Tacno je da dobar dizel pali i kad malo zaledi parafin tj.dizel motor moze da bude perfektan,ali ako nije skoro menjan filter nafte dzabe.Ali ako se ne vozi ili ne pali na -20 nekoliko dana moze da bude motor kakav god (-20 je -20).
Euro Dizel kvalitet
Collapse
X
-
Hvala g. b_samardzic
(dobro ste me dopunili, a za servis ste sve rekli ... )
Nikad dizel neće zimi biti (ni blizu) benzincu, ali je već postalo (više nego) podnošljivo.
Ajd' još jednom (pa dižem ruke (sa tastature)):
Problem uglavnom i nastaje ako se vozilo malo koristi (čemu onda dizel?). Da stoji na parkingu 7 (10) dana? (čemu automobil uopšte?).
Kod službenih vozila (više desetina za koja znam, samo novijih od 2010.) nisam (ni) (na)čuo za ovakve probleme?
Zašto? Zato što se svakodnevno koriste ili makar 2x nedeljno za duže relacije.
Letnji (dizel) se izduva i spremni su za sezonu (samim tim što jednom nedeljno ili češće dopunjavaju rezervoar do vrha).
Tačka zamućenja je nekih 8 do 10 °C viša od CFPP-a, ali to može da bude problem tek ako se vozilo ne koristi više dana a prosečna (dnevna) temperatura bude oko -15 (što nije bilo ove godine). Zato ... ako se ne koristi stalno, sipati aditiv protiv izdvajanja parafina ili OMV-ov dizel (neka je i do -32 a ne -38 pa je više nego dovoljno). Za sve ostalo bilo koji ED (zimski) će biti više nego dovoljan. Btw, sipati ređe više (puniti rezervoar), nego češće za "po crvenu" jer će više vode kondenzovati u rezervoaru (samo voda može da "zaledi", a dizel (gorivo) to NE može (kao što su "stručnjaci" napisali)).
P.S.
Ko misli da ovde dizel ledi, ili da je (katastrofalno) lošeg kvaliteta, ne treba ni da vozi vozilo sa dizel motorom. Prosto.
(ionako ne postoji dokaz koji je dovoljno uverljiv, ovde se više veruje priči, naročito spinovanoj i što glasnijom (i pečatiranoj)).
Sa izveštajem servisa i fiskalnim računom bi u teoriji moglo da se povede spor sa distributerom goriva, ali praktično je gubljenje vremena (naročito kada je onako nestručno napisan, može da posluži za prostoriju koja se označava sa dve nule).
P.P.S.
"Zimski" dizel neće da ošteti motor ili tako nešto, jer je rafinerijski podešen za niske temperature (bolje rešenje nego "ručno" dodavanje aditiva). Može (eventualno) da za 1-2% poveća potrošnju (a i skuplji je rafinerijama, pa zato nije na tršištu cele godine).Last edited by expendable; 21.01.2017, 22:06.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Dodaću komentar samo sa stanovišta korisnika. Ne znam pojedinosti, nisam dobar sa hemijom.
Dakle, Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V. Uhvatila me je mećava na Cetinju i 5 dana konstantno -15*, dok je dva dana bilo -21*. Sticajem okolnosti, nisam uspeo uopšte ta 2 dana da palim auto. Skeptično sam ušao, okrenuo ključ i upalio je odmah.
Ograđujem se da pišem samo sa korisničkog aspekta, a da li je kvalitet dizela bio ok ili me je spasilo to što je bio napunjen do čepa (uvek ga tako držim) - ne znam. Pozitivno iznenađenje u svakom slučaju.
