Oktanski brojevi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    #16
    Originally posted by lanMi
    Postaje slobodan uvoz naftnih derivata, ali ja nisam odusevljen kao Dejan, jer se drzim onih par aksioma vezanih za Srbiju:

    1. Nista ne moze da pojeftini, makar se steklo 1001 uslova za to.
    2. Sve sto je najavljeno kao dobro, neki od prefriganih birokrata u foteljama ce naci nacina da upropasti.

    Tako da, cekam 2.7. da pocnem da delim Dejanov optimizam
    Milane, srecom po nas vozace, to nije stvar o kojoj nasa vlada moze da pregovara ili zabusava, to je jedan od uslova koje je uklesao u kamen MMF (privatizacija prvo i posebno drustvenih preduzeca sa monopolom). Prvi na udaru su NIS i elektro privreda, slede telekomunikacije.

    Sto se NIS-a tice, to je trebalo da se dogodi prosle godine, uspeli su da kupe godinu dana na povuci-potegni, ali to je sve, nema drugog odlaganja. Na tome im visi otpis VRLO velikih dugova.

    Necu se mnogo zacuditi ako do kraja ove godine vidim prve Shell i BP pumpe, a verovatno i dosta drugih. Utoliko pre sto se Shell pominje kao najverovatniji kupac NIS-a, ili bar veceg dela NIS-a.

    EKO je vec uvezao neku kolicinu BMB 98 pocetkom godine, ne znam zasto to vise ne radi. Pricalo se o nekoj nagodbi po kojoj su Grci imali par meseci pre drugih da pocnu sa prodajom ozbiljnog goriva, ali price su price, a stvarnost kaze svoje.

    Navodno, NIS se sprema da prekine proizvodnju starog 98 oktanskog goriva i da tu liniju posveti proizvodnji BMB 98, ali opet, to su price, ne znam koliko ima ili nema istine u tome. Zivi bili pa videli. Znam samo da mi sin kaze da se 98 oktansko sve teze i teze nalazi.

    Pozdrav,
    DVV
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      KAD
      jesenas.
      u Minhenu na skoro svakoj ARALovoj pumpi se nudi BMB92 iliti u originalu oznaka euro normal.
      U Becu isto. u Budimpesti.
      gde god se okrenes svuda mozes naci 3 standardna tipa benzina-normal od 92 oktana, standardan od 95 i euro super od 98 oktana.

      naravno, samo bezolovni.

      ponegde ima i drugih nestandardnih tipova benzina poput 100+ oktana, i te su pumpe obicno dobro okicene reklamama da privuku pozornost.

      skoro svaki lanac maloprodaje benzina ima svoj sajt, i svuda mozes naci informacije direktno sa pumpi (za poneke lance i on line trenutno stanje ponude benzina sa trenutnim cenama na pumpama) o tipu benzina koji nude.
      to su sve opste poznate, javno poznate informacije koje stoje na izvolte svim potencijalnim kupcima da odaberu koju pumpu i koji tip goriva zele da koriste.
      ne znam zasto praviti misteriju oko jasnih stvari-
      auta ima razlicitih po konstrukciji i benzina ima razlicitih.
      jedno i drugo se uskladjuje po trazenim karakteristikama.

      npr konkretno-auto je projektovan u fabrici za benzin od 92 oktana.
      fabrika u uputstvu napise da koristi 92, izvrsi homologaciju na 92 oktana, odredi po normi potrosnju prema benzinu od 92 oktana.
      i zvanicno je jedino u opticaju benzin od 92 oktana kao pogonsko gorivo.

      sipao ti u TAJ KONKRETAN auto benzin od 92,93,97 ili 107 oktana je potpuno svejedno sto se tice negativnih pojava samodetonacija i sto se tice rada motora/perfomansi i/ili potrosnje.

      taj motor ne moze da iskoristi niti jedan jedini delic veceg potencijala goriva sa vise oktana. nikada, ni sa kakvim benzinom bilo koje marke u bilo kojoj zemlji na planeti.
      tacka. (da ne otvaramo ponovo pricu zasto je tako i dokazano prakticno i naucno sirom sveta).

      drugi konkretan auto , B da ga oznacimo, fabricki je projektovan, itd...i zahteva benzin od 98 oktana.

