Bilo je dosta diskusija na temu gde i kako naci dobar servis a da vas ne gule ili ne varaju za starije modele BMW-a. Takodje je bilo diskusija oko toga koje ulje ljudi sipaju i koliko ulja ovaj model sa N42 motorom trosi na 1000 km.
Da bih nadam se pomogao ljudima koji traze slicno resenje dacu par primera.
Istorija auta:
1) Model BMW E46 318I benzinac, N42 motor, 4 cilindra, limuzina 2002 godiste
2) Uvezen je 2015 godine, kupljen na placu u Nemackoj ima stvarnih 140 000 KM i servisnu knjizicu. Imao je u sebi Castrol 5W40.
3) Dok sam bio u Nemackoj prikacio sam ga na kompjuter u servisu su mi rekli da se po logu vidi da je redovno servisiran, dakle da nije bilo muljanja oko kilometraze
4) Tokom servisa u Delti redovno mi je ocitavan kljuc, i zamenjen air bag koji proizvodjac preporucuje o njihovom trosku. Da je bilo muljaze ja bih servis morao da platim iz svog dzepa
Potrosnja ulja:
Primetio sam da je auto poceo da mi trosi ulje. Nema plavog dima. Imao je malo curkanja odozgo, oko dekla motora i jos par zaptivki. Jedan od majstora mi je rekao da uspem tecnost pre zamene ulja kako bih razlabavio gumice oko prstenova ventila ako je auto duze stajao na lotu. Auto nije potrosio puno ulja dok sam ga dovezao iz Nemacke, tek kasnije je poceo da trosi malo vise ulja (gradska voznja, planine i usponi iz Crne Gore ka Beogradu).
Servisi:
1) Otisao sam u Borcu kod coveka koji je radio za Radulovica. Rekao mi je da ce mi otici ceo donji i gornji deo motora ako odmah ne uradim servis, zbog tecnosti koju sam sipao i da mu ostavim auto preko noci da vidi sta mu fali. Nije mi se svidela da ostavim auto preko noci jer sam vec dosao na zakazan servis da ga pregleda ako mu nesto fali.
2) Bio sam kod Moce na Vozdovcu koga svi hvale. Imao sam zakazan termin uredno se pojavio 10 min ranije. Imao je nekog prijatelja koji mu je uleteo pre mene. Sacekao sam uredno sa 30 min zakasnjenja. Kada mi je pogledao auto mrzelo ga je i sipku za ulje da izvadi i pogleda nivo ulja jer sam hteo da cujem njegovo misljenje za potrosnju ulja. Naplatio mi je pregled vozila i ako nije nista uradio. Izmesao je na komandnoj tabli dugmice za sat i ostale parametre. Rekao mi je da mi je neko zaj**o tablu ja sam se uplasio. U sustini on je pomesao dugmice. Rekao mi je da 318I nista ne valja i da ako hocu auto trebao sam da kupim 320D dizela samo i nista drugo
3) Takodje sam se naslusao o Delti koja dere. Odlucim da odem kod njih da mi pregledaju auto jer koliko sam video pojedinci to ne shvataju ozbiljno. Proveli su oko 1h+ mozda cak i oko 2h dali su mi uredan spisak sta predlazu da se promeni. Bilo je par "O" ringova na motoru, dihtung oko dekla motora, da se predihtuje vakum pumpa i stavi spaner da ne prezupci i naplatili oko 20 eu, sto je skoro Moca uzeo za nista. Dobio sam uredan racun sa 20% popusta.
Malo sam provozao auto sa tecnoscu da vidim da li ce da resi problem i ispustio ga sa uljem. Promenio sam ulje. Vratio se u Deltu. Pregledali su auto opet s obzirom da nisam hteo odmah da uradim servis prvi put, da bi videli da nije jos nesto otislo.
4) Ovog puta spisak je bio opsirniji. Dodali su jos neke poklopce odozdo sto je moj izbor da li sam hteo ili ne da ih sada menjam. Za vakum pumpu rekli su mi da neki dihtung ne postoji i da moram da narucim celu pumpu. "O" rings i dihtunge koje su naveli na to nista nije dodavano u smislu novih delova.
