Euro Dizel kvalitet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lucky1
    CBC Član
    • 22.02.2013
    • 30
    • Zemun
    • Citroen BX

    #31
    Ljudi, da li vi čitate postove kako su napisani ili ih interpretirate kako se vama sviđa ?

    Ko je uopšte dovodio u pitanje stručnost ili nestručnost kolege, odnosno, njegovog pisanja ?
    Naveo sam da će se u toj emisiji oglasiti po pitanju kvaliteta goriva i žalbe na isto, bez aludiranja na tačnost i netačnost informacija.

    Ako vam se sviđa, sviđa, ako ne, nikom ništa. Šta tu išta ima uvredljivo ?
    Možda moja sumnja da je @expendable proverio sadržinu filtera, rezervoara i dovoda goriva ?


    Svašta...
    Last edited by Lucky1; 26.01.2017, 17:23.

    Comment

    • ragazzoni
      CBC Senator XXL
      • 24.02.2009
      • 774
      • Obrenovac i okolina
      • Opel Omega 2.0i-16v

      #32
      Originally posted by Lucky1 View Post
      Pa @expendable, možeš da se smeješ do sutra što se mene tiče. Koliko su pouzdan ili nepouzdan izvor informacija, ne želim da ulazim.
      ???????
      Izdvojio se parafin iz goriva i ne može da upali!!
      Ja sam čeprkao u MNOGO slučajeva i nalazio VODU, pisao gore, pitam šta je sitni led šta je parafin i kako ga razlikovati na situ? I naravno svi su sipali ED i nema sumnje da nije baš sve sipano na renomiranim pumpama, a i monitoring goriva to pokazuje. Negde smo kontradiktorni, ovamo parafin, a na drugoj strani monitoring goriva dao očekivane rezultate, kvalitet u zakonskim granicama, u oba slučaja dotična emisija dokazuje, brani i jednu i drugu tezu, jednu leti, drugu zimi.....TAČKA
      Last edited by ragazzoni; 27.01.2017, 11:14.
      ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
      Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

      Comment

      • Lucky1
        CBC Član
        • 22.02.2013
        • 30
        • Zemun
        • Citroen BX

        #33
        Pa dobro, ponovo kažem, koliko su relevantna njihova ispitivanja, druga je stvar. Nisam nikoga u nešto ubeđivao niti sam poredio njihove informacije sa kolegom @expendable i to MORAŠ DA RAZDVOJIŠ. Zasmetalo mi je drvlje i kamenje bez ikakvog razloga i povoda bez da je neko nepristrasno i razložno pročitao moj post. Čak i sa tvoje/vaše strane.

        Recimo, ja nisam ni pogledao emisiju, niti me zanima. Samo sam izneo informaciju da će u toj emisiji biti govora o gorivu i postojećoj problematici.
        Mene lično to ne zanima, vozim i benzinca i dizelaša i tačno znam kada i zašto jedan od njih neče da upali. Takođe imam svoj izvor informacija, tehničke dokumentacije, saznanja, znanja, a i dovoljno sam informatički pismen da znam gde da potražim relevantne informacije.
        Sam održavam svoja kola, a ono što nisam u stanju da rešim (retko kad se desi) rešavam uz pomoć nekog drugog.
        Pružiću pomoć i upuštati u razgovor o određenoj problematici onog trenutka kada se od mene to bude očekivalo, zatražilo i kada imam dovoljno znanja da nekome u nečemu pružim adekvatnu pomoć. Do tada čitam.
        Nadam se da smo razjasnili situaciju i da nema više potrebe za polemikom bilo koje vrste, naročito one oko poštovanja.

        Zahvaljujem
        Last edited by Lucky1; 27.01.2017, 12:50.

        Comment

        • sErGiO
          Moderator
          • 30.01.2007
          • 2769
          • Neko selo pored Beogr
          • Alfa Romeo 156SW

          #34
          Nemoj mnogo da se uzbudjujes. Cbc nije kao ostali forumi i dok to ne ukapiras dzaba ces se netvirati. Ovde vlada specifican duh i atmosfera i iako nema mnogo postova u toku dana odgovorno tvrdim da je Cbc ubedljivo najkvalitetniji auto forum u okruzenju. Dora i expandable su, recnikom Star Wars-a, Yode u pravom smislu te reci a ima jos mnogo vrlo kvalitetnih ljudi sa mnogo znanja o automobilima. Moja preporuka ti je da pazljivo iscitavas forum i naucices mnogo a usput ces verovatno i ukapirati ovo o cemu ti pricam.

