Skladistenje automobila preko zime?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #31
    Re: Skladistenje automobila preko zime?

    Ocigledno ovo juzno povrce treba spakovati u teglu i odloziti za zimnicu

    E, muski and zenski svete, jasna je stvar, samo par firmi iz centralne Evrope (citaj Nemacke) dolazi do severa Svedske da testira svoja vozila u extremnim uslovima. Ovi sto ih ovde prave nemaju potrebe jer vec imaju know-how

    Tipicno za juznjake koji to nerade je upravo problem u losem proracunu skupljanja po celom autu, pa krene skripa i krckanje platike i metala.

    Pa majku mu, ako nisu mogli da doteraju auto da ga testiraju u voznji na niskim temp, mogli su bar da ga uguraju u hladnjacu i malo protresu i poslusaju zvuke iz kabine

    Tako da u potpunosti razumem pitanje sta ce se desiti sa +20 na -20 (pise koji auto je u pitanju )

    Sala ali ima istine

    Isto kao kad se uzme jedan Japanac koji je do bola olaksan pa sve prenapregnuti materijali, eh, nema veze koji je, start na -30 i po gasu preko 3000 rpm i izduvna grana puca kao casa od sampanjca.
    Isto kao i stakla soferke na istima, niposto negasiti defroster funkciju, mora da dize temperaturu kako se motor zagreva da bi staklo dobilo blagovremeno sirenje inace soferka iskace u komsijino dvoriste.
    Pisem ovo jer sigurno se niste nagledali scenarija koje ja jesam u ovoj cudnoj klimi

    80-ih godina su Fiatima u Stockholmu pucale sofersajbne po ulasku u tunelske lavirinte grada, 90-ih godina nisu ni bili prisutni na trzistu .. hm.. zasto?

    Dakle, pitanje je bilo na mestu a razumemo i smeh o garazi od 20C , posebno je za mene sokantno jer je to ne ni radna temeratura za radionicu (ne preko 18) vec prava za zimski san

    Medo, Brundo
    (ne diraj lava dok spava)
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • tomamega
      CBC Senator XXL
      • 19.03.2009
      • 715
      • Beograd / Crna burma, prim. prev.
      • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

      #32
      Re: Skladistenje automobila preko zime?

      Originally posted by BOOST
      http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Solarne-celije-iz-Srbije.lt.html

      Nazovi i pitaj sta mogu da sklope..

      http://www.institutepupin.com/SR/News/0 ... gon_S.html
      Hvala na brzom odgovoru. Korisno je imati tako nešto ako je cena prihvatljiva. Puno kulturnije od vađenja akumulatora, punjenja, vraćanja. A koliko razumem, to je portable uređaj, i može se koristiti na svakom autu.

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #33
        Re: Skladistenje automobila preko zime?

        Originally posted by expendable
        Zaista elegantno rešenje jedino što za nas na jugu za te pare kupiš pola akumulatora pa većina bira to makar na kraju došlo i na isto.
        Da ali ja ne zelim da kupim akumulator jer je dobar nego se isprazni od 2 meseca stajanja, i da kupim nov isto ce mi biti posle 2 meseca. Primer imam neku mazdu 2 na cuvanju, nov auto, baterija Panasonic ispravna sigurno, bem li ga ako je stajao ovih poslednjih mesec dana u dvoristu ( 2-18C). Pre neki dan da ga upalim na nekih 15C kvrc trktrktrk razocarenje Zato je ovo extra spravica.
        A da li ta spravica moze da napuni akumulator na duzi period ako se ispraznio da posluzi kao neki spori punjac a ne samo da odrzava napon?
        Umesto u upaljac da ima adapter sa stipaljkama pa u dvoriste na 2 dana da se napuni
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          #34
          Re: Skladistenje automobila preko zime?

          Ako u garazi stvarno ima +20 preko zime onda i to nije tako dobro jer bi bilo pozeljno da pre svakog ulaska operete auto od soli u suprotnom pravite sebi medvedju uslugu . tih +20 samo pospesuje korodiranje na limariji na kojoj je lak ostecen.
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            #35
            Re: Skladistenje automobila preko zime?

