Oktanski brojevi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    #31
    Originally posted by brick
    Znaci, cela nova serija VW FSI motora, 1,6 i 2,0, kao i razne varijacije na temu (sa turbom, bez turba, itd), su ludacki navijeni motori, posto VW uredno zahteva 99+ oktansku vrednost
    naravno, kao i svi "GDI tip" benzinski motori. jesi li upoznat sa principom rada tih motora ?
    sa stepenom kompresije ?

    oni u****vaju cist vazduh u cilindar, i ako bas hoces slicniji su dizelima nego benzincima.

    ...

    meni dovoljno da verujem profesionalcima i svom bogatom iskustvu.
    Da skratimo - izvoli sici do Soluna, pa pogledaj pumpe. Bilo cije, svejedno, BP, Shell, EKO, Aegean.

    NIGDE nema BMB od 92 oktana, apsolutni minimum na bilo kojoj pumpi je BMB 95. SVE do poslednje imaju i BMB 98. One malo vece, pri cemu je "vece" recimo 6 crpnih mesta i vise, obavezno nude i neko ekstra gorivo, 99, 100 ili vise oktana.

    Ja samo citam sta pise na samoj crpki, na cenovniku ispred pumpe i na panoima na pumpi. Ako treba, specijalno za tebe cu ovog leta napraviti seriju fotografija svake pumpe na kojoj stanem iz bilo kog razloga.

    A sta Aral.de pravi ili ne pravi, niti znam, niti me je briga, jer jedna lasta ne cini prolece. Ako oni kasne iza konkurencije, to je njihova stvar i njihov problem. Zato su i manje-vise ograniceni na Nemacku, sto se za BP i Shell bas ne bi moglo reci.

    Oko mog poznavanja GDI motora - znas, nekada je vazilo pravilo da visoki kompresioni odnosi traze kvalitetnija goriva, bar na benzinskim motorima. Sa odnosom od 12,5:1, malkice sumnjam da ce to raditi kako treba sa bilo cime ispod 98 oktana ma sta ti njemu sa strane uradio.

    Ostaje nejasno kakve veze ima moje poznavanje bilo kog motora sa cinjenicnim stanjem - sem kao tvoja uobicajena dimna zavesa kada nemas odgovor. Tada se UVEK raspises, ne bi li masom pokrio prazninu sustine.

    Da i ne spominjem koliko je diskutabilna konstatacija o tvom ogromnom iskustvu ... to me nesto potseca na onu narodnu: hvalite me usta moja, ili cu vas razvaliti.

    Ne verujem da si ikoga ubedio u bilo sta. Ali, to je samo moje misljenje, eto ljudi pa neka sami kazu.

    Pozdrav,
    DVV
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

    Comment

    • DejanV
      CBC Senator XXL
      • 19.07.2005
      • 682
      • Beograd

      #32
      Originally posted by sri98
      Originally posted by walkerz
      Cini mi se da sam video 86 na jugopetrolovoj pumpi u zemunu, djure djakovica, na keju.
      Pise i na tarabi....., pa nije.
      Vala bas, a isto vazi i za Aralov sajt (ili bilo koji sajt bilo kog pojedinacnog proizvodjaca).

      Pozdrav,
      DVV
      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #33
        Sta ste se uvatili u diskusiju, pravilo je malo jednostavnije nego ste primetili, u toplijim podnebljima se koristi gorivo sa vishe oktana, gde je vazduh hladniji moze i sa manje, kompresija staticka i dinamichka , u tome je "smicalica"
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #34
          A sta Aral.de pravi ili ne pravi, niti znam, niti me je briga, jer jedna lasta ne cini prolece. Ako oni kasne iza konkurencije, to je njihova stvar i njihov problem. Zato su i manje-vise ograniceni na Nemacku, sto se za BP i Shell bas ne bi moglo reci.
          opet pricas o necemu sto i sam kazes da niti znas niti te je briga- ARal posluje van Nemacke i Aral je deo BP.
          ako nisi do sada primetio tu cinjenicu.
          a niti kasni niti je jedna lasta, niti igde postoji ikakav problem...
          osim ako za tebe EN standard za goriva nije problem sam po sebi.

