AutoBild Srbija ugasen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RANK
    CBC Senator XXL
    • 28.02.2007
    • 1635
    • Beograd
    • FIAT MAREA WEEKEND 1

    #61
    Re: AutoBild Srbija ugasen

    Za 50 dinara je odlican, a i papir nije mas'an, tako da je ujedno i multidisciplinaran... :-)

    Bez zezanja, kupih jutros i bas je los. I prethodni je bio diskutabilan, a ovo je 3 koraka unazad.
    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

    Comment

    • JeepClub
      CBC Član
      • 08.03.2011
      • 42
      • Beograd
      • Jeep Cherokee

      #62
      Re: AutoBild Srbija ugasen

      Iskreno, ja sam to i očekivao. Jedna ekipa koja misli da je po****la svu pamet ovog sveta kad je novinarstvo u pitanju i krajnje arogantno stavi do znanja svima koji su prethodno pravili Auto Bild da su bud*le i amateri i da ih njihovi saveti i bilo kakav radni angažman uopšte ne zanimaju, može da napravi samo ovakvo s**nje od časopisa. Sad i da mi ponude platu triput veću nego što sam imao u WAZ-u iz principa ne bih pristao da radim za njih (a neće, jer je Ringier jedna od onih firmi koja angažuje robovsku radnu snagu da radi za kikiriki).

      Što se njihove poslovne strategije tiče sa damping cenom koja je niža od troškova štampe, očigledno misle da su naši ljudi maloumni i da će sad tom apsurdnom cifrom preko noći da "oduvaju" celokupnu konkurenciju, ne shvatajući osnovnu stvar - ono što, na duge staze, može dobro da prodaje neki časopis, nije to da ga džabe deliš (sem ako je na dobro upijajućem papiru ), već SADRŽAJ. Sadržaj ne mogu da prave bez ljudi koji umeju da ga prave, a te ljude NEMAJU. Umesto da prigrabe sve one koji znaju svoj posao i koji su već dugo u automobilskom novinarstvu, oni su dozvolili da ljudi koji su nekada radili za Auto Bild odu da rade kod konkurencije, i rezultat takve kratkovide strategije se već vidi. Ni ta cena od 50 dinara nije održiva na duge staze, jer ako je uporno budu gurali, generisaće samo gubitke i pod njihovim menadžmentom Auto Bild će se ugasiti brže nego što se ugasio dok ga je WAZ izdavao. Zapravo, ovde se radi o potcenjivanju inteligencije čitalačke publike i tipičnom pokušaju pravljenja časopisa na mufte, a to tako jednostavno ne ide.

      Čak i njihovo pojavljivanje na sajmu automobila deluje krajnje patetično i amaterski u odnosu na one koji znaju kako se privlače široke narodne mase. Bolje i da se nisu pojavljivali, nego da to rade ovako polovično, ispadaju smešni.
      Jeep nije automobil, nego način života

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        #63
        Re: AutoBild Srbija ugasen

        Trebali bi da pitaju Alvirovica kako se pravi casopis i kako se prodaje mnogo veci tiraz po 3 puta vecoj ceni.
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #64
          Re: AutoBild Srbija ugasen

          Novi Auto Bild sam kupio popdne, da čitam dok čuvam bebicu... Papir je šokantno lošeg kvaliteta, tekstvovi su uvredljivi po isfoliranom i iskopiranom načinu pisanja, bez mnogo sadržaja. A pravopisnih i štamparskih grešaka ima BAŠ na SVAKOJ strani. I još više forsiraju VW. Mislim da se uklapaju u najjadnije Auto magazine kod nas sada, ali su nešto jeftiniji. Alvirko ispada novinarski maher za njih.

