SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni :S )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    #16
    Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

    Boost, izražavam žaljenje što ti se ovo dogodilo.
    Na žalost to je i dokaz da sve što ima svoj početak ima i svoj kraj (ništa nije večito).
    Ne bih dužio ali je očigledno da su za relativno kratak životni vek (inače verovatno SAAB prelazi i po 500k km) zapravo kriva konstrukciona greška (više njih zapravo, sitnih ali nakupilo se). Da ironija bude veća imali smo i temu o iberturi (gde si zapravo ti dao veći značaj od mene i ragazzonija zajedno pa bar još puta dva) pa nije pomoglo.
    Prikriveni simptomi su i jednom znalcu poput tebe zamaglili sliku te nisi na vreme reagovao.
    No šta je tu je.
    Kako god ovo ima indirektne (zapravo više direktne) veze sa podmazivanjem motora.
    Malo me je iznenadila činjenica o uljnom mulju (iako sa sekundarnim značenjem) obzirom na korišćenje motornih ulja vrhunskog kvaliteta (pa makar se i nakupilo toga tokom godina).
    Malo podcenjivanje slučaja i retko korišćenje omega 907? Možda ne bi mnogo pomoglo ali deluje da bi odložilo celu pojavu.
    U svakom slučaju sve ukazuje da se kod problematičnih motora (naročito po pitanju iberture ali i inače šire gledano podmazivanja) mora obratiti posebna pažnja. Opšti savet bi bio:
    1) Koristi što kvalitetnije ulje
    2) Menjaj na 80% propisanog intervala a ako se vozi više u gradu 2 do 3x kraćem periodu.
    3) S vremena na vreme isperi motor nekim kvalitetnim Engine Flush-om.
    4) Reši iberturu ukoliko znaš ili postoji gotovo rešenje.
    Naravno i uz sve to, posle više stotina hiljada km može da se desi fatalan kraj koji nije bio najavljen (povećanom potrošnjom ulja i slično).
    Sve u svemu, sve je to život a on ide dalje!
    Hvala što si podelio iskustvo sa članovima, zaista može biti od koristi vlasnicima automobila sa istim tipom motora.
    Pozdrav
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

      expendable,

      meni se ovakve stvari ne desavaju, jer bilo kojeg SAABa da uzmem odma sledi motor napolje i prepakivanje sa otklanjanjem tehnickih anomalija.

      Auto je upravo kupljen od bivseg vlasnika u havarisanom stanju za tricavih 1000€ te ce za manje od jos 500€ biti osposobljen da zivi jos dugi niz godina. Naravno da je novi motor prepakovan u konfiguraciju koju sam dugo cekao da iskoci prilika za nju po povoljnoj ceni

      Slike rasklapanja cistog kartera i pesnica sa lezecim lezajevima su iz mog starog morora kod kojeg se radilica uvila od prevelokih momentnih pikova sa olaksanim zamajcem (poskakivanje prednjeg trapa od 900kg na shperovanom menjacu sa sinter lamelom).
      Na tim slikama se vidi koliko je cist motor iznutra koji je sklapan od mene i teran sa nekih prosecnih 400KS i preko 600Nm nekih 60.000km na samo 2. izmene ulja! (RedLine 15W50) No moji motori pored vazdusnog hladjenja ulja upravljanh termostatom na 105C imaju i dodatno termicki izmenjivac voda/ulje te je ulje uvek u idealnim uslovima (i pored toga sto je end of line kod RedLine producenta -polioester).
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        #18
        Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

        Izvini Boost!
        U žurbi nisam pažljivo čitao. To (naravno) nije tvoj SAAB.
        O.K.
        Ostaje tvoj savet vlasnicima istog modela da reše iberturu za samo 40€ i oni moji u vezi ulja i podmazivanja (i omega 907 čim se kupi polovan auto ).
        Nisam ni sumnjao (već si rekao u temi iberture) nego sam na pregledavanje prvo bio začuđen pa posle sam pomislio da je sve moguće posle 300k km.
        Iskreno, meni je lakše. Sve se može sprečiti ili bar odložiti. Samo pamet u glavu i čitaj (pažljivo) CBC!
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #19
          Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