          Ostaje nejasno kakve veze ima moje poznavanje bilo kog motora sa cinjenicnim stanjem
          ako je tebi nejasno sta pise na sajtovima proizvodjaca goriva, pitaj- problem je sto ti ne prihvatas cinjenicno stanje i pravila/zakone koje je definisala nauka. ti si taj koji tvrdi da u motor koji radi na 92 ili 95 oktana sipas benzin od 102 (za koga se ne moze naci da ga iko pravi) oktana i odjednom magijom motor izmisli nove konjske snage i svakakva cudesa.
          to je svakome vrlo sumnjiva ideja, razlozi zasto su vec vise puta navodjeni i cisto su tehnicke prirode.
          nikakve zavere i slicno

          kada nemas odgovor
          odgovor naravno da imam, i procitao si ga, sa svim cinjenicama.
          ti umesto da ponudis kontra argumente, bavis se spekulacijama.
          e tu je razlika..

          ovo si ti napisao pre neki dan:

          Verovatno BMB 98, nije posebno tesko zameniti osmicu sa nulo ako pazljivo ne pogledas.

          No, sta je da je, kao sto lepo rece, pise na sajtu, prema tome, to je bozija zapovest! K'o za NIS! Hebi ga, pise na sajtu!!!

          Pozdrav,
          DVV
          Ne verujem da si ikoga ubedio u bilo sta. Ali, to je samo moje misljenje
          korektno, lepo je da imas svoje misljenje i da si ubedjen u to pa makar i ako cinjenice govore suprotno.
          sto bih ja bilo koga u bilo sta ubedjivao, informacije sa relevantnih mesta sirom planete su javno i lako dostupne, ko hoce da sazna nema ogranicenja.
          ali skidanje magle sa ociju i urbanih legendi mi je omiljen sport
          uostalom, ne verujem da nisi primetio prvu poruku u ovoj temi, i sta tamo pise.
          a to nisam ja napisao
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            boost, da si bar malo sacekao da ostane taj deo za finale diskusije
            ovako odmah iz prvog poluvremena na zlatni gol
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • DejanV
              CBC Senator XXL
              • 19.07.2005
              • 682
              • Beograd

              #36
              Originally posted by brick
              opet pricas o necemu sto i sam kazes da niti znas niti te je briga- ARal posluje van Nemacke i Aral je deo BP.
              ako nisi do sada primetio tu cinjenicu.
              a niti kasni niti je jedna lasta, niti igde postoji ikakav problem...
              osim ako za tebe EN standard za goriva nije problem sam po sebi.

              bla, bla, bla ...

              ali skidanje magle sa ociju i urbanih legendi mi je omiljen sport
              uostalom, ne verujem da nisi primetio prvu poruku u ovoj temi, i sta tamo pise.
              a to nisam ja napisao
              Brick, prvo da ti cestitam na nick-u; nisi sam sebe bolje mogao opisati u jednoj reci.

              Drugo, kada budes imao ista KONKRETNO da kazes, javi se, pa da polemisemo. Tvoje kvazi-pisanije o svemu i svacemu, garnirano sa par cinjenica koje imaju relativno mali uticaj na SUSTINU diskusije, nikoga ne fascinira - sem tebe, pa valjda to zato i radis. A duzinom poruka si odavno prestao cak i da zabavljas ljude. Sada si naprosto dosadan i repetativan.

              Ako mislis da nevestim prebacivanjem lopte kod drugoga postizes ista, grdno se varas.

              Cisto kao primer, ja nikada i nigde nisam rekao da BMB 92 ne postoji, samo sam rekao da ga ja nikada nisam video. Natukanje da negiram njegovo postojanje je iskljucivo i samo u tvojoj glavi, nigde vise. Naprosto sam naveo ono sto svako, pa cak i ti, moze lako da konstatuje prostim pogledom na pumpe u Grckoj, gde poznajem situaciju. O Svedskoj niti sam govorio, niti bih ikada ista rekao, naprosto zato sto tamo nikada nisam bio pa ne znam. O tome neka pricaju oni koji jesu bili tamo, ili tamo zive.

