Održavanje, gde je realna granica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #16
    Re: Održavanje, gde je realna granica

    Originally posted by bili
    Diplomirao sa temom "Održavanje putničkih vozila".

    @206

    Skidam kapu za ono što radiš i nesebično deliš to sa ostalima. Ali nekad umeš da budeš jako arogantan. Nije ovo prvi put, a sigurno ni poslednji. Uglavnom ne priliči jednom moderatoru.

    Ovo je moj poslednji post na ovom forumu jer nemam nameru da se raspravljam sa moderatorom koji odma kreće sa ironijom i omalovažavanjem drugih mišljenja i stavova.
    Svaka cast, ja ti taj diplomski nikada ne bih potpisao ako si ga potkrepio onakvom tezom i argumentima, pogotovo za preventivnu zamenu manzetne... I to i dalje nije NAUKA, koliko god ti izmisljao nove termine. Ja diplomirao 2 puta sto ne znaci da sam izmislio niti jednu novu nauku niti mi to daje nikav osnov da samog sebe postavljam kao autoritet na tom polju.

    Arogantan sam jer na Forumu ne moze drugacije sa stotinama istih takvih koji imaju svoje misljenje i apsolutno su sigurni u njega cak i kad to nikakve veze sa zivotom nema. A i ne razumem to oko necega sto prilici moderatoru - pa gledaj ostale clanove kako se ponasaju, zasto sam ja drugaciji? Sta to znaci, moderatori nisu grbavi kad ke*****? Moderator, ne predsednik drzave, ne preterujte.

    Ironija obicno krece istog trenutka kada iza nekog stava koji se brani ne stoji apsolutno nikakvo objasnjenje niti logika. Preventivna zamena manzetne...

    Tvoje vreme, tvoj izbor sta ces raditi s njim, ima toliko Foruma gde pustaju da lupetas do mile volje.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • gorans
      CBC Senator XXL
      • 09.03.2010
      • 1525
      • Beograd

      #17
      Re: Održavanje, gde je realna granica

      Redovno menjam ulje i ne teram preko dzombi Menjam ulje,filtere i kaiseve a sve ostalo menjam tek kad vidim da je vreme za zamenu,sto ne znaci da cekam da se raspadne.

      Comment

      • markofpi
        CBC Senator XXL
        • 27.07.2006
        • 1552
        • Bezanijska Kosa

        #18
        Re: Održavanje, gde je realna granica

        Evo da i ja dam svoj skromni doprinos ovoj temi. Nekako smo svi ili bar vecina u deficitu sa novcima ali kad vec vozimo automobile koji zahtevaju redovno odrzavanje onda ono sto mora to MORA da se odradi. Nekad se prosto zamislim i kazem samom sebi kako mi je auto preci od neke garderobe i sl. ali sta je tu je. Sto se motora tice tu nema kompromisa, sve se menja kad treba ili kad nesto sto nema vremensku ili km ogranicenost pocne da crkava i iznenada otkaze. Kocioni seistem gledam da iskoristim do maksimuma. Na primer zadnji diskovi mogu da se menjaju ali jos nisu kriticni i izdrzace sadasnje plocice do kraja. Da su prednji, verovatno bih zamenio ali zadnji ce ostati jos neko vreme. Letva volana ima mali luft i po recima majstora ne vredi da je remontujem, a opet bezbednost nije ugrozena. Kako sve ovo znam i kako je to deo na Laguni koji je osetljiv vozim tako uz cesce kontrolne preglede. Sto se guma tice ne volim celave i ispucale gume te i to menjam na vreme pogotovo sto ne prelazim mnogo godisnje pa mi se itekako isplati.
        E sad sto se svih ostalih sitnica tice tipa ne radi mi osvetljenje podizaca prozora ili koza na rucici menjaca je malo naceta....to sve kad dodje na red. na primer fali mi leva prskalica sa motorcicem za xenon far i nikako ne mogu polovnu da nadjem, a za novu da dajem koliko mi u ovlascenom sevisu traze ne pada mi na pamet. Bez toga e moze ali je korisno imati sve u funkciji. Operem ga kad bas treba, u****m, redovno negujem kozni enterijes jer bar to nije skupo itd. To bi otprilike bilo to

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          #19
          Re: Održavanje, gde je realna granica

