Evo sta pise BLIC danasnji
Evro po kubiku za crnogorske tablice
Sudbina vozila sa crnogorskim tablicama koja se voze po Srbiji, a takvih, prema grubim procenama ima oko 50.000, još je neizvesna. Postoje dva moguća načina da se reši problem koji će nastati kada Crna Gora postane zasebna država, plaćanje carine ili preregistracija.
Ukoliko prevlada predlog Ministra finansija, sva vozila sa crnogorskim tablicama smatraće se uvezenim stranim vozilima, pa će njihovi vlasnici morati da uplate carinu koja iznosi 20 odsto od procenjene vrednosti vozila i 18 odsto poreza na dodatu vrednost.
Upućeni procenjuju da će vozila moći samo da se pregistruju. Trenutno se kalkuliše sa dve cene za preregistraciju - 20 dinara po kubiku i evro po kubiku. Sve bi trebalo da bude regulisano novom uredbom u kojoj bi se navelo ko i pod kojim uslovima može da preregistruje svoje vozilo. Novi odnosi Srbije i CG će otežati vožnju, na primer, putovanje do mora, jer će turistima iz Srbije biti potreban zeleni karton da voze kroz suverenu Crnu Goru ali i Crnogorcima koji žele u suverenu Srbiju.
- Državljani Srbije ni sada nemaju pravo da upravljaju stranim vozilima, osim ako nemaju radnu dozvolu za stranu zemlju. To
očekuje i nas i Crnogorce - kaže Milan Stanić, advokat AMS Srbije.
Međutim, ništa od ovog se najverovatnije, prema njegovim rečima, neće desiti pre jeseni, zbog turitstičke sezone. Pregovori o otvorenim pitanjima tek predstoje, a sigurno je i da se još nekoliko meseci ništa neće promeniti, kao i da će, kada bude donesena uredba koja se tiče tog pitanja, postojati dugi prelazni rok.
Nadležni u državnim organima Srbije i Crne Gore su bojažljivi i oprezni u razgovoru o tim pitanjima i uglavnom odbijaju da se upuštaju u procene i razmišljanja kako će se stvari sa automobilima urediti.
Evro po kubiku za crnogorske tablice
Sudbina vozila sa crnogorskim tablicama koja se voze po Srbiji, a takvih, prema grubim procenama ima oko 50.000, još je neizvesna. Postoje dva moguća načina da se reši problem koji će nastati kada Crna Gora postane zasebna država, plaćanje carine ili preregistracija.
Ukoliko prevlada predlog Ministra finansija, sva vozila sa crnogorskim tablicama smatraće se uvezenim stranim vozilima, pa će njihovi vlasnici morati da uplate carinu koja iznosi 20 odsto od procenjene vrednosti vozila i 18 odsto poreza na dodatu vrednost.
Upućeni procenjuju da će vozila moći samo da se pregistruju. Trenutno se kalkuliše sa dve cene za preregistraciju - 20 dinara po kubiku i evro po kubiku. Sve bi trebalo da bude regulisano novom uredbom u kojoj bi se navelo ko i pod kojim uslovima može da preregistruje svoje vozilo. Novi odnosi Srbije i CG će otežati vožnju, na primer, putovanje do mora, jer će turistima iz Srbije biti potreban zeleni karton da voze kroz suverenu Crnu Goru ali i Crnogorcima koji žele u suverenu Srbiju.
- Državljani Srbije ni sada nemaju pravo da upravljaju stranim vozilima, osim ako nemaju radnu dozvolu za stranu zemlju. To
očekuje i nas i Crnogorce - kaže Milan Stanić, advokat AMS Srbije.
Međutim, ništa od ovog se najverovatnije, prema njegovim rečima, neće desiti pre jeseni, zbog turitstičke sezone. Pregovori o otvorenim pitanjima tek predstoje, a sigurno je i da se još nekoliko meseci ništa neće promeniti, kao i da će, kada bude donesena uredba koja se tiče tog pitanja, postojati dugi prelazni rok.
Nadležni u državnim organima Srbije i Crne Gore su bojažljivi i oprezni u razgovoru o tim pitanjima i uglavnom odbijaju da se upuštaju u procene i razmišljanja kako će se stvari sa automobilima urediti.
Comment