              Za slucaj da nisi primetio, a sve su indikacije da ti je taj detalj promakao, vecina nas zivi ovde, u Srbiji. Ona je takva kakva je, da ne ulazimo sada u to, ali verujem da vecinu nas savrseno bas briga kakvi su uslovi eksploatacije automobila i goriva u Svedskoj, na severu Nemacke i na Islandu. Mi nekako volimo da pricamo o onome sto nas, ovde i sada, zulja i svrbi. Pa nam sajtovi Arala i slicnih znace otprilike koliko i lanjski sneg. I Grci su uopste spomenuti samo zato sto su najavili uvoz BMB98, obavili jednu turu uvoza i onda iz nepoznatih razloga stali.

              Oko toga koliko oktana maksimalno moze da se strpa u benzin, pravo da ti kazem, meni je i 98 sasvim dosta, a ne bih se bunio ni za 99 ili 100. Jedino ostade nejasno kako Shell moze/sme da na ONOLIKIM panoima po Grckoj izjavljuje da njihovo V Power Plus gorivo ima 101 oktan. Ako to smatras prevarom i lazi, izvoli savij tabak, pa lepo tuzi Shell Hellas evropskom sudu. Nemoj mene da ubedjujes kako je to nemoguce, jer ja to nisam napisao, ja sam to samo video, isto kao i par miliona turista koji su bili u Grckoj proslog leta. I zacudo, nikome to nije bilo nemoguce, nego si se eto bas ti nasao da provalis veliku igru.

              Samo napred, mi ostali cemo da nastavimo da tocimo nemoguce gorivo i da nemoguce uzivamo u njemu.

              Pisi kada dobijes spor.

              Pozdrav,
              DVV
              Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #37
                Posto, ocigledno, nista osim crno na belo, odnosno fotografije, neke ljude ne moze da ubedi da ponekad mogu i da ne budu u pravu, nece mi biti tesko da SLIKAM sve vrste goriva koje prodaju sve redom pumpe po Nemackoj i Austriji na koje budem imao vremena da svrnem sledeci put kad skoknem do gore, pa da vidimo ko je lud.

                Cisto iz znatizelje, ako oktanska vrednost vise od 100 ne postoji i nemoguce je napraviti, makar sudeci po "cinjenicama" koje se po internetu mogu procitati, koliko oktana imaju trkacka goriva?

                Pre nego sto sad neko vikne "puj pike ne vazi ne pricamo o trkackim", tacno, ne mora da ima 110 oktana, ali 102 oktana POUZDANO znam da MOZE da ima i sasvim normalno moze da se kupi na najnormalnijoj pumpi. A da ne bih blebetao napamet i isprazo o svemu i svacemu, kad budem imao sliku, postavljam, pa zivi bili pa videli.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #38
                  Da, naravno da ima 102 OKT race supa , kod nas je najrasprostranjenija VP.

                  I naravno da ima benzina sa 100+ okt , procenat toulena naprimer je bio ranije taj koji je dizao oktansku vrednost na gorivima siroke potrosnje, sada manje, jer je isti vrlo kancerogen, ali u trkachim supama je dozvoljen.

                  Kod nas je naprimer Shell V-Power 99 OKT i benzin je sa najveciom RON vrednosti na trzistu. Izasao na trziste u maju prosle godine, a razlog je sve veci broj overload i prestanda automobila na trzistu i klimatske promene sa kojima se susrecemo te je letnja temperatura u proseku porasla za 5 stepeni u protekloj deceniji.

                  206 >> U nemackoj imas bezolovni i u madjarskoj od 92 OKT , znam pouzdano to im je NORMAL. Euro 95 im je SUPER bezolovni, mislim, glupo i banalno no trziste od 70 miliona stanovnika je progutalo igru reci i placa je

                  Kod mene u Svedskoj je minimalno Euro BF 95 OKT , sledeci korak je stara zaostavstina od 96 OKT koji je sve redji i redji na trizistu, pa za njim 98 OKT i na kraju V-Power od 99 OKT.
                  U Nemachkoj je odgovarajuci V-Power 101-102 OKT.

                  Mozda vredno da napomenem da svi ovde voze na 95 oktana u zimskom periodu jer uslova za potraziti vise od goriva zimi nema.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • DejanV
                    CBC Senator XXL
                    • 19.07.2005
                    • 682
                    • Beograd

                    #39
                    Originally posted by BOOST
                    ... Kod mene u Svedskoj je minimalno Euro BF 95 OKT , sledeci korak je stara zaostavstina od 96 OKT koji je sve redji i redji na trizistu, pa za njim 98 OKT i na kraju V-Power od 99 OKT.
                    U Nemachkoj je odgovarajuci V-Power 101-102 OKT.

