          • Novi Sad
          • GT 1.9 JTDm 16v

          #49
          Re: Aviodizel

          Originally posted by 206
          Placebo je cudo.
          I meni bilo čudno - pa da probam...
          Nasuo sam taj Aviodizel na EKO u NS i dodao aditiv (koji inače dodajem i kad sipam na MOLu - Wynn's za povećanje cetanskog broja).
          A pri tom sam uzeo u obzir i gore citiranu izjavu našeg 206.
          Čini mi se da ide bolje, a i potrošnja mi je (doduše prema boardcompu) nešto manja na nekim deonicama kojima stalno idem.
          E sad... Sve je moguće - i ono iz citata i da stvarno ide bolje.
          Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            #50
            Re: Aviodizel

            Bolje da ne počinjem ali ...
            Pošto volim da dužim da pokušam jednu kratku formu:
            AvioDizel ili kako se već zove je jedna solidna ali samo jedna od mnogih marketinških kampanja koje ne znače ništa ili vrlo malo. J.b.ga kad ih prave ljudi koji đerđif ne bi razlikovali od filtera za ultra ili hiper filtraciju.
            Cela stvar znači samo: dobijate (malo) bolje filtrirano gorivo (ako uopšte).
            Ne znam baš tehničke detalje ali ono što se navodi u reklami (verovatno je još gore u stvarnosti) nije ništa posebno (5 mikrona ili 25 za vodu, pa 50 možete videti i golim okom ako imate oštar vid). Ako je tako avionom više ne letim (naravno šala).
            To u tehnološkom smislu nije ništa posebno i daleko je i od mikrofiltracije a kamoli nešto više. Doduše verovatno je maksimum što se može primeniti a da ne košta previše i verovatno više nego dovoljno, a treba vam uglavnom dovoljno.
            Jedina korist od toga je što ne morate menjati filter goriva, pa skoro uopšte.
            Doduše moram da naglasim da cela priča ima veze sa opštim kvalitetom goriva i da nije bitno samo koliko nečistoća u gorivu ima već i koje su veličine čestice.
            Možda će koja reć biti na blogu o testu u SAT-u a ovde samo najbitnije:
            Svaki test sličan onom koji je objavljen ima jednu veliku manu u samom startu: prikazuje trenutni rezultat (presek) koji verovatno nije dovoljno reprezentativan. Iako ne sumnjam u metodologiju ni u rezultate mogu da potpišem da bi na istim pumpama posle sledeće isporuke bili drugačiji. Toliko drugačiji da bi ako ne iz 5 a ono iz 10 analiza sva goriva promenila mesta do te mere da bi objavljeni rezultati mogli da važe za bilo koje od njih.
            Obratite pažnju da je zaključak testa bio jako dobar: sva su goriva dobra i razlika među njima je zanemarljiva.
            Dakle iako se stiče utisak da su NIS i MOL malo bolji zasnovano je samo reći da su razlike tolike da se ne mogu primetiti u vožnji i da je većina zakljičaka čist placebo.
            Mnogo zavisi i sa koje pumpe se gorivo uzima. Iskustvo sa Shell-a je baš dobar primer.
            Inače Shell V-Power (naročito Racing varijanta) jeste natprosečno dobro gorivo ali:
            1) Ne zaslužuje više od 5% razlike u ceni (ili 10% za Racing)
            2) Čak ni projektovano nabudženo gorivo (svojim hemijskim sastavom i aditivima) ne prouzrokuje značajne promene u radu motora. Može se izmeriti veća snaga, obrtni moment ili manja potrošnja goriva ali isključivo u kontrolisanim uslovima i preciznim instrumentima. Kako se radi o 0 do 2% zavisno od osobine sumnjam da se može primetiti u vožnji.
            Pravu razliku koja se da ostetiti i štopericom na stazi izmeriti su prava Racing goriva naročito benzini koji imaju i preko 110 oktana i veću ENERGETSKU vrednost (toplotnu moć, energiju sagorevanja, ... kako god). Naravno ona sigurno manje ili više skraćuju vek motorima a naročito ukoliko se koriste u običnim automobilima. Tako da je Shell sa svojim "Racing" gorivima zapravo samo izvukao malo vode iz suve drenovine u vidu 1-2% veće energije koja neće škoditi običnim motorima.
            U slučaju dizela moguće je da imaju cetanski broj i blizu 60 ali kako je u testu SAT-a pokazano od toga nema velike koristi.
            Veća je razlika između 43 i 47 nego 47 i 55 jer je sa 46 ispunjen standard i minimum za ED. Ni preveliki cetanski broj nije idealno rešenje a naročito ne dobrinosti bog zna čemu. Nekih 50 ali uvek toliko je baš O.K.
            Najbolje je za vaš motor upravo koristiti "PROSEČNO" gorivo koje ispunjava sve zahteve.