          Vrhunac su mi slike novinara pored automobila... Sa lica im čitam pitanje: Pobogu, u šta se sada uvalih?!
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • JeepClub
            CBC Član
            • 08.03.2011
            • 42
            • Beograd
            • Jeep Cherokee

            #65
            Re: AutoBild Srbija ugasen

            Originally posted by Eon
            I još više forsiraju VW.
            Da se osvrnem i na ovu rak ranu Auto Bilda... Dok sam bio u uredničkom timu mi smo se zaista trudili da ovo minimizujemo i da na neki način steknemo poverenje distributera francuskih i japanskih brendova, ali jednom stvorena reputacija se vrlo teško i sporo menja. Jeste da smo imali slobodu da nemačke tekstove menjamo, pa čak i da revidiramo ocene i izvedemo drugačije zaključke, čak izmenimo redosled pobednika, ali to nije važilo bezuslovno. Pošto je Porsche Srbija bio oglašivač koji je u kasicu firme sipao otprilike onoliko para kao svi ostali oglašivači zajedno, izmeniti nešto na štetu nekog od njihovih brendova bilo je vrlo škakljivo i moglo je da ima pogubne posledice po finansijsku stabilnost firme, što bi vrlo verovatno značilo da onaj ko je odgovoran za tu izmenu leti naglavačke. Dakle naš idealizam i perfekcionizam, iskrena želja da pravimo zaista objektivan i uravnotežen časopis, da budemo pravi profesionalci, vrlo je često dolazila u sukob sa surovom ekonomskom realnošću. Meni se nekoliko puta desilo da sam neke tekstove pri prevođenju ozbiljno preradio, ali fakat to nikad nisam učinio na štetu VW. Kao svoj najveći "greh" i nešto za šta niko sem mene nije odgovoran s obzirom da se radilo o sekciji časopisa koju sam lično uređivao, bilo je što sam pustio uporedni test pikapova bez intervencija na ocenama, a način ocenjivanja po kome je VW Amarok zaseo na ubedljivo prvo mesto dok je jedan Hilux zauzeo pretposlednje, i meni je delovao groteskno i priznajem da sam se kao urednik 4x4 sekcije nakon objavljivanja tog teksta osećao prilično jadno.

            Zapravo, i sam proces selekcije nemačkih tekstova iz PDF materijala koji smo imali na raspolaganju otprilike nedelju do dve pre objavljivanja toga u Nemačkoj na neki način je ličio na pokušaj odvajanja žita od kukolja. Od gomile buda**ština i prežvakavanja jednih te istih tema na zilion načina (drugačije i ne možeš da praviš automobilski časopis koji izlazi nedeljno) mi smo pokušavali da izdvojimo ono što je zaista kvalitetno, novo i aktuelno, neki dobar tekst koji nije ko zna koja po redu reklama za VW, ali je toga bilo jako, jako malo. Za Kaherove novitete, koji su zaista ekskluziva ali se doplaćuju na redovnu licencu, jednostavno nismo imali budžet. Zato smo u poslednje vreme sve češće pokušavali da radimo svoje testove, da u Srbiji uzimamo automobile, ali jednostavno nismo imali dovoljno ljudstva da bismo to mogli da radimo ozbiljno, takva je organizacija posla u licencnom izdanju. Uvale ti gomilu đubreta da ti od toga napraviš NEŠTO. I često smo stvarno uspevali da skockamo odličan broj, što je, s obzirom na ljudske resurse sa kojima smo radili i raspoloživo vreme, zaista bio uspeh. Uveli smo i neke originalne sekcije i forme kojih nije bilo ni u nemačkom Auto Bildu, ni u Allradu ni u Klassiku, ali ne bih sada o tome, to je prošlost. Ova ekipa koja ga sada radi očigledno ima neke sasvim druge planove, koji su po meni korak u pogrešnom smeru, svođenje jednog časopisa koji je počeo da se razlikuje i izdvaja u lošu fuziju nemačkog Auto Bilda i najbanalnijeg domaćeg populizma i komercijale. Mislim da sa takvom vizijom (tj. nedostatkom iste) nemaju apsolutno nikakve šanse da postanu broj jedan.