                    Mozda vredno da napomenem da svi ovde voze na 95 oktana u zimskom periodu jer uslova za potraziti vise od goriva zimi nema.
                    Znaci, TOTALNO isto kao u Grckoj. BMB95 je minimum, BMB98 je sredina, i BMB99+ je maksimum.

                    Uzgred, razlika u ceni izmedju 95 i 98 je jako mala, ako se dobro secam, 2-3 centa po litru, ali je zato razlika za 99+ negde oko 12-15 centi po litru, opet ako se dobro secam. Poenta je, razlika za 99+ je daleko veca od one izmedju 95 i 98.

                    To sam uopste primetio jer sam eksperimentisao na svojim kolima. Posto sam na kraju dosao do zakljucka da sa BMB98 dobijam sve sto realno motor moze da isporuci, nisam vise uzimao 99+ jer nisam video svrhu.

                    Od starih olovnih goriva, tamo sam vidjao jedino 96 oktansko, dakle istovetno kao i u Svedskoj.

                    @206:

                    Nemoj da gubis vreme sa slikama, nema svrhe. I da ih napravis, bice onda da si u Photoshop-u nesto petljao, ili nesto slicno, posto na sajtu XXX pise da je to nemoguce, bla, bla, bla. Jednom cigla, uvek cigla. Evolucija cigle se zavrsava na njenom nastajanju.

                    Nas ostale ne moras da ubedjujes, jer em znamo, em ti verujemo na rec.

                    Pozdrav,
                    DVV
                    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                    Comment

                    • Nenad
                      CBC Senator XXL
                      • 06.01.2005
                      • 1364
                      • BBgd/Mow

                      #40
                      Sto se tice FSI, pretpostavljam da im je potreban veci oktanski broj zbog sprecavanja detonacije zato sto ovi motori rade na ekstremno siromasnoj mesavini vazduh/benzin da bi zadovoljili Euro IV norme a u isto vreme imali KS. Zato su i izmislili FSI sistem gde se gorivo ubrizgava iz dva puta,prvi put da ohladi komoru,drugi put da dovede do detonacije i paljenja mesavine.

                      Sto se tice 100 i vise oktana (po RON/ROZ metodu) to je samo vrsta formule, ako uzmemo 100 oktana po RON-u i pogledamo koliko je to po MON-u dobicemo 92 Oktana a ako u igru ubacimo americki sistem PON- onda je rezultat 96 oktana.
                      Rezultat je isti ali drugacije izgleda iz raznih uglova sobe.
                      Otprilike isto kao i razlike u BHP i PS kod konjaze motora.
                      Boost or bust...

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        Cisto iz znatizelje, ako oktanska vrednost vise od 100 ne postoji i nemoguce je napraviti, makar sudeci po "cinjenicama" koje se po internetu mogu procitati, koliko oktana imaju trkacka goriva?
                        ako nisi primetio, motorni BENZIN na svim relevantnim sajtovima se pominje da nema vise od 100 oktana i da naravno zadovoljava vazece ekoloske standarde za javnu upotrebu. (pise i zasto nema, i kako se meri OB).
                        ponudi neki relevantni sajt sa drugacijim objasnjenjima kada vec tvrdis da BP, Chevron, Shell objavljuju po tebi "cinjenice" (lazi kako zvuci da si mislio u kontekstu u kome je napisano).
                        zasto bi svi oni lagali ?
                        koji motiv ?


                        GORIVA raznih vrsta naravno imaju vise od 100 oktana, pocevsi od LPG koji ima 104 pa navise zavisno od mesavine, avionskog benzina koji je oko 120, itd.
                        u to spadaju i trkacka goriva specijalnih mesavina i dodataka a koji nisu BENZINI po sastavu, i stoga i ne spadaju u ono sto se prodaje na pumpama.
                        u ranijim tipovima motornim benzina dodavao se tetraetilolovo kao metod za suzbijanje detonacija i povecanje oktanskog broja.
                        to je zabranjeno sto ne znaci da je nepostojece.
                        ali danas to vise niko ozbiljan ne ubraja u danasnje motorne benzine.