      on NE MOZE da radi ispravno sa benzinom niti od 96, niti 95 niti 92 niti bilo kojim sa manje od obaveznih 98 oktana. i imace povecanu potrosnju i losije perfomanse kao posledicu toga da motor ne radi u regularnom rezimu za koji je predvidjen.
      u taj isti motor sipanje benzina od 99, 102, ili 107 oktana takodje kao i u prvom slucaju nece nista poboljsati niti jedan jedini parametar motora, niti perfomanse, niti potrosnju niti bilo sta.
      i to je jasno dokazano i potvrdjeno na istim principima i pravilima kao i u primeru sa A vozilom.

      zabluda je ubedjivati sebe da je jedan auto obicnih osobina i pravljen da radi na prosecan benzin (a to je 95 oktana, neki prosek) postaje ljuta sportska ultra super turbo ...masina prostim sipanjem benzina sa vise oktana.

      ne postaje, ostaje potpuno identicnih sposobnosti da motor sagori benzin na potpuno identican nacin, da oslobodi potpuno istu kolicinu toplote i konvertuje potpuno istu toplotu u mehanicki rad jer su to osobine MEHANICKE konstrukcije motora a koje se nisu promenile.

      o tome je bilo ovde price, o magicnim promenama osobina motora sipanjem benzina sa vise oktana od onoga koji je propisala fabrika.


      ima auta koji zahtevaju minimum 98 oktana, kod nas je broj takvih uvoznog porekla jaaako mali, i jedino Zastavini auti su ti za koje se uopste pravi nas lokalni super 98. ( a u Zastavu ne moze bezolovni 98).

      nadam se da je jasna poenta koja je navedena i u tekstu na pocetku poruke- sipanje benzina sa vise oktana od potrebnog po konstrukciji motora je bacanje para bez ikakvog dobitka po motor.

      sipanje benzina sa manje oktana od potrebnog ne prija motoru i donosi raznorazne negativne efekte.

      generalna prica vise oktana= manje trosi- brze ide ne stoji i zavisi od slucaja do slucaja za svaki pojedinacni konrkretni motor i vozilo.

      takodje broj oktana= energija sadrzana u benzinu nikako ne stoji kao generalizovana stvar.

      a sta se i gde prodaje je stvar komercijalne politike vlasnika pumpi prema proceni sta je kurentno odnosno sta se najbrze i najlakse proda uz najvecu marginu zarade. nikoga ne zanima dobrobit niti vlasnika auta niti zdravlje motora- dzep ima prioritet u odredjivanju broja oktana...

      ako svi na svetu objave javno kao ono sto pise u tekstu, ne vidim razloge za upornost negiranja opste prihvacenih naucnih istina koje jos uvek vaze u svetu. ne kazem da je to apsolutna istina ali dok neko ne dokaze suprotno od postojecih saznanja nauke nisam u stanju da verujem u price na bazi nekakvog osecaja vs. jasna merenja /fakti.

      sasvim je drugo pitanje da li je konkretan benzin na konrektnoj pumpi (lancu) u praksi realno odgovarajuceg broja oktana prema deklarisanom ili se tu krade i vrsi prevara kupaca.
      to nema veze sa tehnikom, meahnickom konstrukcijom motora, hemijom sagorevanja...vec sa pravnim pitanjima zastite potrosaca. o tome nisam ni pricao i to je tema za sebe.

      ako i dalje mislis drugacije ponudi nam argumente -ili bilo ko- (mozes i neki tekst, lnik, sajt) gde je obrazlozeno zasto i kako teioretski/bilo kako (jos bolje izmereno) da sipanje benzina od 100 oktana u motor koji trosi 95 oktana donosi merljive rezultate u odnosu na isti motor sa 95 oktana benzinom.
      iskreno, sumnjam da ces naci igde tako nesto

      btw, pre mnogo godina sam bio u istoj zabludi i prosao prakticno kroz 10tak godina primene skupljeg benzina na tzv vanbrodskom motoru.
      utisak je naravno bio da brze ide, bolje, itd (dzep i mozak diktiraju ) a stoperica je pokazala da je dobitak u perfomansama super vs obican ogromna- jedna velika 0.
      nista, null,...samo zabluda i bacene pare uzalud tokom godina.

