Alfa 146 1.4TS 16V '99. Onih 125% mogu da znace vrednost 1.25 lambda faktor.
Da li zapusen katalizator moze da utice na vrednosti koje daje lambda sonda.
Mogu li euro 3 motori da rade korektno ako katalizator dotraje pa ga izbacimo sa auta?
kratko- po svemu sto mi je dostupno od informacija ne.
resenje je zavuci ruku u dzep i popraviti auto kako je fabrika predvidela, a to znaci u ovlascenom servisu (kvalitetno, kako procedura popravke zahteva do detalja).
Ne znam koji dijagnosticki aparat pokazuje takve vrednosti ali ok. Ako je to l faktor onda je smesa tako siromasna, da izostaje upaljenje i rad motora je nemoguc. Prekoracena je tkz. "granica osiromasenja".
Zapusen katalizator moze uticati na mala odstupanja u naponu sonde ali ne i da je blokira na jedan napon.
Moras nam tacno reci koliki i kakav je naponon sonde i sta se dogadja sa autom, koji je problem....tj. zasto ste dosli do zakljucka da treba skinuti katalizator.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
srdjane, euro 3 norma jedaleko strozija od euro 2, zbog te norme je izmisljen posebni niskosumporni benzin jer na obican benzin ti motori ne mogu da postignu eko normu.
euro 3 motori imaju daleko precizniju i osetljiviju regulaciju rada motora, i daleko kompleksniju elektnorniku (ECU sa pratecim senzorima) da bi mogao da zadovolji normu.
euro 3 su posebno i nanovno projektovani motori, potpuno razlicite konstrukcije od euro 2, poput uvodjenja niskofkricione ideje, 2 sonde, obavezno regulisani katalizator (stariji motori su mogli da imaju i neregulisani kat i zadovolje ranije norme), itd...
dalje, to su prilicno novi motori i nova vozila u proseku, ne starija od 5-6 godina u proizvodnji i neko mora da plati jako skup razvoj i ogromne troskove- citati rezervni delovi su skuplji da bi se povratio ulozeni novac u razvoj.
e sad, da li se to svrstava u politiku ili realnost ili nesto trece ne ulazim, uglavnom uz euro 3 motore sleduju porast troskova odrzavanja i daleko rigoroznije postovanje procedura popravaka a sto najcesce znaci isklljucivo ovlasceni servis je u stanju da to i uradi kako treba.
bice naravno i drugih servisa samo ce ih biti relativno jako malo u odnosu na raniji broj za obicna vozila, a koji mogu da odrade posao kako treba.
jos surovije, ulaskom euro 3 u igru, menjaju se i pravila igre i ulog se povecava ( u novcu)...
nisu na zapadu ludi da maltene (kao) nova vozila stara nekoliko godina prodaju kao polovna, upravo je trosak popravki u ovlascenim servisima jak razlog da se vozilo proda i uloze pare u novo.
to je i zadatak Vlada da privredu (auto biznis) odrzi u zivotu inace ko bi kupovao aute kada bi mogli da se jeftino koriste postojeci vise godina...
potrosacko drustvo zahteva da se zamajac potrosnje odrzava u kontinuitetu a trziste Evrope je ogranicenog kapaciteta pa...nadje se nacina kako da se "podstaknu" podanici da ne menjaju kat za 1.000 evra minimum nego lepo se otvore jos malo vise za novi auto.
ko moze, ko ne moze ispada iz igre i prelazi u posmatrace (citati u nizu klasu vozila, gde je jeftinije sve, pa i kat).
u Evropi euro 3 je proslost, sada je u igri euro 4 a to znaci poskupljenje za jos jednu stepenicu vise.
i najavljeno je i euro 5 za 2 (ili 4 ) godine) kao obavezno sto ce jos podici troskove po vlasnike, time i veci porez se sliva u blagajnu koju drze Vlade drzava.
auto i upotreba istog je odlicno sredstvo i visoko na listi donatora u budzet skoro svih zemalja, pocevsi od benzina za ciju cenu su vise odgovorne Vlade i takse nego Arapi, Rusi i ostali iz zemalja proizvodjackog kruga.
benzin kosta manje od 0.5 evra svuda kao proizvod, ostalo do 1,3 evra su takse, akcize, porezi, naknade i kako se sve vec ne zove.
euro 3 kao obaveza kod nas je recimo manje vidljiv metod kako da se namakne jos vise poreza u blagajnu.
uh, ne ide auto bez politike, usko su vezane oblasti jer se nista ne desava slucajno i jako malo ima razloga tehnicke prirode u odnosu na polit-finansijske-politicke igre...u to sam ubedjen.
