Uredjaji za ustedu goriva, opet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Uredjaji za ustedu goriva, opet

    ...ali ovaj put malo drugacije.

    Dakle, opet je tema diskusije bilo koji od misterioznih uredjaja koji putem kojekakvih venturija, magneta, vili rusalki ili irskih sumskih goblina volsebno smanjuju potrosnju goriva

    Wikipedia kaze sledece:

    "An aftermarket fuel economy device is a device sold on the aftermarket that claims to improve the fuel economy and possibly the fuel emissions of a vehicle. There are a large variety of devices sold under names such as "Tornado Fuel Saver", "Cyclone-Z", "Atomized Vapor Injector", or "Turbo-carb".

    There are several different designs, but many are designed to fit on the intake or carburetor of a car and optimize air or fuel flow in some way. They are often sold via late-night infomercials, at the price of around $70 each.

    The US EPA is required to test many of these devices under Section 511 of the Motor Vehicle Information and Cost Savings Act, and to provide public reports on their efficacy. Most devices on the market are not found to improve fuel efficiency to any statistically measurable extent.

    Many other reputable organizations such as the AAA [1] and Consumer Reports [2] have performed studies that have found similar results."


    Medjutim, ono sto je interesantno je ono sto se kaze u nastavku:

    "There is a related urban legend about an inventor who creates a 100 mpg (50 km/L) carburetor, but after demonstrating it for the major vehicle manufacturers, the inventor mysteriously disappears. The urban legend is thought to have started after Charles N. Pogue filed US Patent #1,750,354 for such a device. Though the legend has a basis in reality, it's unlikely that there has been a conspiracy to hide such an invention. [3]"

    Ovo je taj misteriozni patent:



    Dakle, sta mislite? Radi? Ili ne?
    The difference between men and boys is the price of their toys
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Znas da ima i opcija za turbo motor gde se po istom principu karburator postavlja pre turbine i smesa prolazi kroz kompresor. Koristi se toplota u turbini za sto bolji mix.
    Navodno, kazem navodno, jer jos nisam video da je neko ozbiljno odradio ovo sem na papirima, ide sa mrsavom smesom koja je zagrejana na nekih oko 200C stepeni i ima manje knocka nego li normalno, skoro da je bilo nemoguce naterati motor da detonira.

    No, samo sam se povrsno bavio jedno vreme sa ovom, ali: SAAB radi sad upravo na motoru koji ima neverovatnu EGR emisiju u istom cilju. Dakle, nesto se ipak krije.. pronjuskacu

    Nego, da Vas pitam sa kviskom : Koliko Vas je upoznato sa radom inzinjera Kovacha kod nas i njegovim patentom koji nikad nije oziveo?
    U pitanju je VIBRIL te me zanima koliko se danas zna o tome i da li je sve zamrlo? U pitanju su bile 70-e godine i kriza sa benzinom
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Vidim da se malo ko od starijih seca polemike i borbe ing. Kovacha sa nasim patentnim uredima i Zastavom.
      Stvar je otisla vani i da li se nesto desilo dalje nisam upoznat, ali da opisem sta je u pitanju.

      Naime u glavnu diznu za gorivo je ubacena jedna licna, kao jezicak unutar dizne koji je oscilirao usled protoka i razbijao benzin u "maglu".
      Ovo datira od pre vremena kad su sistemi sa ubrizgavanjem postali akturlni u vecoj meri.

      Rezultati su bili da je potrosnja smanjena za celih 15% na testnom automobilu koji je bio Z101 .
      Snaga motora je u isto vreme ostala nepromenjena.

      Interesantne stvari su se desavale u to vreme, kad je bila energetska kriza u svetu (doba par-nepar) neki se i secaju

      Jedino sto mi je zao da dan danas nenalazim nijedan zapis na netu o ovom pronalasku, pa kod nas se jos uvek voze karburatori .
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #4
        Boost or bust...

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Kupio jedan.