Comment
-
-
Ovih dana je bilo slučajeva da sam na par izvađenih pumpi iz rezervoara našao malo leda na situ. Ni jednog trenutka nisam pomislio da je gorivo LOŠE, već da je reč o nepravilnoj manipulaciji, kondenzu i sl. Na kraju krajeva sam sam sebe uhvatio dok sam sipao gorivo u službenog Punta da navejava sneg oko ulivnog grla, eto odakle par kapi leda..... ED i STRAŠNI PARAFIN.......koji se nekad koristio i kao katalizator procesa sagorevanje...... da ne idem dalje
''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
-
Vozim starog dizela i sipam gasno ulje. I na ovih -15 pali bez problema ujutru, a vozi se svaki dan i sipa se gorivo svaki drugi-treci dan. Stoji napolju nocu i ujutru upali bez ikakvih problema. Komsija sa A6 2.0Tdi, morali smo da ga odslepamo u servis, nasli su led u crevu, a gorivo u rezervoaru mu nije steglo. Imao je par kapljica vode koja je zaledila, dosla do creva gde je i zacepila i eto problema
Comment
-
-
Opet slicna prica, mislim da je tu motor na izdisaju. Voda se rastvara u dizelu, u radu se kompletan rezervoar greje povratnim vodom. Ako je i bilo vode u crevu pumpa je bila puna nafte pre gasenja tako da je auto morao da upali. Meni se cini da ce on opet da ima problema sa naftom i da psuje rafineriju.
Comment
-
-
Po meni postoje tu puno faktora,koji mogu uticati na startovanje motora na niskim temperatirama,sto opet ne mora da znaci da je motor los ili neki veci kvar.Jedna mala sitnica moze da bude problem npr.na vreme ne zamenjen filter nafte,ne ociscen rezervoar,ne proverena ispravnost grejaca,akumulatora itd.Zato male servise treba raditi na vreme,i kao sto je expendable vec pomenuo u prethodnom odgovoru a ja cu ga samo citirati.
(Problem uglavnom i nastaje ako se vozilo malo koristi (čemu onda dizel?). Da stoji na parkingu 7 (10) dana? (čemu automobil uopšte?).
Comment
-
-
Ruski fazon je ma uliti malo 100% antifriza u rezervoar, koji pokupi vlagu, vodu i drži je u tečnom stanju da ne zapuši vodove. Oprobano, radi i ne šteti, alkoholi su u pitanju.''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
-
Originally posted by Blek View PostPo meni postoje tu puno faktora,koji mogu uticati na startovanje motora na niskim temperatirama,sto opet ne mora da znaci da je motor los ili neki veci kvar.Jedna mala sitnica moze da bude problem npr.na vreme ne zamenjen filter nafte,ne ociscen rezervoar,ne proverena ispravnost grejaca,akumulatora itd.Zato male servise treba raditi na vreme,i kao sto je expendable vec pomenuo u prethodnom odgovoru a ja cu ga samo citirati.
(Problem uglavnom i nastaje ako se vozilo malo koristi (čemu onda dizel?). Da stoji na parkingu 7 (10) dana? (čemu automobil uopšte?).''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
-
Originally posted by ragazzoni View PostRuski fazon je ma uliti malo 100% antifriza u rezervoar, koji pokupi vlagu, vodu i drži je u tečnom stanju da ne zapuši vodove. Oprobano, radi i ne šteti, alkoholi su u pitanju.
Ja da dopunim da je "Zapadnjački fazon" uliti oko 1-2% (pa čak i manje, zavisno od potreba; u artičkim predelima i više) izopropil alkohola (npr. pola litara na rezervoar od 50-70 lit.) izopropil alkohola (bolje gori od antifriza). U principu je "isti fazon" (alkoholi), ali je ovo (tipično) zapadna "prefinjenost".
Naravno, lakše je dostupan antifriz, cena je tu negde (većina "aditiva" protiv vode u gorivu je na bazi izopropil alkohola (za dizel motore) ili etil-alkohola (benzinci)).
Btw za par stepeni snizi i CFPP, pa eto kompletnog "tretmana" (za "teže" slučajeve)
(ove aditive ne mešati sa aditivima koji snižavaju CFPP (sprečavaju izdvajanje parafina) koji su na bazi kerozina).