          Ne volim ni da presuđujem niti mi je namera. A '206' će sigurno shvatiti dobronamerno (pa i ako ne, šta da radim, istina je takva). Posebno što nisam ekspert za pitanja održavanja mada sam se time bavio (planiranjem) u saradnji sa kolegama mašincima koji su za to "tata-mate".
          Samo da podsetim, rekao sam:
          "nemoj biti tako osetljiv. '206' ume da bude oštar no ..."
          Nastavak je: za primer mažetne jeste u pravu (sam si sebe sapleo).
          Svako može da pogreši (pa i grubo), svi smo (samo) ljudi, ali jeste činjenica da diploma obavezuje da se unutar struke malo bude precizniji.
          ALI ...
          Ne slažem se (naravno) sa 206 da je podela na vrste održavanja pitanje logike. Postoje tačno definisani termini. Iako nisam sklon (uopšteno govoreći) podelama na ovo i ono (čak i kad su stručne), kategorisanje ima svojih praktičnih prednosti a i nije dato za vjek i vjekova.
          Zato zaista moram da kažem da "redovno održavanje" zapravo ne postoji (i taj termin me je uvek nervirao, pa ako nije redovno onda, logično, i nije održavanje, zar ne?).
          Dakle najopštija podela jeste na:
          interventno i preventivno održavanje i (u novije vreme) tzv. proaktivno održavanje (sa raznim podelama ili fensi nazivima ovog tipa održavanja, ali ne bih da tupim, to je u kontekstu teme "druga planeta").
          Podmazivanje jeste unutar preventivnog održavanja (čisto da dodam).
          Preventivno dalje može biti indirektno ili direktno, plansko (planirano) ili situaciono (prema stanju dela), itd.
          Zamena zupčastog kaiša na 60, 90 ili 120k km (a kod nekih VW uz to i pumpe za vodu) je klasičan primer preventivnog održavanja. Dakle ima mnogo biiiiip ova koji ga rade. Menja se potpuno ispravan i funkcionalan deo.
          Zalaženje u njegovo stanje bi opet bio varijanta preventivnog održavanja.
          I na kraju, ako bi već cepali dlaku na 4 dela, nisam ni za prvo bio u pravu. Zašto?
          Definicija je (otprilike, da ne guglam sada, može se sigurno naći) da je preventivno održavanje zamena dela pre njegovog otkaza (makar bio i u lošem stanju), pa bi i primer (zaista ispade tragi-komičan) manžetne takođe bilo preventivno održavanje kako god to zvučalo (glupo ili ne ili ma kakva tu logika bila). Jeste diskutabilno (i više je za stručnije mašince) to da li je napukla manžetna već kvar ili nije. No bar 51% je čovek bio u pravu.
          Dakle nije baš lepo (možda je korisno) biti ironičan prema tačnim navodima i/ili stručnom izražavanju.
          To što je kod nas uobičajeno da se redovan servis vodi pod "redovno" održavanje je O.K. kao kolokvijalni naziv.
          Preventivni pregledi su deo prevetnivnog održavanja a to (na sreću) praktikuje veliki broj ljudi.
          Dakle bar bi trebalo da se kaže da nisu budale oni koji menjaju deo pre nego što crkne i da (iako nesećno odabran) primer manžetne (koji se i meni učinio kao promašaj) ne treba da bilo koga stavi na optuženičku klupu.
          Dakle nije automobil avion ali principi su isti.
          Terminologija je takva kakva je i bili je to ispavno izložio.
          Zasta mislim da moderator nije predsednik ili bog, ali i da svako može da pogreši a ovde smo sva trojica bar po nešto progrešili ali bili ponajmanje.
          Nije teško izviniti se ako se pretera (čak i kada je kritika ispravna, a ovde nije).
          Zato nije dobro predlagati čoveku da pređe na drugi forum jer je rekao nešto što je tačno. Ipak je mašinac i tri godine član.
          Čak i da nije u pravu nije se izlupavao, što je već reč koja može da iznervira. Ne moramo baš u rukavicama i da budemo primadone (bili ipak je ovo forum i to "opak") te ja još jednom i neću više molim da dođe do pomirenja ili obostranog izvinjenja. U žaru borbe sve je moguće.

