10 Dobrih razloga zasto voziti (i posedovati) A-Citrach

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lix
    CBC Senator XXL
    • 17.12.2004
    • 875
    • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

    10 Dobrih razloga zasto voziti (i posedovati) A-Citrach

    Jednostavnost

    Konstrukcija A modela (Spačekolikih auta) je puritanska. Sastoji se on noseće šasije na koju su pričvršćeni motor, menjač, vešanje i karoserija. Ovakva konstrukcija dozvoljava da se široki spektar različitih karoserija može koristiti na praktično istoj platformi.




    Primer: osim Spačeka istu bazu koriste i Ami, Dijana, Mehari 4X4 i kombiji. "Otporni" na ovu koncepciju nisu ostali ni mnogi drugi prozivodjaci karoserija:

    Panhard
    Bijou

    i u novije vreme

    LePatron
    Burton
    Lomax
    Pembleton
    DEAUVILLE
    RICO
    Tripacer
    Falcon
    Blackjack
    Avion
    Marino
    Bedouin
    JBF
    Dewsbury
    BRA
    Van Clee
    Teilhol
    Tangara podseca na Yuga (bar mene)
    Piaf
    Sherpa
    Charon

    Motor je horizontalno postavljeni, vazduhom hlađeni dvocilindrični bokser sa ventilima u glavi motora. Originalni motor zapremine 375ccm, je kasnije zamenjen sa motorima čije su zapremine iznosile 425, 435 i 602ccm, ovaj poslednji razvija oko 30 KS u zavisnosti od godišta. Iako krajnje jednostavne konstrukcije, motor je praktično neuništiv, pouzdan i ekonomičan.
    Što više za što manje
  • @lix
    CBC Senator XXL
    • 17.12.2004
    • 875
    • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

    #2
    Jeftino

    A-modeli se mogu kupiti za malo para a molo kostaju u pogonu. Da, vise se ne prozivode, medjutim, upotrebljiv primerak moze da se nabavi vec za 100 evra, a skockani sa sredjenom limarijom i sasijom kostaju oko 1000-1500 evra. Nabavka rezervnih delova ne predstavlja problem jer i dan danas postoje prozivodjaci koji proizvode gotovo sve delove. Kazem gotovo, jer se karburator kao rezervni deo ne prozivodi vise vec se samo revitalizuje. Rezervni delovi nisu skupi, bilo da su polovni ili novi. Iako danas postoje vozila koja su izuzetno mali potrosaci, A-modeli ce vas nagraditi razmerno malom potrosnjom, koja se u zavisnoti od motora krece u granicama od 4,5-6l/100km. Registracija je naravno jeftina jer u najgorem slucaju imate vozilo koje ima 602ccm i 33KS. A-modeli su izuzetno jednostavni i niakav poseban alat nije potreban za njhovo odrzavanje. (Prosecan korisnik sa malo alata je u stanju da za 4 sata zameni menjac, a i promena motora ne traje mnogo duze> sve u svemu ovi automobili nece znacajno opteretiti vas kucni budzet.
    Što više za što manje

    Comment

    • @lix
      CBC Senator XXL
      • 17.12.2004
      • 875
      • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

      #3
      Prakticno.

      Iako generalno mali, A-modeli su zadivljujuce prakticni. Dovoljno mesta za 4 osobe, prtljaznik u velikom broju slucajeva znatno veci od klase danasnjih automobila. Sa cetvoro vrata i krovom koji moze u potpunosti da se otvori pristu automobilu je vrlo jednostavan. Sedista se mogu preklopiti ili ukloniti za tren oka, dajuci zaista veliki tovarni prostor i uprkos maloj snazi, dugi stepeni prenosa i jednostavan motor cine automobil vrlo prakticnim i jednostavnim za upotrebu.
      Što više za što manje

      Comment

      • @lix
        CBC Senator XXL
        • 17.12.2004
        • 875
        • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

        #4
        Jednostavan za vožnju

        Iako se može reći da ima nekonvecionalni dizajn, 2CV je projektovan sa idejom da se jednostavno koristi što je i postignuto. Nisko postavljen menjač i težak zamajac čine vozilo malo tromijim, ali vrlo laganim za upravljanje. U pokretu, direktni upravljač se vrlo lako i precizno pokreće, mada ruku na srce, postaje prilično težak kada se okreće u mestu ili ako treba okrenuti volan do maksimuma u jendom pravcu. Neobična gurni/povuci/okreni poluga za menjanje brzina je izuzetno jednostavna za upotrebu kada se jednom naviknete na nju kao raštrkane komande
        Što više za što manje

        Comment

        • @lix
          CBC Senator XXL
          • 17.12.2004
          • 875
          • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

          #5
          Udobnost

          Karoserija škripi i lupka, vešanje samo grmi kad se prelazi preko neravnina, motor zuji kao zabludeli bubar a iz menjača dopiru zvuci groktanja i cičanja bez obzira u kojem se položaju nalati menjač, ali neverovatno mekano vešanje, nezavisno za sva četiri točka, preko jednostavnih ali iznenađujuće udobnih sedišta upija bilo kakvu povrinu puta. Prosto se čudite odakle dolazi sva ta buka...

