"Pronalasci" za koje nas ubedjuju da ne rade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    a takodje kada smo vec povrsinski dotakli, kako to da u profeisonalnoj opremi gde cena nije faktor ( i meri se milionima evra za jedan naoko obicna racunar) pri izradi proizvodjaci filtriranje pogonskih napona/ struja masovno vrse tzv pufer vezom odnosno akubaterijom.

    pocevsi od komunikacione opreme u javnim backbone mrezama gde je kvalitet napajanja uslov i preduslov rada opreme u rezimu 24sata/365 dana godisnje sa up time 99,99999% vremena kao minimumom (i bolje se obicno trazi).

    i taj metod se veoma uspesno koristi vec decenijama, bez greske.

    mali unutrasnji otpor akubaterije kao zlata vredan doprinos filtraciji..
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #62
      Znam brick

      Samo napominjem jer su accu sa niskim unutrasnjim otporom stvarnost i realnost zapada, problemi kakvi god koji mogu nastati sa losom filtracijom su malo vishe vezani na nivo izbora akumulatora na domacem trzistu.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Wiz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 3104
        • Nish

        #63
        itd...ima opipiljivijih i realnijih problema od peglanja DC jednosmerne struje iz akumulatora..
        Tako je ja i nisam hteo da je peglam,gubljenje vremena

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #64
          Ops Dejane,
          Mislio sam da "ne moze" u smislu zdravog razuma. Naravno da znam sta je ezoterija i da, i dalje tvrdim, vecina toga ne moze da se cuje "golim" uhom. Jedino sto elektrostatici mrse konce jer jednostavno ne rade sa bilo cime
          Industrijska elektronika spada u domen masovne. Ja masu obicno nazivam i RULJA pa mozes misliti sta o tome mislim.
          Delim tvoje misljenje kad je u pitanju "unapredjenje" automobila. Sta da radimo kad ljudi po svojoj prirodi "padaju" na vizuelno cega je i kitch veliki deo.
          Nego ovaj nas Boost razmislja brzo. Ima "zanimljiva" pitanja uvek...
          Naucila ga je izgleda baba da se shkaklja

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #65
            U vezi unutrasnjeg otpora baterije.
            Vidite da nam izbacise NiCd baterije iz proizvodnje a one bas imaju jako mali unutrasnji otpor

            Comment

            • DejanV
              CBC Senator XXL
              • 19.07.2005
              • 682
              • Beograd

              #66
              Originally posted by BOOST
              Interesuje me rezon filtracije tranzijenata i fazni takodje prilikom koriscenja npr Optima akumulatora sa 0,02 oma unutrasnjeg otpora VS. (kontra) standardnog akumulatora ?
              Kad smo vec u temi
              Boost, nema to veze sa izvorom, tj. baterijom. Valjda svi ovde za toliko znamo da se baterija uzima kao idealan izvor energije, jer je po definiciji jednosmerne struje.

              Problem nikada nije ni bio u bateriji, problem je u tome sto se celo ozicenje automobila, a kao sto svi znamo, to ne da nije malo, nego nemam reci, kao i cela karoserija, ponasaju kao prijemne antene. Dodaj tome da svaka fabrika ima neki svoj rezon u konstruisanju elektro sistema, i eto ti razlika koliko hoces.

              Nemam nameru ovo da sada elaboriram, svako ko zeli moze i sam licno da se uveri. Samo je potrebno da neki iole bolji osciloskop povezete na neki deo kablaze, na primer, skinete zice sa stop svetla. Pogledajte sta cete videti na ekranu gde bi trebalo da bude jedno veliko nista, kad ono ...

              Onda ponovite test, ali ovaj put sa ukljucenim motorom - razlika ce sigurno biti. Ako je elektro sistem dobro koncipiran i dobro izveden, razlika ce biti mala, mozda cak i realno zanemariva, ali ako nije, razlika moze da bude poprilicna. Slede male igre - ukljucis audio sistem, ukljucis klimu, itd. I svaki put, SVAKI put, slika na osciloskopu dobija novu komponentu.

              Ja ne mogu sada na pamet da kazem da li je to sve zajedno dovoljan razlog da neko ugradi filter, jer sasvim ocigledno, bice razlika izmedju vozila kao takvih, pa se onda postavlja pitanje namene (ako nekome auto sluzi da ode do pijace i ranca vikendom, onda mu filter sigurno nije prioritet, itd). Isto tako, ja ne mogu da tvrdim da ce svaki ECU raditi tacnije sa filterom; i da radi, pitanje je sta je to "tacnije" i da li je ta razlika nekome vredna cene filtera. Nisam se bavio sa ECU-ima, to nije moje polje, za info o njima oslanjam se na drugara koji se opet profesionalno bavi bas njima svaki radni dan u godini.