            Amin za Zverkov post.
            Za nov akumulator sam mislio ako se kola koriste (ili samo preko zime ne pa jedna ili dve instalacije istog za celu zimu i nije tolika petljancija). Inače slažem se da ima slučajeva kada bi i za cenu celog (i preko 50€) akumulatora vredelo dati. Primer koji si pomenuo je baš idealan. Što se pitanja tiče, u principu bi trebalo da može. Koliko god mala struja napuniće ga kad-tad. Da ne pričam da bi idealno punjenje (ali totalno nepraktično) da se puni sa 1 do 2% ampera od Ah-a akumulatora. Inače to je princip kako se "osvežavaju" stariji tipovi akumulatora kod kojih je sulfatizacija ćelija u početnoj fazi (dok još vredi da se nešto i pokuša). Naravno ide destilovana voda sa tek par kapi sumporne kiseline (zbog provodljivosti) a ne standardni elektrolit (akumulatorska kiselina).
            Postoji malo ograničenje jer zimi je kratak dan pa možeš računati na max. 10h punjenja dnevno. Posle ide 14 ili 15 sati pauze. Međutim za tih 60% dana ne može se bog zna koliko akumulator isprazniti te bi zavisno od struje koju daje ovakav uređaj trebao da može da napuni akumulator za par dana, makar i 5 ili celu nedelju. Dobro je što ga ne može prepunuti a ako se auto ne koristi ionako nema veze. Ostaje Boost da potrvrdi ili opovrge pošto zna više detalja o samom uređaju.
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • uglavnom.bezopasni
              - 42 -
              • 03.02.2005
              • 2235
              • Novi Sad

              #36
              Re: Skladistenje automobila preko zime?

              Originally posted by M-power
              A da li ta spravica moze da napuni akumulator na duzi period ako se ispraznio da posluzi kao neki spori punjac a ne samo da odrzava napon?
              Umesto u upaljac da ima adapter sa stipaljkama pa u dvoriste na 2 dana da se napuni
              Solarni punjač, neki sklopivi tip koji inače koriste motoraši, čovek koristi na vikendici za punjenje akumulatora za neonke vrlo uspešno.

              Nešto ovako samo još ima i jedna kutijica sa elektronikom koja brine o svemu i iz nje idu i štipaljke i muško/ženski upaljač.
              Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
              11.04. 0:12 #2
              Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

              Comment

              • Vocko
                CBC Senator XXL
                • 25.04.2005
                • 4556
                • nBGd

                #37
                Re: Skladistenje automobila preko zime?

                Gde se to moze naci i po kojoj ceni? Pretpostavljam da bi moglo odmah da se aplicira na automobilski akumulator bez dodatnih prerada?
                Posto mi je problem skladistenje akumulatora (ako se pridrzavam onoga sto je expandable napisao), a nov je i tesko se nalazi u toj velicini.

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #38
                  Re: Skladistenje automobila preko zime?

                  http://nekretnine.njuskalo.hr/ostala-au ... as-1741186 15 evra ?!?

                  mora da ima negde i kod nas da se uzme ,pa nismo bas toliki indijanci.

                  inace ima u svetu : http://www.theultimatefinish.co.uk/ring ... ainer.aspx

                  http://www.amazon.com/everestep-831-Sol ... B00158L00K



                  EDIT: mozda ima i kod ovih nasih : http://www.solarni-paneli.co.rs/index.html
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #39
                    Re: Skladistenje automobila preko zime?

                    Eto, nasli ste u Hrvatskoj, po pitanju da li smo mi indijanici ili ne rekao bih ne. Ali definitivno imamo cesto problem, da nam trebaju stvari za koje trgovci nisu ni svesni da nam fale. Sad, kako se to definise neznam, mozda neko ima ideju Ja bi to nazvao neobrazovanosti trgavackog kadra.

                    btw: ovi punjaci (preko 2W) obicno imaju izlazni napon reda visocijeg nego li je potrebno za punjenje akumulatora. Tako da daju 13,2 V - obicno zener dioda kao granicnik (sto je 2,2V po celiji i odgovara naponu za odrzavanje celije punom). Napon celi je je kad je puna 2,1V u fazi mirovanja, dakle 12,6V. Stim da varira u zavisnosti od temperature koja remeti gustinu elektrolita te i unutrasnji otpor celije.
                    Kako god, sve sto daje preko 12,6V je punjac a stim sto neprelazi 13,2V znaci da moze da bude permanentno povezano sa accu.

                    http://www.conrad.se/?ws_tp1=kw&ref=adw ... DgodVzx8hw

                    Ova za primer ima neopterecen napon na izlazu reda 22,8V, nominalno 16,8 a struja punjenja je 150mA.

