Stereotipi o Francuzima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CikaKure
    CBC Senator XXL
    • 14.08.2005
    • 668
    • Beograd

    Stereotipi o Francuzima

    Smem li malo da protestujem zbog stereotipa?

    1. "Problem je sto francuze izbegavaju zbog skupljih servisa a i redje se nadje za njih nesto nego za nekog nemca." - Ne mogu da se slozim sa ovim: To je mozda nekad bilo tako drasticno, vise, ljudi, nije. Prodavnica delova za francuska vozila itekako ima, moze da se nadje sve sto ustreba, a ima i dobrih majstora sa razumnim cenama. Sad sto Golfa2servisiraju kod Gige u shupi, to je drugi problem. Pravo poredjenje je da odes u Verano recimo, pa onda kod Radulovica a moze i u Autokomerc. Sledeci korak u poredjenju je da odes kod nekog ovlascenog za recimo pezo, citroen, reno, BMW, Mecku, VW, pa poredis. Treci korak su neovlasceni serviseri, pa tek onda priucena rodbina i drugari. Naravno, Giga u shupi ostaje uvek kao opcija.

    2. "francuz se ne kvari toliko cesto pa i nemas puno otpada i mogucnosti da nadjes delove." - Ma to je tako relativno da stoji i da kazes za japanca ili koreanca, a mozes i za amerikanca. Oprosti, mislim da je ovo bas jedna proizvoljna tvrdnja i pre svga nema joj mesta u nasim uslovima gde se voze polovni automobili, bez ikakve istorije najcesce, po uzasnim drumovima, sa losim gorivom, puno soli zimi... Skroz individualno. I jos nesto-kod nas je narod navikao da vozi kola i da ne ulaze novce u njih nego vozi dok god ide, pa tek kad crkne da stane - onda menjaj deo i radi servise, stoga ne treba dda cudi razmerno veliki broj otkaza automobila, ma koje marke. A o kupovini na otpadima, uh, tesko pitanje, al ako sam dobro shvatio sta je poenta ovde, mozda je bolje reci da je vise prodatih nemackih vozila kod nas pa ih je srazmerno vise na raspolaganju po otpadima.

    Ono sto nije stereotip, nego razlozno razmisljenje je tvrdnja: " i kad uzmes sveukupnu snagu i nije neki potrosac". Bre, ljudi kod nas voze Zastavu 101 "jer malo trosi". To sto taj muceni kec koji kupe polovan star 10 godina posrce 10l na 100km, to nema veze, a ako neki normalan auto koji ima 2000 ili 3000 kubika, klima uredjaj i koji se po nepisanom pravilu uvek malo i potera ostrije potrosi 12-13l to je odma veliki potrosac. Ili najjaci su mi likovi koji voze poluraspadnutu mecku 123 240D jer je dizel pa jeftino se za voziti - ma kome oni to pricaju sa potrosenih 10-11l dizela na 100km...
  • citroen xm
    CBC Član
    • 25.10.2005
    • 50

    #2
    Upravu si,ali to mi ovde znamo.Ovo treba da napises u nemackim automobilima,jer oni misle da voze najbolja kola.A to nikad nije bilo tacno.
    XM

    Comment

    • observer
      CBC Veteran
      • 06.10.2005
      • 196
      • Novi Sad
      • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

      #3
      Potpuno ste u pravu kada pricate o delovima i potrosnji.

      Ali ja, recimo, takodje bolujem od jednog stereotipa: ja cesto volim da kazem da su francuska kola skupa kao nemacka, a pouzdana kao italijanska. Iz tog razloga ih bas ne smatram dobrom kupovinom (ako vec kupujem shit, kupicu jeftiniji tj. italijanski).

      Vi me sad razuverite ako nisam u pravu.