Porucili su delove za 7-10 dana i predihtovali "O" rings, zaptivke, dihtung dekle motora i zamenili spaner. Karter jos nisu dirali jer zele da vide da li je curenje odozgo prestalo. Na tehnickom pregledu na kanalu covek mi je rekao da nema curenja ulja i da je motor suv - zanimalo me je njegovo misljenje.
Po mom misljenju nisu morali da narucuju novu vakum pumpu jer se ona obicno predihtuje, ali valjda zele da se obezbede da su sve odradili posto i ona igra ulogu u potrosnji ulja.
Rad mozda jeste skuplji nego kod ostalih (sto je relativno), ali na rad i delove sam dobio 20% popusta. Da sam narucio original delove a nisam isao sa Deltom, morao bih da platim punu cenu na delove sto bi me sa malo jeftinijim radom doslo na isto. Za rad sam platio 9 000 din, za delove 78 000 din.
Radulovic bi mi samo za zamenu vakum pumpe uzeo 10 000 din.
Nisam jos detaljno stigao da proverim potrosnju ulja. Za sada posle zamene ulja Shell 5W40 synthetic (mislim da staje oko 4.2 L) na prvih 4000 KM je trosio ulje iz rezervoara uz povremeno dolivanje. Sa ukupno 5400 KM sam dosuo oko 1.5L. Ako se u obzir uzme da je min/max izmedju podeoka oko 1.1L - 1.5L to je otprilike 1.5L koje sam dolio. Treba takodje napomenuti da sam ulje dolivao po 400ml u proseku kao ne bih presao maksimum na sipci. Takodje zbog vrucine i uzbrdica od Crne Gore mislim da je malo brze gutao ulje nego na autoputu kada je brzina ujednacena. Moguce je da ulje posle nekih 4000 KM pocne da gubi viskoznost mada ne bi trebalo ako je kvalitetno.
Sto se majstora tice sa Deltom sam zadovoljan. Strpljivi su, zele da saslusaju, dobijem racun i garanciju. Ako nesto nije u radu mogu da se zalim. Nije radjeno "na uvce" gde te je sramota da trazis fiskalni racun, jer je to uvreda a ako se Peri i Ziki nesto prigovoris onda ti uvek odbruse da zacutis ili ako im prigovoris rizikujes da vise nikada sa njima ne radis.
Mozda nisu trebali da menjaju vakum pumpu, vec da je iservisiraju. S jedne strane princip ovlascenog dilera je da menja celi deo a ne da se upusta u servisiranje samog dela. Sa druge strane zele da se obezbede. Pukao sam mozda 300 eu sto nisam morao ali opet posto je auto stariji mozda je bolje na vreme promeniti deo sada da me ne boli glava kasnije.
Erkondisn mi takodje nije radio. Trebao sam da zamenim spulnu. To sam odradio kod Jelica na Medakovicu. Ljudi kazu da nema pojma sa radom to je bilo na forumu oko 2006 mozda se od tada usavrsio. On nadgleda servis ali mislim da mu je osoblje obuceno. Vidim da ima od SUV-ja mecki do Audija cak i Fijata. Cene mu nisu naivne ali mislim da su mu manje vise priblizne sa ostalim servisima sto se tice ulja i freona. Za spulnu sam platio 6000 din na drugim mestima su mi rekli od 4000 - 6000 din u zavisnosti koji je model. Za neku diznu mi je uzeo 20 eu + 10 eu ruke. Odem nize i naletim na drugi servis covek kaze 350 din ista dizna. Vratim se nazad i kazu mi da njih za BMW kosta 12 eu+ jer da je zaista ko ta kineska 350 din oni bi je narucili ali nece da fuseraje na delovima.
Elem ostaje mi da im verujem Za erkondisn mozda jesam malo vise dao: spulna 6 000 din, ulje za kompresor 2 000 din, freon dopuna 1 500 din, ruke 3 500 din kod provere se ispostavilo da treba jos jedan ventil da se zameni 25 eu plus ruke 1 000 din. Radi vec 2 godine i lepo hladi.
Zanimaju me vasa iskustva sa majstorima. Koji servisi su dobri koji ne u smislu rada, postenja i neke fer cene.