          Sve sto radi je da zabrljavi ler gas i to je to
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • @lix
            CBC Senator XXL
            • 17.12.2004
            • 875
            • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

            #6
            Pa to je to, na ovaj nacin (sa danasnjim motorima) imamo stepen toplotnog iskoriscenja motora oko 28%. Elem, benzin imam toplotnu moc (a to vazi gotovo za sve vrste ugljovodonicnih goriva) od 11,6kWh/kg. Sa postojecim automobilima znaci od ove energije mozemo da iskoristimo 3,248kWh/kg benzina. Ostalo? Ostalo rasipamo kroz hladnjak i auspuh u okolinu...
            Nesto veci stepen korisnog dejstava imaju turbo motori (ovde razlikujem turbinu pokretanu izduvnim gasovima od one koja se pokrece remenicom) prva - turbo, POVECAVA toplotnu iskoristivost motora jer se deo vrucih gasova koristi za pokretanje turbine.
            Izvesne ustede koje se svaki put po malo javljaju kroz tehnoloski napredak samo predstavljaju preciznije doziranje goriva, vazduha, ili trenutka paljenja smese. Zapravo vrlo malo se radilo na povecanju stepena toplotnog iskorscenja.
            Ukoliko bi komercijalizovali upotrebu materijala koji mogu da izdrze habanje i ekstremno visoke temperature (npr. neka keramika) tada bi smo mogli da radimo sa izuzetno siromasnim smesama, koje bi opet, s druge strane prilikom sagorevanja proizvodile mnogo visu temperaturu nego sto je to danas uobicajeno. Samim tim, povecanjem toplotnog nivoa, vise energije bi se pretvaralo u mehanicki rad.
            Elektronske brizgaljke nisu nista drugo nego precizni dozatori koji benzin rasprsuju u maglu i omogucuju bolje mesanje goriva sa vazduhom. Ako bi smo napravili sistem kojim bi smo grejali benzin to tacke isparavanja i tako isparenog ga precizno ubrizgavali u cilindre, sigurno bi smo mogli da jos vise optimizujemo tj. smanjimo potrosnju.
            Cini mi se da je prvi patent bas o tome govori - o grejanju benzina. Tako da zakljucujem da je vrlo verovatno delotvoran.
            Hajde da zajedno procenimo kolika je minimalna moguca potrosnja goriva u [l/km].
            Ja ima sledece podatke:
            toplotni kapacitet 1kg benzina je 11,6kWh.
            Koliko 1kg benzina ima litara pri recimo, temperaturi ambijenta od 20C?
            Što više za što manje

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              1,462L

              11,6/1,462=7,93

              7,93KW/1L

              Primer

              Obrati paznju da su podatci velicine injektora u cc/min

              Dakle jedan motor sa 400ccm injektorima ako je 4 cilindrican ima 1,6L/min X60=96L/h
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • @lix
                CBC Senator XXL
                • 17.12.2004
                • 875
                • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                #8
                Odlicno, idemo dalje.
                Sada moramo da usvojimo referentni automobil.
                Neka je to automobil mase 1000kg koji prevozi jednog coveka cija je masa 80kg. Znaci, ukupna masa neka iznosi 1080kg.
                Usvojimo i referentnu brzinu. Neka je to 80km/h.
                Ovu brzinu usvajam jer otpor vazduha pri ovoj brzini jos uvek ne figurise u ukupnim otporima kretanja - znaci istog su reda velicine.
                Neka sad neko kaze kolika je snaga potrebna da bi se savladali svi otpori i da bi se vozilo kretalo gore navednom brzinom.

                To je krunski podatak odakle cemo moci da izracunamo minimalnu potrosnju benzina na 100km sa postojecim motorima.
                Što više za što manje

                Comment

                • Trivo
                  CBC Senator
                  • 02.06.2005
                  • 202
                  • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

                  #9
                  Nazalost nemogu da uploadujem sliku,pokusacu kasnije,uglavnom novine su "SAM",cova pravio elektro ficu,postoji tabela tj grafikon sa otporima voznje i snagom potrebnom da se taj otpor savlada.

                  Napomena:grafikon vazi u slucaju fice i vozila sl/priblizne mase

                  Snaga od 2 kW dovoljna je da vozilo tjera brzinom od 20km/h
                  Snaga od 4 kW dovoljna je da vozilo tjera brzinom od 48 km/h
                  ..............6 kW .................................................. ......67 km/h
                  ..............8 kW .................................................. ......75 km/h
                  .............10 kW................................................ ........82 km/h
                  .............12 kW .................................................. .....88 km/h
                  .............14 kW................................................ ........92 km/h
                  .............16 kW................................................ ........95 km/h
                  .............18 kW................................................ ........100 km/h
                  .............20 kW................................................ ........104 km/h
                  VW 1200 1972god.
                  VW Golf 1.3 1988god.
                  FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