      tako da u utakmici nauka sa praksom vs. prica, legenda i mit pobednik je ... prema izboru

      posto ne verujem da cemo se sloziti, odustajem jer jasnije ne umem da napisem.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #18
        Brick,

        u sustini moze da se dobije KS sipanjem veceg oktanskog broja ali za to moraju da se ponovo pisu mape uglova paljenja i mape goriva. Ali onda vise ne govorimo o standardnom fabrickom motoru-o cemu je ovde rec.
        Tako da sto se tice OE motora- potpuno si u pravu.
        ECU ima zadan maksimalni (advanced) ugao paljenja i od njega moze samo da ide dole. Osim ako se ne ubaci novi program koji ce sve da pomeri "unapred".
        Boost or bust...

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #19
          Brick,

          ako malo bolje procitas sta sam napisao, primetices da sam se slozio sa time da ako je auto projektovan za 95, svaki oktan iznad toga nece doneti nikakvo poboljsanje u normalnim uslovima eksploatacije. Dakle, ne raspravljaj se bez kraja i konca oko necega sto nam je dobro poznato, nego citaj malo sta drugi pisu umesto da trtljas preko pola strane...Medjutim, svaki oktan ispod ce doneti pogorsanje. Ali, hajde recimo ovako: uzmi stavi jedan lepo navijen turbo motor na 40 stepeni napolju, sa recimo 4 ljudi unutra, pa ga teraj po uzbrdici pun gas sa benzinom od 95 oktana. Hipoteticka situacija, i malo preterana, ali jasno vam je na sta ciljam. U nekom trenutku ECU bi morao da pomeri paljenje unazad radi izbegavanja detonacija, sto recimo sa gorivom vise oktanske vrednosti ne bi morao da radi. Dakle, nece praviti vise snage, ali ce deklarisanu snagu moci da odrzava u sirem spektru radnih uslova. Gresim li? Ako gresim, molim te onda izvoli pa objasni i meni i drugima koje to pretpostavljam interesuje, CEMU uopste sluzi gorivo od 102+ oktana? I bez korporativnih teorija zavere, zamlacivanja preko ledja potrosaca, itd. mislim da je ta prica ipak malo naivna za realan svet...

          A to za 90 oktana na Aralovoj stanici...Pregledaj Aralov sajt koji nema podataka o tome da su u skorije vreme prodavali BMB90. Prodaju 100, 98, 95, dizel i premium dizel, kao i biodizel itd...90 oktana, nikad. Eno ti sajt pa procitaj.

          Ja ne znam u sta si gledao ali u BMB90 znam da nisi.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            #20
            Originally posted by 206
            Brick,

            ako malo bolje procitas sta sam napisao, primetices da sam se slozio sa time da ako je auto projektovan za 95, svaki oktan iznad toga nece doneti nikakvo poboljsanje u normalnim uslovima eksploatacije. Dakle, ne raspravljaj se bez kraja i konca oko necega sto nam je dobro poznato, nego citaj malo sta drugi pisu umesto da trtljas preko pola strane...Medjutim, svaki oktan ispod ce doneti pogorsanje. Ali, hajde recimo ovako: uzmi stavi jedan lepo navijen turbo motor na 40 stepeni napolju, sa recimo 4 ljudi unutra, pa ga teraj po uzbrdici pun gas sa benzinom od 95 oktana. Hipoteticka situacija, i malo preterana, ali jasno vam je na sta ciljam. U nekom trenutku ECU bi morao da pomeri paljenje unazad radi izbegavanja detonacija, sto recimo sa gorivom vise oktanske vrednosti ne bi morao da radi. Dakle, nece praviti vise snage, ali ce deklarisanu snagu moci da odrzava u sirem spektru radnih uslova. Gresim li? Ako gresim, molim te onda izvoli pa objasni i meni i drugima koje to pretpostavljam interesuje, CEMU uopste sluzi gorivo od 102+ oktana? I bez korporativnih teorija zavere, zamlacivanja preko ledja potrosaca, itd. mislim da je ta prica ipak malo naivna za realan svet...
            206, nije nemoguce da je ECU ugradjen u neko vozilo VRLO fleksibilno programiran, tj. da moze da se proseta i neki oktan nagore od nominalne vrednosti. To naravno ne moze da bude bog zna sta, 2-3 oktana maksimum, i sigurno ne svaki. Weber-Marelli ubrizgavanja to serijski mogu, ako se ne varam, do 3 oktana. Sad, da li je ta funkcija aktivirana na nekom vozilu ili ne, to je vec stvar proizvodjaca.

            Iz iskustva znam, a sto kazu, imam i svedoke, da ce moja Nubira, koja je formalno programirana za BMB95 za nase i druga istocnoevropska trzista, prema njihovoj literaturi, raditi nadole do 89 oktana. Kako, ne znam, i ne bih da probam. Medjutim, posto je to u osnovi GM-ov ECU, dakle sa Opela, pregledom mapa konstatovano je da bi sipanje BMB 98 dovelo ECU i motor do gornje granice raspona.

            To sam proverio i Grckoj jos pre tri godine. Sipam mu BMB 98, i samo ludak ne bi osetio poboljsanja na sve strane; nista radikalno, da se razumemo, ali lepo osetis. Sipanjem Shell VPower Plus (101 oktan) ne dobija se ama bas nista u odnosu na BMB 98, makar i kada ga je pun rezervoar. ECU vise ne moze da dohvati dotle, pisi propalo.

            Koliko znam, upravo ta mogucnost klizanja malo nagore je bio jedan od bitnih razloga zbog kojih je VW otkazao Bosch-u za ubrizgavanja i presao na Weber-Marelli (samo za neke motore). Ispostavilo se da imaju ozbiljne probleme sa FSI motorima, koji imaju direktna ubrizgavanja i 11,5 pa nagore kompresije, jer dovoljno dobro gorivo ima samo u Evropi i nigde vise. Pa posto je mnogo skuplje cackati motore, ne daj boze praviti alternativne serije, ispade da je pametnije zameniti ECU.

            A to za 90 oktana na Aralovoj stanici...Pregledaj Aralov sajt koji nema podataka o tome da su u skorije vreme prodavali BMB90. Prodaju 100, 98, 95, dizel i premium dizel, kao i biodizel itd...90 oktana, nikad. Eno ti sajt pa procitaj.

            Ja ne znam u sta si gledao ali u BMB90 znam da nisi.
            Verovatno BMB 98, nije posebno tesko zameniti osmicu sa nulo ako pazljivo ne pogledas.

            No, sta je da je, kao sto lepo rece, pise na sajtu, prema tome, to je bozija zapovest! K'o za NIS! Hebi ga, pise na sajtu!!!

            Pozdrav,
            DVV
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              Ali onda vise ne govorimo o standardnom fabrickom motoru-o cemu je ovde rec
              tema se i odnosi na standardne, serijske automobile koji su projektovani prema datom gorivu /standardu trzista gde se isporucuju.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                posto si pitao

                ako malo bolje procitas sta sam napisao, primetices da sam se slozio sa time da ako je auto projektovan za 95, svaki oktan iznad toga nece doneti nikakvo poboljsanje u normalnim uslovima eksploatacije
                primetio sam, a takodje i da si odmah u daljem tekstu na to zaboravio.

                uzmi stavi jedan lepo navijen turbo motor na 40 stepeni napolju, sa recimo 4 ljudi unutra, pa ga teraj po uzbrdici pun gas sa benzinom od 95 oktana
                to nisu normalni uslovi eksploatacije, i jedan lepo navijen turbo motor nije predvidjen konstrukcijom iz fabrike da radi u takvim uslovima.

                eto tipicne zemene teza.

                Gresim li? Ako gresim, molim te onda izvoli pa objasni i meni i drugima koje to pretpostavljam interesuje, CEMU uopste sluzi gorivo od 102+ oktana?
                ne gresis, a koliko do sada znam o tebi ti sasvim dobro znas cemu sluzi gorivo za ekstremna opterecenja motora, samo se pravis malo Englez

                ali ajde, da ne budem i ja Englez- visoko oktansko gorivo sluzi za visoko opterecene motore, ili ako hoces drugim recima za trkacki navijene do besvesti.
                za to se prave, za to se prodaju i koriste se u takvim motorima.
                i SAMO takvi motori zahtevaju takvu vrstu goriva-ni slucajno prosecni i siroko rasprostranjeni obicni motori kakvi su u ogroooomnom broju automobila u Evropi u upotrebi.

                za taj mali niche potreba i postoji takva posebna ponuda, sta ima tu sporno ?

