Euro 3 motori - pitanje....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    Euro 3 motori - pitanje....

    Interesuje me sledece, vezano je za lambda sondu... Naime kod euro2 motora i starijih postoji jedna lambda sonda ciji princip rada mi je jasan... U zavisnosti od kolicine kiseonika, lambda sonda menja vrednost i tu vrednost ecu koristi da regulise paljenje... itd... Sta se desava kod euro3 motora odnosno kada imamo 2 lambda sonde? Koliko sam shvatio jedna je ispred katalizatora a druga posle... Kakva je tu problematika? Sta meri ona ispred a sta ova iza? I koja daje vrednost ecu? Obe? Da li je potrebno za takav sistem da bude ispravan katalizator? Moze li se on jednostavno izvaditi kao kod starijih motora bez posledica???
    Lancia Kappa 2.0 20v
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    rade sonde isti posao, snabdevaju ECU info o posledicama sagorevanja i realnog stanja izduvnih gasova koji napustaju auto- a ECU preko sekundarne sonde vrsi i analizu ispravnosti rada katalizatora posto je Euro 3 strog po pitanju katalizatora (funkcionisanja).

    ne moze se skidati niti menjati niti modifikovati katalizator za nesto drugo, mada uvek moze da se poturi izmenjena info samom ECU

    za razliku od euro 2 gde skidanje kata obicno daje pozitivne efekte na disanje motora i porast perfomansi kod euro 3 skidanje kata obicno negativno utice i dovodi do gusenja motora koji vise ne radi nja optimalan nacin (projektovani) sa tacno predvidjenim otporom izduva.

    (inace mislim da su euro 2 motori daleko izdrzljiviji na razne vrste prepravki, lakse trpe dorade i pumpanje perfomansi u odnosu na euro 3 konstrukcije, generalno. kao i uvek nadje se i izuzetaka).
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #3
      e to me interesuje... Kao ovamo dozvolili uvoz automobila sa euro3 normama, ali tu ima zackoljica, ako se taj katalizator zapusi ili zbog neceg drugog mora da se zameni, ne moze jednostavno da se skine i baci, vec mora da se kupi nov koji dosta kosta... Tako da nas ti automobili dosta vise kostaju nego isti takvi ali samo euro2!
      Osim kao sto kazes da se poturi izmenjana informacija ecu, kako? Radi li to kod nas?
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        euro 3 auti su svakako skuplji za odrzavanje nego euro 2 ili euro 1, tu ne vidim mesta dilemama.

        to sto je kod nas administrativno odoka uvedeno kao euro 3 je bez mnogo smisla, jer niti ima ko u zemlji da izmeri i utvrdi ekolosko stanje u kome se zaista nalazi auto koji se zeli uvesti, niti se kod nas prodaju novi automobili po euro 3 standardu kao nekoj obavezi.

        apsurd ide do mere da su novi automobili (neki ne svi naravno) bez ekoloske kontrole i prodaju se u rasponu od euro 1 do euro 4 a uvoz se ogranicava na euro 3.

        sto se tice varanja ECU, tehnicki je sve moguce, ukljucujuci i zamenu ECU za drugaciji tip, prepravek softvera u opste menadmzneta motora...ali tu je i pitanje kolika je spremnost da se plati/ finansira takav projekat od strane vlasnika doticnog auta a sto verovatno nije jeftino (recimo od 500 evra nagore, do nekih 3-4.000 evra za totalnu prepravku menadzmenta motora, neka moja procena na bazi potrebnih radnih sati inzenjera konstruktora).

        i sta onda, dobije se jedan primerak auta koji je nestandardan, ne moze da ide u redovan servis, ne moze da se radi dijagnostika po predvidjenoj proceduri, rezervni delovi nisu u prodaji, itd...


        najverovatniji tok dogadjaja vidim u smeru kretanja putem koji su drugi vec presli, poskupljenje automobila i narocito odrzavanje, prelazak masovnije u regularne ovlascene servise unutra mreze samih proizvodjaca vozila, i placanje tome adekvatnih cena pa ko moze imace i vozice takve aute a ostali koristiti postojece dok bude ekonomski isplativo odrzavanje u zivotu.

        kupovina samog auta, pa i tog euro 3 ili euro 4 nije obicno prepreka u smislu finansija, to je manje vise svima lako dostupno u nekoj varijanti ali prateci troskovi koji podrazumevaju zapadno evropski standard prosecnih primanja (za placanje prosecnih cena delova, rada, kompletne usluge) da bi se mogao mesecno odvajati redovan novac za odrzavanje.

        staro je pravilo da odrzavanje auta kosta kao jedan clan familije extra u troskovima.

        dodatno, ceka nas uredjenje sistema osiguranja vozila i posledicno i povecanje cena osiguranja 3-5puta u odnosu na danasnje.

        to ce biti veci udar u proseku na dzep nego recimo popravka katalizatora (zamena) jednom u 5 ili jednom u 10 godina, ili neke slicne popravke koja se retko obavlja, u vecim intervalima vremena.