          Moram da naglasim dve stvari:
          1) Nisam se lako prihvatio ovog posla (ali kad niko neće) jer nisam toliko teorijski stručan po pitanjima održavanja. No ipak sam u praksi od "braće (kolega) mašinaca" naučio jako mnogo. Jedan od saradnika je sam vrh po ovom pitanju u zemlji (ne bih da ga javno spominjem ali svakome ko ga zanima dobiće i to) a uz stalan (normalan i latentan) "sukob" oko planova održavanja (ko održava bi da radi manje a kome održavanje treba traži više, mada je po pitanju troškova obratno pa je često bilo i "Sofizama", tj. da u različitim kontekstima menjamo mišljenja i pobijamo sami sebe) je bila posebna i veoma praktična škola održavanja (i bezbroj puta sam ispravljan zbog pogrešnih termina, pa sam valjda naučio).
          2) Sve ovo je zapravo zbog samog renomea CBC-a. Zaista je činjenica da je jedan od stručnijih te bi trebalo da ga takvim i održimo. Više volim kad neko nešto kaže što ne znam pa kad ga pitam "a odakle ti to?" da kaže "pa sa CBC-a" nego da kaže "ma rekao mi jedan čovek, a ne znaš ga ti".
          Nismo naučni časopis ali jesmo vredan forum odakle mnogi ljudi crpe znanje, rešavaju probleme i na kraju krajeva - UČE.
          Pogrešnim informacijama samo spuštamo rejting što nikome ne ide u prilog.
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #20
            Re: Održavanje, gde je realna granica

            Poenta odrzavanja nema logiku, individualna je kao i zena. (uf, cekah celi dan da prodje 8. mart da napisem ovo ). Nacin eksploatacije diktira nacin odrzavanja
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              #21
              Re: Održavanje, gde je realna granica

              E pa Boost, svaka čast!
              I da znaš, upropasti mi temu "dame biraju" (a baš se kanih da je otvorim ali prvo, ne viđam nešto članove dame (osim što ponekad bude "Nećeš valjda da udariš jednu damu Ceco!") a drugo sad si mi izbio svaku pomisao o tome bar par meseci.
              al' nema veze, osim brijanja i vojske treba valjda da i nas nešto snađe (održavanje auta) loše. Za pranje sudova izmisliše mašinu a od održavanja automobila (kakvo god bilo i bilo kojeg) gore robije nema. E sad, neko i u tome uživa, neko se razočara čak i u komšinicu

              P.S.
              Osim toga nisam smislio ni valjani (puni) naziv. Dame biraju ... maziva (lubrikante) ... pogrešno bi se shvatilo!
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #22
                Re: Održavanje, gde je realna granica

                Mlado, neiskusno, sta ces
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • Srdjan
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 2416
                  • Bajina Basta/Beograd

                  #23
                  Re: Održavanje, gde je realna granica

                  Originally posted by BOOST
                  Poenta odrzavanja nema logiku, individualna je kao i zena. (uf, cekah celi dan da prodje 8. mart da napisem ovo ). Nacin eksploatacije diktira nacin odrzavanja
                  Ne nadjoh nigde opciju da ti se posalje PM. Ili sam ja corav. Ajde baci pogled na temu volvo v40. Pa brisi ovaj spam.
                  Lancia Kappa 2.0 20v

                  Comment

                  • [darkside]
                    CBC Veteran
                    • 19.03.2009
                    • 107
                    • Beograd

                    #24
                    Re: Održavanje, gde je realna granica

                    Ovde je pogrešna pretpostavka od početka: nema šta korisnik (vozač) da razmišlja o tome šta i kada menjati. Za to su propisani servisni intervali i kad se ode kod majstora tačno se zna kada se i šta menja. Zupčasti sa vodenom pumpom recimo na sledećem servisu na 90,000km. To se može zvati preventivno održavanje, samo regularno održavanje ili kako god hoćete. Poenta je u tome da u Srbiji svako radi sve u svom dvorištu pa mi mislimo da je do nas da odlučujemo kada se menja zupčasti kaiš. Takođe, na žalost užasno je rasprostranjen stav: "vozim dok ne crkne, pa ćemo videti šta dalje". Ovo je izuzetno pogrešno i ne treba trošiti reči na to.

                    Tačno se zna šta se menja i na kojoj kilometraži, malo pametniji od nas su to već odavno smislili, jedino nama to malo sporije dolazi do glave. Naročito kad za to moramo da platimo.
                    od kad sam se vratio u domovinu shvatio sam da je nostalgija mnogo bolje rešenje.....

                    Comment

                    Working...
                    X