BMW E46 318I 2002 godiste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vozac11
    CBC Početnik
    • 10.09.2015
    • 4
    • Beograd
    • BMW 318

    BMW E46 318I 2002 godiste

    Bilo je dosta diskusija na temu gde i kako naci dobar servis a da vas ne gule ili ne varaju za starije modele BMW-a. Takodje je bilo diskusija oko toga koje ulje ljudi sipaju i koliko ulja ovaj model sa N42 motorom trosi na 1000 km.

    Da bih nadam se pomogao ljudima koji traze slicno resenje dacu par primera.

    Istorija auta:
    1) Model BMW E46 318I benzinac, N42 motor, 4 cilindra, limuzina 2002 godiste
    2) Uvezen je 2015 godine, kupljen na placu u Nemackoj ima stvarnih 140 000 KM i servisnu knjizicu. Imao je u sebi Castrol 5W40.
    3) Dok sam bio u Nemackoj prikacio sam ga na kompjuter u servisu su mi rekli da se po logu vidi da je redovno servisiran, dakle da nije bilo muljanja oko kilometraze
    4) Tokom servisa u Delti redovno mi je ocitavan kljuc, i zamenjen air bag koji proizvodjac preporucuje o njihovom trosku. Da je bilo muljaze ja bih servis morao da platim iz svog dzepa

    Potrosnja ulja:
    Primetio sam da je auto poceo da mi trosi ulje. Nema plavog dima. Imao je malo curkanja odozgo, oko dekla motora i jos par zaptivki. Jedan od majstora mi je rekao da uspem tecnost pre zamene ulja kako bih razlabavio gumice oko prstenova ventila ako je auto duze stajao na lotu. Auto nije potrosio puno ulja dok sam ga dovezao iz Nemacke, tek kasnije je poceo da trosi malo vise ulja (gradska voznja, planine i usponi iz Crne Gore ka Beogradu).

    Servisi:
    1) Otisao sam u Borcu kod coveka koji je radio za Radulovica. Rekao mi je da ce mi otici ceo donji i gornji deo motora ako odmah ne uradim servis, zbog tecnosti koju sam sipao i da mu ostavim auto preko noci da vidi sta mu fali. Nije mi se svidela da ostavim auto preko noci jer sam vec dosao na zakazan servis da ga pregleda ako mu nesto fali.

    2) Bio sam kod Moce na Vozdovcu koga svi hvale. Imao sam zakazan termin uredno se pojavio 10 min ranije. Imao je nekog prijatelja koji mu je uleteo pre mene. Sacekao sam uredno sa 30 min zakasnjenja. Kada mi je pogledao auto mrzelo ga je i sipku za ulje da izvadi i pogleda nivo ulja jer sam hteo da cujem njegovo misljenje za potrosnju ulja. Naplatio mi je pregled vozila i ako nije nista uradio. Izmesao je na komandnoj tabli dugmice za sat i ostale parametre. Rekao mi je da mi je neko zaj**o tablu ja sam se uplasio. U sustini on je pomesao dugmice. Rekao mi je da 318I nista ne valja i da ako hocu auto trebao sam da kupim 320D dizela samo i nista drugo

    3) Takodje sam se naslusao o Delti koja dere. Odlucim da odem kod njih da mi pregledaju auto jer koliko sam video pojedinci to ne shvataju ozbiljno. Proveli su oko 1h+ mozda cak i oko 2h dali su mi uredan spisak sta predlazu da se promeni. Bilo je par "O" ringova na motoru, dihtung oko dekla motora, da se predihtuje vakum pumpa i stavi spaner da ne prezupci i naplatili oko 20 eu, sto je skoro Moca uzeo za nista. Dobio sam uredan racun sa 20% popusta.

    Malo sam provozao auto sa tecnoscu da vidim da li ce da resi problem i ispustio ga sa uljem. Promenio sam ulje. Vratio se u Deltu. Pregledali su auto opet s obzirom da nisam hteo odmah da uradim servis prvi put, da bi videli da nije jos nesto otislo.

    4) Ovog puta spisak je bio opsirniji. Dodali su jos neke poklopce odozdo sto je moj izbor da li sam hteo ili ne da ih sada menjam. Za vakum pumpu rekli su mi da neki dihtung ne postoji i da moram da narucim celu pumpu. "O" rings i dihtunge koje su naveli na to nista nije dodavano u smislu novih delova.

    Porucili su delove za 7-10 dana i predihtovali "O" rings, zaptivke, dihtung dekle motora i zamenili spaner. Karter jos nisu dirali jer zele da vide da li je curenje odozgo prestalo. Na tehnickom pregledu na kanalu covek mi je rekao da nema curenja ulja i da je motor suv - zanimalo me je njegovo misljenje.
    Po mom misljenju nisu morali da narucuju novu vakum pumpu jer se ona obicno predihtuje, ali valjda zele da se obezbede da su sve odradili posto i ona igra ulogu u potrosnji ulja.