                ARAL- BMB 92 (90 nisam ja napisao) je euro normal i sve zemlje unutar EU ga imaju u ponudi-razlog nema nikakve zavere nego prosto vecina automobila proizvedenih tokom 90tih godina upravo trose benzin od 92 oktana a tih i takvih automobila i dalje ima u Evropi u voznji na milione.

                92 oktana sam sipao, gledao nisam u 90 (ti pominjes takav), naveo sam ti gde je pre manje od 6 meseci mogao da se kupi bez ikakvih problema.

                isto kao i 95 i 98 kao takodje standardni tipovi benzina.
                taj 102 koji tebe svrbi toliko se ne prodaje tako cesto mada ga ima sve vise pumpi u ponudi.

                a ako se sada slazes sa citiranim tekstom kao sto se ja slazem, zasto si uopste napisao sve suprotno u svojoj prvoj reakciji u ovoj temi ?

                i zasto uopste trosimo vreme kada u osnovi nema razlike-postoji tacno odredjen broj oktana za odredjeni motor a sto je odredjeno konstrukcijom i uslovima eksploatacije.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • DejanV
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2005
                  • 682
                  • Beograd

                  #23
                  Originally posted by brick
                  ...

                  ali ajde, da ne budem i ja Englez- visoko oktansko gorivo sluzi za visoko opterecene motore, ili ako hoces drugim recima za trkacki navijene do besvesti.
                  za to se prave, za to se prodaju i koriste se u takvim motorima.
                  i SAMO takvi motori zahtevaju takvu vrstu goriva-ni slucajno prosecni i siroko rasprostranjeni obicni motori kakvi su u ogroooomnom broju automobila u Evropi u upotrebi.
                  Znaci, cela nova serija VW FSI motora, 1,6 i 2,0, kao i razne varijacije na temu (sa turbom, bez turba, itd), su ludacki navijeni motori, posto VW uredno zahteva 99+ oktansku vrednost? Sto se moze procitati u SVAKOM broju "Auto, Motor und Sport" u kome se testira njihovo vozilo, mahom u kontekstu cene (ne propustaju da udare minus za to, mada ti motori trose i po litar, litar i po manje od drugih iz konkurentskih tabora)?

                  za taj mali niche potreba i postoji takva posebna ponuda, sta ima tu sporno ?
                  Ako sam ovo dobro shvatio, kompletna gama VW, Audi, Seat i Skode, da i ne spominjem Lamborghini, je "niche" ponuda? Pa da, sta je par stotina hiljada primeraka prema vecnosti? I sta ce im uopste ta direktna ubrizgavanja i te kompresije od 12,5:1? I to na 1,6 litara motoru ...

                  A i oni iz BMW-a, sto uporno zahtevaju 99+ oktansko gorivo, pa to jos i napisu u svojim prirucnicima, vala mnogo traze. Pa znaju li oni da su "niche" ponuda? I to po celoj gami, bog te maz'o!

                  Pa Mitsubishi sa GDI motorima, barabe, i oni hoce 99+ oktansko gorivo, i jos to i napisu. Sramota!

                  I onaj SAAB sa novim V6 motorima, svi bre nesto zakeraju.

                  Nisu oni jos culi za nas NIS ... inace ne bi tako.

                  Pozdrav,
                  DVV
                  Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #24
                    E95 nemci zovu superblifri , standardni im je 91 oktan

                    woops.. sto rekoh
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      #25
                      Juce pretrazih ceo grad za Normal 86 i nigde nema i onda jedan pametan savet pumpadzije uzmi kaze ovaj 95 oktana to nema vise od 91-91 =]

                      Comment

                      • Rubi
                        CBC Senator XXL
                        • 06.05.2005
                        • 519
                        • Beograd

                        #26
                        @Wiz - imao si nekad 86' na pumpi kod Cvetkove pijace, ne znam da li ga jos uvek toce.
                        (\__/)
                        (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                        (")_(") your signature to help him gain world domination.