                    Ova sledeca
                    http://www.conrad.se/?ws_tp1=kw&ref=adw ... DgodVzx8hw

                    Ima izlazni efekat od 32W i klasicna je u upotrebi za punjenje akumulatora za vecernje sate uz upotrebu recimo radio aparata u vikendici.
                    Odatle i cena od 350€ jer se vec smatra za EE uredjaj.


                    120W za 1200€

                    http://www.conrad.se/?ws_tp1=kw&ref=adw ... DgodVzx8hw

                    ladno tera vas LAPTOP ma gde da ste

                    itd itd..

                    Internacionalni Conrad site, salju i za Srbiju

                    http://www.conrad-international.com/SOL ... 94_0509093

                    Kit sa solarnom panelom daje 220V 150W konstantno za 500€
                    (uobicajena aparatura za naucne ekspedicije, planinare itd itd..)
                    Kacim malo i resenja koja nisu klasicno vezana za temu, ko zna zasto nekom dobro dodje.

                    Pozz
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #40
                      Re: Skladistenje automobila preko zime?

                      Skroz prihvatljive cene za ove manje sto nama trebaju, tako sam nesto i predpostavio, verujem da bi islo bolje nego omega 907
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #41
                        Re: Skladistenje automobila preko zime?

                        Samo bez mog učešća ovog puta..
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • zverko
                          CBC Senator XXL
                          • 19.08.2005
                          • 7085
                          • BGD
                          • Audi A4

                          #42
                          Re: Skladistenje automobila preko zime?

                          Malo cu skrenuti sa teme ali ima veze sa zimom i voznjom u zimskim uslovima. U skandinaviji skoro svi imaju ugradjen grejac u motor i preko noci grejac prikljucen na struju. ujutru motor topao, grejanje odma radi, nema suvog starta. mnogo dobra i svrsishodna stvar ali je izvodljiva samo ako auto drzite u dvoristu ispred kuce. u BGD ipak malo zahebano drzati otkljucanu haubu ispred zgrade.
                          deutsche gemacht-gut gemacht...

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #43
                            Re: Skladistenje automobila preko zime?

                            Grejac je reda 350-550W zavisi za koliki blok i na 220V je. Izbacije se sigurnosni cep protiv mraza iz bloka (ili vidi na sajtu alternativu), jedan, i umensto njega se montira grejac.
                            Nema otvorene haube jer imas instalaciju sa razvodom i specijalnim konektorom koji se obicno montira iza poklopca u spojleru gde se kaci kuka za vucu.
                            U sklopu istog postoji i kupe grejalica sa termostatom a ceo sistem se moze upravljati sa tajmerom ili recimo kao kod SAABa od 1984 god iz Trip Compjutera, ako se pin 8 nabaci na masu otvara se tajmer funkcija gde se rele kaci na Trip Comp i moze se definisati vreme starta za ovakvu isntalaciju ili za Webasto sistem.

                            Kalix je najpoznatija firma koja radi instalacije, cilj je da se upali na oko 2 sata pre koriscenja auta.

                            Ett komplett program för bilvärme. Calix har ett komplett sortiment för bilvärme! Allt ifrån motorvärmare och kupévärmare, startklockor, grenledningssatser och kablar till batteriladdare. Kort sagt, allt vad du behöver för att hålla bilen varm när kylan breder ut sig.






                            Temeratura motora bude oko 60C na -10C spoljne temperature.
                            Dakle motor jako brzo ulazi u zonu van sauga i vec sa 60C je bogacenje smesom minimalno.

                            Sve javne garaze i parking kuce ako nisu zatvorenog tipa imaju konektor za upotrebu istih i ulazi u cenu.

                            Na parkinzima ispred firmi, fabrika i slicno su postoavljeni terminali ispred svakog parking mesta slicni minijaturnim P-automatima.