        danasnji uslovi upotrebe automobila su se promenili, i u Evropi stagnira ili opada broj registrovanih novih automobila i smanjuju se godisnje prevezene kilometraze u proseku, odnosno sve manje se vozi i kupuju se jeftiniji automobili kao trend (opet u proseku).

        ko ima para vozi sta pozeli, obican svet prilagodjava izbor automobila finansijskoj moci da ga vozi odnosno upotrebljava prema ocekivanim troskovima.

        auto je najveca investicija u zivotu posle stana/kuce...i mnogo usta se naviklo da zivi od auto biznisa a to neko mora i da plati na kraju.

        koliki ce deo nama upasti da hranimo tolika usta po svetu je van nase kontrole, a globalni apetiti i pomeranja u auto biznisu mogu svasta da donesu (Kina, Indija ubacuju u visu brzinu sto se ulaska u globalni auto biznis tice) u srednjorocnom periodu planiranja.

        pre 10tak godina malo je ko ocekivao da bi redosled najvecih u auto biznisu mogao biti Tojota, GM, Daimler, Ford, Hyundai (po prodaji) i da ce tako brzo americka auto industrija biti potisnuta u svetskim razmerama.

        (a nekada su ameri imali neprikosnovena prva 3 mesta).

        za 10 godina ko zna koja ce pozicija biti ubrzano rastucih kineskih proizvodjaca...
        nas nivo razvijenosti taman odgovara za kinesko indijsku ponudu proizvoda (citati cenu) , tako da se ne brinem, bice auta po euro 3 normi sasvim prihvatljivih i za nase (prosecne) platezne moci koji ce zameniti status koji je imala Zastava sa Jugom kao ponudom za takvu klijentelu a ipak biti moderni auti u ekoloskom smislu.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #5
          Brick, sve je to meni jasno... pustimo sada politiku i kako bi to trebalo da bude... Docice i taj dan kada cemo svi odrzavati auto kod ovlascenih servisa, ali pitanje je kad ce to biti, mislim da ce jos dosta godina proteci dok se to ne desi... I dalje ce se voziti krsevi i stari automobili, ljudi ce se i dalje snalaziti po garazama kod Pere, Mike, Laze po pristupacnim cenama, nece im padati napamet da idu u ovlascen servis... Nego da se vratimo temi...
          Mogu li euro 3 motori da rade korektno ako katalizator dotraje pa ga izbacimo sa auta? Velika vecina automobila koji se sada uvoze vec imaju taj problem ili ce ga imati za godinu-dve... Sta tada uraditi? Da li je neminovan trosak za kupovinu novog ili moze nesto da se uradi jeftinije? Zasto jeftinije, zato sto npr. 500eura nije mala cifra da bi je tek tako bacio na auto... 500eura sam dao na ugradnju plina, ali znam da ce za koji mesec to da mi se vrati a ovako da kupim katalizator, bolje da sam pare bacio u Drinu, nekako lakse bi mi bilo...
          Neko logicko razmisljanje dovodi do toga da skidanje katalizatora ne moze da steti... Ecu i dalje prima informacije o sagorevanju od prve sonde i na osnovu nje regulise paljenje a druga mu sluzi samo za proveru ispravnosti katalizatora a ne motora... Kakve veze ima neispravan katalizator sa ispravnim radom motora? Sto bi kompjuter uopste signalizirao gresku? Osim ako nije namerno odradjeno da se auto prebaci u neki drugi mod sve dok se ne zameni katalizator??? Sta mislite?
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • vega
            CBC Senator XXL
            • 21.02.2006
            • 324
            • Beograd

            #6
            Neko logicko razmisljanje dovodi do toga da skidanje katalizatora ne moze da steti...
            Pa i ne moze koliko ja znam ali ce zato MIL lampica da izbije oci
            Ecu uporedjuje podatke sa obe sonde, II sonda iza katalizatora (kad je sve kao sto treba da bude) ce uvek ocitavati manje prisustvo O2 nego I sonda. Ovo otuda sto katalizatori trostrukog dejstva "trose" izvesnu kolicinu kiseonika prilikom hem. reakcija kojima preciscavaju gasove ( oksidacija ugljen monoksida i ugljovodonika trose slobodan O2).

            Sto bi kompjuter uopste signalizirao gresku?
            Dokle god je kat. na mestu i ispravan bice i te razlike u ocitavanjima sondi, ako ga skines ili mu jednostavno dodje kraj ocitavanja sa sondi postaju slicna/ista i ECU ce da izbaci gresku... 100%! Zato je i stavljena ta druga sonda. Da li to automatski znaci i prebacivanje u limp mod dok ne zamenis kat i izbrises gresku ne znam, ali verovatno da... i verovatno je to namerno tako odjadjeno...
            ... and then the damn thing gone wild!