            Kad sam već odužio evo i bolje reklame od Eko-a (smišljene u toku pisanja teksta a u vezi filtracije):
            Hoćete li vodu prečišćenu bolje od NASA tehnologija?
            Hoćete li jedinstvenu kombinaciju mikro i ultra filtracije, uz Reversnu osmozu i dijalizu?
            Uz to u najsavršenijoj ambalaži poznatoj nauci!
            DA, DA!!
            Kupite lubenicu!!
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • cale
              CBC Senator
              • 22.03.2009
              • 297
              • Backa Topola

              #51
              Re: Aviodizel

              Bravo za tekst. Dobro sam se nasmejao, u vezi lubenice HA HA HA !!!
              NE KITI SE TUDJIM PERJEM

              Comment

              • TheWickerMan
                CBC Senator XXL
                • 11.09.2007
                • 791
                • DE
                • AR Giulietta TCT

                #52
                Re: Aviodizel

                Originally posted by alexa05
                ED za OMV stize iz Austrije i Rumunije.
                Ne iz Austrije,iz Rumunije...na isto pretakaliste kao iza jos dosta pumpi u Srbiji

                Comment

                • painter
                  Banovan
                  • 04.03.2010
                  • 738
                  • beograd,m.mostanica

                  #53
                  Re: Aviodizel

                  E ono sa lubenicom je super! Ja sam cesto sipao na EKO pumpi na Umci i u Obrenovcu,gorivo im je standardno LOSE,i benzin i eurodizel! A zaista dobro gorivo je na nekoj pumpi na autoputu ka Zagrebu tu negde kod aerodroma,mislim da je lukoil. Sa MOL-om takodje dobra iskustva. OMV hvale moji drugari ja retko sipam....

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    #54
                    Re: Aviodizel

                    Hvala za pohvalu reklame za lubenicu!
                    Vaše iskustvo ne znači da EKO svuda ima loše gorivo ali je sasvim moguće da ponegde i ima.
                    Doduše nemam spisak pumpi gde se toči baš AvioDizel (ili Diesel, jadan čovek nije ni čudo što je skočio u more, njegov su pronalazak toliko izeksploatisali i toliko je zla doneo, bar u ratovima - možda bi ih bilo manje sa OTO motorom jer bi bilo skuplje ratovati, a sad povrh svega filtriraju tada gorivo za sirotinju kroz filtere za avionsko gorivo) no možda kada ste sipali gorivo tada nisu imali Aviodizel na pumpama koje spominjete.
                    Da se razumemo: sam postupak filtracije, čak i kad prevazilazi zahteve, ne da ne može da škodi nego naravno koristi kvalitetu bilo čega što ne treba da ima nerastvorne čestice, pa i naravno gorivu. Ipak samo po sebi ne doprinosi značajno kvalitetu goriva odnosno malo utiče na proizvod koji ima bar 5-6 ključnih osobina (min. cetanski broj u nekim zemljama i za neka vozila je 49 ali je opet 50 više nego dobro a i 47 ili 48 bi moglo da prođe) i bar još desetak bitnih ali ne u toj meri.
                    Dakle lepo je to što se filtrira na najvišem nivou ali ako nema sastav koji bi bio bolji od proseka ostaje samo to - manje više prosečno gorivo.

                    Možda sam ga malo i zabiberio no (ovo nećete verovati) kao zagovornik filtracije kao tehnološke operacije i to fanatizovani (dakle ovo bi moralo da mi se svidi do mere da "otkačim") svuda gde treba i ne toliko, morao sam da budem malo oštriji.
                    Dakle nemam ništa protiv čak ni ultrafiltracije goriva pa ni toga da se to pomene uz druge odlike goriva pa i u reklami ali onakva agresivna i prosta reklama je (očigledno) kontraproduktivna. Osim toga ako meni, kome bolja filtracija čak i znači (makar ne koristio dizel, ali u stručnom pogledu) nije poruka ulila nikakvu informaciji o kvalitetu goriva kako li je tek drugima. Čak ako neko toliko potencira jednu osobinu ne liči li to na sakrivanje neke druge? Ne mora da bude ali mislim da osim što jeste efektna i na prvi pogled zanimljiva reklama sa avionom na pumpi zapravo više odbija nego što privlači kupce.
                    Jedno je umetnički utisak a drugo je utisak u vožnji.

