Clio Williams
Najbolji GTI svih vremena!
Collapse
X
-
Originally posted by IvanT3. ne racunaju se nikakvi kupei (Corrado, Calibra, Celica...), 4. ne racunaju se kola cija upotreba nije bila GTI, vec specificna (Delta integrale, Sunny GTR...),
Pisi brate lepo "po srpski" vidis da te niko ne razume!
onda civic type R
a sto lancia ne ide ovde bas me zanima?Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
- Kako to misliš, kočim?
Comment
-
-
volvo 440 1.7 turbo renault
Oce ko krug... dolazim na sajam u subotu
edit: jos pitas? ocu naravno!!!
p.s. Nemoj da offujes!- Black Knight
SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...
Comment
-
-
Moj favorit svih vremena je Lancia HF Integrale. kad god je vidim na ulici pomislim: kakav savrsen auto...
INACE
oni ludaci iz "Fifht gear" su u listi deset najsportskih auta ikada na drugo mesto stavili Mazdu MX5 jer je super brz, upravljiv, jeftin, ne kvari se...
pola ispitanika koje su anketirali su pitali (uz kiseo izraz na licu) jel se vi to salite sa nama? (izmedju ostalih tu je bio i sin Stiva Mekvina, sa ocevim satom Tag ojer na ruci i u 911-ici originalnoj koja je i prva na listi btw...)
sad... ko je tu lud? da li je mazda mx5 toliko super auto? (mada, u fifth gear su je nekako drukcije zvali... ne secam se tacnog naziva koji je imala u velikoj britaniji).
Comment
-
-
Re: Najbolji GTI svih vremena!
Originally posted by starac vujadinMislim da je ovo bliska tema manje-vise svima na forumu koji vole zesce masine.
Hajde da vidimo koji su po vasem misljenju najbolji GTI (hot hatch) svih vremena.
Predlazem sledece propozicije. 1. moze se navesti neogranicen broj vozila, 2. pored vecih racunaju se i manji hatchbackovi (Lupo, Clio, Uno, 106...), 3. ne racunaju se nikakvi kupei (Corrado, Calibra, Celica...), 4. ne racunaju se kola cija upotreba nije bila GTI, vec specificna (Delta integrale, Sunny GTR...), 5. pocetak racunanja od Golfa I GTI, znaci `75 godina, 6. snaga neogranicena - od 100, pa do danasnjih oko 250 ks i dalje, 7. samo fabricke verzije.
Evo mojih predloga.
1. VW Golf I GTi - jer je od njega sve pocelo...
A ne treba zaboraviti ni NSU TTS, koji se isto pojavio tu negde - ljuta masina, mada na nesto nizem nivou snage, ali i mase.
Poenta je, nije VW nista izmislio, samo je primenio vec vidjenu formulu, doduse, valja priznati, bolje od prethodnika.
2. Fiat Ritmo Abarth 130tc - poslednji pravi Abarth, muski auto stare skole, savrsene vozne osobine i perfomanse
3. Renault Clio Williams - mali otrov, uspesan na trkama, motor briljantan
4. Renault 19 16v - savrseno uravnotezen auto, motor isto kao Clio
5. Peugeot 306 S16 6speed - ispod koze 306 krio se beskompromisni sportski auto, drzao lekcije na asfaltnim relijima svima
6. VW Golf III VR6 - drasticno pomerio granice u snazi, zver...
7. Honda Civic- motor, menjac, cena...sve, drzao lekcije drugima godinama
Renault Sport Megane - 224 KS kultivisane ali odlucne snage
Ford Focus ST - 225 KS i lezanje kao niko drugi
Ford Fiesta ST - "samo" 150 KS iz serijskom motora od 2 litra, ali lezanje i kocnice takvi da se mirno juri sa starijim bratom kroz krivine. Steta sto iza njega vise nema nikoga. Idealan kompromis cene i kvaliteta.
Pozdrav,
DVVBrzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
Comment
-
-
Lancia HF Integrale je super auto isto kao i ford cosworth ali mislim da to nije ista klasa kao sto su golf Gti, suzuki Gti, Civicitd, to bi vise bilo kao neka super klasa gde su i EVO i STi.
Takodje mazda MX5 je auto poznato i popularno u celom svetu dok je Lancia HF Integrale nazalost poznata samo u europi i nema ih bas mnogo.