            Još bezobraznije forsiranje VW nimalo ne čudi, jer su sada, sa cenom od 50 dinara, još više ovisni o lovi koju Porsche Srbija upumpava u njih i ima da rade kako tata VW kaže. Upozoravao sam Radovanovićku još u januaru na opasnost negativnog publiciteta "VW sluge" i sugerisao da pokušaju po svaku cenu te stare greške nekako da izbegnu, ali je očigledno nimalo nije zanimalo šta ja, "amater i čovek koji je zalutao u novinarstvo", na tu temu imam da kažem. Pa nek im je sa srećom, sa onima koji nisu zalutali...
            Jeep nije automobil, nego način života

            Comment

            • RANK
              CBC Senator XXL
              • 28.02.2007
              • 1635
              • Beograd
              • FIAT MAREA WEEKEND 1

              #66
              Re: AutoBild Srbija ugasen

              Brate, ti stvarno mislis da smo mentalno retardirani ili sta?! Sta ste se vi, leba ti, trudili da minimizujete? Pravili ste casopis tako sto ste prevodili nemacke tekstove ne trudeci se da ih bar trunku prilagodite, lokalizujete, priblizite ovdasnjem citaocu. Ovi su, pak, otisli u drugu krajnost, pa prave casopis tako sto sami prave tekstove tipa 'kako mali Perica zamislja automobilcko novinarstvo'. Slikaju se kao neki manekeni pored automobila.... Eeeej, novinar u prvom planu u automobilskom casopisu..... Za menelicno, neke razlike izmedju prethodne i sadasnje ekipe nema, i jedna i druga su promasile temu....
              "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

              Comment

              • JeepClub
                CBC Član
                • 08.03.2011
                • 42
                • Beograd
                • Jeep Cherokee

                #67
                Re: AutoBild Srbija ugasen

                Originally posted by RANK
                Brate, ti stvarno mislis da smo mentalno retardirani ili sta?! Sta ste se vi, leba ti, trudili da minimizujete? Pravili ste casopis tako sto ste prevodili nemacke tekstove ne trudeci se da ih bar trunku prilagodite, lokalizujete, priblizite ovdasnjem citaocu.
                To možda stoji za period od prve tri godine kada je Slavković bio glavni urednik (Slavković je inače odličan novinar i urednik, ali je dosledno sprovodio tu koncepciju jer se to od njega tražilo), ali u poslednjih godinu dana izlaženja ćeš ipak primetiti neke promene, neki otklon od te filozofije. Ispostavilo se da je bilo kasno, da nam nisu dali šansu da tu promenu sprovedemo do kraja. Tu lokalizaciju o kojoj govoriš ja sam se sa svoje strane zaista trudio da sprovedem koliko mogu. Na primer, nekoliko brojeva pre nego što je AB prestao da izlazi, u uporednom testu terenaca ispod 20.000 evra, taj tekst sam toliko izmenio u odnosu na nemački original da je on dobio potpuno drugi smisao i čini mi se postao mnogo korektniji i informativniji. Promenio sam ocene, promenjen je pobednik testa, ubacio antrfilee o nekim modelima kojih se nemci nisu ni dotakli, napisao potpuno novi zaključak - praktično sam samo iskoristio nemački tekst kao sirov materijal koji je onda temeljno dorađen. I trebalo je to da se uradi sa još mnogim tekstovima, trebalo je to da bude pravilo umesto izuzetak. Ali kada imaš redakciju koju čini petoro ljudi (od kojih je troje tehničko osoblje), jednostavno nema ko to sve da uradi. Prevodilac svakako nije taj od koga to možeš da očekuješ. Ja sam (pored prevodilaca) prevodio, fotografisao, testirao, išao na teren, pisao autorske tekstove... Radio i više od 16 strana 4x4 bloka koji je bio moje osnovno zaduženje. Ali jednostavno ne može sve da se stigne.
                Jeep nije automobil, nego način života

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #68
                  Re: AutoBild Srbija ugasen

