Ja sam vec doneo odluku...
Kupovacu Auto Bild, prvi broj mi odgovara... Cenim sto objavljuju supertestove na 100.000 km sto mene najvise i zanima. Istina, 2/3 clanaka je vec ponovljeno iz ranijih izdanja (sto nemackog, sto hrvatskog) ali je to po meni ok, jer nisu svi imali prilike da kupuju originalna izdanja.
U prvom broju je testiran Getz, a nadam se da uskoro mozemo ocekivati supertestove Pola i Fabije... (i to je bilo u originalnom izdanju)
A za SAT-plus ionako nemam prevelike simpatije, kupovao sam ga samo zbog prihvatljive cene, a SPS-rezimskom smradu Alvirovicu ionako zelim sve najgore
Auto Start je odlican(narocito sto jos uvek drzi promotivnu cenu od 40dindzi)
Za razliku od Auto Builda ne pise samo o nemackim kolima moze da se pronadje jos nesto(italiani i japosi),u proslom broju je bilo je veliko suceljavanje 159 sa novim A4 i BMW serijom 3,ima objektivan pristup(ne dize nemce u nebesa kao 90% drugih casopisa prim.Top Speed ili A.Build)
Sistem bodovanja doduse i dalje je pomalo "cudan" gde kad Alfa 159 otkine seriju 3 u lezanju na putu dobije "pola poena" vise a za manji gepek izgubi 2 ili 3 cela poena(kao da je Brick bodovao ) salu na stranu casopis je odlichan.
Naravno sve u full koloru propraceno bogatim slikama tako da mislim da za te pare vredi(imao sam priliku da citam i novi A.Build i povucem paralelu,tako da topla preporuka za Auto Start u kontekstu razvovrsnosti textova i objektivnosti)
Pa onako,nije los ali zbog manjeg obima strana clanci su mu dosta skraceni a i u prva dva broja preterali su u onom clanku sa spiskom sa euro 3 automobilima iz 1997. god. koji je obicna izmisljotina.
Inace cena mu je 45 din a ne 39 kako su najavili.
Sto se Sat plusa tice ne bih da ulazim u polemiku ali mislim da je najsadrzajniji u poredjenju sa slicnim casopisima.
Nema neobjektivnije auto stampe od nemacke, a Auto Bild prednjaci o toj neobjektivnosti. To je casopis za najsire nemacke narodne mase i dosta je povrsan. Cena mu je uvek bila i bice vrlo pristupacna.
Nisi u pravu, ili nisi dovoljno citao britanske casopise. Oni se vise ni ne trude da pricaju kako su objektivni, kod njih je britansko jedino sto ista valja, ostalo je puka sreca ako mozda ubodu.
Ko ne voli Nemce, dobijace ospice od ovog casopisa, a ko nece mnogo da se zadubljuje vec hoce da bude dobro informisan bice zadovoljan.
Sport Auto je etalon za objektivnost i profesionalnost medju nemackim casopisima, a auto motor und sport je ubedljivo najuticajniji. Od Auto Bilda su mnog bolji casopisi Mot, Auto Zeitung i Automobil.
Auto Bild za ove pare predstavlja vrlo informativan casopis, a komentari, ko je bolji me ne interesuju. SAT sam citao, jer mi je jedini bio raznovrsan, ali mislim da nemam vremena za citanje 2 casopisa tako da ce SAT vremenom izostati!!!
@DejanV
Engleska auto stampa ima poseban stil. Sem Autocar&Motor prakticno ne postoji auto casopis u Engleskoj koji vrsi prave testove sa merenjima. To su uglavnom utisci iz voznje, koji su manje vise atraktivni i zivopisni. Po prirodi stvari takva stiva moraju da budu subjektivna. Biti subjektivan ne znaci biti neobjektivan. Posto si audiofil to ti je ista razlika kao test u Stereoplay-u (merenja, podaci, krivulje...) i HiFi Choice-u (utisci, prica, muzicka slika...). Da se vratim na kola...s obzirom na nivo tehnicke kulture i uopste poznavanja automobila koji najcesce imaju engleski novinari, onda sam licno spreman da uzmem njihovu subjektivnost kao merodavnu.
Ne slazem uopste s tobom da su Englezi totalno neobjektivni po pitanju domace auto industrije. Pre svega, engleska mainstream auto industrija prakticno ne postoji, pa samim tim ne postoji pritisak i uticaj interesa velikih domacih proizvodjaca kao kod drugih. Englezi nemaju "sta da brane". Vole oni TVR, ali ga ne stede kada se prica o njegovom losem kvalitetu, Aston Martin kritikuju zbog sporih paddle shift menjaca, Jaguar je cesta meta kritika uopsteno govoreci...Za razliku od drugih oni se vrlo cesto sprdaju sa svojim promasajima iz proslosti, kao sto je npr jedna Austin Allegro. Za razliku od njih Nemci hoce da svoj bezvezni Audi 100 iz `70ih umuvaju medju klasike, iako to nikada nece biti!!!... U Top Gear-u su ove godine otisli predaleko i u jednom prilogu kritikovali svoje ikone E-type i DB5 kako su to losa kola i kako je svaki savremeni auto bolji od njih (mada se to ne moze porediti)...Nije nikakvo cudo da engleski auto izgubi u uporednom testu od drugih, to se uostalom cesto i desava... Pored toga, oni imaju veliko poznavanje i postovanje prema drugim firmama. Citao sam i gledao bolje priloge o Ferrariju i Porscheu nego sto su to Italijani i Nemci radili.
Ma brane i oni po malo "njihova" kola,ali ne toliko koliko npr Svabe.Takodje,nemaju ni mainstream modele,pa se od njih moze ocekivati realna slike suceljavanja ostatka auto industrije.
Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
- Kako to misliš, kočim?
Citao sam ja, ladno se kroz ceo casopis provlaci rec "jeVtino". Uglavnom, nemacko g* , glavne teme su:
Polivni golf vs. logan (pogodite ko je pobedio),
Ko pravi najbolji GTI, naravno samo nemacke marke (fokus, astra i golf),
Test mahindre goa,
Megan posle 100k km,
Ferrari fxx,
novi svift,
mercedes gl,
c4 vs leon,
chevrolet aveo,
toyota rav 4,
test tigra i trajala,
i jos neke stvari.
Comment