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            #35
            Eto, i ja da se izvninim (zbog oštrijeg tona).
            Nije bilo u redu sa moje strane, a bilo je (pomalo) i iz bezveze razloga (taman smo rasčistili temu, pa se pominje SAT ... malo mi proradio živac, naročito pošto je Ragazzoni stavio tačku na i).
            O.K. nisam naveo relevantne razloge zašto SAT nije dobar izvor informacija, bar za ovakve teme (jesu za neke druge, tipa: promena zakona o bezbednosti o saobraćaju, promene u vezi auto škola, turizmu, novim automobilima i slično).
            Da ne pominjem čuvene "testove" (ulja, akumulatora, uticaja soli na koroziju (taj je "vrh") i slično), nego da se držim teme:
            Isti SAT je pre par godina (k'o će se setiti kad, ali mislim da je bilo 2012 posle (ne verujem da su bili ažurni da je bilo za vreme) onih čuvenih 20 dana sa po (do) -20 cel.), tvrdio (zapravo su tvrdili ljudi iz rafinerija i inspekcije i slično) da ED sigurno "ne mrzne" do -20 pa i neki stepen niže (što je bilo bliže istini nego ovo sad).
            Onda su (doduše letnje vreme) vršili (jedne se sećam, ponavljam nisam redovan konzument medija) test Tng-a i ED-a, gde su dobijeni NESTVARNO (ali zbilja NESTVARNO) dobri rezultati, posle kojih bi se očekivalo da će iz regiona (a i Zapadne Evrope) svi pohrliti da sipaju taj čudesan ED (NIS-ov sa oko 1 ppm S, još jedan je bio ispod 5, mislim MOL-ov, ali davno je bilo; centanski broj i 55, voda ispod 50 ppm (od max. 200) i slično).
            Sad se poteže pitanje (kad je najgore, verovatno, prošlo, mada zime će još biti, nadam se bar još školski raspust) jer je "veliki broj" (šta je to? 15, 42, 58, 99, 143, par stotina? Koliko procenta? 0,07% ili 0,18% ili 0,51%? Možda 1,01%?) automobila (i novih) imao problema sa "naftom" ("izdvajanjem parafina"), jer navodno se distribuira dizel sa CFPP od -10 (što definitivno nije primereno klimatskom području i suprotno je onom što su svi veći distributeri više puta ponovili, u SAT-u ili drugim medijima, da je to class F (već početkom novembra, što je već diskutabilno, može biti u toku istog meseca ili bar da se kasnilo dok se "potrošio" "letnji").
            Tako da (eto, sa manje "žuči") meni ne liči da ćemo (bez mene) nešto tu pametno čuti na temu (možda slično onome koji akumulator je bolji, pa nije bilo ni boljeg ni goreg, bez zaključka). Čak mi se čini da je "vaćaranje" da bi se (neko od distributera) reklamirao ili sponzorisao (makar gorivom) putovanja do mora, reka i planina.
            Da, sagovornici su obično stručni ljudi (nešto se doduše ponavljaju) ali je priča (u časopisu ili na TV) čisto novinarska (spinovana, manje ili više).

            Već smo par puta na CBC-u bili iznad tih površnih analiza (svi zajedno), doduše noviji članovi možda nisu upoznati sa tim (još jednom izvinjenje).
            Bilo je i dobrih stvari iz SAT-a (kao "učešće" u odluci Galenike (ako je uopšte bilo doprinosa, tako je predstavljeno) da menja stare "prve pomoći" za nove po nižoj ceni, što sam i lično iskoristio). Bilo je i raznih korisnih informacija, ali kad se dođe do "nezavisne" analize kvaliteta (bilo čega) onda je to čista propast (cimaju oni i prof. sa fakulteta (najčešće, naravno, mašinca), ali jedno je kad čovek da svoje mišljenje (za џ) koje je (naravno) nedorečeno, a drugo je kad bi bila naručen tehnički izveštaj sa analizama (Btw. takav u zemlji Srbiji nikad ne bi bio "nezavisan", npr. laboratorije koje rade analize (ionako ih nema mnogo akreditovanih) često imaju distributere goriva kao klijente ... šta onda znači "neobeležen uzorak" ... jest' pokvariće odnose zbog tamo nekog (bilo kog) medija ... i (uz to) neplaćene (pošto ide preko inspekcije) analize ... ma da nije tužno, bilo bi smešno (do bola)).
            ITD.
            I na kraju krajeva, SAT nikad nije pomenuo (ili možda jeste?) CBC forum, bar se nije pozvao na isti ni za šta. Zašto bi na CBC se pozvao na njih?
            (lično sam pročitao na CBC-u mnogo kvalitetnije diskusije nego tamo ... i laici mogu da znaju mnogo, a i vrsni stručnjaci da ne budu od koristi (naročito u "novinarskom formatu")).
            Eto, malo me je dirnulo "u živac" i izazvalo "overreaction".
            Svi smo ljudi ...
            Nema potrebe da se diže ton, a pošto sam prvi počeo da se izvnim i treći put.