Koliko vama trosi ovaj motor na 1000 KM. Po fabrickoj specifikaciji do 700 ml ulja na 1000 KM je ok. Po mnogim forumima potrosnja ispod 500 ml za ovaj auto je ok. Moj prosek za sada je oko 330 ml.
Da bih nadam se pomogao ljudima koji traze slicno resenje dacu par primera.
Istorija auta:
1) Model BMW E46 318I benzinac, N42 motor, 4 cilindra, limuzina 2002 godiste
2) Uvezen je 2015 godine, kupljen na placu u Nemackoj ima stvarnih 140 000 KM i servisnu knjizicu. Imao je u sebi Castrol 5W40.
3) Dok sam bio u Nemackoj prikacio sam ga na kompjuter u servisu su mi rekli da se po logu vidi da je redovno servisiran, dakle da nije bilo muljanja oko kilometraze
4) Tokom servisa u Delti redovno mi je ocitavan kljuc, i zamenjen air bag koji proizvodjac preporucuje o njihovom trosku. Da je bilo muljaze ja bih servis morao da platim iz svog dzepa
Potrosnja ulja:
Primetio sam da je auto poceo da mi trosi ulje. Nema plavog dima. Imao je malo curkanja odozgo, oko dekla motora i jos par zaptivki. Jedan od majstora mi je rekao da uspem tecnost pre zamene ulja kako bih razlabavio gumice oko prstenova ventila ako je auto duze stajao na lotu. Auto nije potrosio puno ulja dok sam ga dovezao iz Nemacke, tek kasnije je poceo da trosi malo vise ulja (gradska voznja, planine i usponi iz Crne Gore ka Beogradu).
Servisi:
1) Otisao sam u Borcu kod coveka koji je radio za Radulovica. Rekao mi je da ce mi otici ceo donji i gornji deo motora ako odmah ne uradim servis, zbog tecnosti koju sam sipao i da mu ostavim auto preko noci da vidi sta mu fali. Nije mi se svidela da ostavim auto preko noci jer sam vec dosao na zakazan servis da ga pregleda ako mu nesto fali.
2) Bio sam kod Moce na Vozdovcu koga svi hvale. Imao sam zakazan termin uredno se pojavio 10 min ranije. Imao je nekog prijatelja koji mu je uleteo pre mene. Sacekao sam uredno sa 30 min zakasnjenja. Kada mi je pogledao auto mrzelo ga je i sipku za ulje da izvadi i pogleda nivo ulja jer sam hteo da cujem njegovo misljenje za potrosnju ulja. Naplatio mi je pregled vozila i ako nije nista uradio. Izmesao je na komandnoj tabli dugmice za sat i ostale parametre. Rekao mi je da mi je neko zaj**o tablu ja sam se uplasio. U sustini on je pomesao dugmice. Rekao mi je da 318I nista ne valja i da ako hocu auto trebao sam da kupim 320D dizela samo i nista drugo
3) Takodje sam se naslusao o Delti koja dere. Odlucim da odem kod njih da mi pregledaju auto jer koliko sam video pojedinci to ne shvataju ozbiljno. Proveli su oko 1h+ mozda cak i oko 2h dali su mi uredan spisak sta predlazu da se promeni. Bilo je par "O" ringova na motoru, dihtung oko dekla motora, da se predihtuje vakum pumpa i stavi spaner da ne prezupci i naplatili oko 20 eu, sto je skoro Moca uzeo za nista. Dobio sam uredan racun sa 20% popusta.
Malo sam provozao auto sa tecnoscu da vidim da li ce da resi problem i ispustio ga sa uljem. Promenio sam ulje. Vratio se u Deltu. Pregledali su auto opet s obzirom da nisam hteo odmah da uradim servis prvi put, da bi videli da nije jos nesto otislo.
4) Ovog puta spisak je bio opsirniji. Dodali su jos neke poklopce odozdo sto je moj izbor da li sam hteo ili ne da ih sada menjam. Za vakum pumpu rekli su mi da neki dihtung ne postoji i da moram da narucim celu pumpu. "O" rings i dihtunge koje su naveli na to nista nije dodavano u smislu novih delova.
Porucili su delove za 7-10 dana i predihtovali "O" rings, zaptivke, dihtung dekle motora i zamenili spaner. Karter jos nisu dirali jer zele da vide da li je curenje odozgo prestalo. Na tehnickom pregledu na kanalu covek mi je rekao da nema curenja ulja i da je motor suv - zanimalo me je njegovo misljenje.
