Kontrola volana u krivinama

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HotDog
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 965
    • BSG 75 (011)

    Kontrola volana u krivinama

    Konacno i ja o necemu prakticnom
    Radi se o sledecem:
    Kako sto bolje iskontrolisati volan prilikom ostrih i brzih krivina? Npr krivina sa malim radijusom, preko 90 stepeni, brzina oko 60 km/h. Stvar je u tome da me bocne sile guraju u stranu, tako da ponekad volanom ne mogu da odradim bas sve ono sto sam hteo. Provaljujem da je bolje ako dok skrecem bukvalno guram volan od sebe, tako je prilicno bolje ali jos nije to to. Volan mi nije predalek, volim da vozim skroz blizu primaknutog sedista, tako da nije to. Pretpostavljam da po tom pitanju ne moze nesto spektakularno da se uradi, ali mozda neko zna jos neku sitnu caku, a da nije pojas na 4 i recaro kadica
  • VR6
    CBC Senator XXL
    • 31.10.2004
    • 512
    • Sarajevo

    #2
    Pa skini nogu s kvacila i gurni je u vrata, pa se neces mrdati. Ako sam dobro razumio sta ti se desava?! Il pukni full gas kad smotas prednje tockove, pa ce ti se zadnji kraj zanjeti, onda samo kontru, ispravis volan i opet full gas. Ako imas auto sa slike, to je lako izvodivo...

    Comment

    • HotDog
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 965
      • BSG 75 (011)

      #3
      ne, nemam 4wd, pa ne mogu power slide da izvodim, slika je samo neostvareni san . A noga mi ponekad treba na drugom mestu, pa ne mogu da je ukopam. A i kad se uprem u ono odmoriste, ne pomaze previse. Mozda i previse trazim od jadne krivine

      Comment

      • Cepa D
        CBC Senator
        • 28.09.2005
        • 242
        • Cerak

        #4
        Kako biti stabilan u sedishtu u osrednjoj krivini pri 60?

        Ako je to pitanje, i da sam ja tvom mestu uhvatio bi levom volan a desnom menjach, s'obzirom da je 60km/h predpotstavljam da je druga brzina tako da ako se pridrzish za menjach necesh promeniti brzinu?!?
        NOC, KOLA, MItsubishi


        ashes to ashes, dust2

        Comment

        • Rubi
          CBC Senator XXL
          • 06.05.2005
          • 519
          • Beograd

          #5
          Prvi savet je "nemoj preambiciozno u krivinu". Stvar koja meni vrsi posao je da dlanom leve ruke uvek drzim pritisnuto mesto spajanja kraka i kruga volana (tamo gde inace drzim ruku). Prilikom skretanja vrtim volan tehnikom "ruka preko ruke", ali tako da mi je leva ruka uvek na istom mestu na volanu: na taj nacin znam kad sam u punom okretu, kad sam ispravio, a kad sam u kontri (po tome koliko sam krugova napravio). Ovo znacajno smanjuje "petljanje" sa volanom, ali je rizicno za upadanje u rupe, kacenje ivicnjaka itd. (sto verovatno neces raditi namerno pri 60 km/h). Nemam servo, ali vozim prilicno lagan auto. Sto se zanosenja i kontre tice, tu je ostrina mnogo bitnija od namotavanja punog volana - dovoljno je da u brzini "secnes" volan za pola kruga, ili manje, praceno naglim, ali izbalansiranim davanjem gasa, da se auto zanese. Kontra se daje vrlo mala, pa se "dodaje volan" kako auto zanosi - ako vozis prednju vucu, onda gledaj da ti tockovi uvek budu usmereni tamo gde bi zeleo da odes, pa gasom (po potrebi i kvacilom, i promenom brzine) ponovo "uhvati" asfalt kad auto dodje u zeljeni polozaj. Ovo je jaaako nezgodno da se radi u saobracaju - cak i ako si sve dobro izvezbao, uvek moze da dodje do neceg nepredvidjenog (covek na ulici, malo mokrog peska, ili ulje, blato, biciklisti, drugi auto koji drifta kroz istu krivinu, samo sa druge strane...) Bolje vezbaj na nekom velikom asfaltiranom praznom prostoru.
          Takodje, u jako ostroj krivini auto mora da uspori, pa ponovo da ubrza (fizika: sile, vektori, ubrzanje). Pri okretu od 180 stepeni automobilu je u jednom trenutku brzina po pravcu nula (moze da ima bocnu brzinu, posledica inercije koja tera auto u drift). Prolazak ostrom krivinom pri 60 km/h je stvar na granici zakona fizike, ogranicena prijanjanjem gume o podlogu (grip), aerodinamikom automobila (downforce), kocnicom i snagom motora (iako cajger stoji na 60, realno auto mora sa saopsti veliku silu tockovima, prilikom promene pravca).
          (\__/)
          (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
          (")_(") your signature to help him gain world domination.

          http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

          Comment

          • HotDog
            CBC Senator XXL
            • 06.05.2005
            • 965
            • BSG 75 (011)

            #6
            e otkrio sam nesto novo eksperimentisanjem. ne naslanjam se na sediste, vec se nagnem malo napred i sve je mnogo bolje.

            Comment

            Working...
            X