    Rad mozda jeste skuplji nego kod ostalih (sto je relativno), ali na rad i delove sam dobio 20% popusta. Da sam narucio original delove a nisam isao sa Deltom, morao bih da platim punu cenu na delove sto bi me sa malo jeftinijim radom doslo na isto. Za rad sam platio 9 000 din, za delove 78 000 din.

    Radulovic bi mi samo za zamenu vakum pumpe uzeo 10 000 din.

    Nisam jos detaljno stigao da proverim potrosnju ulja. Za sada posle zamene ulja Shell 5W40 synthetic (mislim da staje oko 4.2 L) na prvih 4000 KM je trosio ulje iz rezervoara uz povremeno dolivanje. Sa ukupno 5400 KM sam dosuo oko 1.5L. Ako se u obzir uzme da je min/max izmedju podeoka oko 1.1L - 1.5L to je otprilike 1.5L koje sam dolio. Treba takodje napomenuti da sam ulje dolivao po 400ml u proseku kao ne bih presao maksimum na sipci. Takodje zbog vrucine i uzbrdica od Crne Gore mislim da je malo brze gutao ulje nego na autoputu kada je brzina ujednacena. Moguce je da ulje posle nekih 4000 KM pocne da gubi viskoznost mada ne bi trebalo ako je kvalitetno.

    Sto se majstora tice sa Deltom sam zadovoljan. Strpljivi su, zele da saslusaju, dobijem racun i garanciju. Ako nesto nije u radu mogu da se zalim. Nije radjeno "na uvce" gde te je sramota da trazis fiskalni racun, jer je to uvreda a ako se Peri i Ziki nesto prigovoris onda ti uvek odbruse da zacutis ili ako im prigovoris rizikujes da vise nikada sa njima ne radis.

    Mozda nisu trebali da menjaju vakum pumpu, vec da je iservisiraju. S jedne strane princip ovlascenog dilera je da menja celi deo a ne da se upusta u servisiranje samog dela. Sa druge strane zele da se obezbede. Pukao sam mozda 300 eu sto nisam morao ali opet posto je auto stariji mozda je bolje na vreme promeniti deo sada da me ne boli glava kasnije.

    Erkondisn mi takodje nije radio. Trebao sam da zamenim spulnu. To sam odradio kod Jelica na Medakovicu. Ljudi kazu da nema pojma sa radom to je bilo na forumu oko 2006 mozda se od tada usavrsio. On nadgleda servis ali mislim da mu je osoblje obuceno. Vidim da ima od SUV-ja mecki do Audija cak i Fijata. Cene mu nisu naivne ali mislim da su mu manje vise priblizne sa ostalim servisima sto se tice ulja i freona. Za spulnu sam platio 6000 din na drugim mestima su mi rekli od 4000 - 6000 din u zavisnosti koji je model. Za neku diznu mi je uzeo 20 eu + 10 eu ruke. Odem nize i naletim na drugi servis covek kaze 350 din ista dizna. Vratim se nazad i kazu mi da njih za BMW kosta 12 eu+ jer da je zaista ko ta kineska 350 din oni bi je narucili ali nece da fuseraje na delovima.
    Elem ostaje mi da im verujem Za erkondisn mozda jesam malo vise dao: spulna 6 000 din, ulje za kompresor 2 000 din, freon dopuna 1 500 din, ruke 3 500 din kod provere se ispostavilo da treba jos jedan ventil da se zameni 25 eu plus ruke 1 000 din. Radi vec 2 godine i lepo hladi.

    Zanimaju me vasa iskustva sa majstorima. Koji servisi su dobri koji ne u smislu rada, postenja i neke fer cene.
    Koliko vama trosi ovaj motor na 1000 KM. Po fabrickoj specifikaciji do 700 ml ulja na 1000 KM je ok. Po mnogim forumima potrosnja ispod 500 ml za ovaj auto je ok. Moj prosek za sada je oko 330 ml.
  • sErGiO
    Moderator
    • 30.01.2007
    • 2769
    • Neko selo pored Beogr
    • Alfa Romeo 156SW