                            Znam da je Kalix pre 15-ak godina radio na ekperimentu gde se sekundar transformatora monira iza tablice u praniku i pridje se drugom delu koji je bio fiksan,dakle kao transformator koji je presecen u jezgru i pola je u braniku a polovina koja je prikljucena na strujnu mrezu stoji vani, elgantno resenje koje nikad nije zazivelo zbog previsoke cene malog luksuza.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              #44
                              Re: Skladistenje automobila preko zime?

                              Šta reći? Ne bi mi sa našim trgovcima, pol...č..ma, i ostalim preživeli više od 5-6 skandinavskih zima. Zaista je problem biti južno, ako par sati nema grejanja nema veze, narod ćuti, kola neće da upale, ma zima je, itd.
                              Zaista praktično i inteligentno smišljeno (i grejač i solarni paneli). Da li ste zapazili: Solarni paneli na 55-toj ili 60-toj paraleli a mi na 45-toj ne možemo da iskoristimo sunčevu energiju ... Sreća da nismo na polutaru pošto nema mraza ne bi se nikad setili sunčeve energije. No već sam u off-u. Htedoh nešto drugo:
                              Oni punjači su superiška 13,2V taman idealka (sve ljudi mislili), jedino što onaj IDEALAN model od 32W košta 350€ što verovatno vredi ali za naše uslove malo mnogo. Manji sa 150mA ipak može samo da spasi akumulator od samopražnjenja ali teško će ga dopuniti. Otprilike min. bi morao da bude 10W da bi se akumulator od 50Ah mogao napuniti za nekih 72h (ceo kapacitet) ili naravno ne više od 50-tak sati za isceđen što bi bilo za 7 dana ili 2-3 ako nije baš totalno blizu nule.
                              Cena bi po prethodnom mogla da bude oko 100-150€ te bi to bilo već dostupnije.
                              I opet da se vratim na grejač. Kalix je sigurno doprineo ekologiji bar koliko dve generacije motora. Za ovakav uređaj kao i one solarne ne da treba ukinuti PDV nego za taj iznos subvencionisati ovako nešto. Nije samo smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2 nego i višak svih zagađujućih gasova zbog nepravilnog sagorevanja koje ni kompjuteri ne mogu da ustale bar par minuta.
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #45
                                Re: Skladistenje automobila preko zime?

                                Bas sta reci, imamo pred nosom najvecu neiscrpnu bateriju na svetu, znate ona crveno uzarena lopta na nebu...

                                Kad smo se ovako zaleteli, mozda mozemo dalje?

                                Vec par godina, neki cak i deceniju, imaju u asortimanu ekstra opreme termicku bateriju za skladistenje toplote.

                                Naime, u pitanju je kaseta na bazi PCM (Phase change material - izmena agregatnog stanja) ili ti materija koja ima tacku topljenja na temperaturi (po izboru) na nisko ispod temperature rashladne tecnosti motora u radnoj temperaturi. Elem, kaseta koja ima zapreminu od recimo 40L ali zahvaljujuci dragoj nam fizici koristi se sa principima da je za izmenu agregatnog stanja delta T po stepeni do 10 puta veca kapacitivnost nego li sto je ima voda, inace materija sa priblizno najvecom termickom kapacitivnosti. Kao PCM materijal mogu se koristiti razne soli i slicno, alkoholna jedinjenja, parafini itd itd.. U name it... te se u kasetu zapremnine 40L moze skladistiti energija koliko u 400L vode.

                                Sistem radi kao bi-pass na standardni tok cirkulacije... nadam se da ko je bio pazljiv u skoli i slusao predavanja razume svaku tacku .. elem, moj sledeci projekat kako od geotermalne pumpe uskladistiti energiju preko noci kad je struja 4 puta jeftinija
                                Naime, nije tajna, koristicu so Natrijumsulfat dekahidrat,(Glauberova so) tacka topljenja 32C , kuva na 1429C toplota topljenja 242 kJ/kg.
                                SAAB je koristio u toplotnim kasetama za Taxi auta, BMW na seriji 5 takodje (BMW koristi PCM: LiNO3/Mg(NO3)2*6H2O-eutectic).

                                Malo vise o PCM upotrebi..





                                Pozz
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X