                  Uz duzno postovanje, mislim da se pravdas na pogresan nacin, i kao dostignuce i zaslugu sebi pripisujes nesto sto se u novinarstvu podrazumeva. Znam da smo favorizovali VW, ali oni su placali puno, a ja sam se u par navrata usudio da napisem nesto kontra direktive, i treba to prepoznati kao dobru stvar? Cak sam se jednom usudio da potpuno promenim ishod testa, kontra ustaljenoj direktivi. Pa to nije za pohvalu nego za osudu, sto uopste pricas javno o tome, priznajuci da je tako radjeno, jer nemate izbora. To sto ste vi radili nema VEZE sa nezavisnim novinarstvom, jer mene bi licno bilo sramota da javno priznam to sto ti pricas, a krajnje je licemerno, izvini sto sam direktan, pokusati da nadjes razumevanje na konto toga sto ste se eto ponekad drznuli da promenitie unapred zadat ishod.

                  To cime ste se vi bavili nije novinarstvo, niti je to bio auto casopis, vec reklamna agencija, sto i sam priznajes. Nismo mogli drugacije, moralo se tako - super, ali onda NIKAKO, jer tu nema poente novinarstva ni auto zurnalistike, cija je sama poenta nezavisno ocenjivanje i integritet, toga kad nema, nema poente. Mislis da je nekome bilo stalo da cita tekstove i casopis za koji je unapred znao da je pristrasan? Kakvu onda informaciju dobijamo odatle? To sto se moralo tako jer u suprotnom ne bi bilo niceg nije opravdanje, radije necu citati nista nego gomilu pristrasnih, a time i POTPUNO irelevantnih tekstova. A to sto ste vi pristajali na to vise govori o vama kao redakciji nego o bilo cemu drugom. i trebalo je da ga ugase, razlika izmedju starih i ovih novih je samo u tome sto ce ovi novi puci mnogo brze.

                  Ja ne znam odakle ljudima ideja dq je dovoljno uzeti strani maticni casopis kao izvor i prilagoditi ga nasem trzistu time sto ce se prevesti i napuniti domacim reklamama - pa radije cu kupovati originalnu stranu verziju, makar nece biti zagadjena raznim glupostima...
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • JeepClub
                    CBC Član
                    • 08.03.2011
                    • 42
                    • Beograd
                    • Jeep Cherokee

                    #69
                    Re: AutoBild Srbija ugasen

                    Originally posted by 206
                    To cime ste se vi bavili nije novinarstvo, niti je to bio auto casopis, vec reklamna agencija, sto i sam priznajes.
                    To u Srbiji nije specifičnost samo automobilskog novinarstva, već skoro svakog novinarstva. U zemlji koja je ovako mala i gde ti ne možeš da postigneš neki tiraž ako u časopisu koji praviš ne pišeš o estradnim pikanterijama (pa samim tim ne možeš da ga održiš od prodaje), taj časopis opstaje striktno na marketingu, i marketing je taj koji određuje kako se piše i o čemu. Možeš da budeš nezavisni novinar na tržištu od 80 miliona ljudi i sa tiražom od milion primeraka, ali ne i ovde gde časopisi licitiraju sa 5x većim tiražima od onoga što realno prodaju. U IT branši (gde sam proveo veći deo svoje 27-godišnje novinarske karijere) situacija je čak daleko gora nego u automobilskom novinarstvu - tamo ne postoji jedan jedini časopis koji se vremenom nije pretvorio u reklamni katalog. Već više od decenije unazad novinari ne pišu o onome što im se čini zanimljivo od hardvera koji postoji na domaćem tržištu, već o onome što im je marketing doturio da se o tome piše. U početku smo se u svom naivnom idealizmu nervirali zbog toga, a onda smo skapirali da možemo da sprovodimo svoje ideale samo ako za to što radimo ne očekujemo novac. Ovaj globalizovani svet je prosto jedna ogromna prevara, jedan sistem međusobno povezanih i uslovljenih prevara, i ako hoćemo da izađemo iz voza, da kažemo da nam je dosta, moramo mnogo čega da se odreknemo (između ostalog i automobila). Svako od nas ponaosob mora da odgovori na pitanje da li to želi i može.
                    Jeep nije automobil, nego način života

                    Comment

                    • prolupator
                      CBC Senator XXL
                      • 02.09.2005
                      • 3968
                      • Zemun