    #2
    Lep tekst A ja sam mislio da twin spark trosi ulje

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      #3
      Već si se (ionako) dobro angažovao oko slučaja potrošnje ulja. Uradio si sve što si mogao.
      Ne znam za konkretan model, ali BMW-i u principu "srču" ulje. Ako su iskustva drugih slična, to je to, teraj i proveravaj nivo (redovno dolivaj ulje).
      Niti možeš od babe da napraviš devojku niti je (dobro tu je negde) još uvek naporno (dolivati pola litara na cca. 1500km) ... dobro, zavisi i od toga koliko upotrebljavaš vozilo (koliko prelaziš mesečno, ako je do 1500km, onda svakako nije problem).
      Neko opšte pravilo je da dok god je potrošnja do polovine onog što proizvođač navodi u uputstvu (4, 6, 7, 8 dl na 1000km najčešće) nije za veću brigu.
      Čak i malo više uz uslove koje navodiš (npr. usponi i visoka temp.).
      U svakom slučaju ne bih ti savetovao da više trošiš vreme i novac za nešto što je (verovatno) normalno (za godište i pređene km, uz godište to je kao da je više km za noviji auto). I ne očekuj da BMW ne troši "ni kap" (niti je to nešto što je nepobitni uslov dobrog stanja motora).

      Ukratko: teraj, dosipavaj i ne beri brigu (previše).

      Što se ulja tiče, koristi pre svega BMW LL-01 (naravno može i LL-04, ali u nijansama je bolje ovako za konkretan slučaj) i menjaj na manje km od fabričke preporuke (npr. 10 hiljada km), jer ionako na toliko već promeniš skoro kompletno ulje (što doduše produžava vek istom, ali šta znači sa stanovišta troškova, a dok ulje ne izbaciš iz motora samo vrtiš "štroku" u njemu i pospešuješ lagano "koksiranje" motora.
      5W-50 (npr. Mobil 1) je opcija koju bi mogao da razmotriš (nije LL-01, ali ionako nećeš menjati ulje na više od 15000km, čak i u slučaju da potrošnja padne na npr. 2 dl/10.000km, više (veći pad) ne bih očekivao.
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • Vozac11
        CBC Početnik
        • 10.09.2015
        • 4
        • Beograd
        • BMW 318

        #4
        Sergio i Expendable hvala na odgovoru

        Overspeed je isto pisao na ovu temu
        Pozdrav svima, ovo je moj prvi post ovde pa se unapred izvinjavam ako napravim neku gresku ili ne ispostujem pravila foruma. Planiram da kupim kola u skorije vreme, ogranicenje mi je 7000e i voleo bi da to bude neki auto 2004, 2005 godiste. Gledajuci po oglasima i placevima video sam da za malo vise od toga se moze kupiti BMW


        Takodje jos jedan thread na temu pravog ulja za ovaj motor
        imam problem sa BMW 316 , motor N42, potrosnja ulja 5w-30 BMW je 1 litar na 1000km. Porcitao sam na ovom forumu u arhivi da je Mobil 5w-50 resenje ,ali sam isto tako procitao na drugim forumima da je moguce da to ulje uspori motor i izazove neke druge probleme. E sad ,stvarno bih probao sa ovim uljem , ili nekim drugim

        Mnogi budze i deblje ulje ali mislim da to steti motoru.

        Jos jedan koristan tekst cisto kao referenca - preporucuje se cak zamena ulja i na 4000KM-5000KM, prosecna potrosnja 0.3l-0.5l/1000KM


        Na zapadu se preporucuje promena ulja na 5000MI sto je oko 8000KM ovde su uglavnom ravniji putevi jer ima po 4 trake u jednom smeru leti je pogotovu vruce sto verovatno utice na viskozitet ulja. Ja sam siguran da Dealership to preporucuje zbog profita da vas malo ranije teraju na servis. Siguran sam da je OK i do 10 000KM sa zapadnim standardom kvaliteta ulja.

        Expendable ulje sam kupio u Auto Line prodavnici koja je ovlascena za prodaju BMW i Mini Moris delova pored Delte. Shellovo ulje bi trebalo da je po standardima tj. po forumima su dobili dobre utiske. BMW je presao na Shellovo ulje.

        Inace pitao sam i par majtora ovde u USA kolika je klasicna potrosnja za BMW tog godista za 318I. Ovde nemaju 318I sa 4 cilindra nego najslabiji model je bio 325I koji ima 6 cilindara sto verovatno malo vise trosi. Rekli su mi oko 1 quart (oko 0.95l) na 1000MI (sto je oko 1600KM) tj na 1066KM ovo bi bilo oko 640 ml.

        Npr. na Hondi Civic 2012 godiste koju imam ulje skoro ne dosipam izmedju zameni. Naravno ona ima mnogo manji kompaktniji model motora, noviju tehnologiju, auto je dosta mladji (10 godina). Kompjuter meri "%" ulja ne predjenu kilometrazu. Kada se dodje na sa 25% na 15% to je zadnji momenat za zamenu ulja.

        BMW radi same konstrukcije motora trosi jako "tanko" ulje koje ne trpi nikakve aditive.

        Kao sto je Petrosonic rekao za vecinu servisa je nocna mora otvarati ovaj motor a i cena delova i rada nije jeftina. Ko zna da ga radi svaka mu cast, ali mislim da se zbog zastarevanja modela retko ko ovim bavi, plus mnogima treba dodatna oprema radi servisiranja motora.