            P.S.
            @Sergio, THANX! Jedan od najboljih komplimenata koji si mogao da uputiš ikada i ikome (meni je cool). Doduše, možda Joda i Obi-Wan ...(Joda je stvarno vrh, smirenošću je Dora bliži "tituli" (poređenju), i čeličnim živcima na pojedine diskusije).

            E sad je "end of the end".
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • Nelson
              CBC Senator
              • 01.08.2017
              • 211
              • selo
              • Fiat Stilo 1.9 JTD

              #36
              Ili su pobrkali uzorke ili ovi koriste loše aditive



              iz SAT emisije od 16.12.2018.

              Comment

              • sErGiO
                Moderator
                • 30.01.2007
                • 2769
                • Neko selo pored Beogr
                • Alfa Romeo 156SW

                #37
                A znači aditivirana goriva na nekim pumpama su lošija od običnih

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  #38
                  Na prvi pogled -DA.
                  No, samo po ovom parametru. Moguće da su aditivirana bolja po drugim parametrima. To je npr. kod Lukoil-a verovatno slučaj (a kod NIS-a još i bolje, verovatno nije ništa žrtvovano ili je bolje uz dodanih (doduše skromnih) 2 cel. i po otpornosti na niske temperature).
                  Ipak, razlika kod MOL-a i Euro Petrol-a (nešto manje) je ogromna i potpuno neočekivana. "Običan" ED da ima -36 °C (?!), nema baš logike.
                  Uglavnom, sva goriva ispunjavaju standard, doduše birao bih -22 pa naniže (-25 je već dovoljno i za Kop).

                  Btw. verovatno da i tu nema statističke potvrde rezultata (bar po 5-6 uzoraka) zbog cena analize (doduše mogli su da ih pomešaju (isti distributer i vrsta)) pa bi opet bilo zasnovanije). Ovako, na (verovatno) po jednom uzorku može biti i po par stepeni razlike.
                  Ipak, najbolji i najlošiji rezultati se ne mogu sporiti (prevelika razlika). Vodite računa da sa lošijim rezultatima možda može da bude i 1 dl manja potrošnja (manje "zimski" dizel) što onima gde nije ispod -12 ili -15 (npr. Bgd.) može da bude i od koristi.
                  Ako se dobro sećam, sa kategorije od min. -20 sad smo u zoni -10 (?! globalno otopljenje ... kako da ne) što nije dobro rešenje.
                  Mislim da je potrebno da se postigne -20 (i zakonski).
                  Podesećam: tačka zamućenja je (jedno) desetak stepeni viša, tako da ... ko hoće da se obezbedi treba mu rezultat od -25 ili još niža temperatura (za "filtrabilnost").
                  Last edited by expendable; 17.12.2018, 15:41.
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • Nelson
                    CBC Senator
                    • 01.08.2017
                    • 211
                    • selo
                    • Fiat Stilo 1.9 JTD

                    #39
                    Priča je jako čudna. Jedino ako nije na ovim pumpama aditiviran dizel promešan sa nekim zaostalim letnjim gorivom, sve drugo mi nema logično objašnjenje.

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      #40
                      Da, u tome ima logike.
                      Aditivirana goriva su skuplja, manje se troše. U rezervoarima zaostalo letnje (koliko-toliko) pa zato i (ponegde) takvi rezultati.
                      O tome uopšte nije vođeno računa (verovatno).
                      Najbolja teorija do sada, uzevši da su rezultati baš kako su navedeni (u principu nemam razloga da sumnjam).
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • DS9
                        CBC Senator
                        • 27.10.2011
                        • 280
                        • Beograd

                        #41
                        Samo mala napomena:

                        Često se podrazumeva da je aditivirani ED, u odnosu na neaditivirani ED - aditiviran da bi mu se (samo) snizila tačka filtrabilnosti (ajd da kažemo skoro mržnjenja). To naravno svako može da uradi (do neke granice) ako kupi aditiv za tu svrhu i sipa u klasičan ED. Međutim proizvođači/distributeri aditiviranih ED-a jasno navode da su ovi aditivirani u svrhu poboljšanja i eventualne zaštite sistema ubrizgavanja (ne kažem da su njihovi navodi nužno tačni).