                      #70
                      Re: AutoBild Srbija ugasen

                      'Ajd' sad da još malo filozofiramo na temu globalne zavere, Velikog sveposmatrajućeg Brata i sl., može?!
                      Činjenica je da u svetu postoje dobri auto-časopisi i činjenica jeste da u celom svetu novine ne žive od tiraža već od oglasa. A cenu oglasa diže publika, a publika se stiče kritičkim stavom, aktuelnošću, nezavisnošću i određenom količinom mooda koju redakcija mora da ima da bi stekla poštovanje i obezbedila integritet.

                      Isto je tako činjenica da se istina jaaako teško sakriva u ovo doba globalizacije (ber nešto dobro da izađe iz toga) i da bi redakcija (nekog medija) to morala da zna.

                      Ja još na ovim prostorima nisam doživeo da vidim-pročitam kritičku misao ni u jednom časopisu o automobilima. Sve negativne karakteristike se svode na "e, ovaj prekidač je mogao da bude 5 cm levo i 2 cm gore ..." i sl. Nigde nisam pročitao da neki automobil ne leži dobro u krivini u odnosu na prosek klase, da se isporučuje s krš gumama, da su netačni fabrički podaci o potrošnji, da je plastika njesra, da postoji relevantna konkurencija u vidu tog i tog modela, da je konkurencija bolja u ovom, gora u onom... Br'te - slika realnosti ne postoji ni u naznakama. Ako mi se gledaju reklame pustiću Pink, ne moram da dajem pare za novine.
                      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                      prolupator.mojblog.rs

                      Comment

                      • JeepClub
                        CBC Član
                        • 08.03.2011
                        • 42
                        • Beograd
                        • Jeep Cherokee

                        #71
                        Re: AutoBild Srbija ugasen

                        Originally posted by prolupator
                        Činjenica je da u svetu postoje dobri auto-časopisi i činjenica jeste da u celom svetu novine ne žive od tiraža već od oglasa.
                        Nije baš. Neki i žive od tiraža, i to sasvim solidno. U svakom slučaju, oni koji mogu da žive od tiraža daleko su stabilniji i nezavisniji što se tiče uređivačke politike, jer niko ne može da ih ucenjuje. Ali da bi se došlo do tiraža prvo treba imati kvalitet. Tako da stižemo do teorije o kokoški i jajetu.

                        A cenu oglasa diže publika, a publika se stiče kritičkim stavom, aktuelnošću, nezavisnošću i određenom količinom mooda koju redakcija mora da ima da bi stekla poštovanje i obezbedila integritet.
                        To je ono što sam pričao svuda gde sam radio, mada su me uglavnom gledali belo i smatrali za idealistu.

                        Realno, moj posao u Auto Bildu uopšte nije bio da se nešto mnogo mešam u uređivačku politiku (dvaput sam uostalom i odbio mesto glavnog urednika, jer sam bio svestan nezahvalnosti te pozicije), već da obezbeđujem unikatnu vrstu domaćeg sadržaja koji ne postoji u bilo kom drugom domaćem mediju (a i šire) i koji je smatran za svojevrsnu komparativnu prednost magazina u odnosu na konkurente (4x4 reportaže i vodiče, kao i školu 4x4 vožnje i navigacije). Činjenica je da to nije bilo namenjeno nekoj široj publici ljubitelja automobila, već pre svega malobrojnim avanturistima i ljubiteljima divljine, mada je tu publiku uspelo prilično fanatično da veže za časopis i da podigne prodaju taman za onoliko koliko je bilo potrebno da bi se poslovalo u plusu. To što su ljudi te vodiče koričili i čuvali, što i dan danas komuniciraju sa mnom na privatni mejl i javljaju mi utiske sa terena koje sam opisivao, govori mi da sam svoj posao radio dobro. Bio je to 100% domaći sadržaj, lišen svakog marketinga. Svako treba da radi ono što najbolje ume, a nikome se ne može uzeti za zlo pokušaj da kolegama pomogne da se i njihov posao odradi bolje.
                        Jeep nije automobil, nego način života

                        Comment

                        • Chubbs
                          Everybody lies
                          • 29.01.2006
                          • 5807
                          • Novi Sad
                          • Audi A6 1.8T

                          #72
                          Re: AutoBild Srbija ugasen

                          smem li da nesto predlozim? Moze. Zahvaljujem.