Imam povecanu potrosnju. Osetili smo onaj neprijatan miris na sumpor. Auto u principu ide i vuce ali nece odmah da primi gas vec ima neku knedlu. Ja sam na kompjuteru video neki napon od 0.79V ali mi to nije bilo jasno jer to znaci da je bogata smesa a kad je lambda faktor veci od 1 to je siromasna. Da li taj miris sumpora govori o zapusenosti katalizatora?
Imas 21% bogatiju smesu nego sto treba da je i isto roliko vishe goriva i trosi.
Sto smrdi na muckove, to je od efektivnosti katalizatora, klasican miris rada ispravnog katalizatora kad se bori sa bogatom smeskom.
E3 motri, sonda moze da se izbaci i katalizator ali u ECU treba ubaciti program od generacije E2 motora koja nema sondu 2 ili dati oko 150? za novi kat.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
To je vec nesto...mislim taj napon sto si video.
On se obicno krece tj. oscilira izmedju 0.2V i 0.8V.
Ako si video 0.79V i taj napon je konstantan to je znak bogate smese. Treba naci njen uzrok. Mozda je sama sonda ne ispravna a mozda neki drugi problem prouzrokuje pokazivanje max napona sonde.
Taj miris sumpora (pokvarenih jaja) koji ste osetili je na protiv dobar znak. tj znak da katalizator jos radi svoj posao kako treba. Taj miris se cesto oseca na novim automobilima usled borbe katalizatora sa jos uvek visokim udelom sumpora u nasem gorivu i bogate smese.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Uh, hvala vam!
Ja sam vec zakazao sutra u 9 kod majstora da zamenim, ispostavilo se ispravan katalizator. Nesto je meni tu bilo sumnjivo i nisam imao mira da spavam i na kraju sam spasio katalizator. Definitivno otkazujem posete ovim majstorima koji rade na principu mozda je ovo a mozda i ovo. Je..mli ga. Inace lambda sonda je stavljena nova Bosh 110e pre nekih 3 meseca a sada sumnjam da je i ona prethodna mozda bila ispravna. Uzrok je verovatno u necem drugom. Izgleda da cu za vikend u BGD.
E3 motri, sonda moze da se izbaci i katalizator ali u ECU treba ubaciti program od generacije E2 motora koja nema sondu 2 ili dati oko 150? za novi kat.
Katalizator je dosta skuplji od tih 150eura, da je 150 onda ne bi ni bilo problema... I ako zamenimo program u Ecu sa prethodnom generacijom koja nije imala 2 sonde, da li ce to funkcionisati kako treba, mislis da je hardware isti samo se software razlikuje? Sta se desava sa onim drugim senzorima koji postoje na euro3 a nema ih na euro2 motorima?
Ako napon na drugoj sondi treba da linearno prati onaj na prvoj a da bude razlicit za konstantan iznos, takva elektronska sarena laza bi mogla relativno prosto i jeftino da se napravi, sa malo eksperimentisanja...
Naravno da je sarena laza od elektronike u pitanju, sonda 1 chita velike varijable dok sonda 2 chita samo povecanje pod porastom protoka.
Kad sam rekao da se program zameni sa E2 mislio sam na gasenje bloka sonde 2 i komparatora iste. To svaki tuner koji zna sta radi moze da uradi
Katalizatori za 150? su realni, nameravam da uvezem za pocetak 100-e komada za nove potrebe u Srbiji.
Modeli su univerzalni za motore do 2500ccm sa adapterima za razne dimenizje prikljucnih cevi.
Cena od 150? ce biti sa PDV , carinom itd.. dakle LEGALNO.
Dosta guljenja ...
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment