Auto na komprimovani vazduh

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Auto na komprimovani vazduh

    Originally posted by Dragan
    Vozila na prirodni gas u nasim zakonima ne postoje.Zato kazem da to zavisi od politicara,pa zato izgleda da se nece skoro niko voziti.Postoji kompresor koji se prikopca na kucnu instalaciju (ulazni pritisak je od 18-36 mbara, a izlazni 206 bara) i boca od 80 lit. se napuni za 6 sati. Motor je 1,2 kw. Ko je bio na sajmu mogao je da ga vidi.Spremicu sutra i neke slike od njega.
    Nisam jos rekao naj vaznije, cena mu je 9000 evra
    Ja bi ovaj kompresor koristio za sabijanje vazduha do tecnog stanja.

    Umesto benzinskog motora u auto ugradis motor pogonjen pritiskom vazduha i eto besplatne voznje a struja...ma prikacis nocu na ulicno osvetljenje, snalazljivi smo mi!!!
  • skymobile
    CBC Član
    • 13.08.2005
    • 97
    • Sibir u Srbiji
    • C5 2.0HDi i Ibiza 1.9TDi

    #2
    Pa gledao sam u nekim casopisima i auto na kompresovani vazduh...
    Ubrzo bi bilo veoma skupo disati.....
    When things look bad, I just remember that I've got a real big dick and things seem much better...

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      Originally posted by skymobile
      Pa gledao sam u nekim casopisima i auto na kompresovani vazduh...
      Ubrzo bi bilo veoma skupo disati.....
      Gresis u tom slucaju se ne menja sastav vazduha tj ne dolazi do sagorevanja kiseonika vec se vazduh samo koristi za skladistenje energije a oslobadjanjem energije vazduh se vraca u neizmenjenom sastavu. Ekologija!!!

      Comment

      • skymobile
        CBC Član
        • 13.08.2005
        • 97
        • Sibir u Srbiji
        • C5 2.0HDi i Ibiza 1.9TDi

        #4
        Ne gresim ja care nista nego ti ne shvatas ironiju. Gledao sam princip na kom radi motor na kompresovani vazduh, i cela filozofija je u tome da ti kompresorom "napumpas " rezervoar i on polako "trosi" taj vazduh koji je u boci, tj rezervoaru. Za sada bi takav auto bio naisplativiji jer ne trosi nista, a onda kad bi se omasovila upotreba vozila na takav pogon, dosao bi neki tamo "seselj" da stavi porez i na to, pa bi fakticki placao porez na vazduh, tj sto dises! Comprende....ili da nacrtam?
        Isto tako ce biti i sa metanom, cim se omasovi upotreba meteana, i cena ode gore....
        When things look bad, I just remember that I've got a real big dick and things seem much better...

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #5
          Pa nije bas dzabe kretanje sa komprimovanim vazduhom, ipak treba sabiti taj vazduh nekim kompresorom a kompresor trosi struju ili ironije li naftu.

          P.S. Razmisljao sam da pedalama kuci uvece punim vazduh u auto ali opet i ja moram da se punim gorivom a kremenadle su skupe a piletina nedolazi u obzir
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • Wiz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3104
            • Nish

            #6
            Vetar djukicu,vetrenjaca pa kompresor za vazduh

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #7
              znaci ..da pratimo prognozu, pa ako ima vetra kolima na posao a ako ne...GSP na ložaka ......khhhh khhhhhh mož se rikne od dima.....a još lamela kad im odkliza ...smrdi u busu ko u prdekani .....
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                ima za sada jako malo ekologije u tom projektu pogona na visoko komprimovani vazduh.

                pre svega vazduh u takvom obliku/stanju ne postoji kao resurs pa zncai mora da se proizvede.

                utrosena energija za proizvodnju komprimovanog vazduha, njegov transport skladistenje i ponovo konverzija u rad (pokretanje vozila) je veoma malog stepena korisnog dejstva, odnosno ta utrosena energija je obicno elektricna energija a ona se obicno odbija iz fosilnih goriva/urana tako da nema ni e od ekologije, odnosno nekog bitnog poboljsanja.

                ako i kada se struja za pogon kompresora dobije iz vetra ili hidro potencijala onda ima smisla, koliko je to u praksi izvedivo za siroku upotrebu je veliko pitanje...treba da se gleda ukupno ceo ciklus, ne samo jedna faza potrosnje energije vec i predciklus.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • @lix
                  CBC Senator XXL
                  • 17.12.2004
                  • 875
                  • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                  #9
                  Momci, nema zezanja sa ovim pogonom, Mexico City ce do 2020 godine, da potupuno gradski saobracaj i taxi vozila da prebaci na ovaj pogon. Ukupna energetksa efikasnost je svakako deo dublje analize, ali radi se da vozilo u pogonu ima zero polution. Za jako zagadjena podrucja ovo je pravo resenje.