                        da podsetim pricamo o bezolovnim benzinima po vazecim EN stadardima i samo o njima. Sta bi bilo kad bi bilo i sta je sve moguce izmiksovati kao gorivo nije do sada bila tema.

                        razlike u nazivima mozda ne deluju znacajno ali jesu velike, isto kao i namena.

                        to sto tebi zvanicno saopstenje Chevron-, BP ili Shell ne mozes da prihvatis kao cinjenicu ne vidim da je potrebna dalja diskusija.
                        a tu je navedeno i ZASTO su tako naveli, sve kompletno sa hemijskim formulama, merenjima i navodima standarda po kome se odredjuje taj famozni (relativni ) oktanski broj.

                        ti si prvi koji sumnja u tako jasne cinjenice a pri tome da makar ponudis neki drugi argument zasto su u svetu u krivu...

                        preciznost u terminima je bitna za razumevanje sustine, nije svako gorivo koje smrdi/mirise na benzin i u tecnom je stanju ono sto bi se moglo zvati motorni benzin. ovde pricamo iskljucivo o motornom benzinu za upotrebu u serijskim automobilima koji se koriste u javnom saobracaju i zadovoljavaju predvidjene norme.

                        trkacko gorivo ili nesto deseto ti sada prvi put pominjes, i nista od cele price do sada se ne odnosi na to ili neko drugo gorivo koje nije motorni benzin za auto.


                        ali 102 oktana POUZDANO znam da MOZE da ima i sasvim normalno moze da se kupi na najnormalnijoj pumpi

                        ti to znas pouzdano, ja citam sta pisu vodece firme iz oblasti naftnog biznisa o tome sta proizvode i sta nude.
                        mozda su te informacije i sajtovi zastareli, i promenilo se.
                        do tada tvoja rec vs. zvanicni podaci naftnih giganata.
                        pa valjda bi se oni prvi pohvalili da nude na pumpama to sto ti kazes, i iskoristili marketinski hajp da privuku paznju javnosti na sebe ?

                        @dvv
                        kada budes imao ista KONKRETNO da kazes, javi se, pa da polemisemo. T
                        savetujes nesto cega se ne pridrzavas.
                        nudis pisanije bez podloge...sta pise na panoima koje ti vidjas ne znam, ali znam sta pise na www.shell.com .
                        nazalost grcki ne razumem, pa ne mogu da se uverim sta nude specijalno u grckom opisu benzina na sajtu, za ostalu ponudu sasvim je jasno napisano koji benzin Shell ima u ponudi. a to je 99-100 oktana pod V power imenom.
                        zvanicni sajt, zvanicne informacije.
                        ako ne verujes Shellu tvoj problem.

                        Nemoj mene da ubedjujes kako je to nemoguce, jer ja to nisam napisao, ja sam to samo video,
                        eh, al smo naivni.
                        ubedjuju te Chevron, BP za pocetak, navedeno je gde to mozes da procitas i da vidis kao i ljudi sirom planete.
                        ako hoces.

                        a posto ti kada god nemas argumenata potezes nekakav sud kao resenje, cisto da te obavestim unapred da ja nisam napisao ni kreirao sajtove gore pomenutih firmi pa ako vec imas problem sa nekakvim dokazivanjem preporucujem da njih ubedjujes sta god pozelis.
                        na tebi je teret da dokazes suprotno od onoga sto su napisali ako vec zelis da sudski isterujes spor sa njima.
                        pa srecno...

                        PS. na tvoj nivo ad hominem bezobrazluka nemam nameru da se spustam. taj tvoj nivo govori nazalost da nisi zreo za normalan razgovor argumentima, pa te molim da se suzdrzis od slicnih ispada ubuduce.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #42
                          Jedino ostade nejasno kako Shell moze/sme da na ONOLIKIM panoima po Grckoj izjavljuje da njihovo V Power Plus gorivo ima 101 oktan.
                          Znaci, TOTALNO isto kao u Grckoj. BMB95 je minimum, BMB98 je sredina, i BMB99+ je maksimum
                          obe izjave je dao DVV.