              Ono sto mogu da potvrdim jeste da trkaci po Evropi hoce da dobiju takav filter uz ECU ako je ikako moguce, ili da ga naknadno ugrade. I to je ono sto mene zanima, i zadovoljava me teza da sto je broj obrtaja motora veci, to pitanje preciznosti i pouzdanosti ECU-a postaje kriticnije. Valjda ti koji to tvrde znaju sta pricaju, jer pricaju za svoje pare.

              Teorijski, ti ni u mrezi ne bi trebao da imas ista vise od 50 Hz. Hajde, da ne budemo perfekcionisti, da kazemo da moze da prodje tu i tamo neki udar od 200-300 V, ionako su veoma kratkog trajanja, tipicno u rangu milisekundi. Prikaci osciloskop pa gledaj i cudi se udarima i od 900V, cudi se sumi udara u opsegu 300-400V, itd. Ne bi trebalo, ali jeste.

              Ponavljam, uopste nisu bili glupi oni ljudi koji su kacili one male provodne jezicke od karoserije do druma; jeste da su ih oni u dosta velikoj meri kacili da bi se resili statike, koje ne bi ni trebalo da bude, ali opet, time jesu povezali karoseriju sa masom i dobar deo tih problema jeste bio smanjen. Ne znam koliko, ali po slobodnoj proceni, bar 40%, a mozda i vise.

              Pozdrav,
              DVV
              Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

              Comment

              • DejanV
                CBC Senator XXL
                • 19.07.2005
                • 682
                • Beograd

                #67
                Originally posted by dranix
                Ops Dejane,
                Mislio sam da "ne moze" u smislu zdravog razuma. Naravno da znam sta je ezoterija i da, i dalje tvrdim, vecina toga ne moze da se cuje "golim" uhom. Jedino sto elektrostatici mrse konce jer jednostavno ne rade sa bilo cime
                E, tu jako gresis, to i te kako moze da se cuje cak i sa komponentama od 300 eura. Da nije tako, sta bismo radili svi mi koji pravimo takve filtere, a nije nas malo?

                Ali, nemoj da verujes meni na rec, probaj i sam. Kod sebe ili kod nekog drugog. Mozes i da cujes (u audio sistemu) i da vidis (na video sistemima i na PC-ju). Ako se odlucis za to, javi mi se, daci ti jednu adresu u Belgiji, dobar prijatelj, koji ima cak nekoliko mojih filtera, zivi negde u okolini Brisela.

                Industrijska elektronika spada u domen masovne. Ja masu obicno nazivam i RULJA pa mozes misliti sta o tome mislim.
                I bas zato im takvi filteri i te kako trebaju. Jedna fabrika u Cacku je muku mucila sa kontrolom kvaliteta dok nisu postavili dva filtera u laboratoriju koja kontrolise kvalitet. Prvo su morali da rekalibrisu sve instrumente, bez izuzetaka. I evo, vec peta godina kako ih zadovoljno koriste i pisu porudzbinu za jos.

                Moras da shvati porstu logiku - sto je neki uredjaj bolje napravljen, i stoga skuplji, imace bolje napajanje i bice manje osetljiv na djubre iz mreze. To je MANJE, a ne neosetljiv.

                Pre nekih 3-4 godine, jedan beogradski advokat gurne u svoj sistem, koji kosta brat-bratu 50.000 eura (Krell pre i main amp, Audio Research CD, itd), moj najmanji filter (najmanji po broju izvoda, ali sam filter je potpuno isti kao i najveci). Pozeleno je kada je cuo razliku, i kao i svaki Srbin, prvo me je mrzeo zato sto je kutija od 250 eura transformisala njegov sistem u nesto sto on nije ni znao da moze, ali je posle par meseci, kada se odljutio, uredno kupio takav.

                Ali, nije uvek tako. Ima slucajeva, ma kako retki bili, da filter istina ocisti zvuk, ali ga i promeni u nezeljenom smeru. Na primer, uvek pitam sta ko ima, pa ako neko ima Jadis opremu, ja mu svaetujem da ni slucajno ne kupi moj filter, jer znam sta ce da se dogodi. Znam i zasto, ali necu sada da pljujem Jadis.