        Cak su mi i u Delti rekli da ako dodje do rasturanja motora moraju da pohabaju i zdrave delove (npr. sve dihtunge koje su sada "spolja" promenili kao i dihtung na dekli) tako da bih platio skoro duplu cenu za ono sto sam vec uradio kupujuci iste delove.

        Za belicasti dim na prvo stiskanje papucice su me isto neki majstori naplasili, dok su drugi rekli to je normalno na prvi stisak papucice gasa uvek se malo belog dima pojavi. Posle toga beli dim vise ne izlazi.

        Elem ako ostanem u granici oko 400 ml na 1000KM ja sam zadovoljan. Ne vredi rasturati ovaj motor i bacati pare, kao sto je i Ependable rekao. Svaki pa i noviji modeli trose ulje jer je BMW pravljen kao visoko turazno startna masina po uzoru na sportski auto.

        Inace auto je jako dobro ocuvan, kada su zamenili spulnu u kompresoru izgledala je kao da je juce izasla iz fabrike. Nigde trunke rdje, kao ni na karoseriji. Guma oko vratiju auta je skoro nova sto mi ukazuje da je auto vozen kao mozda 2nd car.

        Comment

        • Chubbs
          Everybody lies
          • 29.01.2006
          • 5807
          • Novi Sad
          • Audi A6 1.8T

          #5
          da napisem ja po srpski, u tri reci. Taj motor je sranje. Ne samo tvoj konkretno nego ga bmw takvog napravio. Imas dve normalne opcije: da sipas, dosipas i ne mislis ili da ga zavaljas dalje nekom ko ne zna kakvo je djubre taj motor. Nikakve gradacije, aditivi, magicne specije ga nece popraviti. "Karikanje" kod zike, pere, mike ga takodje nece popraviti, samo ces baciti pare. Ni delta tu ne moze pomoci, samo ces baciti jos vise para.
          Da ne mislis kako mrzim bmw, motor i u mom trenutnom, svakodnevnom autu je isto djubre. Audi ga takvog napravio.

          generalno, e46 je djubre sam po sebi i pitaj tog majstora sto ti preporuci 320d, zasto se radilica menja na svakom malom servisu.
          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

          Comment

          • Vozac11
            CBC Početnik
            • 10.09.2015
            • 4
            • Beograd
            • BMW 318

            #6
            Chubbs ovaj motor mnogi hvale
            Pozdrav svima!!! Ponudjen mi je ovaj auto po preporuci prijatelja. Video sam ga i probao. Izgleda odlicno i stvarno dobro ide. Cena mi manje vise odgovara. Imam vremena par dana da razmislim ako ne odreagujem covek ga daje na prodaju javno na "polovni automobili" i sl... Interesuje me da li neko zna kako se ovaj


            Prema mnogima to je jedan od najbolje napravljenih motora za tu generaciju. Ja sam zadovoljan kako vuce a na tu snagu i kubikazu ne mogu ocekivati da uopste ne trosi ulje.

            Comment

            • Chubbs
              Everybody lies
              • 29.01.2006
              • 5807
              • Novi Sad
              • Audi A6 1.8T

              #7
              Pise i na tarabu...
              Ako si zadovoljan, kontroliši redovno ulje, dosipaj po potrebi i vozi. Ne zamaraj se.
              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

              Comment

              • Vozac11
                CBC Početnik
                • 10.09.2015
                • 4
                • Beograd
                • BMW 318

                #8
                Chubbs to i nameravam da uradim. U razgovoru sa jos nekim mehanicarima koliko su mi rekli noviji modeli trose jos vise ulja. Svaki auto trosi ulje cak i da je juce izasao ispod cekica.

                Comment

                • Chubbs
                  Everybody lies
                  • 29.01.2006
                  • 5807
                  • Novi Sad
                  • Audi A6 1.8T

                  #9
                  ne znam, nisam bio u prilici da isteram nov auto iz salona i da merim. Cujem/citam razne price o tome kako je litra na hiljadu kilometara normalna stvar, meni nije. Licno mislim da to ima veze sa produzenim servisnim intervalima na 15 ili 20 hiljada. Moze to ulje da bude napravljeno od specijalnih cestica sa povrsine meseca ali posle 20 hiljada ne moze biti dobro. Jedan od automobila koje imam ce napuniti dogodine 30 godina i ulje trosi zanemarivo, nije potrebno dolivanje od servisa do servisa. Ovaj svakodnevni trazi dolivanje posle svake voznje preko 3000 obrtaja. Pokenjam se ja te strucnjake sto ga napravise tako.
                  You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                  Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                  Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                  Comment

                  Working...
                  X