                    Ajd' malo da odem u off. Nije direktno vezano za gorivo ali ... Možda jeste a možda i niste primetili nekuvano mikrofiltrirano mleko (e sad, kako se zove nemam pojma). Odlična stvar. Međutim, da li ste primetili da su i piva (važi i za bezalkoholna, čak i više) ako ne mikro ono "avio" filtrirana. Šta s tim? Do pre par godina sam bio oduševljeni poklonik "viskokotehnoloških" piva međutim izgleda da je industrija u tome preterala i šta? Počinje sve da liči na "veštaka" čak iako nije. Filtracija mora da ima meru i sama po sebi ne može da pretvori proizvod u (mnogo) bolji. To je više kao šlag na torti. Ako torta nije dobra ne može da je učini boljom a ako jeste onda je upravo to što jeste.
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • painter
                      Banovan
                      • 04.03.2010
                      • 738
                      • beograd,m.mostanica

                      #55
                      Re: Aviodizel

                      Ona pumpa u Obrenovcu je uvek bila sumnjiva,i pre nego sto ju je kupio EKO. Ona u Umci odnosno pre Umke od Beograda je bila bolja kod prethodnog vlasnika,zvala se SAVA,bilo je medju najboljim gorivima u regionu. Mozda sam preterao za evro dizel ili avio,sta li je,ne znam kad su ga uveli,ali benzin im je od pre nekog vremena katastrofa. U svakom slucaju tesko je ocenjivati tek tako na osnovu pojedinacnih iskustava ali cim vise ljudi prijavljuje slican problem nesto tu ima,i ja to komentarisem kako mislim u datom trenutku sto ne znaci da je amin!

                      Comment

                      • Pandur1
                        Banovan
                        • 28.02.2011
                        • 39
                        • Pecinci BG

                        #56
                        Eurodizel - aviodizel?

                        Ima li razlike izmedju eurodizela i aviodizela? Za koje motore se preporucuju?

                        Imamo Megan II 1.9 dci, EU4 motor 2007. Preporuka proizvodjaca Reno je eurodizel. Slusamo reklame o aviodizelu, koji se toci na pojedinim EKO pumpama, pa nas zanima, da li je preporucljivo za ove motore?

                        Comment

                        • Graha
                          CBC Veteran
                          • 21.01.2011
                          • 141
                          • Beograd
                          • mazda 121

                          #57
                          Re: Aviodizel

                          ma to ti je u prevedenom znacenju evro dizel koji je dodatno ociscen nekim posebnim filterima direktno na pumpi.
                          Sipaj slobodno neces se pokajati Moj buraz kad ga je prvi put sipao u tdi ostao je pri njemu.

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            #58
                            Re: Aviodizel

                            To je običan ED samo što ima dodatnu filtraciju na samoj pumpi. NIšta naročito ali zapravo vredi probati.
                            Kod nas je situacija da zapravo (od 2010.) najveći problem sa ED-om biva upravo veći sadržaj čestica većih od mikrona i to ne iz rafinerije nego dodatih prilikom manipulacijom gorivom (cisterne kamiona, rezervoari na pumpi i sl.).
                            Dakle nije to hemijski bolje gorivo od drugih ali bi moglo (a ne mora da znači) da je fizički čistije te da kod novih vozila ima malih prednosti. Probaj i sipaj što češće. Nemoj se opterećivati pa da sipaš samo to, ali ako ti je usput, zašto da ne.
                            Pogledaj na sajtu Eko Hellenica-e koje pumpe imaju tu vrstu prečišćavanja. Nemaju baš na svim pumpama.
                            Imao sam negativan stav prema reklami i sugerisanju da se radi o posebno kvalitetnijem gorivu koje to zapravo i nije. Običan ED kao i svaki drugi. MOL bi mogao da ima i malo bolje gorivo, no kod nas ništa nije 100% sigurno i sve je moguće.
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • painter
                              Banovan
                              • 04.03.2010
                              • 738
                              • beograd,m.mostanica

                              #59
                              Re: Aviodizel

                              A da kupimo filter od 1 mikron i ugradimo u auto?

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                #60
                                Re: Aviodizel

                                Mislim da bi bilo previše. Ne sećam se koliko ovi avio filteri imaju ali nije manje od 5 mikrometara!
                                Dvostepeni 25 pa 5 je dovoljno i za RO a kamoli gorivo. Mislim da bi i sa 25 mikrometara dobili "avio" dizel ili tako nešto.
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X