                Zato uvek i kazem - prvo probajte, pa onda kupujte. Zato ih i nudim sa vremenom besplatnog povratka od 30 dana, a za ovih 7 godine, vratio mi se jedan jedini komad, i to iz Francuske, i to od vlasnika Jadis sistema.

                Delim tvoje misljenje kad je u pitanju "unapredjenje" automobila. Sta da radimo kad ljudi po svojoj prirodi "padaju" na vizuelno cega je i kitch veliki deo.
                Lepota automobila je u tome sto ipak, u celini gledano, ostavljaju dosta prostora za neki licni izraz, pa svako moze da radi onako kako smatra da treba. Mada, to najcesce ispadne onako kako mu budzet dozvoljava, jer vrlo nalik hajfilisticarima i vidiotima, i auto drustvo ima ambicije koje daleko prevazilaze budzete.

                Nego ovaj nas Boost razmislja brzo. Ima "zanimljiva" pitanja uvek...
                Naucila ga je izgleda baba da se shkaklja
                Ako, sta fali? Pametan nije onaj koji sve zna, nego onaj koji zna koga da pita kada ne zna.

                Pozdrav,
                DVV
                Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                Comment

                • DejanV
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2005
                  • 682
                  • Beograd

                  #68
                  Originally posted by BOOST
                  Znam brick

                  Samo napominjem jer su accu sa niskim unutrasnjim otporom stvarnost i realnost zapada, problemi kakvi god koji mogu nastati sa losom filtracijom su malo vishe vezani na nivo izbora akumulatora na domacem trzistu.
                  Po nekim jos uvek nekompletnim ispitivanjima, somborski akumulatori "Black Horse" trce krugove oko akumulatora "Bosch" sa zeleom. Istina, razlike nisu zjapece ili kapitalne, ali su u ogromnoj vecini na strani Somboraca.

                  Jedino sto tu potencijalno muti sliku je sto je nase trziste preplavljeno laznjacima iz Turske i sa drugih mesta, pa covek mora da bude jako obazriv oko proizvoda sa cuvenim imenom.

                  Moja poenta je da nesto sa cuvenim imenom, koje pride i lepo kosta, uopste ne mora biti bolje od domaceg (iako to najcesce jeste slucaj), i jos vise, uopste ne mora biti vredno niti renomea proizvodjaca, niti para koje se za to traze.

                  Boost, uzmi neki akumulator pri ruci, nebitno koji, bitno je samo da radi, povezi osciloskop preko njega i pogledaj naizmenicnu komponentu. Tesko da ces je naci, sem ako nemas neki jako skup i ultra osetljiv HP ili Tectronix osciloskop. Onda stavi jednu sijalicu od 12V preko akumulatora, sa duzinom zica od 50 cm, pola metra. Pogledaj AC komponentu na osciloskopu. I nemoj da se cudis.

                  Pozdrav,
                  DVV
                  Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #69
                    DejaneV,
                    Jel ti to ovako testiras filtere? Posto je na engleskom pretpostavljam da je to za glupo zapadno trziste. Nije to bre kundak od puske pa da pola teksta posvetis daskama od orahovine i to pazi, slavonske. Ma nemoj. Pa im onda jos objasnjavas gde se to nalazi posto ne znaju geografiju.

                    evo citata a evo i linka :
                    http://www.zero-distortion.com/tests/dz ... ar-rp1.htm

                    Also, the fact that aluminum is used means effects of magnetic fields and eddy currents are kept to a minimum, and certainly to a lower level than with the usual pressed steel plates. But this was so with the old series as well.

                    They have now added real wood side cheeks. I really love the new look, but then I have always had a soft spot for combinations of wood and metal, here as elsewhere. Beside the much improved, now very luxurious looks, these wood side cheeks are not the usual chipboard with usually plastic and sometimes real wood veneer, these are 100% full wood. And not just any wood, this is real Slavonian walnut. Slavonia is a part of old Yugoslavia, and of Croatia today, where this type of walnut is indigenous; it grows there, actually in southern parts of the Panonian plain (shared between Croatia, Yugoslavia, Hungary and Romania), and there only. As any walnut, it takes a long time to grow, and is consequently rather expensive to use, just as it is relatively rare. I have no idea what moved DeZorel to opt for this particular type of wood, but I feel it’s a good thing they did, because it looks gorgeous. It also stands out, with its quadruple lacquer coating