      Comment

      • citroen xm
        CBC Član
        • 25.10.2005
        • 50

        #4
        O pouzdanosti necu govoriti jer je to relativna stvar.Svaki automobil ima neke decije bolesti.Takodje necu govoriti o fijatovoj limariji.A gde se u tvom razmisljanju izgubila udobnost,a takodje kola treba da gledas i po dizajnu dakle sta ti se svidja.I na kraju nemci su skuplji za odrzavanje.
        XM

        Comment

        • @lix
          CBC Senator XXL
          • 17.12.2004
          • 875
          • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

          #5
          Opste poznata je cinjenica da sve sto ne znas - kosta. Tako je i sa automobilima. Jeini razlog zasto su Nemci "jeftini" za odrzavanje lezi u cinjenici da su ta vozila prilicno zastupljena na nasem trzistu pa samim tim ima puno i trogovaca delovima kao i servisera. U slovima trzisne konkurencije brzo dolazimo do optimalne cene.

          Ipak nisu svi Nemci jeftini za odrzavanje. Kao primer treba uzeti BMW.

          Sa druge strane, Francuzi su sve zastupljeniji na nasem trzistu pa se ponavlja prethodna prica. Pouzdanost? Jako relativna stvar. Ja recimo imam podatke da se Renault i Peugeot vrlo malo kvare i vrlo su pouzdani. A Citroen? Pa osim instalacije koja zna da bude problem, postoji i cuveno ogibljenje kome je potrebno posvetiti izvesnu paznju. Redovno menjati hidraulicno LHM ulje na svakih 50-80 hiljada kilometara (koliko traju amortizeri?). Sta nasi ljudi rade: umesto da zamene LHM ulje novim (litar kosta oko 400 dinara i potrebno ga je oko 5 litara), u sistem ubacuju preradjeno masinsko ulje koje je majstoru ostalo od ko zna cega... I sad posle 120000km (manje-vise nije ni bitno) dodje do velikih problema. Pu.. j**em ti majku, sr**e, Francuz itd , itd.

          Od '87 sva francuska vozila imaju antikorozivnu zastitu cinkovanjem - tako da o trajnosti ne treba trositi reci.
          Neko ce reci JA sam ih video da rdjaju... jeste rdjaju i Tojote i Volvoi i kao i sva kola koja su bila havarisana.

          Sta, kao niste nikada videli rdjavi GNOJ (Golf II)?
          Što više za što manje

          Comment

          • citroen xm
            CBC Član
            • 25.10.2005
            • 50

            #6
            Kakvo je ovo zatisje?
            XM

            Comment

            • observer
              CBC Veteran
              • 06.10.2005
              • 196
              • Novi Sad
              • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

              #7
              Originally posted by citroen xm
              Kakvo je ovo zatisje?
              Pa nema potrebe da se prepucavamo. Uglavnom je svako rekao sta je imao. A razuveriti nekoga ko voli francuska kola je Sizifov posao. To je kao da pokusavas pasioniranog ljubitelja skupih plavusa da ubedis da moze da prodje i bolje sa nekom "jeftinijom" devojkom iz komsiluka.
              Ali boze moj, ona je tako "obicna i dosadna".

              To je sukob dve skole misljenja koje se nikada nece pomiriti.
              Nekome ko voli francuze je besmisleno ukazivati na rang liste pouzdanosti.

              Da ne bude da citiram nemacki (pristrasni) izvor, evo dva podatka iz najnovijeg broja Top Geara: prema njihovom istrazivanju, Renault (kao marka) je na 34 mestu od 36. Pretposlednji, na 35 od 36 je naravno Fiat, a ubedljivo na dnu (36 od 36) je, pogadjate, Peugeot.
              Poredjenja radi, VW je na 21. mestu, a Skoda (iznenadjujuce) na drugom.

              Naravno da Englezi imaju malo cudne prioritete, i naravno da nijedno istrazivanje nije do kraja objektivno, ali malo je cudno da su se svi bas urotili protiv nevinih franucuza i italijana.

              Na kraju krajeva, i sam vozim italijanski auto, ali me to ne sprecava da budem objektivan i da stvari nazovem pravim imenom.