                  Evo vam link pa otdite tamo i procitajte nesto o konstrukciji...


                  vrlo je zanimljivo
                  Što više za što manje

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    ali radi se da vozilo u pogonu ima zero polution
                    stvar i jeste u tome da nije zero polution jer postoji (koliko veliko zavisi od nacina) zagedjenje pri proizvodnji komprimovanog gasa.

                    ako je to ugalj, onda je zagadjenje veliko, ako je mazut takodje, ako je prirodni gas nesto manje ali i dalje veliko, ako je vetar ili recni tok ili foto suncane celije onda je zaista zero polution.

                    zavisi od cega se dobija energija iz koje se jedan manji deo koristi za pokretanje vozila.

                    komprimovani vazduh ne postoji kao energetski izvor u prirodi i sam po sebi nije zero polution energent.


                    isto kao sto je poprilicna zabluda za vodonik i primenu u autima- vodonik ne postoji na planeti Zemlji kao izolovani gas/tecnost koji je odmah spreman za upotrebu. svaki vodonik mora da se prvo proizvede i pri tome se utrosi ogromna kolicina energije (na primer iz vode) za prevazilazenje veoma jakih molekularnih sila (energije atoma).

                    ako je ta energija struja, odnosno ugalj, mazut to je opet prilicno zagadjenje i po pravilu nista manje od fosilnih goriva poput benzina/dizela.

                    za sada jedino energije vode (reka), vetra i Sunca, uz drvnu masu su zero polution.
                    drvo kao izvor stoga sto oslobadja isto onoliko CO2 tokom sagorevanja koliko je apsorbovalo kroz proces fotosinteze pri rastu.

                    sve ostalo je manje vise ekoloski nepodobno po aktuelnim saznanjima u svetu u odnosu na ekoloske izvore energije.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #11

                      Definitivno se slazem sa Brickom. Mozda je interesantno za neka manja vozila umesto elektro pogona, ali totalno neprihvatljivo za masovnu upotrebu.
                      Energija koja se koristi iz komprimovanog vazduha mora da se i ulozi u to. Najveca je mogucnost da se koristi el en za dobijanje komprimovanog vazduha, a ta energija mora od necega nastati. Pa onda koji su gubici u transformaciji... Isplativiji je eletromotor, bar po meni!!!!
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • @lix
                        CBC Senator XXL
                        • 17.12.2004
                        • 875
                        • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                        #12
                        Hm, pa i elektro motor moras nekom energijom da pogonis, vazdi ista prica kao i za komprimovani vazduh. Ja i nisam rekao da je ceo proces sa naultim zagadjenjem. Jednostavno, ovo vozilo dok se krece ne emituje nikakvo zagadjenje kao ni elektromobil u krajnjem. Mexico City je najveci grad na svetu i muku muci sa aerozagadjenjem. Uskoro ce sva vozila javnom saobracaja - autobusi, taxi vozila da imaju iskljucivo ovakav pogon. Na ovaj nacin se izmesta zagadjenje iz grada (pod uslovom da el. energiju dobijaju iz termo elektrana).

                        Jedini, za sada poznati nacin za proizvodnju energije bez posledica po okoliknu je koriscenje solarne energije ali posredno.

                        Naime, hidroelektrane se smatraju odgovornim za zemljotrese u regionu. Velika kolicina vode u akumulacinom jezeru pritiska tektonske ploce pa dolazi do smicanja ploca i kasnije do zemljotresa. Npr, veliki zemljotres u Skoplju povezuju sa izgradnjom Djerdapa.
                        Zamislite sta ce se desiti kada Kinezi naprave svoju hidroelektranu?

                        Eolske elektrane (na vetar) imaju problema sa kompenzovanjem vibracija niskih ucestanosti reda 10Hz. Obzirom da se informacije kroz organizam zivih bica (el. impulsi kroz nerve) prostiru samerljivom brzinom (covek ~7Hz) zbog pojave rezonancije postaje jako neprijatno ziveti u okolini ovh elektrana.


                        ufff, odoh u off. Ako nekog zanima vise mozemo da otovrimo temu...
                        Što više za što manje

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #13
                          "Naime, hidroelektrane se smatraju odgovornim za zemljotrese u regionu. Velika kolicina vode u akumulacinom jezeru pritiska tektonske ploce pa dolazi do smicanja ploca i kasnije do zemljotresa. Npr, veliki zemljotres u Skoplju povezuju sa izgradnjom Djerdapa."

                          ma daj...Alix ..to moze da pise samo u "Trecem oku"
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Jednostavno, ovo vozilo dok se krece ne emituje nikakvo zagadjenje kao ni elektromobil u krajnjem
                            pa da, ista stvar sa oba pogona.

                            jos pre pokretanja vozila je izvrseno zagadjenje okoline, pri procesu prerade neke druge energije u tu elektro, ili vazduh pod pritiskom, vodonik,...

                            obican auto na benzin ili dizel ili LPG/CNG dok ne pocne da se vozi ne zagadjuje, elektro motor jos pre pokretanja zagadjuje.

                            pitanje je samo efikasnosti jednog ili drugog procesa konverzije energije, cene po kWh, mogucnosti cuvanja/lagerovanja, i desetina drugih faktora.

                            generalno, elektro pogon samo pomera mesto zagadjenja i izmesta neporedno iz grada u mesto gde se nalazi elektro centrala ako je na fosilna goriva.

                            cak i atomske elektrane nisu bez zagadjenja okoline, samo to nije tako odmah vidljivo iz dimnjaka.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              Npr, veliki zemljotres u Skoplju povezuju sa izgradnjom Djerdapa
                              hm, iskreno sumnjam, koji je izvor ?

                              u Skoplju je zemljtores bio 1963. a Djerdap je izgradjen tokom 70tih.
                              definitivno izgradnja je pocela negde krajem 60tih, posle zemljotresa- u to sam prilicno siguran.

                              meni te 2 stvari ne deluju tako uzrocno posledicno povezane bas.
                              skeptik da je to tako jednostavna veza.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X