                        http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                        Comment

                        • walkerz
                          CBC Član
                          • 24.03.2006
                          • 15

                          #27
                          Cini mi se da sam video 86 na jugopetrolovoj pumpi u zemunu, djure djakovica, na keju.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            Znaci, cela nova serija VW FSI motora, 1,6 i 2,0, kao i razne varijacije na temu (sa turbom, bez turba, itd), su ludacki navijeni motori, posto VW uredno zahteva 99+ oktansku vrednost
                            naravno, kao i svi "GDI tip" benzinski motori. jesi li upoznat sa principom rada tih motora ?
                            sa stepenom kompresije ?

                            oni u****vaju cist vazduh u cilindar, i ako bas hoces slicniji su dizelima nego benzincima.

                            i da, tih FSI i slicnih automobila ima u stotim delovima promila kod nas.
                            Lambo je tek mizeran igrac u auto biznisu, u smislu broja prodatih.
                            bilo gde.
                            FSI, GDI i slicni su veoma nova tehnologija koju jos nisu osvojili ni svi veci proizvodjaci vozila a pre svega Tojota, GM, Ford, Mercedes.
                            VW je daleko iza njih po prodaji i ucescu na svetskoj pijaci ako ti je bas stalo do VWa.

                            ajde sto si neobavesten, ali to je lako resivo u danasnje doba...veci problem je tvoj pristup diskusiji, koji se ponavlja.
                            ali sta je tu je, o tome necu da pricam.

                            cisto za tvoju info, a imas i www.aral.de za citanje u originalu-
                            ARAL kaze da najveci moguci oktanski broj za benzin iznosi 100 tako da tvoja prica od 102 oktana koje kupujes za mene ne pije vodu u susretu sa cinjenicama.

                            dalje, ARAL kao deo BP je uveo benzin od 100 oktana 2004.te godine, znaci vrlo skoro. ako cemo precizno to je 8 godina posle starta Mitsu GDI motora.

                            i za kraj sa toj istog Aralovog sajta-
                            (euro)NORMAL benzin od 91-92 oktana kosta 120.4 euro centi, zatim (euro)super od 95 oktana 122.3 centa, (euro) super plus od 98 oktana 126.4 i konacno ultimate 100 kosta 132.3 evro centa.

                            olovni super je Aral prodavao sve do pocetka 1997. godine sto znaci da je nekih 15tak godina trajao tranzicioni period za tu vrstu goriva.

                            a bezolovni 92 je i inace uobicajeno gorivo definisano EN standardom za celu primenu u celoj EU.
                            oops, eno i boost mora da se izvinjava sto postoji i takvo gorivo

                            ako ne verujes otidji na www.aral.de u odeljak o gorivima i naci ces istorijat benzina po vrstama, kako se meri i odredjuje broj oktana, koje su posledice na rad motora, i sva objasnjenja koja bi mogla zatrebati.
                            iz prve ruke, od proizvodjaca.

                            ili je i to zavera loseg uticaja u organizaciji NISa
                            PS. i Chevron identicno opisuje benzine na svom sajtu, i on kaze da benzin ima max 100 oktana i kao i ARAL daje veoma detaljnu dokumentaciju iz laboratorije o osobinama benzina. sa brojkama iz merenja. takodje i zasto je bas tako a nikako drugacije (malo nauke se takodje nudi na sajtu).

                            tako da imas i nemacku i englesku verziju iz 2 nezavisna izvora sa istim cinjenicama i zakljuckom.
                            meni dovoljno da verujem profesionalcima i svom bogatom iskustvu.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sri98
                              Admin od Trpeze
                              • 24.10.2004
                              • 7262
                              • Republic of Konjarnik
                              • Toyota Corolla E 210

                              #29
                              Originally posted by walkerz
                              Cini mi se da sam video 86 na jugopetrolovoj pumpi u zemunu, djure djakovica, na keju.
                              Pise i na tarabi....., pa nije.
                              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                              Comment

                              • Wiz
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 3104
                                • Nish

                                #30
                                Ma Wiz je u Nisu obisao sve pumpe i nigde nema,prebacili creva i kazu da ga rafinerija i ne proizvodi,cuo sam da ima u Doljevcu(15km od Nisa ali nisam isao tamo) sta ces nas poljoprivrednike i drvosece niko ne ferma =]

                                Comment

                                Working...
                                X