Da, da, mogu se mešati međusobno (ova dva tipa aditiva).
Naravno jeftinije je kupiti litar izopropil alkohola (podeliti sa nekim), umesto 250 ml istog po većoj ceni (uz sitne dodatke, manje bitne, 85-90% je IPA).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
SAT, šta to beše?
A oni su (kao privatna firma sa delimičnim naslanjanjem na državna jasla) pouzdan izvor informacija? Bore se za narod? Čuveni testovi SAT-a? (e baš smešno)
E baš se lepo nasmejah.
Da, i Deda Mraz postoji, samo sipao dizel u Srbiji pa mu zaledio te ga niko više nije video ove godine (a i pokloni nisu stigli svuda, naročito u ovim krajevima).
Meni ne smeta da se piše šta god da se piše, ko je imao problema neka nastavi, meni ni iz džepa ni u džep. Dizel je za njivu (ili da se vozi u Nemačkoj), pa k'o je to izabrao, mora malo i da (se) pati. Niko u mom kraju nije na NIS-u i Luk-u imao problem ove zime (sa čestih -16 cel.).
Ne isklljučujem da su stipse iz rafinerije/a isporučivali class D umesto F tokom decembra (do pred kraj topliji nego očekivano), pa eto izvora problema.
Naravno cena je sve bliža 150-ici i to nikoga NE interesuje (sa naftom na oko 50€ za burence, kad se vrati na "uobičajenih" 70 biće to 200).
Gospodo, gledajte TV tamo je sve lepše (ili crnje, po potrebi). I verujte ... kome će te verovati, ako ne TV-u. Čemu uopšte diskusija do sada.
E baš sam tupav, do bola. Gubim vreme a mogu i korisnije da ga upotrebim. (a verovatno i Ragazzoni).
Što sam rekao - to je, nema više.
endeExpendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Pa @expendable, možeš da se smeješ do sutra što se mene tiče. Koliko su pouzdan ili nepouzdan izvor informacija, ne želim da ulazim. Nadovezao sam se na temu sa ovom informacijom pa hoće da odgleda, odgledaće. Da se dosta njih žalilo, i to je činjenica.
Nema potrebe za sarkazmom, sem ako si lično čeprkao po dovodima goriva i filterima u šta čisto sumnjam
Comment
-
-
Meni je POMENUTA emisija izvor otkrovenja i pouzdanosti, uvek nekako zaboravim na svoje znanje i jedva čekam nedelju. Navukao sam se na tu emisiju još od vremena kad su gasne uređaje u automobilima testirali pucanjem iz pušaka u bocu, beše neki mrtvi RENO 4........ Od tad vidim da da to uopšte nisu lovačke priče, već ozbiljna naučna analiza, mnogo ozbiljnija nego što g.EXPENDABLE ( iza čijeg dr stoje desetine ozbiljnih profesora iz struke )godinama priča!
Sad NAJOZBILJNIJE, lično mislim da je doprinos g.EXPENDABLE, nemerljiv i daleko dragoceniji nego šarlatanske ušminkane emisije, sa paušalnim ocenama. Ako nizbogčeg drugog, onda bar poštovanje za nesebično, nadasve stručno i korektno izlaganje, pomoć svakom i OGROMNO vreme potrošeno za svakog ponaosob kome je trebala pomoć, savet......
CBC forum, kao ni mnogi drugi, ne bi bili to što jesu da i ovaj MAESTRO nije dao svoj doprinos (ja bih rekao nemerljiv). Na ovom forumu, mada mislim ni bilo gde drugde, nije korektno i pošteno stavljati tu emisiju u ravan sa ovim nivoom izlaganja. Molim Vas da u buduće izbegavate takav neprimeren luksuz, a pogotovo sumnjati da li je dotični POUZDAN ILI NEPOUZDAN izvor informacija? Molim Vas za malo poštovanja ako ništa drugo.''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
Comment