            Comment

            • Nikola
              CBC Senator XXL
              • 29.09.2004
              • 975
              • Indjija/Vojvodina

              #7
              A da kada izbacis katalizator, u istom zahvatu isljucis i drugu sondu. Onda ce komp. prijavljivati samo gresku da je druga sonda neispravna, i ne bi trebao da ode u limp mode...
              .:Cuore Sportivo:.
              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

              Comment

              • Nenad
                CBC Senator XXL
                • 06.01.2005
                • 1364
                • BBgd/Mow

                #8
                Lambda ispred meri kolicinu kiseonika i javlja ECU a lambda iza sluzi samo da javi da li katalizator dobro radi ili je umro.
                Boost or bust...

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #9
                  A jel mogu ja da kazem nesto..iako jos nisam ni video tu sondu uzivo ?
                  Izmeri se kakav je signal(u omima ako je senzor tipa promenljivog otpora u zavisnosti od kolicine kiseonika,ili se premeri voltaza ) i to dok auto radi sa ispravnim katalizatorom ili se sazna iformacija o ispravnom signalu( otpor ,voltaza)
                  i lepo kad se skine katalizator i sonda...na mesto sonde(na iste zice) se stavi " šarena laža " koja ce da daje taj isti otpor ili voltazu koji daje sonda u idealnim uslovima ?
                  zar nemoze tako jednostavno to da se resi?
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #10
                    Ljudi, sve sto ste rekli, smo vec pomenuli... Treba videti neko jeftino resenje... Ovo sto pominje zoran, isto tako je nesto i meni palo na pamet... e sada posto je ovo samo teoretisanje, cekamo nekoga ko je strucniji da nam kaze kako moze odnosno da li uopste moze nesto da se odradi...
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #11
                      Srdjanje....sonda ne regulise paljenje vec vreme ubrizgavanja (ti) sastav smese.
                      Kao drugo......kakvo jeftinije resenje. Eno Brick je dao jeftino resenje. Kompletna promena ili korekcija upravljacke jedinice. Mislim ima jedno. Da nabodes na nekom otpadu havarisan auto koji je malo presao pa sa njega skines Kat- ako odgovara.

                      Druga sonda nije tu bez veze....ona proverava ispravnost katalizatora ali prvenstveno je tu radi njegovog odrzavanja i u sprezi je sa prvom sondom jer daje informacije o zapusenosti KAT-a, te diktira sastav smese u cilju povecanja temperature na izduvu, radi sagorevanja cestica koje ga zapusuju.

                      Nadam se da je sada jasno zasto se nemoze lagati i davati neki stalan napon kako bi varao ECU radi skidanja katalizatora. Napon mora da seta i konstantno pravi razliku u odnosu na prvu sondu kako bi imao osiromasenja i EURO 3 potrosnju i emisiju izduvnih gasova.
                      U suprotnom bi se dogodilo ono sto se dogodilo nekom sa foruma sa Astrom (drasticno povecana potrosnja, paljenje MIL-a (limp mode) uz pad snage motora i samo povecanu buku.)
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • Srdjan
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 2416
                        • Bajina Basta/Beograd

                        #12
                        Znaci momci, dzaba smo krecili... Mpower nas pokopa.. Sto znaci da katalizotor mora da bude tu i da se po potrebi zameni... Eto jos jedan razlog da neuzimate euro3 motore, pored onih zajebancija oko potrosnje ulje kod niskofrikcionih motora tu je i ova da katalizator mora biti ispravan... Tragedija.
                        Lancia Kappa 2.0 20v

                        Comment

                        • Srdjan
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 2416
                          • Bajina Basta/Beograd

                          #13
                          Ima li jos kakvih zajebancija i zackoljiica koje mogu da izbiju pare iz dzepa kod euro3 motora u odnosu na euro2? Cisto da ovo bude tema zasto ne uzeti euro3 motor!
                          Lancia Kappa 2.0 20v

                          Comment

                          • Kazea
                            CBC Član
                            • 28.04.2005
                            • 10
                            • Nis

                            #14
                            Kad vec pricate o katalizatoru imam problem koji vec sutra ujutru treba da resim pa se plasim da ne uradim pogresnu stvar.
                            Primetio sam da mi je porasla potrosnja pa kad sam otisao kod majstora konstantovali smo da lambda sonda pokazuje neku vrednost 125% sto signalizira siromasnu smesu i posto smo osetili neki miris kao na pokvarena j.aja majstor je rekao da ti je verovatno zapusen katalizator.
                            Ja imam jednu lambda sondu i ne znam da li se nalazi ispred ili iza katalizatora i plasim se ako skinem katalizator da li ce lambda sonda da signalizira normalnu smesu i slati normalne informacije ECU.
                            Usput imam ugradjen plin i greska na lambi se javlja u oba slucaja i na benzinu i na plinu.

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #15
                              Nama ovde nisu jasni takvi podaci "125%".

                              Onda nisi spomenuo o kom je autu rec.....ali generalno tvoja lambda sonda je ispred katalizatora tako da ce sa njegovim odstranjivanjem ostati na mestu.
                              A kao drugo i najvaznije odustani od skidanja katalizatora jer ti je isti najverovatnije ispravan.
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              Working...
                              X