          Auto u kojem je motor ubijen je presao toatalno 220K km.
          Sve komponente motora su fabricke, iz 2000 godine tako da je ocigledno da je i motor presao te kilometre.
          Havarije na njima su moguce vec posle 100.000km tako da je ovaj presao duplo
          Fabricka instrukcija je bila izmena ulja na 30.000km
          Posle je dosla izmena na 10.000 ako se vozi gradska dok je za otvoreno ostala na 30K km.
          SAAB nije mislio da ce ih ovo zadesiti, razlog je da je auto po izlasku na trziste bio usmeren kao auto za duga putovanja, no moc trzista svedske i klima su ucinili da ovi motori ukoliko nezagreju ulje na radnu temperaturu pri svakom zapocetom radnom ciklucu imaju ovakvu sudbinu. Ljudi sednu i upale ga do radnje i ugase i nazad kuci. Ili do posla koji je obicno ne dalje od 5km.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #20
            Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

            btw:

            Ovo je popravljeno i vozi se, cak i pozdravlja u SID displayu prilikom paljenja


            Dobio je i laksi tuning sa 150ks/280Nm je otisao na 230ks/360Nm sa BioPower bazom (E85-FlexiFuel) dok je u fazi razrade.
            Posle prve izmene ulja ide na TD04 turbinu i na 320ks/440Nm i tako ce i ostati jer ce ga prvenstveno voziti zena.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #21
              Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

              Udaću se i ja ako treba, napravi i meni jedan
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #22
                Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                Koje boje? Roza?
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • Stratos
                  CBC Senator XXL
                  • 10.09.2008
                  • 2594
                  • Novi Sad

                  #23
                  Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                  Postoje znacajne procesne razlike izmedju ova 2 klipa u istom bloku, koga zanima mogu da objasnim.
                  Voleo bih,molio bih,zanima me...bar u kratkim crtama.

                  Comment

                  • dieselman
                    CBC Senator XXL
                    • 14.11.2005
                    • 833
                    • tt

                    #24
                    Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                    eee,ne moze to tako brzo

                    Comment

                    • Stratos
                      CBC Senator XXL
                      • 10.09.2008
                      • 2594
                      • Novi Sad

                      #25
                      Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                      Imam svo vreme ovog sveta. Progovoriće,valjda, pre kraja

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #26
                        Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                        Cao

                        Klipovi na generaciji 5 su sa otvorenim radijusom.
                        Dakle, "suknja" klipa nije zatvorena 360 stepeni te se usled toga stvara prilikom maximalnog akseleracionog momenta klipa tampon zona sa visokim pritiskom ispod uljane karike na levoj i desnoj strani klipa.
                        Samo vruca i hladna strana imaju stabilizacione povrsine na klipu.
                        Sa strana je isti otvoren.






                        Levo je problematicni klip.

                        S´toga u poziciji klipa izmedju 5-30 stepena radilice kad je na 2,0 motorima (klipnjaca 159mm hod 78m) izrazen akseleracioni momenat istog (manja akseleracija na 2,3L motorima (klipnjaca 153mm hod 90mm) ali veca prosecna brzina klipa) zboh visoke geometrijske lambde odnosa kratkog hoda i dugacke klipnjace, dolazi do toga da gasovi u karteru ispod klipa bivaju utisnuti u 2 trapezne zone koje se suzavaju prema gore. To cini da je pik pritiska toliko visok da probije podizuci karike i ulje produvava na gore.
                        Ostatci ulja sagorevaju oko karika, koksane naslage se gomilaju do tg trenutka kad je karika zarobljena i produvavanje kreci kako na gore tako i na dole. (u zavisnosti od faze u kojoj je).

                        Elem, toliko jednostavno, sve u cilju niske frikcije ali ne dovoljno promisljeno.

                        Nadam se da sam bio jasan.




                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Stratos
                          CBC Senator XXL
                          • 10.09.2008
                          • 2594
                          • Novi Sad

                          #27
                          Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                          Da,i sama fotografija bi bila dovoljna...
                          Kada vijuge odu na pauzu,ne pomaže ni
                          Sa klipovima sa desne strane nije neophodna modifikacija provetravanja kartera,koju si predstavio na prethodnoj strani?

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #28
                            Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                            Originally posted by Stratos
                            Da,i sama fotografija bi bila dovoljna...
                            Kada vijuge odu na pauzu,ne pomaže ni
                            Sa klipovima sa desne strane nije neophodna modifikacija provetravanja kartera,koju si predstavio na prethodnoj strani?

                            Nije.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • Stratos
                              CBC Senator XXL
                              • 10.09.2008
                              • 2594
                              • Novi Sad

                              #29
                              Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                              Imam još jedno pitanje,ako može
                              Koji su rani simptomi zaraze turbiranjem i kako ih prepoznati?
                              Znam da je "bolest" neizlečiva kada uzme maha. Izgleda da treba reagovati dovoljno rano i to duplom dozom

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #30
                                Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                                Mislis da imas tinitus a ustvari nemas, vec ti mozak reprodukuje pisak po uzorku iz memorije
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X