                  Comment

                  • Nikola
                    CBC Senator XXL
                    • 29.09.2004
                    • 975
                    • Indjija/Vojvodina

                    #10
                    @ alix
                    nekih 40KS, tj. oko 30Kw ti treba za to sto si trazio...
                    .:Cuore Sportivo:.
                    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                    Comment

                    • @lix
                      CBC Senator XXL
                      • 17.12.2004
                      • 875
                      • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                      #11
                      trivo, hvala ti za podatke, imam taj SAM kod kuce. Ovi podaci su RELEVANTNI za elektro motor koji sa velikim stepenom iskoriscenja pretvara, u ovom slucaju hemijsku energiju u elektricnu->mehanicku.
                      SUS motori rade sa mnogo manjim stepenom iskoriscenja (pominjao sam 28%) tako da je i potrebno vise snage pa kao validan, uzeo bih podatak koji je dao Nikola sto se ne kosi sa onim sto je trivo dao .

                      Dakle,
                      vozilu je potrebno 30kW da bi savladalo pomenute otpore kretanja.

                      Da se ubrzamo:

                      Ako se vozilo krece brzinom od v=80km/h => da ce 100km preci za 1,25h. Ako vozilo za savladjivanje otpora trosi P=30kW u toku t=1,25h, utrosena energija iznosi W= P*t=30*1,25=37,5kWh

                      Pozivajuci prethodni podataka da je energetska vrednost jedne litre benzina w=7,93kWh/l
                      Lako dolazimo do zakljucka da ce automobil (navedenih karakteristika) pri referentnoj brzini trositi MINIMALNO W/w=4,729l/100km
                      Bez obzira na kubikazu.

                      Znate automobile koji trose manje? Naravno, ili su manji otpori kretanja ili koriste drugu vrstu goriva. Napominjem da je energetska vrednost 1KG GORIVA (benzina, dizela, LPG, CNG ili slicnih) PRIBLIZNO ISTA.

                      Izvolite izracunati na osnovu podaka koji su dati u ovom i prethodnim postovima minimalnu potrosnju za vas auto. Manje brzine (ili vece) mozete obraditi tako sto ce te koristiti tabelu koju je dao trivo i mnoziti koeficijentom 3,3.

                      Dalje, ako dobijete ponudu da kupite neki uredjaj koji ce vam garantovati smanjenje potrosnje od 15-20% i ako ukapirate da ce vam potrosnja automobila biti manja sa tim uredjajem od vrednosti koje bi ste dobili ovim proracunom, SLOBODNO mozete da okrenete ledja i odbijete ponudu jer ce te sigurno baciti novac.
                      Što više za što manje

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        #12
                        he he...nazalost nije vam dobra racunica.
                        ispada da automobili koji imaju manje od 30kw i tezinu oko 1000kg sa teretom nemogu ni da dostignu brzinu od 80kmh..jel da?
                        nece biti..ima niz primera koji to obaraju.
                        pre ce biti da je tablica od @Trivia tacna...
                        znaci za ukupnu tezinu od 1080kg oko 10 do 15 kw..netreba vise.
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Ja nisam nista rekao, Alix se igra sa racunanjem

                          http://saab.ath.cx/stcs/presho/Kalkyler ... kontra.xls

                          Stara dobra formula

                          I nemesajte babe i zabe, tezina nema veze, frikcije raznih vrsta da dok tezina samo za ubrzanje.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Nikola
                            CBC Senator XXL
                            • 29.09.2004
                            • 975
                            • Indjija/Vojvodina

                            #14
                            Ko sto rekoh, gruba racunica, oko 40KS...
                            .:Cuore Sportivo:.
                            Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                            Comment

                            • zoranbg
                              CBC Senator XXL
                              • 23.03.2005
                              • 4098
                              • Rooster's Hill , Beog
                              • Grande Punto 1.2

                              #15
                              Originally posted by Nikola
                              Ko sto rekoh, gruba racunica, oko 40KS...
                              mnogo bre kume mnogo..smanji malo
                              kako onda objasnjavas 4 u kolima (oko 300kg ) u Renault 4 TL ( 845ccm,34 KS ) ,na auto putu na ravnom 100kmh u 4 brzini....kako a??
                              a aerodinamika mu je ko u Tamica )) ...Cokula ))

                              za brzinu tu od 80kmh koliko treba konja? ...mozda 25 maksimalno znaci nekih 15tak KWH.,mozda malo jace.
                              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                              Comment

                              Working...
                              X