Mozda ce nekog interesovati a mozda neko moze i nesto vise da kaze o ovom uredjaju.
P. ŽIVKOVIĆ | 17. decembar 2015. 19:31 | Komentara: 29
U našu zemlju stigao uređaj - "taho špijun", koji precizno određuje koliko su prešli automobili. Ultrazvuk i softver utvrđuju stvarno stanje vozila. Dijagnoza košta 6.000 dinara

ČUVENA rečenica preprodavaca polovnih automobila "auto je prešao samo toliko jer ga je vozila jedna baka u Nemačkoj, i to samo do pijace" postaće uskoro prošlost jer je odskoro i u Srbiji moguće, sa visokim stepenom verovatnoće, utvrditi stvarnu kilometražu polovnjaka!


- Uređaj "taho špijun" je patentiran pre 15 godina u SAD, a već deset godina se koristi i u Evropi. Tačnije, na najvećem automobilskom tržištu u Nemačkoj - kaže, za "Novosti", Petar Janjušević koji je ovlašćen za upotrebu ovog uređaja u Srbiji i zemljama regiona.
Radi se o visokosofisticiranoj tehnologiji koja koristi ultrazvuk i specijani softver na osnovu koga ispitivač može da ustanovi ne samo koliko je automobil stvarno prešao kilometara već i u kakvom su stanju pojedini delovi, da li su menjani, da li se radi o prvoj ugradnji i slično, pa čak i da otkrije da li šoferšajbna ima neku falinku!
- Jednostavno, priključi se uređaj koji ispituje sve. Od brojeva šasije, motora, delova, stanja u kom se nalaze pojedini delovi motora, menjača, procenjuje "klokovanje" motora, a onda sve te podatke operater ukuca u program koji je priključen na veliku bazu podataka u Nemačkoj, za sve zemlje EU, i vrlo jednostavno se postavi "dijagnoza" - objašnjava Janjušević.
Odstupanja od stvarne kilometraže su plus-minus deset odsto pa tako više niko neće moći da vam proda automobil koji je prevalio pola miliona i više kilometara sa "original kilometražom od 50.000, koliko je prešla pomenuta baka".
- Zabluda je da u Nemačkoj niko ne vara i ne šteluje kilometar-satove. I tamo je to masovna pojava. Po nekim podacima svaki treći polovnjak je sa vraćenom kilometražom. Otkriveni su slučajevi kada je automobil koji je prešao 900.000 kilometara preštelovan da mu kilometar-sat pokazuje 75.000.
Trenutno, firma Petra Janjuševića radi u Novom Sadu ali dolazi po pozivu i u druge gradove Srbije. Uskoro će početi obuka za operatere širom naše zemlje pa će, vrlo lako, moći da se proveri da li su podaci koje prodavac nudi o vozilu tačni.
- Cena je 6.000 dinara, i to je, priznaćete, minimalan trošak za nekoga ko kupuje polovni auto, da sazna da li pazari ili ne mačku u džaku - tvrdi Janjušević.
SERVISERI ĆE SLATI PODATKE
OD 2017. godine svi proizvođači automobila u Evropi će morati da šalju sve podatke o svakom proizvedenom vozilu u centralnu bazu podataka.
Tu obavezu imaće i svi serviseri pa će vrlo lako moći da se utvrdi, u svakom trenutku u kakvom je stanju automobil, koliko je prešao kilometara, koji su mu delovi i kad menjani, da li je udaran, farban, dorađivan...
Odzvonilo štelovanju kilometraže
P. ŽIVKOVIĆ | 17. decembar 2015. 19:31 | Komentara: 29
U našu zemlju stigao uređaj - "taho špijun", koji precizno određuje koliko su prešli automobili. Ultrazvuk i softver utvrđuju stvarno stanje vozila. Dijagnoza košta 6.000 dinara

ČUVENA rečenica preprodavaca polovnih automobila "auto je prešao samo toliko jer ga je vozila jedna baka u Nemačkoj, i to samo do pijace" postaće uskoro prošlost jer je odskoro i u Srbiji moguće, sa visokim stepenom verovatnoće, utvrditi stvarnu kilometražu polovnjaka!
- Uređaj "taho špijun" je patentiran pre 15 godina u SAD, a već deset godina se koristi i u Evropi. Tačnije, na najvećem automobilskom tržištu u Nemačkoj - kaže, za "Novosti", Petar Janjušević koji je ovlašćen za upotrebu ovog uređaja u Srbiji i zemljama regiona.
Radi se o visokosofisticiranoj tehnologiji koja koristi ultrazvuk i specijani softver na osnovu koga ispitivač može da ustanovi ne samo koliko je automobil stvarno prešao kilometara već i u kakvom su stanju pojedini delovi, da li su menjani, da li se radi o prvoj ugradnji i slično, pa čak i da otkrije da li šoferšajbna ima neku falinku!
- Jednostavno, priključi se uređaj koji ispituje sve. Od brojeva šasije, motora, delova, stanja u kom se nalaze pojedini delovi motora, menjača, procenjuje "klokovanje" motora, a onda sve te podatke operater ukuca u program koji je priključen na veliku bazu podataka u Nemačkoj, za sve zemlje EU, i vrlo jednostavno se postavi "dijagnoza" - objašnjava Janjušević.
Odstupanja od stvarne kilometraže su plus-minus deset odsto pa tako više niko neće moći da vam proda automobil koji je prevalio pola miliona i više kilometara sa "original kilometražom od 50.000, koliko je prešla pomenuta baka".
- Zabluda je da u Nemačkoj niko ne vara i ne šteluje kilometar-satove. I tamo je to masovna pojava. Po nekim podacima svaki treći polovnjak je sa vraćenom kilometražom. Otkriveni su slučajevi kada je automobil koji je prešao 900.000 kilometara preštelovan da mu kilometar-sat pokazuje 75.000.
Trenutno, firma Petra Janjuševića radi u Novom Sadu ali dolazi po pozivu i u druge gradove Srbije. Uskoro će početi obuka za operatere širom naše zemlje pa će, vrlo lako, moći da se proveri da li su podaci koje prodavac nudi o vozilu tačni.
- Cena je 6.000 dinara, i to je, priznaćete, minimalan trošak za nekoga ko kupuje polovni auto, da sazna da li pazari ili ne mačku u džaku - tvrdi Janjušević.
SERVISERI ĆE SLATI PODATKE
OD 2017. godine svi proizvođači automobila u Evropi će morati da šalju sve podatke o svakom proizvedenom vozilu u centralnu bazu podataka.
Tu obavezu imaće i svi serviseri pa će vrlo lako moći da se utvrdi, u svakom trenutku u kakvom je stanju automobil, koliko je prešao kilometara, koji su mu delovi i kad menjani, da li je udaran, farban, dorađivan...
Comment