Po mom misljenju nisu morali da narucuju novu vakum pumpu jer se ona obicno predihtuje, ali valjda zele da se obezbede da su sve odradili posto i ona igra ulogu u potrosnji ulja.
Rad mozda jeste skuplji nego kod ostalih (sto je relativno), ali na rad i delove sam dobio 20% popusta. Da sam narucio original delove a nisam isao sa Deltom, morao bih da platim punu cenu na delove sto bi me sa malo jeftinijim radom doslo na isto. Za rad sam platio 9 000 din, za delove 78 000 din.
Radulovic bi mi samo za zamenu vakum pumpe uzeo 10 000 din.
Nisam jos detaljno stigao da proverim potrosnju ulja. Za sada posle zamene ulja Shell 5W40 synthetic (mislim da staje oko 4.2 L) na prvih 4000 KM je trosio ulje iz rezervoara uz povremeno dolivanje. Sa ukupno 5400 KM sam dosuo oko 1.5L. Ako se u obzir uzme da je min/max izmedju podeoka oko 1.1L - 1.5L to je otprilike 1.5L koje sam dolio. Treba takodje napomenuti da sam ulje dolivao po 400ml u proseku kao ne bih presao maksimum na sipci. Takodje zbog vrucine i uzbrdica od Crne Gore mislim da je malo brze gutao ulje nego na autoputu kada je brzina ujednacena. Moguce je da ulje posle nekih 4000 KM pocne da gubi viskoznost mada ne bi trebalo ako je kvalitetno.
Sto se majstora tice sa Deltom sam zadovoljan. Strpljivi su, zele da saslusaju, dobijem racun i garanciju. Ako nesto nije u radu mogu da se zalim. Nije radjeno "na uvce" gde te je sramota da trazis fiskalni racun, jer je to uvreda a ako se Peri i Ziki nesto prigovoris onda ti uvek odbruse da zacutis ili ako im prigovoris rizikujes da vise nikada sa njima ne radis.
Mozda nisu trebali da menjaju vakum pumpu, vec da je iservisiraju. S jedne strane princip ovlascenog dilera je da menja celi deo a ne da se upusta u servisiranje samog dela. Sa druge strane zele da se obezbede. Pukao sam mozda 300 eu sto nisam morao ali opet posto je auto stariji mozda je bolje na vreme promeniti deo sada da me ne boli glava kasnije.
Erkondisn mi takodje nije radio. Trebao sam da zamenim spulnu. To sam odradio kod Jelica na Medakovicu. Ljudi kazu da nema pojma sa radom to je bilo na forumu oko 2006 mozda se od tada usavrsio. On nadgleda servis ali mislim da mu je osoblje obuceno. Vidim da ima od SUV-ja mecki do Audija cak i Fijata. Cene mu nisu naivne ali mislim da su mu manje vise priblizne sa ostalim servisima sto se tice ulja i freona. Za spulnu sam platio 6000 din na drugim mestima su mi rekli od 4000 - 6000 din u zavisnosti koji je model. Za neku diznu mi je uzeo 20 eu + 10 eu ruke. Odem nize i naletim na drugi servis covek kaze 350 din ista dizna. Vratim se nazad i kazu mi da njih za BMW kosta 12 eu+ jer da je zaista ko ta kineska 350 din oni bi je narucili ali nece da fuseraje na delovima.
Elem ostaje mi da im verujem Za erkondisn mozda jesam malo vise dao: spulna 6 000 din, ulje za kompresor 2 000 din, freon dopuna 1 500 din, ruke 3 500 din kod provere se ispostavilo da treba jos jedan ventil da se zameni 25 eu plus ruke 1 000 din. Radi vec 2 godine i lepo hladi.
Zanimaju me vasa iskustva sa majstorima. Koji servisi su dobri koji ne u smislu rada, postenja i neke fer cene.
Koliko vama trosi ovaj motor na 1000 KM. Po fabrickoj specifikaciji do 700 ml ulja na 1000 KM je ok. Po mnogim forumima potrosnja ispod 500 ml za ovaj auto je ok. Moj prosek za sada je oko 330 ml.
Comment