                    Pozdrav, Dranix

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #70
                      Hm.. sta je problem sa resenjem tipa 2 akumulatora za ECU, gde se jedan puni, drugi daje struju za njega. Kad gard oseti da napon dolazi na nastelovani nivo, swich2 i tako u nedogled. Dakle, ako bas smeta samom ecu da je jos nesto vezano na njega .
                      Chak sto vishe najveci potrosach na ECU je opterecenje injektorima.
                      Nevredi gledati celu struju koja prolazi kroz njega, jer su dobrim delom ili chak sto vishe reda 80-85% od opterecenja ECUa izazvani na nivou gde isti uzemljuje na driverima a komponente imaju konstantan +.
                      Dakle, injektori i jedan deo komponenti mogu imati vezu sa + izvan ECUa, samo grounding ide kroz izlazne drivere.

                      Sad, kad se tako posmatra neostade ni 50VA za pogon same logike.

                      Da stvar bude jos crnja danasnji ECU upravo tako i rade.

                      Dobar primer tome je upravo SAAB gde mozes uzeti koji hoces audio sistem i povezati pojacivac u njemu na bilo koju + liniju , uzemljiti ga bilo gde, chak i line in ground mozes slobodno da vezes na masu auta bez koriscenja virtuelgroundinga i sistem nece imati klasicne smetnje na koje se cilja.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #71
                        Jedino ako bi se doveo plus kabl veceg preseka za injectore posebno moglo bi da se dobije eventualno nesto. Definitivno je napon od 12-14v dosta mali i nema tu leka sto se struje tice. Mora da je velika. Volvo prelazi na optiku zbog tezine a mi trebamo da razmisljamo o debljim zicama
                        Dejan je ipak strucniji za jednu drugu vrstu filtera (AC filter) a to je prilicna razlika.
                        Stabilizatori i filteri su ipak samo dve slicne stvarcice a nikako iste. Mozda nesto bolje oko alternatora ili motora ventilatora ili drugih gde god ima cetkica. Mozda po koji kabl da se provuce kroz feritni prsten eventualno. To bi moglo i ovako da se proba sa one dve polutke bez secenja kabla ali potrebni su merni instrumeti i malo dublja analiza eventualnih smetnji. Ostalo mrka kapa da bi se mnogo moglo postici. Pitanje samo sa kojim posebnim ciljem. Sta gubimo time sto toga sada nema u automobilima? Bilo kakve spekulacije oko toga da nekim ekstra filterom produzujemo zivot ECU-a su samo veoma relativne jer niko ne moze da kaze koliko to produzujemo. Kad je temperatura u pitanju tu se vec vrse probe pa se zato kaze da svakih 10°C vise preko 40°C smanjuje zivotni vek CPU u jednom PC-ju na polovinu. Pitanje kliko je i to tacno. I pored toga ljudi ih overclock-uju i ipak traju i duze nego sto je to potrebno. Ako mene neko pita ja bi pre stavio bolje hladjenje svuda nego filtere sa argumentom da to povecava radni vek. Sprecio mozda da udje vlaga i slicne stvari. Ostalo, ne bas. Ima nacina da se nesto poboljsa i nije isto na svakom autu a nije ni fizicki lako bas uvek. Jedino sto kontakti i mase prave cudo ako ne valjaju a to je uglavnom opet klima u pitanju a ne smetnje ili losa konstrukcija. Bilo bi preterano da neke stare automobile i to jos jevtine uzimamo za primer. Oni nisu vredni ni price a kamoli unapredjenja jedino mozda u edukativne svrhe.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #72
                          pa
                          injektori su sa plus strane vezani preko releja direktno na akubateriju.
                          nemaju nikakvo napajanje koje vuku iz ECU (pricam Bosch LH primenjen na Volvou).

                          nije cudno sto Volvo taj relej naziva "noise supression".

                          struja nije velika, sva 4 injektora vuku zbirno manje od 4 A struje. standardni presek kabla koji ih napaja je 2,5 kvadrata sto je vise nego dovoljno.

                          dakle, postoji konstrukcija koja savrseno radi bez ikakvih dodatnih filtera, niti je za potpuno ispravan rad ECU bilo sta potrebno naknadno dodavati.

                          kako sam servisirao i remontovao MOtronic bosov ECU ustanovio sam da je okruzenje u autu sasvim primereno konstrukcionim resenjima i nikakvi filteri nece poboljsati rad EPROMa koji je kriticna komponenta za eventualne smetnje.

