Pa vidi ovako.
Ukoliko ima gresku moze da tesi npr 5% vise.
Onda si na 105% potrosnje.
Ako ima sledecu gresku koja daje nekih 3 posto potrosnje, onda sa te 2 greske trosi:
105 X 1,03 = 108,15% , dakle 8,15% vise a ne samo 8 %.
Mislite na to!
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
...da l je moguce???....ha...sipao sam pun rezervoar pre nego sto sam otisao u CG u petak, bio drugim autom, kad sam dosao u ponedeljak ostalo mi je nesto preko pola rezervoara...pa sad ti vidi....
...ma zamajao se drugim temama pa nikako da ispricam sta se zapravo tu izdesavalo...
...mnogima ce se izbistriti slika ako definitivno potvrdim da je yugo u pitanju...(svi znaju za cuveni zastavin experiment sa mackom i dihtovanjem)...fabricki je pogresno namesteno crevo za odusak a auto je bio parkiran na nizbrdici tako da je svo to gorivo izcurelo...
...a one price o mladjoj braci i nocnim fantomima padaju u vodu jer sam ja krenu za CG svojim autom i na 300m od kuce mi pukne klinasti kais pa se zavuce pod zupcasti i auto mi prezubi... ...posle toga sam ga ostavio kuci i kad sam dosao imao sam sta i da vidim...
Pozdrav svima. Ja imam pitanje u vezi uštede goriva. Vozim Suzuki swift gti 1.3 1990.god. Sad kad je hladnije vreme auto cim se upali sam kd sebe drži na oko 2500 obrtaja, ja nemam opciju da uključim ili isključim saug ili štai je već, auto sam kako se greje smanjuje broj obrtaja. Znaci ja tu nemogu da uštedim. Ali u toku vožnje sigurno mogu. Stil vožnje diktira potrošnju naravno. E sad, zanima me par stvari.
1) da li vožnjom sa što manjim brojem obrtaja štedim gorivo ili samo gušim auto i zapravo trošim više jer se auto muči da isporuči snagu?
2) koliki broj obrtaja treba da bude kada kočim motorom da bi uštedeo nešto goriva? Da li moj auto uopste zaustavlja ubrizgavanje kada to radim?
3) da li treba da vozim tako da stepen prenosa menjam kada je broj obrtaja blizu onog koji daje najveću snagu tj kako se to kaže obrtni mement ako sam dobro skonto.
Razumem da je moj auto trkač i da mu je prirodno da voli da srče gorivo, ali ipak sam opterećen potrošnjom i zanima me kako da je smanjim. Trenutno trošim izmedju 800 i 1000 din plina na 100km. Nije loše, ali pitam se jel može bolje ili je to sasvim ok?
Nebi trebalo da ti auto radi na 2500 obrtaja kad je hladan motor. Nešto tu nije u redu sa step motorom ili nekim senzorom. Kad upališ auto bez pipanja papučice gasa, broj obrtaja bi trebalo da bude oko 1100-1200 i za par minuta rada da padne na oko 800-900.
Kad je potrošnja u pitanju ne znam da li taj motor ima karburator, dizne ili nešto treće. Ako ima dizne onda možeš uštedeti vožnjom u odgovarajućem stepenu prenosa (tako da broj obrtaja bude u nekom normalnom rangu) bez gasa ali samo nizbrdo, naravno. Takođe možeš uštedeti tako što nećeš naglo ubrzavati i kočiti, tako što ćeš predviđati kada treba da usporiš pa ranije oduzeti gas da možda prođeš bez zaustavljanja i ponovnog ubacivanja u prvi stepen prenosa i slično. Kad voziš magistralom gledaš da održavaš uvek istu brzinu kretanja ako je to moguće i izbegavaš preticanja.
Hvala na odgovoru. Dizne imam ali pošto vozim na plin a on je direktno spojen na usis i nema nista sa diznama tako da to je bezveze. A za ler kad se ugreje motor meni je 800 obrtaja malo, nestabilno radi jer ipak je to visokoturažni motor i mora imati veći ler, meni je na 1200 min jer samo tad ima stabilan rad, ispod toga se guši nekako... I dalje ne kontam da li je bolje da u voznji držim motor na sto manjim obrtajima ili je bolje neki optimalan broj obrtaja da se motor ne bi gušio na najmenjem broju obrtaja? Kontam da je u teoriji manji broj obrtaja nešto što bi trebalo da smanji potrošnju u odnosu na velik br obrtaja ali ipak to kad motor radi na bas malom broju nekako imam osećaj da nema snage i ne znam jel ga to guši i troši više goriva da bi ispostavio snagu koja mi treba u nekom momentu. Naravno ne mislim na gas do daske u petoj brzini pri 40km/h..
Šta ti to znači visoko turažna mašina treba da ima jači ler? Motor od 300 konja tada treba da ima ler na 5000 obrtaja.. Nema naravno.
Nema auta na ovom svetu (komercijalnog, civilnog, gradjanskog) koji ima ler preko 1000 a 99% ima ispod 850. Daklem sa tvojim autom nešto debelo ne štima, čim ga doteraš u ispravno stanje biće manja potrošnja. Kad bude ispravan onda se može i gas "popraviti"...
1) da li vožnjom sa što manjim brojem obrtaja štedim gorivo ili samo gušim auto i zapravo trošim više jer se auto muči da isporuči snagu?
U drugom delu rečenice sam si odgovorio, daviš auto..
2) koliki broj obrtaja treba da bude kada kočim motorom da bi uštedeo nešto goriva? Da li moj auto uopste zaustavlja ubrizgavanje kada to radim?
Auto zaustavlja ubrizgavanje kad kočiš motorom ali na benzinu ili sekvent plinu, na venturi nema efekta jer uvlači gorivo dokle god klipovi rade.
3) da li treba da vozim tako da stepen prenosa menjam kada je broj obrtaja blizu onog koji daje najveću snagu tj kako se to kaže obrtni mement ako sam dobro skonto.
Merio sam potrošnju u dva načina vožnje. Prvi je bio takav da sam se maximalno trudio da obrtaju budu što manji, znači gušio auto bukvalno. Posle 100km račun 1200 din. Onda sipao pun opet isti pištolj način vožnje promenio na dinamičan znači nagli startovi, visoki obrtaji (2-6 hiljada) , petu brzinu retko vidjao. Račun posle 100km 900 din. Moj auto voli visoke obrtaje..
Comment