                        Moj auto, 1,4 HDi 2006. euro4, je koristio NIS-ov Ultra D od kako se ovaj pojavio, ali je nakon par godina odlučeno da se pređe na lukoilovu sličnu varijantu koja se naziva Ecto Dizel, dakle takođe aditiviran radi najpre sistema ubrizgavanja. Ako bi me neko pitao zašto to koristim - odgovor bi bio da zbog toga ne koristim dodatne namenske aditive (iako su i takvi preporučeni u preventivnu i kurativnu svrhu od strane PSA, koji se nazivaju Unik i Unik+) koji su poznati od npr. Liqui Moly, Bardahl, STP, Wurth i sl.

                        Odsustvo problema sa sistemom ubrizgavanja (a i ista vrednost za korekcije dizni na dijagnostici, godinama) u poslednjih 7 godina i 80,000 km (u motoru sa nepoznatom istorijom za prvih 5 godina u francuskoj) mi kaže da ću nastaviti da koristim te aditivirane dizele, makar to realno bila šarena laža. Dok se suprotno ne uspostavi.


                        Ultra-D više ne postoji, sada se naziva G-Drive Diesel, a o njemu Gasprom-NIS navodi slično kao i za Ultra D


                        Gotovo identični navodi i kod npr. Lukoila:

                        • Čiste brizgaljke
                        • 100% snaga motora
                        • Povećanje obrtnog momenta
                        • Ušteda goriva
                        • Smanjenje emisije štetnih gasova


                        Inače za takvu aditivaciju (za sistem ubrizgavanja) proizvođač može svašta da navede, ali bih najpre želeo da na pumpama za dizele bude pisano naznačeno (sa potpisom odgovornog lica) kojoj klasi (po EN 590) pripada. To naravno neće da pišu, tj. garantuju...kao ni mnogo toga. Doduše ne bi ni morali, kada bi oni koji kontrolišu (i oni koji sankcionišu) kvalitet goriva zaista bili nezavisni.

                        Btw, sa Ultra-D na lukoilov ecto dizel smo prešli jer se miris iz auspuha promenio. Zaista je pitanje šta je realan uzrok, ali i ljudsko čulo mirisa ume da bude vrlo osetljivo na npr. količinu sumpora u gorivu.

                        Usput, u vezi toga da se aditivirani manje troše, bar prema nekim svedočenjima sa CFS-a, to ume da bude i suprotno, tj. da neki navode kako im je veća potrošnja sa njima ali i da im motor lepše! radi. Sad, šta je istina bez detaljnih merenja....???
                        Last edited by DS9; 18.12.2018, 08:51.

                        Comment

                        • Nelson
                          CBC Senator
                          • 01.08.2017
                          • 211
                          • selo
                          • Fiat Stilo 1.9 JTD

                          #42


                          Ispitivanje od prošle godine




                          Marketing







                          i pitanje za kraj što prodaju toliko loše gorivo ?

                          Comment

                          • DS9
                            CBC Senator
                            • 27.10.2011
                            • 280
                            • Beograd

                            #43
                            Pa, iz tih tabela se ne vidi da je gorivo nužno loše. Samo se vide tačke filtrabilnosti, i to da svi definitivno najverovatnije zadovoljavaju propisane osobine za klasu E, a većina osim helenik i petrol da pripadaju klasi F.

                            Voleo bih da vidim test na nekom dizel motoru (a najpre detaljniju hemijsku analizu goriva), koji je slično urađen kao što je ovde na 5m17s opisalo kanadsko udruženje za zaštitu potrošača, doduše za benzinski motor.

                            Last edited by DS9; 19.12.2018, 02:36.

                            Comment

                            • Nelson
                              CBC Senator
                              • 01.08.2017
                              • 211
                              • selo
                              • Fiat Stilo 1.9 JTD

                              #44
                              Benzin je druga priča. Lošije gorivo prepoznaje motorni računar i shodno tome i prilagođava rad.

                              Dizel je druga priča. Ono za kvalitet goriva se odnosio na marketinšku propagandu vezano za regularno gorivo za koje znaju da oštećuje motor i sistem za ubrizgavanje (sami naveli) pa plaše kupca da kupuje aditivirano gorivo.
                              Oba goriva izlaze kao ista iz rafinerije, iz iste točilice se taknuje cisterna ovom drugom se naknadno (ručno, vozač iz posude sipa) dodaju famozni aditivi.

                              Što se tiče standarda sva goriva zadovoljavaju domaće norme za zimsko evro dizel gorivo a to je kod nas -10C.

                              Comment

                              • DS9
                                CBC Senator
                                • 27.10.2011
                                • 280
                                • Beograd

                                #45
                                U vezi toga da je benzin druga priča i da ECU motora preporznaje lošije gorivo, želeo bih da pitam na koji način benzinski motori to čine, i zar se ne može očekivati slično prepoznavanje i kod modernijih dizela, koji takođe imaju masu senzora?

                                Hvala

                                Comment

                                Working...
                                X