          S druge strane, platneni krov se može u potpunosti urolovati i time omogućiti ulaz ogromne količine svežeg vazduha ako je se auto vozi po vrućem vremenu. A zimi, kada je jako hladno toplota koju motor disipira u okolinu uredno se pomoću creva ubacuje u unutrašnjost salona
          Što više za što manje

          Comment

          • @lix
            CBC Senator XXL
            • 17.12.2004
            • 875
            • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

            #6
            A-modeli su sigurni

            Pa sad baš... ne u ovom smislu u kojem smo navikli da danas gledamo na bezbednost. Obzirom da je osnova automobila napravljena još 1930, logično je da ne poseduje nekakve napredne tehnike zaštite. Uprkos tome, prilično je teško da izgubite kontrolu nad vozilom. Upravljanje je predvidivo, u raznumnim granicama naravno, a kočnice, pogotovu kod Dijana i kasnijih Spačeka su montirane na izlazu homokinetičkih zglobova iz menjača su zaista moćne. Iako se vidno naginje u krivinama, svaki A Citroen je ybog niskog težišta vrlo stabilan. U prilog toj činjenici govori podatak da je fabrika davala novog Spačeka svakom ko uspe da prevrne test vozilo na poligonu. Nisu podelili ni jedan automobil.... Razlog takve stabilnosti se krije u mekanom, nezavisnom ogibljenju koje čvrsto drži sva četiri pneumatika priljubljene na podlogu.
            Što više za što manje

            Comment

            • @lix
              CBC Senator XXL
              • 17.12.2004
              • 875
              • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

              #7
              Upotrebljivost

              Jednostavna konstrukcija vozila prakticno znaci da malo sta moze da krene po zlu. Ukoliko je odrzavan regularno, motor ce trajati neverovatno dugo, premda niggling kvarova se može pojaviti. Rđa je neprijatelj broj 1 2CV-a, tako da je antikorozivna zaštita automobila od vitalnog značaja. Ipak, u najvećem broju slučajeva obzirom da vozilo ima šasiju rđa je samo kozmetičke prirode i pošto se karoserija sastoji od jednostavnih panela koji se jednostavno menjaju, pa su mnogi delovi, poput krila i vrata jednostavno zašrafljeni za karoseriju. Čak i šasija, koja ima tendeciju da rđa iznutra, može lako da se zameni. Samo kod nas u Srbiji ima nekoliko radionica gde se šasije izrađuju.
              Što više za što manje

              Comment

              • @lix
                CBC Senator XXL
                • 17.12.2004
                • 875
                • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                #8
                A modeli imaju karakter

                Pre svega 2CV ali i derivati zaista poseduju jedinstveni dizajn (setite se samo AMIja 6). Neobične proporcije vozila samo doprinose ekscentričnosti prilikom pojave na ulici, za koju neko smatra (pojava) da je izuzetno simatična dok drugi smatraju da je odvratno ružna. Iako je nekonvencionalne konstrukcije, automobili su pokazali svoju upotrebnu vrednost tokom skoro 40 godina uspešne proizvodnje kada su dobili status kulta među klasičnim automobilima koji je dodatno narasta kad je proizvodnja prekinuta.
                Što više za što manje

                Comment

                • @lix
                  CBC Senator XXL
                  • 17.12.2004
                  • 875
                  • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                  #9
                  Jesu li A Citreoni spori?

                  Pa sad ne predstavljaju šampione brzine, ali su opet, prilično (dovoljno) brzi. 2CV6 i Dijana 6 su sposobni da razviju nekih 115 km/h na ravnom putu, kada prednji i bočni vetar postaju dominantne sile trenja. Pažljivom vožnjom, može se držati korak sa ostalim vozilima u saobraćaju. Masa praznog 2CV-a je oko 580kg (Dijana 600kg) tako da se masa automobila sa četiri putnika i prtljagom gotovo udvostručuje pa se ima osetni pad performansi (slabija ubrzanja i povećana potršnja), ali u praksi to zaista ne predstavlja problem.
                  Što više za što manje

                  Comment

                  • @lix
                    CBC Senator XXL
                    • 17.12.2004
                    • 875
                    • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                    #10
                    Zabavno

                    Spačekisti su generalno prilično društveni ljudi koji se vole ljuljati u svojim vozilima zajedno sa svojim istomišljnicima (i istomišljenicama ) putujući na turama zajedno sa svojim klubovima pocelom svetu.

                    Svaki Spaček (A model) je zabavan i ima svoj lični identitet. Praktično ne mogu se naći dva identična.
                    Što više za što manje

                    Comment

                    Working...
                    X