                          Volvo prelazi na optiku zbog tezine
                          Volvo je tokom 80tih dostigao masu od 350kg utrosenih na kablove raznoraznih sistema (model 760) a kako su od bakra to su i prilicno skupi za ukupnu duzinu.
                          1998. godine Volvo je presao na optiku i bakar je u dobrom delu izbacen a kablovi drasticno pojednostavljeni prelaskomo na BUS mreznu arhitekturu kabliranja.

                          jednu drugu vrstu filtera (AC filter) a to je prilicna razlika
                          sa tim filterima imam nesto vise od 20 godina iskustva, i naslusao sam se raznoraznih varijanti, ukljucujuci i bar 6 domacih.

                          i kao pravilo, niti jedan filter nije imao nikakav konacni uticaj na audio sistemima koji su i inace kvalitetno pravljeni sudeci po javnim testiranjima u kojima je ucestvovalo ponekad i preko 100 ljudi u jednoj seansi. (hint, hala Pinki audio klub sa kraja 80tih i redovne seanse preslusavanja razno razne high end opreme).

                          problemi mogu nastati, a mogu se i vestacki izazvati.
                          dovoljno je jedan neispravan klasicni fluo starter koji je muka za bilo kakav filter, bilo koje cene
                          kao i gomila aparata za zavarivanje...

                          iz prakse, lose konstruisana oprema nuzno zahteva poboljsanja pa i u vidu filtera dok visoko kvalitetna oprema je potpuno imuna na uticaj spoljasnih smetnji ukljucujuci i RF polja vrlo visokog intenziteta.

                          naravno, to ima cenu i ne prodaje se na polici u radnji na svakom cosku.

                          radio stanice/ radio predajnici su veoma prljavi izvor smetnji svih mogucih frekvencija sa jako izrazenim harmonicima vrlo visokih intenziteta.
                          toliko jakih da mogu bez po muke da totalno blokiraju jedan kvalitetan prosecan analogni(klasican) TV prijemnik i izbace ga iz sinhronizacije.

                          i opet filteri za takve stvari su jasno opisani, i lako se prave u kucnoj radinosti vec decenijama (recimo tacne instrukcije kako mogu se naci knjigama Karla Rothamela ili Boze Metzgera koje su kod nas siroko poznate).

                          za svaku smetnju postoji i protiv otrov, pitanje je samo da li je proizvodjac hteo da ugradi ( i poskupi izradu proizvoda u velikoj seriji) ili je preskocio iz ekonomskih razloga.

                          tako je i sa autima, razni modeli raznih konstrukcija.

                          na nekima su smetnje tako jake da je prijem AM podrucja prepun smetnji a ima auta gde je AM prijem kristalno cist (recimo Volvo i Saab su jedni od takvih).
                          i to bez ikakvog filtera, ma gde prikljucen na napajanje radio prijemnik.

                          itd, ...vlro sirok spektar prakticnih izvedbi manje ili vece cene kostanja.
                          uglavnom, iz prakse uveren sam da problem smetnji najvise zavisi od bazne konstrukcije elektro sistema i na dobrom autu ne treba nikakav fliter a na losem niti fitler mozda nece otkloniti sam uzrok smetnji vec samo bolje ili losije maskirati postojeci problem.

                          kada bi smetnje bile tako strasno neotklonjiv problem sateliti bi ispdali iz funkcije samo tako, a kamoli on line komunikacija na relaciji zemlja- Space Shuttle. a ta komunikacija je javno dostupna kada god je misija aktivna i moze je svako ko pozeli slusati na radio prijemniku, loud& clear

                          uh, prvi filter propusnik opsega sam napravio tamo negde 79te godine za rucno radjeni detektor-radio prijemnik..uh to je bilo eksperimentisanje sa nepoznatim
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #73
                            Bilo bi preterano da neke stare automobile i to jos jevtine uzimamo za primer. Oni nisu vredni ni price a kamoli unapredjenja jedino mozda u edukativne svrhe.


                            kontakti na spojevima su daleko najveci problem na vozilima pokazuje praksa i izvedena statistika elektro "kvarova".
                            kao i da je ECU najtrajniji i najpouzdaniji elektronski sklop na autu- odnosno traje u proseku duze nego motor, karoserija ili ceo auto kao sklop.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            Working...
                            X