                          jedino je nejasno koja je izjava tacna.
                          obe zajedno, tesko

                          ili se u zanosu novinarske tradicije "cinjenice" oblikuju prema zeljama pa se zaboravi gde se izjavljuje.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #43
                            Halo, CIGLO, sipao sam benzin od 102 oktana u auto na Shellovoj pumpi pre nepunih mesec dana, o kakvim bre saopstenjima pricas??? Ja sipao taj nepostojeci benzin, ti slusao saopstenje o boga pitaj cemu, i sad ja valjda lud ispadoh, sta li?

                            Ovo se opet pretvara u onaj vic "...zeno, valjda vise meni na rec verujes nego rodjenim ocima...?"

                            Katastrofa, sta reci...jednom si me potezao za cinjenice o rezultatima merenja oktanske vrednosti, ja ti lepo rekao sta i kakve rezultate si dobio - i sad opet ja ispadam neko ko prica napamet...Hoces opet? Vazi, kao sto rekoh, sledeci put ti donosim sliku, pa da vidim koji ces onda argument da izvuces. A do tada...
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #44
                              Ja sipao taj nepostojeci benzin, ti slusao saopstenje o boga pitaj cemu, i sad ja valjda LUD ispadoh, sta li?

                              ja slusao saopstenje ?
                              o cemu ti to ?

                              samo prenosim, i nudim ti uvid, u to sta kaze shell na svom sajtu.
                              ako oni lazu mene (i ostale koji citaju podatke koji su ONI napisali) lazem i ja tebe.
                              sto ne kazes gde si sipao takvu vrstu benzina.

                              jednom si me potezao za cinjenice o rezultatima merenja oktanske vrednosti, ja ti lepo rekao
                              i... prihvatio sam to kada si jasno i konkretno naveo.

                              ja ispadam neko ko prica napamet..
                              nikako da kazes gde si to sipao, bio bi mnogo ubedljiviji da vise verujem tebi nego naftnim firmama.

                              isto tako si pre neku poruku tvrdio da danas ne postoji BMB 92 oktana nigde u zapadnoj Evropi a znam da si to pricao napamet (i pokazao cinjenicama da sam opravdano sumnjao da je bas tako kako si naveo).

                              evo, sumnjam da su bas toliko neobavesteni oni koji su uredjivali sajtove naftnih firmi pa su pogresno napisali to sto su napisali.
                              mozda i jesu, ali eto ponudi osnov gde su pogresili, koja je tacno informacija koja ispravlja njihovu gresku na sajtovima.

                              a radi se o renomiranim firmama poput Chevrona i BP sto ipak ima tezinu kada nesto napisu.

                              nisam ni rekao da je neko lud, niti mi je jasno otkuda si uopste dosao na takvu ideju.

                              da skratimo, ti si sipao neki benzin i kazes da je taj od 102 oktana (posto nisi naveo na koje oktane mislis podrazumeva se da se odnosi na srednju vrednost koja se tradicionalno koristi u Evropi).


                              gde si sipao u smislu lokacije i kako se zove tacno taj benzin ?
                              sigurno negde postoji na netu trag o tome.
                              i sigurno se takva novost ne bi sacuvala dugo (pretpostavljam).

                              btw, oktanskih brojeva ima vise oznaka, moze i da se radi o marketinskom triku da se prikaze samo veca od 2 brojke koje ucestvuju u matematici za standardan OB kakav se obicno podrazumeva.

                              ne kazem da je to slucaj samo marketing ne bira sredstva da maskira stvari previse cesto u danasnje doba pa imam pravo da budem skeptican. makar malo.
                              i daj, opusti se moram uvek da ti cupam konkretne podatke kao kljestima.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #45
                                koliko je ovo tacno, ili je mozda netacno sto se zvanicno prezentuje -

                                Shell Link 1

                                Shell tvrdi da se bas taj identican benzin koristi kao zvanicno gorivo za DTM trke i Polo Cup-

                                Shell Link 2
                                potraga ide dalje. pronalazim Shell Optimax benzin od 98 oktana i ovaj V power od 100 oktana. za sada. (isto kao i pre koji mesec stanje ponude)

                                evo i za veoma vrucu klimu, Shell V power Racing Ferrari od 100 oktana

                                Shell Link 3






                                na nekom drugom Shell portalu traziti ?



                                edit by killaz
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X