Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni
)
Boost, izražavam žaljenje što ti se ovo dogodilo.
Na žalost to je i dokaz da sve što ima svoj početak ima i svoj kraj (ništa nije večito).
Ne bih dužio ali je očigledno da su za relativno kratak životni vek (inače verovatno SAAB prelazi i po 500k km) zapravo kriva konstrukciona greška (više njih zapravo, sitnih ali nakupilo se). Da ironija bude veća imali smo i temu o iberturi (gde si zapravo ti dao veći značaj od mene i ragazzonija zajedno pa bar još puta dva) pa nije pomoglo.
Prikriveni simptomi su i jednom znalcu poput tebe zamaglili sliku te nisi na vreme reagovao.
No šta je tu je.
Kako god ovo ima indirektne (zapravo više direktne) veze sa podmazivanjem motora.
Malo me je iznenadila činjenica o uljnom mulju (iako sa sekundarnim značenjem) obzirom na korišćenje motornih ulja vrhunskog kvaliteta (pa makar se i nakupilo toga tokom godina).
Malo podcenjivanje slučaja i retko korišćenje omega 907? Možda ne bi mnogo pomoglo ali deluje da bi odložilo celu pojavu.
U svakom slučaju sve ukazuje da se kod problematičnih motora (naročito po pitanju iberture ali i inače šire gledano podmazivanja) mora obratiti posebna pažnja. Opšti savet bi bio:
1) Koristi što kvalitetnije ulje
2) Menjaj na 80% propisanog intervala a ako se vozi više u gradu 2 do 3x kraćem periodu.
3) S vremena na vreme isperi motor nekim kvalitetnim Engine Flush-om.
4) Reši iberturu ukoliko znaš ili postoji gotovo rešenje.
Naravno i uz sve to, posle više stotina hiljada km može da se desi fatalan kraj koji nije bio najavljen (povećanom potrošnjom ulja i slično).
Sve u svemu, sve je to život a on ide dalje!
Hvala što si podelio iskustvo sa članovima, zaista može biti od koristi vlasnicima automobila sa istim tipom motora.
Pozdrav

Boost, izražavam žaljenje što ti se ovo dogodilo.
Na žalost to je i dokaz da sve što ima svoj početak ima i svoj kraj (ništa nije večito).
Ne bih dužio ali je očigledno da su za relativno kratak životni vek (inače verovatno SAAB prelazi i po 500k km) zapravo kriva konstrukciona greška (više njih zapravo, sitnih ali nakupilo se). Da ironija bude veća imali smo i temu o iberturi (gde si zapravo ti dao veći značaj od mene i ragazzonija zajedno pa bar još puta dva) pa nije pomoglo.
Prikriveni simptomi su i jednom znalcu poput tebe zamaglili sliku te nisi na vreme reagovao.
No šta je tu je.
Kako god ovo ima indirektne (zapravo više direktne) veze sa podmazivanjem motora.
Malo me je iznenadila činjenica o uljnom mulju (iako sa sekundarnim značenjem) obzirom na korišćenje motornih ulja vrhunskog kvaliteta (pa makar se i nakupilo toga tokom godina).
Malo podcenjivanje slučaja i retko korišćenje omega 907? Možda ne bi mnogo pomoglo ali deluje da bi odložilo celu pojavu.
U svakom slučaju sve ukazuje da se kod problematičnih motora (naročito po pitanju iberture ali i inače šire gledano podmazivanja) mora obratiti posebna pažnja. Opšti savet bi bio:
1) Koristi što kvalitetnije ulje
2) Menjaj na 80% propisanog intervala a ako se vozi više u gradu 2 do 3x kraćem periodu.
3) S vremena na vreme isperi motor nekim kvalitetnim Engine Flush-om.
4) Reši iberturu ukoliko znaš ili postoji gotovo rešenje.
Naravno i uz sve to, posle više stotina hiljada km može da se desi fatalan kraj koji nije bio najavljen (povećanom potrošnjom ulja i slično).
Sve u svemu, sve je to život a on ide dalje!
Hvala što si podelio iskustvo sa članovima, zaista može biti od koristi vlasnicima automobila sa istim tipom motora.
Pozdrav
Comment