              Meni ne treba automobil zbog uzbudjenja, treba mi da se pouzdano i uz minimalne troskove prevezem od tacke A do tacke B.

              Neko drugi, medjutim, ima druge prioritete (udobnost, imidz, dizajn, ...) i njemu su francuska kola ispunjenje snova.
              Ja svakako ne zelim da rusim tudje snove.
              Oni se obicno sami sruse prilikom otvaranja novcanika, bas kao i kada su devojke u pitanju

              Comment

              • citroen xm
                CBC Član
                • 25.10.2005
                • 50

                #8
                Oko devojka bi mogli da pricamo.A o automobilima zaista necemo.
                XM

                Comment

                • Duke
                  CBC Senator XXL
                  • 16.01.2006
                  • 753
                  • Urbs Naissus

                  #9
                  Originally posted by citroen xm
                  Oko devojka bi mogli da pricamo.A o automobilima zaista necemo.
                  Jes' da je stara tema, mozda je niko i ne gleda, al' ne mogu da se ne ubacim.
                  Jeftini nemci? Pogledajte na forumu ono (opravdano) kukumavchenje zbog pokvarenog alternatora na shugavoj (ali novoj!) Opel Corsi. 1000 evra! Nema opravke.

                  Jeftini Nemci...

                  Ako se misli na Golf II sa turskim delovima, ili mozebiti Kadet suzu, jes' ,vala, jeftin je... Samo sto, kakvi su nam putevi,mora da nosish shlem, da ne polomish glavu od krov auta.

                  Skupe spone i zglobovi? Bubrezi su skuplji.

                  A svaki drugi Nemac koji hoche da se nazove autom, ima da se plati, batke, isto ko i svaki Francuz.

                  Nego kome ja to ovde pricham, svi vi to vec znate...
                  "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                  Comment

                  • citroen xm
                    CBC Član
                    • 25.10.2005
                    • 50

                    #10
                    znamo
                    XM

                    Comment


                    • #11
                      ah jednom zatucan zauvek zatucan. E sad imamo i dobru stranu u svemu tome. Cene francuza (pezo pogotovu) tako brzo padaju da je to neverovatno. Za "male" pare moze se naci dobar primerak.

                      Comment

                      • citroen xm
                        CBC Član
                        • 25.10.2005
                        • 50

                        #12
                        I to znam
                        XM

                        Comment

                        • jaksa
                          CBC Senator XXL
                          • 23.10.2004
                          • 701
                          • Novi Beograd, SC

                          #13
                          Ja ne vozim francuski auto, ali verujem da ne patim od stereotipa (sem prema domacim kolima, o kojima mislim sve najgore )

                          Mislim da je potpuno uzaludno ispravljati krive drine i menjati necija ubedjenja, pogotovo u nasoj sredini, koja je jako neobrazovana, i tehnicki, i na svaki drugi nacin.
                          Daleko je znacajnije, kada se vec kupuje polovan auto, naci dobro odrzavan i pazljivo vozen auto nego sto je bitno da li je francuz , nemac i sl.
                          Na mom fordu pola delova je nemacko, dobar deo francuski, nesto ima americkih a nesto bogami i japanskih. To sve skupa ne znaci ama bas nista. Daleko je vaznije ko i kako ga je vozio i vozi.

                          I tako...

                          Comment

                          • gordi014
                            Moderator
                            • 02.10.2004
                            • 1049
                            • Valjevo, Srbija
                            • PEUGEOT 206 XS 1.6

                            #14
                            Kad smo kod stereotipa i predrasuda

                            Evo, na primer: automobilski novinari (neki od njih) vrlo često šire dezinformacije o francuskim vozilima.
                            Vrlo često "novinari" citiraju već rečeno bez da su uopšte vozili i testirali te aute. Tako se komentar određenog auta zna unapred i pre nego dođe u prodaju.
                            Pa će za svakog francuza reći kako je udoban, ali ima premekano ogibljenje koje loše drži put i sl. Da je to glupost zna svako ko je uopšte vozio novije francuze...