Comment
-
-
Jeste, Intergrale je auto drugacije namene, bas kao i Escorth Cosworth i ostala kola za reli ili neku drugu namenu. Takva kola su iz fabrike izlazila znatno skuplja i nisu ih ni kupovali kupci GTI klase. Njihovo pravo poredjenje je sa Impezzom, EVO,slazem se. Ta kola imaju mnogo veci "procenat razlicitih delova" u odnosu na serijsko vozilo nego njihova "GTI verzija" i zbog toga su mnogo skuplji u startu i komlikovaniji za odrzavanje. Nikad ih niko nije ni stavljao u GTI klasu. Ljude mozda buni to sto su GTI sada napredovali i postali skupi, pa imaju neke osobine kao i ta vozila (kao Golf R32 recimo...), ali ovo je drugo vreme.
GTI kola su nastala kada je naftna kriza napravila pomor na trzistu i proizvodjaci su iz straha potuno zanemarili sportska kola. GTI je nastao iz zelje da se pruzi sportski feeling, a da sve bude upakovano u velikoserijsko vozilo da bise smanjili troskovi i prodajni rizik.
Upravo zbog toga Escorth Cosworth BDA ne moze biti GTI...on je pre svega vrlo specijalan auto sa 4-ventilskom glavom koja je u to vreme bila jako skupa i retka stvar, a po svojoj koncepciji pre bi se mogao porediti sa BMW 2002ti, Alfom Bertone kupe, Lancia Fulviom HF, Renault Alpine A110, a to su kola koja su upravo GTI nasledili na trzistu.
NSU TT/TTS je interesantan i genijalan auto i na vise mesta ga smatraju da je "praotac" GTI klase.
Comment
-
-
Ne mogu da se slozim sa komentarom na Escort Cosworth-a. U to vreme sam ziveo u Engleskoj, i dobro znam koliko ih je bilo. Nije svaki drugi, ali uopste ih nije bilo malo, nisu bili retkost s' vremena na vreme.
Sto se razlika tice, naravno da su bile jako brojne, ali motor je kao osnovu koristio Fordov tada ganc novu rednu cetvorku, sa zamenjenom glavom i napajanjem, dva Weber 40 DCOE umesto jednog dvogrlog na GT verziji motora od 85 KS, itd.
Ne vidim kako je to razlicito od Golfa 2 GTI, koji je takodje koristio motor (1,8 litara, DOHC 16V) koji se nije nudio ni na jednom drugom modelu Golfa sem na tom. O V6 verziji da i ne pricam. Ona je 100% nova u njemu, motor ne deli bilo kakvu slicnost sa bilo kakvim drugim motorom koji se inace nudi u celoj ponudi.
Na zalost, ovde sam izgleda ja jedini koji je vozio to cudo. Steta, jer to je bio dozivljaj kakav ni jedan nemacki proizvod nikada nece pruziti. Klasicna britanska skola brutalnosti, od nje je do danas prezivela samo jedna firma, TVR, ostali (Jaguar, AC, itd) su "izdali" ideju i duh i postali mnogo vise "mainstream", ili potpuno nestali (Jensen i slicni).
Sa komentarom da je to "specijalna varijanta" bih se slozio samo za stvarno trkacke verzije istog vozila; za rally, je imao 165 KS, za brzinske trke 185 KS. Medjutim, te verzije su i izgledale drugacije, i nisu se smele voziti po drumu. Niti su se lako mogle kupiti.
Sta je drugo bilo cilj nego da vozac dobije sportski "feeling" u njemu? Sta je smisao GTI klase, ako ne to? Zasto je, primera radi, Renault u to vreme nudio Renault 8 Gordini? Zasto je par godina kasnije FIAT ponudio Bertone X1/9 kupe, ako ne zbog toga?
Pre bih rekao da je GTI bio pokusaj VW da Golf otrgne iz pomalo dosadne svakodnevnice i naravno poboljs aprodaju, sve sasvim OK i razumno. Ali, reci da je on stvorio citavu klasu, to vec nije istina, sem mozda kod nas. Ko je ovde u to vreme vozio Sunbeam? A on je godinama pre toga bio upravo ono sto je VW pokusavao da emulira, serijsko vozilo malo usminkano spolja, sa zabiberenim motorima Hillman-a (po tipicno britanskom receptu - dva jednogrla Zenith-Stromber karba, islo kao sretno). Ne znam da li sam u Beogradu tada video vise od dva komada.
No svejedno, mozemo ovako jos jako dugo, recimo da smo se dogovorili da se nismo slozili.
Pozdrav,
DVVBrzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
Comment
-
Comment