                          viewforum.php?f=20

                          sto se tice uredjivacke politike, jednino nije pozeljno da napises: jedite kod dzoa i u nastavku dzoova adresu. Ostalo, napred i navali.
                          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                          Comment

                          • NShappy
                            CBC Senator
                            • 09.03.2005
                            • 261
                            • Novi Sad
                            • Ford Focus 1.8TDCi

                            #73
                            Re: AutoBild Srbija ugasen

                            Srbija je suviše malo tršište (pa još i siromašno) da bi postojao nezavisan časopis o bilo kojoj specijalizovanoj temi. Autočasopisi se dele na loše, katastrofalno loše, i još gore.
                            Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              #74
                              Re: AutoBild Srbija ugasen

                              Šta god da je u jednom su uspeli ...
                              Prvi novi primerak je u provinciji nestao za jedan dan. Kako sam prvi propustio više ga nisam mogao naći, a posle dva-tri dana ni u Zaječaru. Za početak (i promo cenu) sasvim O.K. Doduše ni 20 din. neće održati publiku ako tekstovi budu loši.
                              Ovim potezom su dokazali da prosečan auto časopis koji izlazi na dve nedelje ne sme biti skuplji od 99din. da je 80-tak din. idealno a sa 50 bi se i malo više reklamiranja oprostilo. To što se meni lično ne sviđa takvo stanje druga je priča, ono je takvo kakvo je.
                              Zaista nisam imao priliku da pročitam pa ne bih komentarisao sam sadržaj. Naravno da ima i boljih ali i gorih časopisa.
                              U jednom se slažem sa 'JeepClub'-om, bolje je imati jednu temu (mada bi trebalo da se smenjuju i da kontinualno ide po jedna tema, pa makar 10% sadržaja) originalnu i autorsku (pa time i potpuno nezavisnu) ako već nemate resurse za ceo časopis jer ako nemate ostaje samo dobra volja. Čak je i to dovoljno da se izađe iz kolotečine i kritika Lexusa u smislu da bi brojke na satu mogle biti koji mm veće ili da dugme X možda treba da bude gde je Y i slično.
                              Naravno bez bar jednog objektivnog teksta u nekoliko brojeva (recimo kvartalno) ne vredi, upada se u prosek. I naravno u svakom broju jedan nezavisni tekst (ako već ne mogu svi članci) je ideal kome treba težiti ali koji je teško postići na ovim prostorima te ne treba biti do te mere kritičan. Zaista postoje i takvi časopisi ali u inostranstvu i traže znanje jezika ako ništa drugo (i skuplji su naravno).
                              U svakom slučaju, Autobild-u želim srećan povratak na scenu i puno uspeha u daljem radu!!
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • uglavnom.bezopasni
                                - 42 -
                                • 03.02.2005
                                • 2235
                                • Novi Sad

                                #75
                                Re: AutoBild Srbija ugasen

                                Originally posted by JeepClub
                                Originally posted by 206
                                To cime ste se vi bavili nije novinarstvo, niti je to bio auto casopis, vec reklamna agencija, sto i sam priznajes.
                                To u Srbiji nije specifičnost samo automobilskog novinarstva, već skoro svakog novinarstva.
                                Kao što sam već jednom rekao, a to je razlog zašto više ne čitam "stručne" časopise...

                                Moje mišljenje o njima je objavljeno čak i u samom PC Press-u povodom akcije za novi slogan:
                                "Bilo je tu i nekih pomalo sumnjivih komplimenata, recimo Vaš najstručniji oglasnik (Miloš Petrović),..."
                                Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                                11.04. 0:12 #2
                                Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                                Comment

                                Working...
                                X