                            Negde sam pročitao da Citroen C3 1.4HDi ima slabu zvučnu izolaciju, što je totalna glupost jer C3 1.4HDi je jedan od najtiših diesela koji sam vozio UOPŠTE, a definitivno najtiši u klasi. Većina ljudi ne veruje da je diesel kad se vozi u njemu. 1.6HDi npr. je dosta glasniji unutra, ali ni to nije ni blizu recimo VW Golfu 1.9 SDi i TDi ....

                            Drugo, ovo za ogibljenje je još jedan primer kopiranja pre napisanih stvari bez da se auto uopšte vidi i proba. Istina, prednje ogibljenje C3 je sklono čudnoj reakciji i laganom poskakivanju kad se pređe preko uzastupnih neravnina, npr. tramvajskih šina, nekoliko rupa na putu kad su zbijene i sl. To se retko, retko oseti i to samo kod sporije vožnje, uglavnom u gradu.

                            Treće, za klasu vozila, auto ima izuzetno ležanje na putu i može se jako, jako brzo voziti POGOTOVO kad se uzme u obzir kako je visok. Naginjanja gotovo da i nema. Iako obični modeli imaju visinu od 1,54m a gume 175/65/14, odlično se mogu voziti. Verzije koje imaju 15" se mogu voziti full sportski. A još da se spusti 3-4 cm, bio bi savršen. Inače, najveća mana što se tiče držanja serijskih C3 su gume. Ugrađuju se Michelin Energy koje su totalna katastrofa. Nakon 10-15 hiljada kilometara, te gume više ništa ne drže. Auto škripi, proklizava... Katastrofa.

                            Comment

                            • Duke
                              CBC Senator XXL
                              • 16.01.2006
                              • 753
                              • Urbs Naissus

                              #15
                              Originally posted by gordi014

                              Pa će za svakog francuza reći kako je udoban, ali ima premekano ogibljenje koje loše drži put i sl. Da je to glupost zna svako ko je uopšte vozio novije francuze...

                              Vraiment. To mi je i najzalije sa ovim francuskim novim kolima, sva su pocela da lice na golfa...
                              Ima jedan film sa Dzonom Malkovichem, koji je Amer, ali u stvari grchko siroche, i vratio se u zavicaj da trazi korene, sve to sa Pugom 604. Frajer ga ganja preko tucanika, prasina se dize, ogibljenje oscilira po 40 cm gore-dole, a likovi u kabini se spokojno ljuljuskaju u golemim foteljama i nemaju pojma kakav se pakao odvija ispod njih...
                              Moj tast vozi Pug 504 iz '78, i uz rizik da me linchuju kolege citroenovci, potpisujem da se nisam vozio u udobnije ogibljenom autu (Rekoh negde ranije na forumu da moj kum vozi XM iz '98 - ne moze da se meri sa Pugom...). Jednom smo ga pozajmili da idemo za Vranje, onim starim izdrkanim putem, i posle izvesnog vremena smo prestali da kocimo pred OGROMNIM pukotinama u asfaltu jer ih jednostavno NISMO osecali. Ide ti grob u susret, ti stegnes zube, volan i uvuces glavu u ramena - a ono - puf - nista. Umalo gume nismo isekli u froncle... "To majka vise ne radja"...
                              I prelaz iz mog R21 faza jedan u R25 fazu dva je bio neprijatno iznenadjenje za mene. Stari rendza se gibao kao jogi dushek po neravninama, a novi rendza bas i ne... Uglavnom druska i skakuce. Malo ga vade masivne fotelje (kozne) , ali nije vise to-to...
                              Stvarno ne znam o cemu razmisljaju danasnji konstruktori... Da auto lezi na putu, jel? Pa, bre, ne idem na trke, valjda treba i da mi bude lepo dok se vozim. Ako je do lezanja, nek izvade opruge, pa kao u F1, druskaj brale, dok ne izbacis sav pesak iz urinarnog trakta...
                              "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                              Comment

                              Working...
                              X